Diskuze

Proč se střílí na finanční poradce?

Profese finančních poradců se stává v názorech našich čtenářů vděčným objektem kritiky. Ať je již tato kritika zasloužená či nikoli, je vždy dobré přečíst si i názor z druhé strany barikády.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

vlada

3. 10. 2001 16:51
Vazeni poradci a zprostredkova...
Vazeni poradci a zprostredkovatele, mame v umyslu uzavrit 2-3 smlouvy u Hypo. "Mnozstevni sleva" vitana! Tez uvazujeme o Reiffeisen. Odpoved prosim na mail.
0 0
možnosti

zlý klient

19. 9. 2001 14:17
Pošlete mi nějakého poradce, m...
Pošlete mi nějakého poradce, mám zrovna nabito....
0 0
možnosti

Z. Hába

19. 9. 2001 21:44
Hlásím se. Prosím pouze, čím m...
Hlásím se. Prosím pouze, čím mám přijet (zda metrem, autem či tankem) a jak se mám chránit? Bude stačit neprůstřelná vesta? V případě, že na mne budete nadávat, beru si s sebou chrániče proti hluku.
0 0
možnosti

Dvořák

16. 9. 2001 21:13
Možná by neškodilo se poučit o...
Možná by neškodilo se poučit od vyspělých ekonomik, jak tam pracují finanční poradci. V minulém roce jsme se ve firmě rozhodli přispívat zaměstnancům na penzijní připojištění. Kontaktovali jsme největší penzijní fondy. Požadavek byl jednoduchý, předvést nabídku penzijního fondu a přesvědčit naše zaměstnance o výhodnosti. Problém byl v tom, že všichni zaměstnanci se sejdou pohromadě jen dvakrát do roka. A výsledek? Od čtyřech fondů jsme dostali letáčky, později nás jejich poradci navštívili. Další čtyři fondy poslaly rovnou své poradce. Pouze zástupci dvou z nich byli ochotni prezentovat svoji nabídku před kolektivem 40 lidí. Nakonec zůstal pouze jeden finanční poradce, který zastupoval PF Winterthur, ale jeho prezentace byla úžasná. Nic nezatajoval, mluvil upřímně o kladech i záporech. Dokázal věrohodně odpovědět na každou otázku. Dnes přispíváme všem čtyřiceti zaměstnancům na penzijní připojištění do PF Winterthur. Mám ale zajímavý poznatek. Jednal jsem totiž se všemi poradci. Někteří z nich pracovali přímo pro fond, někteří nepřímo (OVB) a jeden byl dokonce nezávislým makléřem. Polovina z nich mi nabízela dělbu na budoucí provizi. Někteří (PF České pojišťovny a KB) nabízeli výhodnější úvěry, či majetková pojištění. Jsem vzděláním ekonom a na tuto akci jsem si něco málo nastudoval. Byl jsem ale dost šokován slabou odbornou úrovní některých poradců, dokonce i finančního makléře. Jediný zástupce PF Winterthur pojal celou věc komplexně. Nejdříve jednal se mzdovou účetní a vysvětlil ji celý postup. Zjistil si jaký používáme software a k tomu přinesl upgrade. Abych to neprodlužoval, věnoval se nám přibližně 2 měsíce a to vždy jeden den v týdnu (půjčili jsme mu kancelář). Zda je placen dobře nebo špatně nevím, ale je to odborník. Když přišel, tak prohlásil, že zastupuje pouze skupinu Winterthur a o jiných pojišťovnách či fondech nemluvil. Letos jsme totéž řešili s příspěvkem na životní kapitálové pojištění. To už jsme byli poučeni a tak jsme zvolili rovnou pojišťovnu Winterthur. Náš zahraniční partner tento postup uznal jako standardní a běžně používaný i u nich. Závěrem dodávám, že vše záleží na lidech. Jsou dobří a špatní automechanici, lékaři, zedníci …. , a totéž platí o finančních poradcích. M. Dvořák.
0 0
možnosti

Petr

16. 9. 2001 22:12
Je to zajímavé, ale s pojišťov...
Je to zajímavé, ale s pojišťovnou Winterthur mám obdobné zkušenosti. Škoda že prodala neživotní část. Švýcarská spolehlivost asi pracuje i v tomto oboru.
0 0
možnosti

anonym

16. 9. 2001 19:13
Co Čech, to fin.poradce (FP). ...
Co Čech, to fin.poradce (FP). Nikdo si nenechá spravit zuby sousedem, šikovným domácím kutilem, co má vrtačku a kleště, ale zubařem. Tentýž soused nám ale obratem udělá živ.pojistku, prodá stav.spoř., penz.fond, protože to právě taky, mimo jiné, dělá. V lidech není a dlouho ještě nebude povědomí, co to vůbec je FP a co je dobré FP. Cenu informací našinec ocenit neumí. K tomu závist apod, a jsme kde jsme, tj.v Českém žabinci. Cena fin.informací přitom roste a bude růst-vyznat se v už nekonečně široké nabídce fin.produktů, to se nedá naučit za jedno odpoledne. Tak rychle se ale dá získat u některých firem proškolení i vizitka FP. Nejhorší jsou multilevly-honba dalších nahánečů. FP je stále nepochopené, neoceněné a tedy vpodstatě neznámé. Mnoho FP nezná slovo riziko, dokonce některé firmy zakazují jej vůbec používat. Přitom FP začíná přesně tam,kde končí svoji práci "rodinní FP", apod. FP je oborem, kde se snad nejsilněji projevuje naše zaostání za 50 let komunistických jistot. Neznáme své možnosti, neumíme z nich vybírat. Sortiment fin.služeb je obrovsky široký, co je ale běžně a stále dokola nabízeno je jako nabídka polovykradeného krámu. Škoda. Jsem pro aby FP byli živností koncesovanou, s nutným nezbytným vzděláním a bylo placeno nejen provizně. Ukecávačů a sebevědomých samozvaných finančníků, (nemusí umět, stačí umět vzbudit dojem že umí) bude stále dost a budou dělat ostudu těm co opravdu umí.
0 0
možnosti

16. 9. 2001 20:13
Mám tytéž názory a poznatky, a...
Mám tytéž názory a poznatky, ale co s tím? Necháme to na trhu a on to vyřeší?
0 0
možnosti

Pavel

16. 9. 2001 2:26
Článek je vcelku dobrý až na s...
Článek je vcelku dobrý až na samotný závěr. Autor zde staví do nepěkného světla poradce pracujícího pro jednu finanční organizaci "naháněč" a naopak jakoby fandí nezávislkému "agentovi", který vybírá klientům z nabídky produktů na trhu. Malý problémek je v tom, kdo z nich je větší odborník. O nepoctivcích se rozepisovat nechci, ovšem člověk, který říká, že skutečně zná více finančních produktů bude nejspíš velmi ambiciozní a nezdravě hrdý. Ze své zkušenosti musím říci, že lidé, které školím lze rozdělit téměř jednoznačně mezi ty, kteří dělají poctivě jeden produkt a ti jdou více do hloubky, a na ty, kteří dělají produktů více, a logicky zůstávají povrchní. Produkty samotné většinou umí klientům vyjít do určité míry vstříc, jsou tedy dostatečně pružné. Nepružné z nich dělají právě oni "agenti", kteří se problematikou nestandardního přístupu nehodlají zdržovat (vždyť mají v rukávě další produkty). Základní orientace klienta je proto velmi důležitá a zároveň problematická. Jistě by bylo velmi dobré, aby klient dokázal odlišit, která firma je solidní a který produkt je výhodný, to by ovšem nesměly být v tisku placené texty, které manipulují s informacemi. Často pak vyjde velmi neúspěšná firma jako hvězda a ta skutečně dobrá do trapných soupeření o prvenství na stránkách tisku nevystartuje. Vážím si agentů, kteří provedou klienta za jeho cílem od počátku až do konce. Ostatní je o referencích, a to je podle mého názoru nejvyšší známka kvality.
0 0
možnosti

Naivka

15. 9. 2001 11:10
Pracuji někde na pomezí poradc...
Pracuji někde na pomezí poradce a prodejce. Myslím si, že to jde dělat slušně. Otázka je, jestli to klient ocení. Pravidelně zcela záměrně u stavebního spoření tlačím cílovou částku dolů, takže klient ušetří na poplatku. Pokud začne v budoucnu uvažovat o úvěru, tak mu ji pak zvýším už bez dodatečných poplatků (Hypo). Ale já si tím krátím provizi. Myslíte si, že to klient pozná a Vaši snahu o jeho peníze ocení? Já si myslím že ani ne. Natož aby Vám za tento docela férový přístup dal nějakou odměnu. A mně je trapné na to nějak speciálně upozorňovat. Asi mně na to odpovíte, že to nemám dělat. Máte možná pravdu.
0 0
možnosti

žabák

16. 9. 2001 15:08
Pokud zastupujete více stavebn...
Pokud zastupujete více stavebních spořitelen, tak určitě víte, že existuje provize z navýšení. Klidně postupujte tak, jako doposud, poctivě a výhodně pro klienta. Nedostanete vyšší provizi ihned, ale jen první část a tu druhou v případě, kdy klient bude požadovat navýšení. Obyčejní prodejci toto také vědí, ale znáte to „bližší košile, než kabát“.
0 0
možnosti

14. 9. 2001 18:51
Naprosto výborná a poučná disk...
Naprosto výborná a poučná diskuze. Díky za příspěvky. Myslím, že pana Zajíčka se ještě dočkáme, až se vrátí z dovolené. Snad tuto dobrou úroveň diskuzí nezkazí.
0 0
možnosti

Zdeněk Sluka

14. 9. 2001 18:07
Soulasím s názorem, že špatnou...
Soulasím s názorem, že špatnou práci může odvést jak zprostředkovatel, tak finanční poradce pracující za honorář. Určitě bude mnoho agentů, prodávajících například stavební spoření, kteří svým klientům budou radit objektivně správně. Nelze tedy dělit trh finančních služeb na ty nekvalitní (agenti) a kvalitní (poradci). Jediná cesta k rozlišení dobrého a špatného poradenství je zvyšování všeobecné vzdělanosti klientů v tomto oboru. Jen klient, který si uvědomí, že dostal špatnou radu, může podniknout nějaké kroky na svoji obranu (přinejmenším nenechat si příště radit od stejného poradce, případně zažalovat poradce o náhradu škody). Znám příliš mnoho klientů, kteří platí 150.000 Kč ročně do předražené životní pojistky, kterou vůbec nepotřebují - a jsou ve své neinformovanosti šťastní (a spokojení se službami svého "poradce"). Klient by měl co nejvíce informací požadovat v písemné formě, protože řada líbivých argumentů je poskytována pouze ústně - mnoho životních pojistek se například prodává s příslibem hypotéky, kterou prý klient zcela jistě dostane. Když pak klient zjistí, že sliby poradce nebyly pravdivé, bývá již pozdě a navíc tento příslib v žádných písemných materiálech nenajde. Nesmíme zapomenout na fakt, že řada finančních poradců poskytuje zkreslené informace nikoli vědomě v zájmu vyšší provize, ale v dobré víře a z přesvědčení, které získali na školení příslušných produktů. Problém tedy není jen v osobě poradce, ale často také ve firmě, která poradce školí. Někdy dokonce přímo finanční instituce poskytuje poradcům záměrně zkreslené informace (čím méně toho víte, tím méně se ptáte a tím lépe prodáváte). Osobně jsem zastáncem (a firma sophia finance poskytovatelem) služeb za honorář, protože dobře znám "schizofrenii" finančního poradce pracujícího za provizi. Chcete-li být skutečným profesionálem a činností poradce se živit, musíte hradit veškeré náklady na provoz vašeho podnikání, na další vzdělávání apod. Stále častěji se však setkáváte s klienty, kteří již mají stavební spoření, pojištění, penzijní fondy a další finanční produkty. Pak máte tři možnosti. Buď ustoupíte ze svých zásad a doporučíte postup, který klient nepotřebuje (ale vám umožní se uživit) nebo skončíte své podnikání, protože klientů, kde si dobře vyděláte na provizi za seriózní rady bude stále méně - a nakonec třetí možnost - začnete za své kvalitní služby účtovat honorář.
0 0
možnosti

Z. Hába

19. 9. 2001 22:13
Pan Sluka udeřil hřebíček na h...
Pan Sluka udeřil hřebíček na hlavičku. Provize za uzavřené smlouvy je v podstatě jednorázový akt. Ale co pak. Sám jsem zvolil určitý kompromis ( a podle mne velice rozumný ) část mého honoráře je z provizí a část je za dlouhodobou péči o rodinné finance klienta. Dobré finanční či pojistné produkty pro klienta jsou většinou provizně velice špatné pro zprostředkovatele.
0 0
možnosti

Petr

14. 9. 2001 17:20
Velká škoda, že největší kriti...
Velká škoda, že největší kritik všech poradců, pan Zajíček (Baronlempl), je v Řecku na dovolené. Toto by byla jeho parketa. Teď vážně. Je finanční poradenství něco jiného, než jiné podnikání a jiné profese? Myslím si, že ne. Někdo tady zmínil automechaniky a lékaře a jejich vazby na dodavatele. I mezi nimi jsou výborní, průměrní a také podprůměrní jednotlivci. Totéž lze prohlásit o finančních poradcích. Rozdíl je pouze ve formě „vkladu“. V jednom případě je to naše zdraví, ve druhém auto a ve třetím peníze. V prvních dvou případech si většinou vybíráme na základě doporučení. Proč to nedělat i u finančního poradce? Rozhodující je jeho odbornost, zkušenost, poctivost a serióznost. A to, že má ty správné informace ve správnou dobu a dokáže je správně, a pro klienta výhodně, aplikovat. Provize v tom nehrají žádnou významnou roli. Jsou, v porovnání se skutečnou cenou za dobré informace, pouze symbolické. Musíme si zvyknout na to, že dobrý finanční poradce bude stejně drahý, jako dobrý právník, či daňový poradce. Těm neschopným to samozřejmě nevoní a proto ty averze. Dalším velkým omylem je škatulkování na závislé a nezávislé poradce. Ale to je na delší rozbor, možná samostatný článek. Jediné, kde souhlasím s mnohými přispěvateli, je zavádějící klasifikace poradce. Ve své praxi jsem viděl, na vizitkách, následující mutace od finančního poradce: pojišťovací poradce, finanční a pojišťovací poradce, finanční analytik, finanční konzultant, finanční makléř, finanční specialista, finanční manažér, stavební a úvěrový poradce, finanční a úvěrový poradce. Některé z nich používají ještě doplňující slova: nezávislý, rodinný, domácí, soukromý apod. Jistě jste se setkali ještě s jinými odnožemi. Myslím si, že název není rozhodující. Rozhodující jsou pouze jejich schopnosti a výsledky. Osobně jsem vystřídal nejméně pět poradců, než jsem trefil na toho pravého. A nakonec to bylo stejně na doporučení od přátel. A proč se střílí na poradce? Může to být špatná zkušenost, ale dost často také závist. Závist hlavně neschopných adeptů na tuto nelehkou a velice náročnou profesi.
0 0
možnosti

XXX

14. 9. 2001 18:02
Srovnani s automechaniky a lek...
Srovnani s automechaniky a lekari je dobre i z jinych duvodu. Pokud mi lekar predepisuje lek protoze za to ma provizi od jeho vyrobce, vsichni souhlasi ze je to nespravne. Pokud financni "poradce" nekomu nebizi nevhodny produkt aby ziskal provizi, nikomu tato nemoralnost nedojde. No a prodejce automobilu Skoda by si na vizitku urcite nenapsal "automobilovy poradce", protoze mu to kazdy prokoukne. Proste mi vadi, kdyz si prodejce rika poradce a mam rad kdyz se veci nazyvaji pravymi jmeny. Proti odmenam za znalosti pravnikum i poradcum vseho druhu jinak nic nemam.
0 0
možnosti

Ivo

14. 9. 2001 14:59
Stejně jako ostatním diskutují...
Stejně jako ostatním diskutujícím se mi článek i samotná diskuse docela líbí. Myslím si ale, že to má jeden malý hák. Jak je patrné z toho o čem se bavíme a JAK, je zřejmé, že se baví: 1) lidé, kteří si shánějí o daném tematu informace 2) danou problematikou se živí 3) mají přístup a umějí používat zdroje informací, jako je internet. Co ale ta zmiňovaná samoživitelka nebo podnikatel ve ztrátě. Ti si ani neuvědomují, že jim tyto informace nebo znalosti chybí. A tady si myslím, že je to bohužel otázka času. Životní pojistky se asi uzavítaly jinak v době, kdy tyto pojišťovny u nás začínaly, jinak se uzavírají nyní a jinak se budou uzavírat za 10 let. Já bych řekl, že dnes už málokdo uzavře nájemní smlouvu bez toho, aby ji viděl právník a přesto je takovýchto případů plné "Na vlastní oči". Asi to chce něco jako výchovu trhem. Také si myslím, že nejvýhodnější je Finanční poradce za peníze klienta, který mi přinese "s rozumným rizikem" více, než sám stojí, ovšem několikrát podtrženo - z dlouhodobého hlediska. Jestli tento přístup lze skloubit s provizemi tak, aby netratil ani klient, ani poradce, to tedy nevím. A zbavovat se zbytečně možností slev u finančních institucí, to je přece škoda. Na druhou stranu už jsem toho slyšel spoustu o panech doktorech, kteří jsou zainteresováni na prodeji toho a tohoto léku od daného výrobce. Z tohoto pohledu je asi zajímavým hodnotícím kritériem vztah poradce k výkonu povolání. Pokud se nejedná o poradce na plný úvazek, okamžitě to u mne vzbuzuje nedůvěru. A poradci, který mi navrhuje Plán rodinných financí, včetně hypotéky a jejího provázání na Kapitálové pojištění společně s akciovým fondem asi kývnu i na tu pojistku. Mám docela jistotu, že se mi ukáže znovu a při svém návrhu musí přemýšlet o tom, co bude dělat, až bude trh nasycen a on bude muset začít znovu obcházet své již existující klienty.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Vyzkoušeli jsme v testu Partners Banku. Obstála skoro na jedničku

21. března 2024

Na bankovním trhu začala v březnu fungovat nová ryze česká Partners Banka. Na startu oznámila, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...