Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Když do banky, tak s mobilem

Jak je tomu zvykem u konkurujících si firem, tak i ve světě GSM Bankingu existují konkurenční rozdíly mezi stejnými produkty různých firem - jak cenové, tak kvalitativní. Víte například, se kterým mobilním operátorem je nejvýhodnější využívat této služby, nebo která banka vám za operace prostřednictvím GSM Bankingu naúčtuje nejmenší poplatky?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pavel Šíp

20. 2. 2002 18:50
mobilové bankovnictví
Jak jsem si zařizoval přímé bankovnictví u České spořitelny: Asi rok, do loňského července jsem používal na sporožiru Telebanking SMS, zadávání bylo sice trochu složité, ale pokud jsem měl předpřipravenou zprávu s písmeny, lomítky a hvězdičkami pro jednorázovou platbu, stačilo doplnit čísla a bylo to docela rychle. V červenci 2001 jsem u téže pobočky otevřel běžný účet pro podnikání a současně požádal o GSM banking Sim toolkit pro oba účty. Podepsal jsem spoustu papírů, za pár dnů jsem se šel informovat a byl jsem odeslán do krajského města na vybranou pobočku spořitelny k nahrání softvare. Po jednom neúspěšném pokusu nahrát software na stávající SIM kartu,( strčili SIMku do adaptéru, vrazili do čtečky, po pár pokusech zjistili, že čtečka není píchnutá vzadu do počítače, asi půl hodiny sháněli někoho kdo to zapojí- na tu vzdálenost jsem odhadl, že jde o sériový port a asi jsem se nesplet, poté co jim to technik dozadu připojil následovalo asi pět pokusů o nahrání, než po kontrole čísla na SIMce usoudili, že bankovní by na konci měla mít B)  jsem zaběhl do Paegasu vyměnit SIMkartu na bankovní ( tam jsem byl hotov za pár minut a lehčí o 400,- ). Tentokrát se software nahrát povedlo v podstatě bez problémů (čekal jsem asi hodinu, protože někdo předtím nechal zaheslovaný počítač a odběhl na svačinu). Telebankingové číslo mě přišlo asi za týden, za pár minut jsem aplikaci zprovoznil. Na menu máte : Běžné účty, Sporožiro, Dobíjení TWIST. Zkusil jsem stav účtu na běžném účtu - nefungovalo to. Zkusil jsem Sporožiro, to bylo funkční, zkusil jsem dobíjení TWIST - nefungovalo to. Začal jsem pátrat proč něco funguje a něco ne a asi v říjnu po několika návštěvách pobočky spořitelny, po mnoha telefonátech a emailech jsem zjistil, že zatím funguje jen sporožiro, ostatní běží jen jako pilotní program a to že bohužel někde jinde. Má se to snad spustit od začátku roku 2002. Jsem vcelku ukázněný zákazník, využíval jsem zatím plateb GSM pro sporožiro a to bez problémů. V lednu jsem začal pátrat, zda už jsou zavedeny i zbylé služby. Po pár pokusech jsem se dozvěděl, že na GSM simtoolkit žádné inovace, ale že snad mám pro běžný účet už GSM banking - SMS aktivní. Mám jen poslat textovku S 1 na určité telef. číslo. To jsem udělal, obratem mi přišla textovka se zprávou o stavu účtu. Pátral jsem na internetu po nějakém návodu a dočetl jsem se, že abych mohl používat i jiné služby, musím mít autentizační kalkulátor. Mezitím mi přestal fungovat GSM banking na sporožiru. Zavolal jsem tedy na 0800129921, předali mě technikům a GSM mi pro sporožiro za půl dne zase zprovoznili. Další dva týdny mě trvalo, než  jsem si obstaral kalkulátor za 990,- ( mám to sice na pobočku asi 15 min pěšky, ale moje pracovní doba se kryje do určité míry s jejich ). Potom jsem pátral po návodu ( na internetu ho nenajdete). Zatelefonoval jsem do krajské pobočky, a tam mi slíbili postat návod ( dostal jsem ho včera). Mezitím jsem zkusil odeslat textovku na stav běžného účtu. Za dva dny jsem zjistil, že mi nefunguje GSM na sporožiro. To se stalo v sobotu, zkusil jsem zavolat 0800129921, zjistil jsem jen, že přes weekend mi nikdo neporadí, v pondělí  a úterý po několika telefonátech se servisním střediskem mi GSM na sporožiro dnes ráno zase začal fungovat ( středa ). Zkusil jsem  textovkou na běžném účtu a zjistil jsem, že pro změnu nefunguje běžný účet. Volal jsem do střediska, slíbili mi, že odpoví. Doporučil jsem jim, aby poslali textovku, ale když jsem přišel po čtvrté z ambulance, mám na mobilu od nich zaznamenány dva nepřijaté hovory, takže ta budu volat zase zítra ( mobil do ambulance nenosím ).  Závěrem chci podotknout, že všichni byli na mě velice zdvořilí. V místní pobočce jsou velice slušní a rovnou řeknou , když něco neví, že to neví, ať se zeptám jindy. Jenom z tohoto důvodu jsem měl trpělivost pokračovat. Nicméně není důležité, jak co zařizujete, podstatný je výsledek. A ten za 50,- měsíčně po půl roku + SIMkarta + kalkulátor je velmi žalostný. Nejen že chodím platit účty normálně, ale navíc hodně komunikuji se servisními středisky a ztrácím čas neúspěšnými pokusy. Včera jsem zkusil udělat dotaz u eBanky. Na email došla odpověď asi za půl hodiny a to dopisem od živého ( ne tedy takové to automatické " děkujeme Vám za užitečný podnět, atd, atd.." ). Inu nemám už moc vůle v dalších pokusech u spořitelny pokračovat. Pokud oba účty do týdne nezprovozním, nejméně jeden otevřu u jiné banky. Poradí mi někdo, kde to funguje bez problémů?
0 0
možnosti

karelIV

9. 2. 2002 0:02
do banky z telefonu
zkousel jsem dostat na me konto z naseho telefonu od nas z prace a nejde to a to nam rikali,ze prej je to nejlepsi telefon u nas v praci na Telecomu....
0 0
možnosti

hans

8. 2. 2002 19:31
Autorovi článku
Já osobně si u eBanky mohu založit termínovaný vklad z telefonu pomocí GSM banking aplikace na SIMce od Paegasu. V tabulce, ale autor článku napsal, že to nelze!!!
0 0
možnosti

honza@e-mail.cz

8. 2. 2002 13:21
Když píší nekvalifikovaní
Tak jsem se opět mohl přesvědčit, že kdo o tom něco ví, dělá to, kdo ví jen málo píše o tom a srovnává a analyzuje a ..... možná používá Eurotel.
Obě řešení (Paegas i Eurotel) mají své výhody a nevýhody:
Paegas - každá banka může nabízet jiné produkty - má totiž vlastní aplikaci pro SIM kartu, ta je však nahrávána až v bance.
Eurotel - standardní aplikace pro všechny banky je stejná, nelze ji pružně měnit, ale klient může opravdu pracovat s účty u více bank.
Není pravda, že s Paegasem může klient obsluhovat pouze účty jednoho klienta (na jedno rodné číslo, nebo IČO). To záleží na bance a jejím řešení. Například v ČSOB může z jednoho mobilu obsluhovat až deset účtů a teoreticky tedy až deseti klientů a to pod jedním BPINem jeden uživatel. Zároveň má možnost používat služeb Call centra a také Internetbankingu a to vždy s množinou přiřazených účtů k tomuto společnému systému. Naprostá většina klientů má účty pouze u jedné banky, ale celá řada podnikatelů je tam má jednak na rodné číslo (jeden klient) a jednak na IČO (druhý klient). Právě služba ČSOB Linka 24, ČSOB Mobil 24 a ČSOB Internetbanking 24 těmto klientům umožní obluhovat účty obou klientů na jedno identifikační číslo uživatele, jeden PIN, jedno heslo a jeden BPIN do mobilního telefonu. Pro Internetbanking pak s certifikátem na čipové kartě. Tedy hezky vše najednou a například zůstatky na všech ovládaných účtech jsou přístupné také najednou.
Autor mne může klidně kontaktovat a rád si s ním o tom promluvím, možná pokud bude chtít zase psát, může i získat více informací.
 
 Honza
 
 
     
0 0
možnosti

Jarry

8. 2. 2002 16:03
Tady je někdo kvalifikovanější, než všichni ostatní
Jestli mi popíšeš, jak u Paegasu ovládat pomocí jedné bankovní SIMky účet třeba u eBanky a CSOB a GE najednou, pak smekám!!!
0 0
možnosti

honza@e-mail.cz

8. 2. 2002 13:07
Když píší nekvalifikovaní ???
0 0
možnosti

Petr

8. 2. 2002 10:02
Hmmm
Ono vubec vseobecne - srovnavani uctu, bank, sluzeb apod. prave zde na Fincentrum Idnes je vseobecne zavadejici a casto zcela mylne a neauktualni, uz jen zde uvedene info o bankach, ktere nabizeji GSM banking u Eurotelu i u Paegasu ... chybi mezi nimi napr. Ceska sporitelna apod. A cenik sluzeb za GSM banking je take prapodivny (viz. Union banka) atd atd atd ... .
0 0
možnosti

Jefff

8. 2. 2002 10:07
Re: Hmmm
Já teda nevim, ale čteš vůbec na co reaguješ? V článku je napsáno, že srovnání obsahuje pouze ty banky, které nabízejí GSM Banking od Eurotelu i Paegasu. To podle mě Česká spořitelna nedělá. Také jsem se speciálně kvůli tvému příspěvku koukal na stránky Union banky, ale rozdíly v cenách jsem tam nenašel. Měl jsi něco konkrétního na mysli?
0 0
možnosti

muzzle

8. 2. 2002 9:52
To je velmi zavádějící!
Srovnávat pouze SIM-Toolkit aplikace je velmi zavádějící. Např. eBanka vám umožní kompletní ovládání účtu z mobilního telefonu prostřednictvím WAP aplikace. Včetně služeb, které SIM-Toolkitem nenabízí. Přitom je dnes WAP běžně dostupný i u nejlevnějších přístrojů.
0 0
možnosti

Jiří Louthan

8. 2. 2002 10:20
Re: To je velmi zavádějící!
Ovládání účtu prostřednictvím WAP je určitě možné, avšak tato služba je pouze jakási bublina. Informujete-li se u samotné banky o počtu uživatelů, kteří tuto službu využívají, dozvíte se, že jich tímto způsobem ovládá svůj účet doslova zanedbatelné množství. Připadá mi vhodné předkládat čtenářům články o takových produktech, které jsou zajímavé...
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Mně se nic nestane, pojišťovna mi nic nedá. Pět mýtů o životním pojištění

12. dubna 2024

Životní pojištění má podle statistik uzavřené každý druhý Čech. Vyplývá to z dat České asociace...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie

13. dubna 2024

Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?

14. dubna 2024

Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...

Sonda: Stavebko stojí za úvahu, akční nabídky zhodnotí vklady i o 5 %

19. dubna 2024

Stát srazil příspěvek na stavební spoření na polovinu. Od letošního roku přidá střadatelům nejvýš...

Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů

19. dubna 2024

Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Analýza: Autopojištění zdražuje. Kde a kteří řidiči zaplatí nejvíce?

18. dubna 2024

Oproti roku 2022 se průměrná cena povinného ručení v roce 2023 zvedla o 2,4 procenta na celkových 3...