Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podvodníci u spořitelních bankomatů!

Také si ověřujete ve spořitelních bankomatech zůstatek na účtu? Možná si koledujete o to, aby vás nějaký lapka okradl. Některé bankomaty totiž zřejmě umožňují zdánlivě nemožnou věc – kdejaký vykuk může vysát váš účet až poté, co vyjmete svou kartu z přístroje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fik

Jde to?
, Sleduje tuhle diskusi někdo, kdo ví, jak to doopravdy je? Může to upřesnit ČS? Její vyjádření je v této věci nejasné. To už tady taky bylo zmíněno. Může někdo manipulovat s účtem poté, co mi bankomat vydá kartu (ať po výběru hotovosti, nebo po kontrole zůstatku, ať je transakce ukonena třeba stornem, jak popisovala postižená)? Nebo jde o HOAX, jak tuto možnost někdo uvedl, a ten, kdo to sepsal, se teď pěkně baví?
0/0
23.3.2002 13:03

Tomáš Marný

Se mi to nějak nezdá...
Zkusil jsem to na Novodvorský u bankomatu spořky - a nic... Nebylo to spíš tak, že si panička koupila nějakou ptákovinku nebo zasponzorovala milence a potřebovala manžílkovi vysvětlit zmizení penízků z účtu?
0/0
22.3.2002 15:13

fik

Jak to tedy je?
Tak když odejdu od bankomatu (samozřejmě s kartou, kterou mi bankomat vydal), může někdo manipulovat s účtem přes bankomat? V původním článku je řečeno (i když velice nejasně), že s účtem bylo manipulováno po ukončení všech transakcí, a tedy po vytažení karty. Nebo je jen umně zastřena blbost postižené, že nechala cizího člověka manipulovat s bankomatem s kartou zastrčenou v bankomatu? Když stojím u bankomatu a mám v něm kartu, tak si přece nenechám někoho stát mezi mnou a bankomatem, mohl by třeba vykládat, že je ředitel ČS a jde mi tam připsat milion.
0/0
22.3.2002 11:28

HC

Četli jste vyjádření ČS k tomuto případu
O tom jestli lze nebo nelze provádět transakce po vyjmutí karty tam není ani slovo!!! Takže mám vážné podezření že to jde!!!!!!!!!!!!!!! Proč by o tom jinak nepsali?
0/0
22.3.2002 9:20

Ape

No comment
Jo - mysleni je nekdy obtizna vec. No a proc by CS premyslela - ztratu utrpi zakaznik a ne CS.
0/0
22.3.2002 8:53

xDanny

Jak rozeznam spatnej bankomat?
Ma CS nejake zvlastni jine bankomaty nez jine banky a nebo to jde i na jinych bankomatech? Vite nekdo jak se takovy bankomat pozna? Diky....
0/0
22.3.2002 5:48

Zoro

Kdo je vinen?
Myslim ze za tohle by mela byt zodpovedna Sporitelna.  Osobne bych ocekaval, ze vrati penize na ucet a poda trestni oznameni na neznameho pachatele.  Proc by se mel klient jeste obtezovat na policii?
0/0
22.3.2002 0:24

Petr 1

Re: Kdo je vinen?
To jsi teda pěknej blb. Takže, když ukradnou peněženku v tramvaji, zaplatí případnou ztrátu řidič, nebo DP?
0/0
22.3.2002 16:39

Host

Posílám chybějící odstavec - omluvte prosím diakritiku, přišlo mi to mailem od kamaráda
Jak to tedy podvodník provedl ?
> > I kdy¾ se ukonèí transakce(hlá¹ka na obrazovce) a vyjede karta, je pak
asi
> > 10 kritických vteøin (podle mì víc) ne¾ se uvnitø bankomatu transakce
> > skuteènì ukonèí. V této dobì lze prý stiskem jakéhokoliv tlaèítka
> > aktivovat obrazovku tak, ¾e se objeví panel s nabídkou èástek k výbìru.
To
> > byla ta kritická doba, kdy neznámý pacholek pøiskoèil k automatu a za
> > stálého odvádìní mojí pozornosti nauèeným chmatem aktivoval nejvy¹¹í
mo¾ný
> > výbìr 4000,- (tlaèítko "jiný výbìr" je pro nìj nepou¾itelné, proto¾e by > > nestihl nenápadnì vy»ukat èástku) a "pøilepil" se na tu èást, kde vyjí¾dí > > peníze. Pak si v klidu poèkal a¾ odkráèím a peníze mìl v kapse ! > > Policista pravil, ¾e je to nepøíjemné a ¾e se to mù¾e stát ka¾dému! Je to > > jen o bleskurychlé reakci a odvedení pozornosti, co¾ je stejný trik jako u > > kapsáøù. Já sama bych pøísahala, ¾e se chlápek klávesnice ani nedotkl !
0/0
21.3.2002 22:50

Pepan

Re: Posílám chybějící odstavec - omluvte prosím diakritiku, přišlo mi to mailem od kamaráda
Takhle to je čitelnější: I když se ukončí transakce(hláška na obrazovce) a vyjede karta, je pak asi 10 kritických vteřin (podle mě víc) než se uvnitř bankomatu transakce skutečně ukončí. V této době lze prý stiskem jakéhokoliv tlačítka aktivovat obrazovku tak, že se objeví panel s nabídkou částek k výběru. To byla ta kritická doba, kdy neznámý pacholek přiskočil k automatu a za stálého odvádění mojí pozornosti naučeným chmatem aktivoval nejvyšší možný výběr 4000,- (tlačítko "jiný výběr" je pro něj nepoužitelné, protože by nestihl nenápadně vyťukat částku) a "přilepil" se na tu část, kde vyjíždí peníze. Pak si v klidu počkal až odkráčím a peníze měl v kapse !
0/0
22.3.2002 9:17

mikey

Pani potrebovala penizky (mike)
je mi to naprosto jasny...pani potrebovala 4 hadry na svoje zalety a pro manzela si vymyslela peknou prihodicku.  Udelala zice ze sebe peknyho blbce, ale za 4k to snad stoji za to.
0/0
21.3.2002 17:42

Jana

Doporučení
Jako klient České Spořitelny Vám všem doporučuji bezplatný Servis 24, kde můžete kdykoliv zjistit telefonicky stav na účtu a nemusíte chodit k žádnému bankomatu zjišťovat stav. To samé je u ČSOB Linka 24. Jak píše Tomáš - skutečně tyto situace tak často proběhly všemi médii, že asi stačí být obezřetný a nelekat se, nenechat se odbýt a oni by si to asi rozmysleli. A to jak při výběru tak i při zjišťování stavu na účtu.
0/0
21.3.2002 17:15

Patron

Tak to je hovadina
Těžko to moh udělat po vytažení karty, musel zmáčknout přmou volbu 4.000,- dokud byla karta načtená a uvnitř, pak už samozřejmě vyjela ven i s penězi
Jinak to udělat nelze, a nevěřím že tam bude až taková díra. Nejspíš si ta paní nevšímla, že by něco mačkal. Tlačítka příme volby jsou na displeji, takže na klávesnici vlastně ani nemusel chodit.
0/0
21.3.2002 17:09

Nevěřící tomáš

Kdyby hloupost nadnášela...
...pak by paní létala jako holubička...k bankomatu zásadně NIKOHO cizího nepouštět, ani kdyby se představoval jako pracovník banky...takového člověka odehnat, event. pohrozit, že zavolám Policii (pracovník banky NIKDY nepřerušuje operaci klienta, který vybírá...!!!...)...na toto téma vyšlo kvanta článků a varování...panebože...!!!...
0/0
21.3.2002 16:19

HonzaJ

Re: Kdyby hloupost nadnášela...
Absolutni souhlas, absolutni souhlas. Blbost je bohuzel vecna.
0/0
22.3.2002 10:13

Pavel M.

Blbost
Před hodinkou jsem byl na Míráku a zkusil jsem si jen tak ze sportu tuto transakci provést. Ihned po "vyjetí" karty byl bankomat připraven pro dalšího zákazníka a bez vložení další karty nereagoval na nic. Bankomat na Hájích je zřejmě kouzelnej.
0/0
21.3.2002 16:17

Jiří

Re: Blbost
Není kouzelnej, jenom neznáš ten způsob, já ti ho říkat nebudu, ale jde to u jakéhoko-li bankomatu ČS. prostě jde, musíš akorát hodně rychle reagovat a vědět jak. P.S. To ihned není až tak ihned jak si myslíš.
0/0
21.3.2002 17:10

Pavel M.

Re: Re: Blbost
Jsem na to celej žhavej. Poraď, jak na to. Dík
0/0
21.3.2002 17:19

fik

Re: Re: Blbost
Tak jaký je teda postup? Pokud to nesdělíš, tak si budou všichni myslet, že chceš, aby lidi neznali postup výběru a nemohli se bránit. Ty pak můžeš dál vydělávat. Výmluvy typu "nebudu učit postup další zloděje" neberu, je také důležité vědět, před čím se mám bránit a k tomu nestačí sdělení, že ihned není ihned.
0/0
22.3.2002 11:49

JV

Re: Blbost
Nebo to je taky hoax. Podobných "varování" před tím či oním proběhla spousta. Jestli jsi to sám zkoušel a nefunguje to, asi je to ptákovina.
0/0
21.3.2002 17:40

Milos

vyhozene miliony
Hlavně, že ČS investovala stovky milionů korun do své bankomatové sítě, a přesto je tam díra jak hrom.
0/0
21.3.2002 16:15

Radafa

Re: vyhozene miliony
Pokud vím, tak bankomaty naposledy nešly před 2 roky. Kartu od ČS používám každý den a vím, že narozdíl od ostatních bank je bankomat ČS na každém místě a výběry jsou u ČS levnější. Jsem klientkou i ostatních bank a znám poplatky ostatních. Paní zřejmě byla nepozorná a za to se platí. Pokud nabourám auto, tak se taky nemůžu vymlouvat na chvilkovou nepozornost.
0/0
22.3.2002 16:53

Fred

český člověk se nezapře
Máme to prostě v povaze. Vynalézavost naších lidí nezná mezí. Banky můžou své systémy stokrát zabezpečovat, ale stejně se vždycky najde někdo, kdo jim udělá škrt přes rozpočet.
0/0
21.3.2002 15:58

Béda

Re: český člověk se nezapře
Jen to zase s tím posklebováním nad ceskou povahou neprehánej. Ziju v Nemecku a tady bylo takových afér a varování taky dost. Lumpu kterí se nestydí te obrat o vsechno je vsude na svete plno.
0/0
21.3.2002 17:57





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.