Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Budou hypotéky od ČS téměř zadarmo?

O tom, jak výhodné jsou v současné době hypotéky, již bylo napsáno v různých médiích hodně řádků. Hypotéční bankéři či finanční poradci odůvodňují výhodnost hypoték velmi nízkými úrokovými sazbami.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

5. 2. 2001 17:56
Domnívám se, že antipomonopoln...
Domnívám se, že antipomonopolní úřad bude muset zasáhnout a že zásah bude oprávněný. Dotace ze strany ČS bude flagrantním porušením soutěžních pravidel na trhu. Mimo jiné z těchto důvodů: 1-ČS si něco takového může dovolit jen proto, že ji stát oddlužil, t.j že převzal špatné úvěry. Jinak by ČS musela tvořit velké opravné položky a měla by úplně jiné starosti. Jak k tomu přijdou ostatní subjekty trhu, které hospodařily daleko obezřetněji, že dnes oddlužená spořka bude dumpingových způsobem přebírat trh? 2- pokud Spořka bude poskytovat , dejme tomu 5-ti leté peníze pod sazbou 6,25% p.a. pak jde pod cenu peněz na relevatním trhu, tedy pod sazby mezibankovního trhu. Z hlediska berňáku se nutně musí jednat o nepřímý daňový únik neboť klient snižuje svoji obchodní marži pod ceny obvyklé a tím pádem snižuje svoje výnosy a tím pádemnásledně krátí i daňový výnos státu. A toto platí bez ohledu na skutečnost, zda má spořka vlastní levné zdroje nebo zda se financuje z HZL. Ano zákon nestanoví, že se musí hypotéční banka refinancovat prostřednictvím HZL, zákon pouze říká, že se financuje. Mezi tím je drobný ale zásadní rozdíl. 3- už se neobyčejně těším na situaci, kdy prostý občan občan bude mít z hlediska spořky u pětiletých peněz vyšší rating než stát a jeho dluhopisy. Myslím, že stát v takovém případě má právo žádat od ČS aby dluhopisy od něj kupovala nejhůžře za cenu dotovaného hypotéčního úvěru. Obávám se, že ale nebude k takovému kroku od spořky vůle. Ptám se proč, vždyť mají levné peníze a není bonitnějšího klienta nad stát. Všechny tyto důvody mohu shrnout. Ano jsem potrefená konkurence. A jsem zjevně navíc závistivý. Závidím Spořce, to , že jsem ji ze svých daní pomáhal ( proti své vůli) zasanovat a ona mne teď nekalou praktikou ( za moje vlastní peníze) připraví o část trhu a možná i o práci.
0 0
možnosti

29. 1. 2001 22:51
Jake mam moznosti pokud si chc...
Jake mam moznosti pokud si chci vzit uver na porizeni nemovitosti za cca 5 mil. Kc. Dekuji za odpoved.
0 0
možnosti

30. 1. 2001 9:52
Nejvýhodnější pro vás bude hyp...
Nejvýhodnější pro vás bude hypoteční úvěr. Předpokládám, že pořizujete-li si nemovitost za pět miliónů, tak půjde asi o rodinný dům. Hypotéku vám v případě, že budete dostatečně bonitní vám dá ráda každá banka, avšak vás asi nejspíše zajímá jak vám pomůže stát. Musím vás upozornit, že státní podpora je poskytována na koupi nových objektů nebo na výstavbu. Nemáte na ni tedy nárok, koupíte-li si nemovitost již využívanou dříve k bydlení. Podpora se vztahuje na hypoteční úvěry nebo jejich části, jejichž souhrnná výše nepřekročí: 1. 1,5 miliónu Kč, je-li úvěr poskytnut na výstavbu nebo koupi rodinného bytu s jednou bytovou jednotkou 2. dva milióny, je-li úvěr poskytnut na výstavbu nebo koupi rodinného bytu se dvěma bytovými jednotkami. Znamená to, že v závislosti na tom jakou nemovitost pořizujete, bude vám stát přispívat do výše uvedených limitních částek. Zbývajících (tři nebo tři a půl miliónu budete splácet za sazbu, kterou vám dá banka bez státní pomoci). V případě, že mi přesně konkretizujete o jakou nemovitost se jedná, jak dlouho ji chcete splácet atd., pak vám samozřejmě budu moci dát více informací, avšak vaše otázka byla příliš obecná pro konkrétní odpověď. Vladimír Zdražil - Fincentrum
0 0
možnosti

29. 1. 2001 21:43
Musím reagovat upozorněním, že...
Musím reagovat upozorněním, že jak správně píšete, u hypoték je úroková sazba sjednávána pouze na 5 let. To je velmi nebezpečné. ČS může nalákat mnoho klientů příslibem snížení úroků oproti konkurenci a po 5ti letech může natolik "přitvrdit", že nakonec tito klienti doslova spláčí nad výdělkem. A obranu nebudou mít vůbec žádnou! Dotovat totiž může pouze stát (z našich daní), soukromý bankovní dům může dočasně něco zlevnit, aby na tom následně dostatečně vydělal. Ten prostor pro výdělek je právě po výše zmíněných 5ti letech. Osobně bych se takovéhoto zdánlivě "levného" produktu velice bál a raději bych šel tam, kde budu vědět, ze se mnou vždy bude jednáno v mezích situace na trhu. V této souvislosti musím upozornit, že i tabulka je poněkud zavádějící, neboť počítá s konstantní úrokovou sazbou po celou dobu hypotéky, což neodpovídá realitě. V neposlední řadě je dobré si uvědomit, že u všech úvěrových produktů je třeba hodnotit nejen úrokovou míru, ale též dostupnost úvěru (tedy požadavky na bonitu klienta, její prokazování a požadavky na zajištění úvěru). Po zkušenostech s s některými stavebmními spořitelnami bych byl dvojnásob opatrný. Snadno se mohou totiž naplnit známá slova "Nechci slevu zadarmo". ing. Petr Šafránek, nezávislý rodinnný finanční poradce
0 0
možnosti

30. 1. 2001 9:55
Jistě, na riziko prudkého zvýš...
Jistě, na riziko prudkého zvýšení sazeb po pěti letech na konci období fixace jsem upozorňoval a žadatelé o hypotéku by si to měli uvědomit. Vladimír Zdražil - Fincentrum
0 0
možnosti

29. 1. 2001 12:40
Vážený pane, mám pocit, že se ...
Vážený pane, mám pocit, že se domníváte, že Česká spořitelna hodlá dotovat už jednou dotovaný úvěr, tj. že stavebník, který si vezme 700 tisíc Kč úvěru, dostane nejprve státní úrokovou dotaci a k tomu ještě dotaci od spořitelny. Tak to - jak bylo možné zjistit na tiskové konferenci ČS minulý týden - ale nebude. Ona "finanční injekce", jak píšete, se má vztahovat pouze na úvěr či část úvěru, která není kryta státní úrokovou podporou. Tedy například u úvěru ve výši 1 milión Kč se podle příslušného vládního nařízení úroková podpora vztahuje na částku 700 tisíc Kč, na zbytek už ne, zde už stavebník platí plnou tržní sazbu. A právě tohoto zbytku se má týkat úrokové zvýhodnění České spořitelny. (zdroj - ředitel divize obchodní skupiny ČS Heinz Knotzer, 24. ledna)
0 0
možnosti

29. 1. 2001 13:10
Když má tedy ČS v této oblasti...
Když má tedy ČS v této oblasti již jasný a zcela konkrétní záměr, ať tedy s ním seznámí všechny svoje pracovníky, když už jak vy píšete informaci vypustila na tiskové konferenci. Na zelené lince ČS zatím není nikdo o této záležitosti nijak informován. Mimochodem by tedy mě a jistě i čtenáře zajímalo, jak tedy bude snížena díky zmiňované finanční injekci ČS úroková sazba u té části hypotéky, na kterou se již nebude vztahovat státní podpora. Vladimír Zdražil - Fincentrum
0 0
možnosti

29. 1. 2001 12:34
Proč dumping? Z čeho vyvozujet...
Proč dumping? Z čeho vyvozujete, že hypoteční úvěry musí být financovány právě z hypotečních zástavních listů? Pokud vím, tak zákon o dluhopisech říká, že HZL jsou dluhopisy "kryté" pohledávkami z hypotečních úvěrů. Nikde se však již nehovoří o tom, že by banka měla povinnost své pohledávky z hypotečních úvěrů proinvestovat výlučně vydáním HZL. Pokud má tedy banka jiné zdroje financování, např. přebytek primárních vkladů, u kterých má náklady řekněme 4% p.a., tak i při úrokové sazbě 6% p.a. může vykazovat slušné aktivní saldo...
0 0
možnosti

29. 1. 2001 13:26
Správná připomínka. Já netvrdí...
Správná připomínka. Já netvrdím, že hypotéční zástavní listy musí být jediným a výlučným zdrojem pro financování hypoték. Já jako občan samozřejmě takovým krokům fandím, avšak chci vidět jak se k tomu postaví ostatní banky. Vemte si kupříkladu ČMHB je specializovaná výlučně na poskytování hypoték a pro ni zřejmě marže vzniklá rozdílem mezi náklady z HZL a výnosy z hypotéčních úvěrů bude klíčová. Samozřejmě jiná situace je u takových kolosů jako je ČS, která funguje jako klasická banka, tedy v hrubé definici zákona peněžní instituce přijímající vklady a poskytující úvěry. Vladimír Zdražil - Fincentrum
0 0
možnosti

29. 1. 2001 1:35
ČS už teď nabízí relativně lev...
ČS už teď nabízí relativně levné hypotéky. Konkurence láká klienty na lepší služby, rychlost, image, což zatím stačí. Pokud ovšem ČS sníží sazby o dvě procenta, budou všechny argumenty o nadstandardních službách znít jako zbytečný luxus. Konkurence bude muset zareagovat stejně razantně... je otázka, jestli necenová diferenciace bude stačit. Myslím, že ne.
0 0
možnosti

29. 1. 2001 9:33
Co se týče úrokových sazeb za ...
Co se týče úrokových sazeb za hypotéky, tak je samozřejmě snadné porovnat jednotlivými bankami vyhlašované minimální sazby. Otázkou však je jak konkrétní žadatel se svojí žádostí pochodí. Je možné, že banka s vyhlašovanou minimální úrokovou sazbou kupříkladu 7,9 procenta přidělí konkrétnímu žadateli 8,8 procenta a na druhé straně banka, s vyhlašovanými 8,5 procenta jako minumum, přidělí na onu konkrétní žádost 8,6 procenta. Já hypotéku nemám a tak to nevyjadřuji jako fakt a nemám to tím pádem v praxi ověřeno. Určitě lépe se k tomu může vyjádřit někdo, kdo hypotéku již má a prošel s žádostí o úvěr několik bank. Přesto si myslím, že minimální vyhlašovaná úroková sazba není rozhodujícím klíčem k tomu, jakou sazbu člověk dostane. Vladimír Zdražil - Fincentrum
0 0
možnosti

29. 1. 2001 0:47
Souhlasím s článkem, že velmi ...
Souhlasím s článkem, že velmi razantní snížení sazbe bude asi neprůchodné. Nedovedu si představit, že by to ostatní banky nechaly jen tak. Vláda taky privatizuje KB a vyhlídky v sektoru hypoték možná mohou mírně její cenu ovlivnit. Pan Stack, protože je Američan (kteří jsou na dumping citliví), tak zřejmě bude opatrný. Dvě procenta nebudou tak do očí bijící a přesto budou mít pro ČS skoro setjný efekt jako snížení sazeb o 3%.
0 0
možnosti

29. 1. 2001 9:45
Podle mého názoru by snížení s...
Podle mého názoru by snížení sazby byť o jeden procentní bod trhem pořádně zahýbalo a odvrátilo by argumenty, že se jedná o do očí bijící dumping. Pokud by však ČS chtěla pumpovat do hypoték více peněz, pak by měla samozřejmě další možnosti. Vemte si kupříkladu veškeré poplatky spojené s hypotékou (posouzení žádosti o úvěr, správa úvěru, vedení účtu, potvrzení žadatele pro různé úřady atd.). Tam samozřejmě existuje velký prostor k dramatickému snížení a pro člověka majícího hypotéku by to také znamenalo reálné zlevnění hypotéky. Chtěl jsem tím zkrátka říct, že by zřejmě bylo naivní sáhnout ke snížení sazeb o tři procentní body, když se dají hypotéky zlevnit (samozřejmě když se chce a jsou na to peníze) méně alarmujícími prostředky. Vladimír Zdražil - Fincentrum
0 0
možnosti

29. 1. 2001 0:17
To si podle mě antimnopolní úř...
To si podle mě antimnopolní úřad nelajsne a rázně proti snaze ČS vystoupí. Nedovedu si představit, že by někde v Evropě byly podobné sazby možné.
0 0
možnosti

29. 1. 2001 1:36
Na základě čeho by vystoupil?...
Na základě čeho by vystoupil?
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vzdělání nestačí. O profesní kariéře často rozhodují měkké dovednosti

22. dubna 2024

Pracovní trh se dynamicky vyvíjí a neustále přináší nové výzvy. Zaměstnavatelé v dnešní době...

Češi stále proudí do IT rekvalifikací. Chtějí do stabilního oboru s vysokými platy

25. dubna 2024

Podle dat ČSÚ za 4. čtvrtletí 2023 byla v IT pracovních pozicích jedna z nejvyšších průměrných...

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Expert: Úroky na „spořácích“ nejspíš letos klesnou na tři procenta

25. dubna 2024

Inflace se z loňských 10,7 procenta letos dostala na dvě procenta a očekává se, že centrální banka...

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...