Diskuze

Které škody pojišťovna neuhradí

Ani bonusy za bezškodní průběh předchozích let nezabrání tomu, aby řidiči zaplatili vyšší částky za povinné ručení pro příští rok. Na různě veliké slevy ze základních sazeb má přitom nárok více než devadesát procent motoristů. Na vině zdražení přitom není Česká kancelář pojistitelů, která pojišťovnám stanovuje spodní hranici pojistného.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

garden

15. 2. 2003 14:15
máme co si necháme líbit
Pojišťovny, banky a spořitelny skutečně využívají mizerné legislativy v našem státě a sprostě "kradou " všem normálním lidem peníze pomocí nehorázných pojistek a poplatků. K tomuto naprosto nečině a možná i z nemalým podílem na "nakradených" penězích přihlíží lidé které jsme volili. Jedině občanská neposlušnost, neplacení daní a podobné akce můžou odstartovat změny k normálnímu jednání uvedených gangsterských organizací.
0 0
možnosti

pro xxx

14. 11. 2002 13:45
Generalli ani ČP nebrat!
Na generali POZOR! Asi  mají  málo  platících  klientů  a  více  bourajících.  Já  patřím  k  těm  prvním  a  když  jsem  chtěl  změnit  smlouvu  na  dobu  určitou  (chtěl jsem  přejít  jinam  a  pak  na  zimu  deponovat  SPZ  motocyklu u  OÚ),  nechtěli  o  tom  ani  slyšet.  Nechtěli  smlouvu  upravit  a  ať  koukám  zaplatit  hezky  na  celý  rok  s  tím,  že  mi  pak  možná  něco  vrátí!  Když  jsem  si  podrobně  přečetl  obchodní  podmínky,  zjistil  jsem,  že  by  mi  nic  nevrátili,  protože  se  vrací  až  od  vyšších  obnosů.  Tak  jsem  jim  jednoduše  nezaplatil  splátku  a  přestoupil  jinam,  kde  jsem  platil  v  pohodě.  Pak  jsem  si  s  Generali  přes  rok  dopisoval  a  vysvětloval  jim,  že  nemohu  být pojištěn  u  dvou  pojišťoven  najednou.  Až  když  jsem  jim  pohrozil  Novou,  tak  přestali.  Prostě  špinavý  boj  o  každou  dušičku!
Podobně  razili  svoji  nadvládu  u  známého  v  oblasti   havarijního  pojištění:  když  po  více  jak  roce  klient  zjistil,  že  v  rámci  leasingu  ojeté  Felicie platí  jako  za  nové  auto  (tak  mu  to  "odborně"  ušili  na  míru  u  jednoho  autorizovaného  Škoda  dealera  v  okr.  LBC),  žádal  o  předělání  smlouvy  a  vrácení  přeplatku.  Dodnes  se  s  nimi  handrkuje,  nechtějí  ani  slyšet  o  tom,  že  inkasovali peníze  neoprávněně.  Generali  samozřejmě  vůbec  nevadí,  že  dostávali  peníz,  který  jim  jaksi  nepatří.
Dále: jedny  paní  z  různých  servisů  povídaly,  že  úhrady  z  této  pojišťovny  jsou  velmi  problematické  a  že  raději  chtějí  platbu  od  zákazníka,  aby  mu  auto  mohlo  být  vydáno,  a  zákazník  ať  si  to  s  pojišťovnou  vyřídí  sám.
Dále  nemohu  nikdy  zapomenout,  jak  arogantně  bývalá  Česká  státní  pojišťovna,  dnes  ČP  a.s.,  vypovídala  po  převratu  hromadně  havarijní  pojistky  těm,  co  jí  léta  strkali  peníze  a  neměli  žádné  plnění.  To  se  zachovala  opravdu  tržně.  Dnes  opět  bojuje  o  každou  dušičku.
 
TAKŽE  rada  do  života:  Generali  a  Českou  pojišťovnu  NEAT,  úplatky  taky  nebrat,  játra  rovněž  ne  (jáchyme, hoď ho do stroje!) 
0 0
možnosti

Liko

26. 10. 2002 18:35
Z louže pod okap
Je to špína. Po 22letech 2 až tří zaměstnání jsem se po třech ojetinách zmohl s pomocí půjčky od rodiny na NOVÉ auto. Musel jsem zvolit "litr", ať mám na splátky. Sám jezdím k dopravním nehodám a ze svých zkušeností vím, že pokud nehodu zaviní řidič s vozidlem do 1500ccm, jsou to většinou škody do 20000Kč. Proč se těm "malým" zvedá o tolik a těm "velkým" (nad 2000ccm) téměř ne. Přitom ti mají příjmy, že se nehodu z vlastní viny snaží hradit na místě, z kapsy, bez účasti pojišťovny a policie. Proč se diskriminují na našich cestách "litry", když většina z těch nově vyvinutých je hbitějších, prostornějších a mnohem úspornějších, než 1,4 Fabia. Jsem příznivcem Škodovky a až se naučím podvádět, tak si ji koupím. (V mých 40-ti to už nehrozí.) L. Sklenář Ostrava.
0 0
možnosti

Sidi

26. 10. 2002 20:23
Re: Z louže pod okap
Dovolim si tvrdit, ze pojistovny maji vyrazne sirsi statistiky, nez Vase vyjezdy k nehodam, a ty sazby delaji tak, aby nemuseli ztratu v jedne kategori dotovat z ostatnich.
0 0
možnosti

18. 9. 2002 16:46
¨Všechno je jinak
a: Sazby Pojištění odpovědnosti je pojištění komerční. Pojišťovna na něm nesmí prodělat. Už zde není imaginární stát který za Vás ručí a v případě potřeby dosype. Rozdělení vozidel podle kubatur vychází z tehdy monopolního pojištění ČP. Uvažovalo se, že vozidlo s vyšším obsahem způsobí větší škodu. Jistě daleko správnější by bylo použít například kategorizaci podle měrného výkonu, ale i Trabant dokáže způsobit škodu za několik milionů. b: Pojistné plnění Článek bohužel obsahuje několik nepřesných informací. Na základě § 442 občanského zákoníku a § 6 odst.2 a-d. Má poškozený právo na náhradu: skutečné škody na majetku, toho co mu ušlo( škodu jež má povahu ušlého získu) škody na zdraví a usmrcení, účelně vynaložené náklady spojené s právní pomocí. Zákon se nikde nezmiňuje např. o náhradním vozidle. Prokázat vzniklou škodu je poviností toho komu vznikla. Logicky. Proč někomu nutit co nechce. Autor článku, pokud chce poskytovat široké veřejnosti informace tohoto druhu, by měl nejprve pečlivě nastudovat příslušné zákony. V opačném případě je informační hodnota jeho článků nulová. P.S. Je nutné si uvědomit, že pojišťovny jsou komerční organizace. Charitou se zabyvá někdo naprosto jiný.
0 0
možnosti

Jan Čížek

16. 11. 2001 1:01
Bla, bla, bla
Co takhle radši prodat auto a jezdit na kole? Nemuseli byste tady potom takhle fňukat, pánové. S chutí bych vám to povinný ručení zvednul, navrch přidal ještě nějaký ty silniční daně a proč nezavést daň z kilometru? Běžte s těma svejma fárama smrdět pod nos někomu jinýmu...
0 0
možnosti

Liko

26. 10. 2002 17:10
Re: Bla, bla, bla
Tak může mluvit jen cyklista, který má jen triko dražší než moje auto. Toho poznám na cestě podle jeho chování za řídítky. Sám jsem na kole přestal jezdit, aby si mě automobilisti přestali plést s těmito rádobyekology - okolovanými hulváty, kteří dodržování zákonů o pravidlech chování na silnici považují za "porušování osobní svobody" a neuvědomují si, že automobilista ve snaze nepoškodit cyklistu velmi často způsobí v konečném důsledku mnohdy i horší škody - zranění chodce - můj případ a cyklista jen s kolem za  cca 40000Kč se mi vysmál, protože z místa, kde porušil § ze zákona 361/2001 odjel a na mne byla vina, protože jsem tohoto cyklistu nedokázal identifikovat (nemají registrační číslo).
0 0
možnosti

BoB

13. 11. 2001 8:55
BoB
Vim ze je to nanic, ale vyjadruji se soucasnym stavem nesouhlas. Arogance pojistoven pri stanovovani minimalnich sazeb je neskutecna... System, kdy se pojistuje auto a vyse se urcuje podle jakehosi nepodstatneho parametru vozidla (objem motoru) je zlodejsky. Proc mam s 1.9 D platit mnohem vice nez nekdo s 1.8T (a obracene)? Kdyz uz, tak alespon podle vykonu. Ale... jestli nekdo tvrdi, ze neexistuje lepsi system, tak at se zamysli. Je to banda zkorumpovanych, neschopnych politiku, kteri se nechali ovlivnit jednou zajmovou skupinou... Proc neni pojisten povine kazdy ridic? Vubec nezalezi na tom jakym autem jedu (vsichni predsi jezdime max 50/90/130 km/h, coz jsou rychlosti dosahnutelne dnes kazdym autem). Rozhoduje to, JAKY jsem ridic... Proc "existuje" karta ridice? Proc ji nevyuzivaji pojistovny k tomu, aby ohodnotily to jak jezdim? (hlavne mi nikdo necpete bonusy a malusy ano? To je dalsi opticka sprostarna...) A at mi nikdo nerika, ze hospodareni pojistoven je v tomhle smeru v poradku... V roce 2000 vybrali cca 13,9 mld. Kc. Na skodach vyplaceno 9,6 mld. Kc. Na dluh z minulych let pripadlo 2,5 mld. Kc (to je asi ten dluh z CP), rezie cinila 2,7 mld Kc. Takze ztrata je 1.8 mld Kc... Muze mi nekdo vysvetlit, co je to ten dluh CP? To jako CP v minulosti vybrala mene a zaplatila vice? Kde ty penize na zaplaceni tenkrat vzala? Pujcila si je (stat, jine banky)? No jo, ale pred privatizaci ji stat predse ocistil... Takze my jsme jiz tenhle dluh jednou zaplatily... A dnes se plati znovu? Komu? Jdete s takovouhle sprostarnou do haje! No a ta rezie 2,7 mld Kc je take dalsi sprostarna! At se na mne pani manazeri z pojistoven nezlobi, ale mit zisk 4,3 mld (13,9-4,6) a rezii mit 2,5 mld (= 58% zisku, 18% z obratu) to je ale umeni podnikat! A jeste si uvedomte, ze kdyz hosodarila sama CP, tak mela provozni rezii 8 % z obratu. A to byl tenkrat obrat o hodne mensi... <zdroj ruceni.idnes.cz) Vubec se mi to neliby ale to je to jedine, co s tim mohu delat... Nespokojeny obcan Vladimir Busek Plzen.
0 0
možnosti

Sidi

26. 10. 2002 2:47
Re: BoB
Proc neexistuje Karta ridice - protoze existuje neco jako zakon o duvernych informacich, a pochybuji, ze spatny ridic se schvalne prizna k tomu, ze od pojistovny utekl kvuli svemu poctu nehod (a naslednemu zvyseni pojistneho).
Z clanku neplyne jestli jestli v castce 9.6 mld jsou zahrnuty i pozdni skody (tj. ty ktere se vyplati o rok a vice pozdeji za skody z roku 2000) - podle me nejsou.
A navic prominte - ale jsou jiste i firmy, ktere maji 300% (v horsim pripade zapornou) rezii v pomeru k zisku za nakup/prodej zbozi ci sluzeb. A tomu ja potom rikam umeni podnikat. (jinymi slovy dokazat produkovat ztratu a presto vytrvat)
0 0
možnosti

pepíno

12. 11. 2001 14:05
Není to zločin , to nééé je to hroší
ach jo, komančí byli opravdu kouzelnícu, průměrný auto stálo 50 000, povinné ručení 144.-, dnes průměrné auto 300 000 a povinné ručení ne 1000, ale hned skoro 4 000.- aa to prý se žilo na dluh . N a jaký, když státní dluh byl 8 miliard dolarů a dnes je větší jak 300 ?
0 0
možnosti

evropan

7. 11. 2001 16:44
Vládou ...
Naprosto souhlasím, že se jedná o vládou organizovaný zločin ! Proč ? Tak za A/ všechny pojišťovny se mohly loni zbláznit, jak se o nás praly. Kdyby to bylo pro ně prodělečné, jak se nám snaží namluvit, tak by se určitě chovaly jinak, za B/ jací "experti" sedí na Min. financí je naprosto jasné, buď jsou dobře zainteresovaní nebo natolik hloupý, že si nedokážou udělat požádnou anylýzu než pojišťovnám povolí takové abnormální lichvářské jednání, za C/ jen se podívejte na sponzorování, co peněz vráží pojišťovny do všeho možného, proto, že mají abnormální zisky a ty dělají na nás, za D/ pojišťovny se chovají opravdu drze, vezměte si bonus, je to k smíchu a už nejméně 30 let jezdím bez nehod, za totáče jsem měl 50 % dolů, tak to šlo a pojistka byla podstatně nižší, ale jestli to takle půjde dál, tak si na pojišťění budeme patrně brát půjčku, aby mohly pojišťovny dále bohatě sponzorovat a platit statisíce měsíčně jednotlivcům tam zaměstnaným. A pohádky o přiblížení se cenám pojištění v EU si mohou odpustit, napřed je třeba se přiblížit v platech.
0 0
možnosti

válek

31. 10. 2001 8:35
Vládou ...
Přesně tak, jak to vzstihli předřečníci
0 0
možnosti

josef novák

25. 10. 2001 14:02
Vládou organizovaný zločin
Když se podíváte na statistiku pojišťoven, tak zjistíte, že 95 % řidičů musí platit za 5 %.
0 0
možnosti

Marek Vích

25. 10. 2001 14:56
Re: Vládou organizovaný zločin
ale i tech 95 % může mít někdy smůlu a způsobit ekologickou havárii za miliony. Lepší systém zatím nikdo nevymyslel. Poškozeným dává povinné ručení jistotu, že jim budou uhrazeny škody na zdraví a majetku, a to i v případech, kdy viník nehody nebyl pojištěný. Povinné ručení ale samozřejmě dokáží na druhou stranu ocenit i pojištění – těm dává jistotu, že odpovědnost za výplatu škod na zdraví a majetku poškozených nese pojišťovna.
0 0
možnosti