Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Babo raď: Utrácet nebo spořit na stáří?

Lidské povahy jsou různé a na jedné straně stojí ti, kteří vše spotřebují a na straně druhé jsou lidé, kteří akumulují velké jmění a odkládají spotřebu. Alespoň v otázce penzijního připojištění jsou vyvolenými státu ti spořiví, kteří se snaží zajistit si hojnost v důchodovém věku. Vyrovnají však budoucí příjmy újmu v podobě absence okamžité spotřeby?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ivo

20. 3. 2002 16:34
Důchodové fondy, podílové fondy atd.
, Ale vážení přátelé, nebude-li za těch Vašich 30 let dostatečně výkonná ekonomika, můžete v těch Vašich fondech mít naspořeno co chcete, ani je nemusí nikdo vykrást. V tom je ten základní problém. Nebude-li v tomto státě dostatečně stabilní ekonomické a právní prostředí, je to všechno špatně. Takže jsme zase u politiky. Pokud budeme mít v čele ty lidi, které tam dnes máme, nepomůže nám nic - ani rady pana Šafránka.
0 0
možnosti

karel

4. 4. 2002 9:27
Re: Důchodové fondy, podílové fondy atd.
souhlasím, ale ani fungující právi a ekonomika nevykompenzuje příšerné odvody, které platí dnešní zaměstnanci čtyřicátníci. Vůbec každý pracovník, který přináší aktiva má na sobě navěšeno nejméně 5 dalších občanů, které je povinnen živit. Takže z toho zbytku nezaplatí spoření na důchod. Dnešní generace čtyřicátníků tak na dožití místo důchodů dostanou žebračenky. A to musí stále ze všech stran poslouchat: "Chceme abyste víc pracovali a vydělávali pro nás více peněz!!!" Takový socialismus zde za Husáka nebyl!!!
0 0
možnosti

Ivo

20. 3. 2002 16:29
Důchodové fondy, podílové fondy atd.
,
0 0
možnosti

JirkaZ

15. 2. 2002 17:49
výhodnost pro zaměstnance - vlastní příspěvky
Velmi mne dojímají propagační materiály penzijních fondů, kde se píše, že vložené prostředky účastníka jsou zhodnoceny 35% ročně.  Už se ovšem nepíše, že jenom v prvním roce. V dalších letech se zhodnocují jenom výnosy z hospodaření PF, tedy mírně nad inflací a ještě ne vždy. Pan Vlczaak to popsal velmi přesně. Úrokový výnos pro první rok ve výši 500Kč u pojištění trvající 30 let je kolem 5%(při předpokladu stávající výnosnosti PF 4,5%), což mi přijde při malé likviditě trochu málo. Z uvedeného plyne, že PP je nejvýhodnější pro lidi od 55 let výše(likvidita na úrovni SS, zhodnocení ještě vyšší) - propaganda ovšem míří na daleko nižší věkové skupiny. Těm se PP vyplatí v případě, kdy do fondu pošlou 18tis.Kč ročně a po 12 měsících požádají o odbytné. Výnosem je daňová úleva, která se nevrací.
0 0
možnosti

JirkaZ

15. 2. 2002 17:12
výhodnost pro zaměstnavatele
Daňová výhodnost penzijního pojištění pro zaměstnavatele je nesporná - tedy čistě numericky vzato. Potíž je v tom, že zaměstnavatel vyplácí zaměstnancům platy tak, aby byli relativně spokojeni. Pokud ovšem zaměstnancům přidáte formou PP, znamená to, že hotově dostane o to méně a nebude se mu to líbit. Jinými slovy příspěvek od zaměstnavatele neocení a v tom případě jsou to vyhozené peníze. Příspěvek ocení až při odchodu do důchodu, což se pro zaměstnavatele poněkud pozdě. Podle mé zkušenosti zaměstnanec považuje za svůj plat to, co dostane každý měsíc na svůj bankovní účet a víc ho nezajímá.
0 0
možnosti

Henry

15. 2. 2002 10:35
Spořit
Do diskuze bych se zapojil jenom drobnou poznámkou. Setkávám se  se spoustou názorů na PP mezi lidmi a zatím vrchol bylo odmítání zaměstnanců, kterým chtěl přispívat zaměstnavatel, ale požadoval po nich, aby se přepsali jenom k jednomu fondu, který jim on vybral ( mimochodem vybral solidní fond ). To byl hlavní kámen úrazu. Místo toho, aby byli rádi, že jim něco dá, tak spekulovali, kdo se na tom obohatí apod. Korunu tomu nasadila jedna paní, která prohlásila, že ona nikomu spořit nebude. To, že je to pro ni osobně jí vůbec nedošlo.
0 0
možnosti

Petr Šafránek

15. 2. 2002 8:42
Spořit nebo nespořit?
Podle mé zkušenosti je základní otázkou většiny lidí, zda vůbec spořit nebo vše sotřebovat okamžitě. Když už se rozhodnou pro spoření, pak penzijní připojištění je jistě jednou z možných forem. Pokud bude trvat státní příspěvek v současné podobě (rozsah 30-50%), pak alespoň u příspěvku účastníka v rozsahu 100-500 Kč měsíčně není o čem přemýšlet, státní příspěvek bezpečně překoná inflaci. Bohužel mnoho lidí se ještě stále domnívá, že spořit nemusí, protože když "dojdou", bude tu stát a jeho sociální dávky. Já tuto filosofii neuznávám, neboť sociální dávky jdou logicky z kapes každého z nás. Já jsem přesvědčen, že každý se má o sebe postarat především sám, a sem patří i dostatečná finanční rezerva na postproduktivní věk. Postavit s vypětím všech finančních sil dům a pak si stěžovat, že je drahé vytápění, údržba, atd. - to není to pravé ořechové.  
 Druhý nejčastější argument proti spoření je bezpečnost: "Já si budu spořit a někdo mi to vytuneluje". To je ovšem záležitost dlouhodobější - tedy obnovení důvěry ve finanční instituce. Kdo ovšem trochu přemýšlí a nedívá se jen na slibovaný výnos, má dle mého názoru již v současné době i v ČR možnosti spořit či investovat bezpečně. Petr Šafránek, rodinný finanční poradce
0 0
možnosti

Tomas

15. 2. 2002 8:52
Re: Spořit nebo nespořit?
cituji: Bohužel mnoho lidí se ještě stále domnívá, že spořit nemusí, protože když "dojdou", bude tu stát a jeho sociální dávky. Já tuto filosofii neuznávám, neboť sociální dávky jdou logicky z kapes každého z nás. Já jsem přesvědčen, že každý se má o sebe postarat především sám, a sem patří i dostatečná finanční rezerva na postproduktivní věk komentuji: máte pravdu, za svůj život by měl být odpovědný zejména jeho "nositel". Ale když už si prostřednictvím státu spořím 10000,- měsíčně, tak se mi zrovna 3x nezamlouvá představa, že z toho nebudu mít prakticky nic a budu si muset spořit ještě jednou. Inovace důchodového systému se neřeší, když pominu návrh bývalého ministra financí a předsedy vlády. A tento návrh by bylo také lepší pominout, neboť je předvolbně zjednodušený a spoustu budoucích problémů si vůbec nepřipouští.
0 0
možnosti

ppetr

15. 2. 2002 6:55
fincentrum+PPripojisteni
napsany je je to celkem dobre.jenom jste lidem nerekli co se stane s temi penezi tak za 20-30let(pokud je tedy vubec dostanou).priste tam alespon take zakalkulujte inflaci a ta je hodne vypovidajici.
0 0
možnosti

Vladimír Zdražil

15. 2. 2002 7:58
Re: fincentrum+PPripojisteni
Co se týče bezpečnosti peněz, tak o tom se dá samozřejmě polemizovat. Těžko mě ale napadá bezpečnější instrument. Samozřejmě jisté není nikdy nic, ale v tomto případě si myslím, že míra jistoty je dostatečně vysoká. Druhá část vašeho příspěvku se týká vlivu inflace v časovém horizontu dvaceti či třiceti let. Myslím si, že tento článek však na toto téma vůbec nebyl. Naprosto ovšem souhlasím, že modelové příklady penzijních fondů v letáčcích o třeba i ztrojnásobení vložených částek za třicet let jsou samozřejmě velmi zavádějící a inflaci logicky nezohledňují. Já nejsem ani zastáncem ani odpůrcem penzijního připojištění, avšak v případě příspěvků zaměstnavatele tam vidím situaci naprosto jasně. Zřetelná úspora v nákladech a odvodech státu.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Mně se nic nestane, pojišťovna mi nic nedá. Pět mýtů o životním pojištění

12. dubna 2024

Životní pojištění má podle statistik uzavřené každý druhý Čech. Vyplývá to z dat České asociace...

K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie

13. dubna 2024

Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?

14. dubna 2024

Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Láska prochází peněženkou. Jak nastavit pravidla ve vztahu a co říkají průzkumy

11. dubna 2024

Společné bydlení znamená zpravidla i společné hospodaření. Zatímco v manželství určuje základní...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Analýza: Autopojištění zdražuje. Kde a kteří řidiči zaplatí nejvíce?

18. dubna 2024

Oproti roku 2022 se průměrná cena povinného ručení v roce 2023 zvedla o 2,4 procenta na celkových 3...

Podílové fondy jsou stále oblíbenější investicí. Experti radí, jak je dobře vybrat

17. dubna 2024

Premium Investování je důležitou součástí budování finanční stability a hraje hlavní roli v dosažení...

Víte, co znamená zkratka OBZP a jaká povinnost je s ní spojená?

17. dubna 2024

OBZP je zkratka, která v sobě skrývá osoby bez zdanitelných příjmů. Tento status se týká lidí ve...