Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Deregulace nájemného se dotkne našich peněženek

Deregulace nájemného je žhavým tématem, které jen tak nevychladne. Mezi odborníky není sporu o tom, že je zapotřebí přiblížit regulované nájemné jeho tržní výši, pro politiky je však deregulace příliš ožehavá na to, aby se mezi nimi našel potřebný konsensus. I přesto je zřejmé, že dříve nebo později bude nájemné deregulováno. Jaký to bude mít dopad na naše finance?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

vlada

23. 11. 2002 1:49
Regulace je lumparna
Plne souhlasim se vsemi, kteri v teto rubrice prosazuji neodkladnou deregulaci najemneho. Proc?? Uvedu jen priklad: nachazim se v Chicagu v USA a verte, neni tu problem sehnat volny byt ci cely dum za rozumne penize ve kterekoli lokalite mesta, centrum nevyjimaje!! Zkuste neco takoveho napr. v Praze???
0 0
možnosti

Honza

28. 5. 2002 21:29
Je to zlodějna !!!
Dnes jsem se dival v televizi na porad bez imunity. A nemohu stale zasnout nad tim jak nekdo muze omlovat regulaci najemneho. Uz od sametove "revoluce", jsem se zacinal pomalu a jiste tesit na to, ze budu moci zacit bydet s rodici v jejich vile v Brne ve ctvrti ktera ma nazev Pisarky. Brnaci jiste tuto ctvrt znaji a vedi, ze patri se svymi byty k nejluxsusnejsi vilove ctvrti v Brne. Trzni hodnota najemneho za byt 5+1 I.kategorie se pohybuje v rozmezi 15.000-25.000 kc mesicne a nekdy i vice kuprikladu, kdyz jsou veletry ci vystavy to jsou podnikatele schopni zaplatit mnohonasobne vice. Ma to jednu chybu rodicum do teto vily byl  za vlady komunistu nastehovana prominentni rodina z rad STB a proto, jsem byl donucen bydlet jinde. Ted po Revoluci, jsem cekal, ze by bylo celkem normalni, ze bych se prestehoval do onoho zmineneho bytu a ejhle, neni to mozne. Soucasni najemnici zadaji 2 000 000 Kc za to, ze se vystehuji z naseho bytu. Poznamenavam, ze plati za tentu byt asi tak 3000,- mesicne ani jeden nepracuji a jezdi si kazdy rok svym luxusnim autem k mori ci na dovolenou do zahranici. Ptam se jak je to mozne, ze jejich najmene za rok nezaplati ani opravu strechy ci fasady teto vily ? Mam takovej dojem, ze je tu co se tyka bydleni komunismus.
0 0
možnosti

bezdomovec

29. 4. 2002 7:31
Deregulace nájemného - poslední z drábků komunistů.
Až u nás zkončí deregulace nájemného, tak začnu věřit tomu, že se socialismus stává minulostí.
0 0
možnosti

JirkaZ

25. 4. 2002 12:52
deregulace
Je zajímavé, jaké jak opatrně se našlapuje kolem deregulace nájemného. Pod deregulovaným nájemným přitom bydlí cca 1/3 lidí, což zase není tak mnoho. "Deregulace" tempem inflace není žádná deregulace. Vůbec bych se nebál skokové úpravy. Ti, co na to nebudou mít, dostanou od státu příspěvek na bydlení - máme to už dnes. Potíž je v tom, že se státu nejspíš nechce vyplácet další příspěvky. Vzpomínám si, jak deregulovaly ceny energií -to to šlo rychle - 70% za elektřinu a bylo to. A to ani nebyly seriózně spočítány reálné náklady na kWh maloodběru - a nejsou dodnes.
0 0
možnosti

Luboš

24. 4. 2002 21:07
chudáci majitelé
Taky by mě štvalo, kdybych byl vlastníkem několika bytů a zásluhou regulace nájmů, bych nemohl mít měsíčně minimálně několik desítek či set tisíc navíc. Vtip je v tom, že kromě několika málo procent bohatých nájemníků na to zbývajích 95% nebude mít a bude to muset platit stát ve formě nějakých příspěvků na bydlení. Což může obnášet cca milion bytů krát navýšení cca 7 tisíc měsíčně, což je 7 miliard měsíčně, neboli přes 84 miliard ročně. Tuto částku by měl stát, přesněji řečeno my všichni z daní nacpat malé ale velmi hlasité skupince majitelů domů. Ti musí být skutečně zoufalí. Doufali, že ze svých restiovaných domů budou mít zajištěno milionařské živobytí a zatím zásluhou nějakých zbytečných sociálních ohledů mají zajištěno pouze živobytí vysoce nadstandartní. Jsem absolutně ( a doufám, že každý soudný člověk též) proti tomu. Pokud už se naši poslanci a státní orgány pro tuto dotaci rozhodnou, navrhuji aby dané peníze dávali rovnou chudákům majitelům domů, čímž by se nesmírně zjednodušila administrativa a alespoň částečně by se tyto náklady snížily.
0 0
možnosti

Angel

24. 4. 2002 21:29
Re: chudáci majitelé
Asi tak jako kdybyste vlastnil chatu(sám si ji vybudoval),někdo se vám do ní bez vašeho souhlasu nacpal,takřka nic vám neplatil,za odstěhování by chtěl náhradní chatu( a ne na ledasjakém místě) a kromě toho neustálé požadavky ohledně údržby.Totéž s autem a jinýma věcma v osobním vlastnictví.Neznám půjčovnu aut,která by půjčovala auta zadarmo a třeba taková měsíční výpůjčka hodně převyšuje měsíční poplatky v deregulovaných bytech.Zvláštní,že.Nevíte o půjčovně,kde by mi půjčili auto asi tak za 100 Kč na den?
0 0
možnosti

qman

24. 4. 2002 13:39
Deregulovat
Porad nechapu o cem politici diskutuji. Regulovane najemne je okradani majitelu domu a deformuje trh s byty. Slysel jejich irelevantni vyplody jako treba ze kazdy ma mit narok na odpovidajici bydleni, nebo ze nebudeme vyhanet duchodce, co ziji sami ve 4+1 150 m2 na Praze 1, kdyz uz tam prozili cely zivot. Tak bud budeme mit vsichni regulovane najemne jako za komunistu, nebo vsichni trzni, ale nejde to, aby nekteri "lepsi" to meli prakticky zdarma a my, co jsme nemeli stesti, dame za byt vic jak pulku vyplaty. Deregulovat co nejdrive.
0 0
možnosti

Brouk Prskavec

24. 4. 2002 12:19
Regulace nájemného je zločin
Regulace nájmu je zločin. Normální okrádání jedněch druhými posvěcené státem. Oblíbeným zaklínadlem je přitom „sociální únosnost“. Prd jde o sociální únosnost! V bytech s regulovaným nájmem nebydlí ve velké většině žádná sociální spodina. Když pomineme určitou část etnicky odlišných a nepřizpůsobivých spoluobčanů, kteří se o placení jakéhokoli nájmu zajímají jen velmi málo a neplatí většinou ani ten regulovaný, najdeme v těchto bytech obvykle státní zaměstnance (policie, lampasáci, úředníci, zřídkakdy nějaký učitel) a lidi, kteří měli tu kliku, nebo konexe či úplatky na správném místě a doslova dostali svůj byt za socialismu. Případně tam jsou nalezlí ti, kteří díky právu na dědění nájmu tuto socialistickou vymoženost často i různými fiktivními přihláškami u babiček a tetiček zdědili. Poslední mně známý způsob, jak k takovému bytu přijít, je zaplacení takzvaného „odstupného“, čili úplatný podvod s převodem nájemní smlouvy. Projděte se po sídlištích, kde jsou byty s regulovaným nájmem. Nemajíc dostatek garáží, musí tito sociální případi svá v průměru velmi nadprůměrně drahá auta parkovat kde se dá. Je to problém, často dva tři vozy v rodině, s tím se na socialisticky dimenzované sídliště těžko vejdete… Proč by je neměli? Vždyť jim to my ostatní rádi zaplatíme. To se to bydlí za regulovaný nájem, to si pak můžu zvyšovat svou životní úroveň. Druhotně jsou samozřejmě tito lidé zvýhodňováni tím, že se mohou v klidu věnovat své práci a koníčkům, lyžovat v Alpách nebo zakládat rodiny a firmy, zatímco člověk bez těchto chráněných výhod nemá kdy, kde a za co. A to ještě řvou, když se jim jejich regulované nájemné zvýší sotva o inflaci a nestydí se vydávat za výši nájmu výši svého inkasa.   A korunou všeho je takzvaná privatizace bytového fondu. Zlodějina na druhou. Svůj byt, a často několik bytů rozepsaných na celou rodinu, který tento sociální případ řadu let za směšný nájem v lepším případě obýval, v tom horším případě načerno pronajímal za nájemné několikanásobně vyšší než sám platí, odkoupí za pár desítek, nanejvýš stovek tisíc korun. (Černé pronajímání bytů je kapitolou sama pro sebe, ale zřejmě nikomu nevadí, že se tu načerno kšeftuje s cizím majetkem a celé to nabylo již určité polooficiality, protože černé pronájmy a obecní byty za „odstupné“ nabízejí běžně realitky a jsou jich plné inzertní noviny). Obratem jej samozřejmě může za několikanásobek prodat, nebo opět pronajímat, teď už legálně, za netržně vypumpované tržní nájemné. Takže pokud jsi nepřišel k bytu v dlouholetých pořadnících za socialismu, neměl známé nebo nedával úplatky v tom, či onom režimu, nemáš šanci, kolečko je uzavřené. Je to zcela normální legalizované mafiánství.
0 0
možnosti

David

24. 4. 2002 10:55
Novinářská dezinformace... a vládní zájem o "zisky do vlastní kapsy"
Autor píše, že cituji „Ačkoliv je zřejmé, že v brzké době k úplné deregulaci nájemného nedojde“, s takovou jistotou že je možné se domnívat že je realitním makléřem živící se na nelegálních směnách bytů s dotovaným nájemným či případně pár takových bytů má a ... ale nestačím se divit co DNES (i DNES) vydává!!! Asi už nejde o novinařinu a pouhá VIDINA PENĚZ Z REKLAMY ZAJISTÍ VYDÁNÍ SEBEVĚTŠÍ BLBOSTI !!!!! Co s tím ???… paní a páni novinářky/i........ Malé děcko přeci ví, že v nájemních bytech s dotovaným nájemným bydlí často „dobře placení“ občané co si za ušetřené peníze (cca 50 a více tisíc ročně) zajedou rádi na dovolenou (…a tam nadávají na to jak jim to chce stát vzít). Auto také demagogicky tvrdí že „V menších městech je však již dnes maximální regulované nájemné nad výší tržního nájemného“, což možná platí pro několik problematických regionů a ještě v několika konkrétních případech menších obcí bez možnosti zaměstnání, ale jinak JE PRAVDA, ŽE V NAPROSTÉ VĚTŠINĚ REGULOVANÉ NÁJEMNĚ JE NÁSOBNĚ NIŽŠÍ NEŽ TRŽNÍ I 200km OD PRAHY !!!! Takže prosím nelhat – pouze deregulací je možné umožnit bydlet např. mladým rodinám, které mnohdy platí za černý podnájem násobek nájemného zlodějovi co byt ovládá. Na konec jsou ale spokojení všichni… i ministr pro místní rozvoj, který na černém pronájmu nevidí špatného – A O TO TADY PŘECE JDE ABY VŠICHNI BYLI SPOKOJENÍ. Mladá rodina že má kde bydlet, příživník že má snadné peníze a vládnoucí opo-politici, že jsou VŠICHNI SPOKOJENÍ.... Že je to s politikama dost špatný, je vydět na tom, že náměstek ministra Lachnita dělající bytovou politiku, prohlásil „že na regulaci si šáhnout nenechá“ z čehož se jeden může domnívat, že asi sám možná v podobném bytě on či příbuzní bydlí přestože mají čistý příjem několik desítek tisíc. Nebo že by snad několik rovnou pronajímal?? A vy ostatní plaťte, plaťte, plaťte ať můžou jet za obdržený bakšiš na dovolenou! To pak od současných zmetků z ČSSD+ODS asi těžko chtít uvedení do normálního stavu!!!............ Nakopat Zemana-Špidlu a Klause za tyto výdobytky... dobytky!
0 0
možnosti

Brouk Prskavec

24. 4. 2002 15:41
Re: Novinářská dezinformace... a vládní zájem o
Naprosto souhlasím, jen se na rozdíl od vás domnívám, že autor podniká spíš v podílových fondech.
0 0
možnosti

dmb77

24. 4. 2002 9:43
deregulace
Souhlasim s deregulaci, uvolnilo by se tim velke mnozstvi bytu a snizilo by se trzni najemne. Ja sam v MB platim za 1+1 7000,- mesicne. Mam jedno stavebni sporeni a na jidlo, osaceni, dopravu apod. mi zbyde na mesic dohromady 2000. Pokud by to takto melo vypadat dal, k tomu, abych mohl byt ziskat na hypoteku budu potrebovat jeste 15 let. Zatim ty penize cpu uplne nekomu jinemu. Naopak, znam zase spoustu duchodcu, kteri tu ziji samy v 3+1 v centru mesta a spoustu dalsich lidi, kteri regulovane najemne pouze zneuzivaji.
0 0
možnosti

Harvy

24. 4. 2002 18:02
Re: deregulace
souhlas s tebou, jsem na tom úplně stejně, za černej pronájem platím v Praze za 1+1 10.500,- a ve stejném domě babka po bolševickým funkcionáři platí 2.800 za 3+1. Za bydlení platím více jak polovinu měsíčního platu.
0 0
možnosti

Jarry

24. 4. 2002 8:13
Souhlasím s deregulací
Souhlasím s deregulací a to co nejrychlejší. Jenže si na dnešní politické scéně nedokážu představit, co by se muselo stát, aby k tomu došlo. Jestli získá největší poměr v parlamentu ODS a druhá bude ČSSD, opět se nic nezmění. A ostatní strany nedokážou zhola nic. A vlastně si ani nedokážu představit, jak by to tady vypadalo, kdyby získala nadpoloviční většinu např. xkoalice.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie

13. dubna 2024

Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?

14. dubna 2024

Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Majetkový test je otvírání Pandořiny skříňky

16. dubna 2024

Stát chce začít provádět u žadatelů o sociální dávky majetkový test. Má to opodstatnění: Dávky ze...

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

Sonda: Stavebko stojí za úvahu, akční nabídky zhodnotí vklady i o 5 %

19. dubna 2024

Stát srazil příspěvek na stavební spoření na polovinu. Od letošního roku přidá střadatelům nejvýš...

Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů

19. dubna 2024

Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...