Diskuze

Policie obvinila dalšího z šéfů KTP

Policie začala stíhat dalšího představitele zkrachované náchodské společnosti KTP Quantum, která obchodovala s cennými papíry. Po obvinění někdejšího předsedy představenstva Karla Takáče už musí obvinění z účasti na podvodu čelit i pozdější šéf představenstva Oldřich Bakus. Ten je mimo jiné také exředitelem jihlavské pobočky Pragobanky, která skončila v konkursu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

KAREL

29. 5. 2002 22:56
JEŠTĚ JEDNOU KCP
Zveřejňované články v MF jsou velmi zajímavé ale postrádají nejdůležitější informace. KCP vedla správní řízení vůči KTP do 29.srpna 2001. Komise dospěla k závěru,že zjištěné nedostatky jsou odstranitelné povahy a že je v zájmu zákazníků KTP stanovit prostor pro jejich odstranění. .Púlroční lhůta měla uplynout 28.2 2002. Následně dotazy na KCP od Orca Group a jejich odpovědi ohledně KTP otištěné v MF dne 13.3.2002 museli zákonitě spustit hromadné výběry. V takovém rozsahu výběrů nemůže okamžitě finance vyplatit žádný obchodník s cennými papíry.To muselo být jasné tomu kdo tento článek otiskl i tomu kdo tyto informace podal.KCP nikdy předtím tak závažné informace ve své oficiální verzi určené pro minimálně 28 000 klientů nezveřejnila.Jestliže policie vyšetřuje vedení KTP z podvodu při poskytování produktu Spořitelní správa akcií,tak by měla zároveň vyšetřovat zaměstnance KCP proč nechala tento produkt existovat do doby,než se podal návrh na konkursní řízení proti KTP ?? Kdyby KCP neexistovala,tak by tam velká část klientů neinvestovala! Nedá se tímto postupem zlikvidovat kterýkoliv obchodník s cennými papíry a kterákoliv banka? Přečtěte si na servru KCP jejich pravomocná rozhodnutí ohledně KTP Schvalovali: členy dozorčí rady Souhlasily s volbou -Ing Bakuse do představenstva -s volbou ING Věry Jantošové -ing Miroslavy Kuličkové -mgr Michala Zvolenského -ing Jaroslava Vlacha atd....... -přidělily ISIN k neregistrovaným akciím KTP atd,atd.... a vše i se Spořitelní správou akcií fungovalo,daňoví poplatníci platily a platily. Z poslání komise. KCP sleduje zejména naplnění těchto cílů: 1.Ochrana investorů 2.Transparentnost trhu 3.Boj s finanční kriminalitou 4.Příprava českého kapitálového trhu na integraci do struktur Evropské unie 5.Vzdělávání investorů a podpora emisní aktivity společnosti Existuje jediný bod, z této činnosti který KCP ohledně investorů KTP splnila?!!!
0 0
možnosti

Miro

21. 5. 2002 7:09
Prosba všem účastníkům chatu
Pánové Harpagone a Bringy!
Nediskutujte se Skútrem a neblokujte prostor v tomto chatu, který je tématicky zaměřen na KTP Quantum. Chápu vás, vaše rozhořčení, ale k ničemu to nevede  a daří se mu jeho zřejmě hlavní cíl, odvést řeč stranou od Quanta a zamlžit podstatu jeho krachu.
Vždyť se ani jednou nevyjádřil k tomu, proč byl Takáč obviněn z trestných činů při správě majetku klientů, proč na něj byla z tohoto důvodu uvalena vyšetřovací vazba.
A také nikdy neuvedl nic konkrétního o svých úspěších na finančním trhu. Teoretikem může být, teoreticky vzato, každý!
Tak, pánové, mějte rozum!!! A mluvte jenom k věci.
Děkuji
0 0
možnosti

Harpagon

21. 5. 2002 8:30
Re: Prosba všem účastníkům chatu
Máte pravdu, někteří jedinci si potřebují ulevit a volí tento způsob.
0 0
možnosti

skůtr

20. 5. 2002 20:35
Bringy, jsi Čech?
Asi ne, česky nerozumíš. Jdi dělat do novin, máš talent otočit bílé na černé. Zkus se namáhat a přečíst napsané ještě jednou: vždy mluvím  o možnostech v rámci zákonů.  Vždy. Že provokuji zkameněliny jako jsi ty se nedivím. Proto jsem si tě vzal naposled na paškál, dinosauře. Nepopírám vůbec základní zákony. Hlásám že úspěšný může být ten kdo zákony dodržuje.Ekonomika ale není fyzika. Klasická ekonom.teorie předpokládá dokonalé poznání účastníků trhu. Ale dokonalé poznání tu neexistuje. Ekonomie dneška si čím dál víc všímá tzv.teorie reflexivity. Oč jde ve zkratce?Situace, které potřebujeme pochopit abychom se mohli rozhodnout jsou ve skutečnosti těmito našimi rozhodnutími ovlivňovány. Je rozdíl mezi očekáváním lidí kteří se události účastní (dáš někam peníze,čekáš zisk nebo že tě aspom neokradou) a skutečným výsledkem této události.  Jde o rozpor mezi tím co vidíš, slyšíš a skutečným stavem věcí. Klasický český příklad na teorii reflexivity je kampelička. Podvody v některých a jejich krach propraný v médiích, znejistěly dav. A je tu reflex (pokud jde o peníze dav jedná reflexivně, emoce převládají), další kampelička krachla, proto vyberu i z té mé. Sice funguje, jsem spokojený, ale co kdyby.  Jsem předposraný předem. Řeknu to dalším, ti jedou též na reflexy. Jak mravenci. Vyberou. Vybraná kampelička nemá důvod k existenci, padne. Výsledek reflexu je zničující. Všechny kampeličky okradly lidi, je to podvod. Bringy, přeju ti úspěšné dožití konce českého diluvia, zdravím i pterodaktyla Harpagona. O toho se ale nebojím. Naše zákony, to je zlatej důl. Škoda že tam se nedá spočítat kolik %výnosu  právníci ze svých klientů vytlučou. Končím citátem anglického spisovatele Huxleyho: "Lidé nemáme možnost potlačit vlastní nerozumnost. Jediné  co můžeme je zvládnout umění jak být nerozumný rozumným způsobem".
0 0
možnosti

bringy

21. 5. 2002 6:54
Re: Bringy, jsi Čech?
Takže kampeličkáři byli podle Vašich vývodů okradeni a kampeličky vytunelovány proto, že si členové spotřebních a úvěrových peněz začali vybírat svoje úspory, když zjistili, že zákon o kampeličkách není tak dokonalý, aby dokázal jejich úspory ochránit.
A jinak by se to nestalo, kampeličky nebyly už v té chvíli vytunelovány a nezkrachly právě to, že už nebylo co vyplácet!
Aldouse Huxleyho nechte na pokoji! Konec civilizace nastal a lidé začali být podle potřeby mocenské elity kolonováni na Alfy či Gamy-plus, právě když se k moci a k řízení ekonomiky dostali voluntaristé Vašeho typu, kteří odmítají uznat objektivní zákonitosti, nezáleží na tom zda ve fyzice, ekonomice či lidské společnosti.
Pozn.: Voluntarismus = idealistický filosofický směr, pokládající za základ veškerého bytí vůli a odmítající vědecké poznání objektivně platících zákonitostí a historického vývoje.  
Pane Schopenhauere, víte vůbec, k jakým koncům vedly Vámi hlásané zprzněné ideje v minulém století?
A pane Nietzsche, víte že Vámi prezentované ideje vedly v první polovině ke vzniku a uchvácení moci fašismem v duchu vůle k moci a boji, kdy nadlidé Vašeho typu mají v duchu výlučnosti vůle právo "na moc a boj o ni"?
Ale dost již filozofického okénka. Diskuze tohoto typu je zbytečná, protože protistrana hlásá něco, co již pokrok poznání dávno postavil na hanbu.
A tak se v příštích příspěvcích budu opět věnovat jenom záležitosti KTP Quantum a objektivním a podloženém informacím o dění v něm, které nakonec vedlo k jeho krachu.
Bringy
0 0
možnosti

skůtr

20. 5. 2002 11:19
Není co ubírat Bringy,
jsi uvažováním stále tam kde 99% většina:když já vydělám, někdo proto musí prodělat. Kdes to četl? Marx? Lenin? Když já pekař vydělám na rohlíku ty cos ho koupil jsi prodělal? Ano, máš o 2Kč míň ale máš svačinu, užitek, jinak si ho upeč sám ale dáš víc než ty 2Kč. Skripta VŠE jsou věc jedna, život je věc druhá. Stále je řeč o  možnostech v rámci zákonů, kdy nikdo nic nepřekračuje. Toto je hlavní, vůbec neuvažujte nic mimo zákon, Harpagone. Teor. 100% zisku za rok nemusí vůbec znamenat krach dalších (Kája dole píše: je víceméně klika nebo šméčko a znamená bankrot tisíce dalších, který neměli tu kliku a nedali si pozor).......... Milý Kájo: když si nedáš s holkou pozor, víš co ti hrozí? Nebo sázíš na kliku že to vyjde?.........Investoři kupte si např.časopis FondShop, věnovaný jenom fondům. Poučné. To je jen jedna oblast. Investování není o tom "mít kliku", je o tom jak si dát právě ten pozor a umět hledat  příležitosti. Že teď čumíte do počítače je také využitá příležitost: "nevím, na co by byl doma člověku počítač - Kenneth Olson, bývalý prezident Digital Equipment Corporation 1975)...............  Harpagone právníku, když jsi dobře odhadl že další roky budou horší, v čem horší? V tvých dluhopisech? Trefil jsi no a co? Vše ostatní taky bylo horší? Investování není právničina, ale schopnost reakce. Když jsi na to neměl nervy tvoje věc, jiní nemají nervy na právnické kličky, zjevně velmi výnosné pro tebe. Brankář bez reakce bude vystřídán. Investor bez reakce dřív nebo později prodělá, (nebo se vrátí k právu jako ty ). Bringy, když čtu tvoje snahu některých vitálnějších a bezskrupulóznějších jedinců uchvátit i ty výdobytky o něž se nezasloužili vlastním přičiněním a vlastní prací tak to je jak z pravěku. Kolik výdobytků sám užíváš aniž jses o ně nějak zasloužil? Kájovi: co je normální podnikatel co jede na jistotu? Stačí když odběratel odřekne zakázku (následné propouštění obuvníků ve Zlíně) a je po jistotě. Ty máš kde jistotu a v čem?
0 0
možnosti

Harpagon

20. 5. 2002 12:40
Re: Není co ubírat Bringy,
Šedivá je teorie, zelený strom života! Jaká je Vaše praxe, pane Skůtr. Jaké výdobytky užíváte a jak jste se o ně zasloužil?
0 0
možnosti

skůtr

18. 5. 2002 20:56
Bringy, nejseš soc.struktura?
Cituji přesně Bringyho ze 13.5. 20:26..................Každá ekonomika má svá omezení, která ani nejgeniálnější podnikatel nedokáže překročit. Tato omezení jsou dána klimatickými podmínkami, intelektuálním potenciálem a pracovitostí lidí, nerostným bohatstvím, dopravní dostupností, ekonomickými vazbami a pod. Bringy, chlape ohlupená socialistická, narážím stále na ten tvůj "běžný výnos": jsou investice jinde ve světě dlouhá desetiletí až staletí běžná, přístupná komukoliv kdo má zájem a to zcela v rámci zákonů, jejichž potenciál zisku je v řádu stovek a tisíců %. Nejde vůbec o drogy. Jména  Warren Buffet, George Soros namátkou ti něco říkají? Víš kam investují a kolik výnosu svým klientům dlouhodobě některé přinášejí? (vše velmi zjednodušeno).Faktem je že nemají garanci, mohou v čase i prodělávat. Nebo desetiletí fungující fondy všeho druhu? Jen fondů je na světě snad ke 45tisicům.  Víš že český trh je pouze odvar a nedomrlé nedochůdče nařízením zhůry zrozené, viz kuponová privatizace, oproti nekonečným možnostem ve světě který nezažil to co my tu a čehož jseš ty a 99% věčně ze všeho vystrašených lidí výplodem?? Až uvažuješ v mezích českého zasmrádlého žabince máš pravdu. Kdybys dohlédl dál z kaluže, nic z výše citovaného bys neužil: není žádné omezení, žádný intektuální potenciál, žádná pracovitost a další tebou zmiňované omezení. Je jedno či je trh dole nebo v mracích, stačí že funguje a má svá pravidla. PRAVIDLA! Jasná,  tvrdě hlídaná a vynucovaná při porušení kýmkoliv. Toť skoro vše. Pak se neuvažuje v pojmech "běžný výnos" ale v pojmu "co vše je možné". Bringy, čím jseš? Snad ne rodinným finančním poradcem?
 
 
 
0 0
možnosti

Harpagon

18. 5. 2002 23:20
Re: Bringy, nejseš soc.struktura?
Pane Skůtr, uberte plyn a svěřte se nám s Vašimi investičními výsledky. Já jsem poslední rok své portfoliomanažerské kariéry dosáhl výnos 14,1% s konzervativním portfoliem (většina dluhopisů) a raději jsem se vrátil k právničině, protože  jsem na to neměl nervy a správně jsem odhadl, že další roky  budou horší (a taky byly). Pochlubte se, "co vše možné" jste už dosáhl!
0 0
možnosti

bringy

17. 5. 2002 10:04
Materiál: Cíle Komise pro cenné papíry a principy regulace kapitálového trhu
Na webu KCP http://www.ses.cz jsem objevil v oddílu "Aktuality - Diskuze k cílům Komise a principům regulace" velmi závažný materiál "Cíle Komise pro cenné papíry a principy regulace kapitálového trhu". Je podepsán M. Šimáčkem a datován 18.4.2002. Je to poměrně obsáhlý článek (15 stran) a svědčí m.j. o tom, že se KCP v současné době věnuje především obhájení a zdůvodnění své vlastní existence. Přesto doporučuji k přečtení, zvláště pak oddíl 1.1. Ochrana investorů. Zde je vidět, jak si KCP kálí sama sobě na triko, neboť sama KCP svou nečinností v případu KTP Quantum porušila snad úplně všechno, co je v tomto oddíle uvedeno mezi hlavními cíli KCP při ochraně investorů proti hlavním rizikům, kterým jsou investoři vystaveni. Bringy
0 0
možnosti

bringy

17. 5. 2002 10:22
Opravička
Web Komise pro cenné papíry je na adrese http://www.sec.cz .
0 0
možnosti

Harpagon

17. 5. 2002 8:41
i-point.cz: Klienti KTP už mají nárok na odškodnění z GF
KCP "odhalila" krach KTP Quantum aneb klienti mají už nárok na odškodnění z GF
Komise oznámila Garančnímu fondu, že obchodník s cennými papíry KTP Quantum není schopen plnit závazky. 16. května 2002 Komise pro cenné papíry odeslala po dohodě s ministerstvem financí Garančnímu fondu obchodníků s cennými papíry oznámení, že obchodník s cennými papíry KTP Quantum není z důvodů přímo souvisejících s jeho finanční situací schopen plnit své závazky vůči zákazníkům a nejsou vyhlídky na to, že tak bude schopen učinit. Toto oznámení je nezbytným krokem ze strany KCP, aby zákazníci KTP Quantum vůbec mohli uplatnit nároky na náhradu z Garančního fondu obchodníků s cennými papíry (článek o tom, že klienti KTP právě kvůli tomu, že KCP tuto skutečnost neoznámila GF nemají na odškodnění nárok jsme psali zde). Konkurz na KTP Quantum byl vyhlášen 22. březba 2002.
17.05.2002, http://www.ipoint.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.ipoint.cz
0 0
možnosti

Harpagon

16. 5. 2002 21:53
Záměr webmastera?
Níže uvedená diskuze až na první příspěvek patří ke staršímu článku. Proč byla připojena sem, skutečně nevím. Jinak jsem rád, že okruh obviněných se rozšiřuje. Členové sdružení JaB by si měli povšimout názoru Lidových novin, že na jejich úkor se obohatila firma Swiss asset management. Klienti uvítají, že konečně dostanou výpisy od správce. Bylo by dobré, kdyby se klienti svěřili, zda výpisy správce budou souhlasit s jejich výpisy.
0 0
možnosti

Kreuzotter

16. 5. 2002 23:26
Re: Záměr webmastera?
Samé noviny - jako u Kreditní banky a teď přišli ke slovu právníci a je to všechno jinak! Jak jednoduché by všechno bylo zrušit policii, soudce a nechat vše na novinách. Jak by nám všem bylo dobře, kdyby novináři řídíli tenhle stát!
0 0
možnosti

klient

16. 5. 2002 18:57
Klienty KTP odškodní GFOCP
  PRAHA 16. května (ČTK) - Klienty největšího domácího zkrachovalého obchodníka s cennými papíry KTP Quantum, kam vložilo asi 30 tisíc osob prostředky za 2,2 miliardy korun, odškodní Garanční fond. Sdělila to mluvčí komise Radka Procházková. KTP Quantum je za poslední rok již třetí makléřskou firmou, za kterou bude vracet lidem vložené peníze fond.    Zatím nebylo zveřejněno, zda se náhrady budou týkat všech klientů KTP Quantum. "Nároky jednotlivých zákazníků posuzuje individuálně Garanční fond," uvedla mluvčí. Předseda správní rady fondu Petra Koblic se k případu nevyjádřil, protože fond ještě oznámení komise nedostal.    Fond ale zatím nemá dostatečné prostředky a ani neví, jak je sehnat. Proto již například odsunul zahájení výplat u klientů Private Investors. Na odškodnění z fondu mají vedle PI nárok i zákazníci Bradley, Rosenblatt & Company. U PI policie šetří zpronevěru 932 miliónů korun, o které přišlo asi 2500 osob, a u BR&C by měl objem škod u 40 osob převýšit 70 miliónů korun.    Každý věřitel má nárok na náhradu 90 procent majetku, nejvýše ale 400 tisíc korun. Objem náhrad nebyl ještě vyčíslen, ale i bez KTP se odhadoval na stovky miliónů korun. Koblic byl přesvědčen, že fondu musí nakonec pomoci stát, protože banky půjčit fondu nechtějí.    Komise pro cenné papíry, která na obchodníky dohlíží, vinu za pád KTP odmítá. Podle Asociace pro kapitálový trh ale KTP nabízelo nezákonný produkt a komise jeho činnost měla dávno zastavit.    KTP Quantum je v konkursu od 22. března a případem se zabývá i policie. Největší část majetku KTP Quantum tvořil lázeňský holding Médeia Bohemia, který je v
0 0
možnosti

skůtr

13. 5. 2002 19:11
O skůtrech
Miloš Zeman, věren obrazu svému, se o jistém vzrůstem menším poslanci vyjádřil že je "skůtr". Výraz též na místě přeložil, aby publikum rozumělo a dobře se bavilo. Čta zde uvedené příspěvky zvl.bringy, harpagon atd., výraz "skůtr" mě nějak napadl taky v souvislosti s našim finančnictvím a úrovní diskuze o něm. Proč?  Finančních trpaslíků že tu ale "diskutuje", viz bringy:výnos mimo rámec běžných výnosů...milý bringy, čím vy překračujete "běžný rámec"? Vzrůstem? Váhou? A vůbec, co je to ten "běžný" rámec? Nordická rasa měla svoji normu a "běžný rámec". Kdo se do ní nevlezl, mohl si třeba i zalítat komínem spalovny. Cikán zvaný rom je taky pro některé mimo "běžný rámec". Komunista měl svoji "běžnou normu". V tisku se tehdy psalo o "osvoboditelích"r.69 a "normalizaci". Dnes se ví že šlo o agresory a debilizaci národa. Nebojíte se že jednou taky budete mimo "běžný rámec", i když dnes do něj asi plně zapadáte? Ale zpět k penězům, o ty přece jde. Harpagone právníku, prý advokáti umí se soudcem tahat proces tak aby se justice (platí ji i daňový poplatník, nejen souzený zločinec!) dobře napásli na klientově šrajtofli. Víte něco o tom? Co vaše svědomí? Že to neděláte? Ale běžte, vždyť my víme jak to chodí. Harpagone, kolik klientů Quanta zastupujete, a pokud ano, co za to? Dle tabulek, jistě. (má je každý dealer, mimochodem. Než bych udělal rizikové pojištění, udělám životní kapitálovku, tam je mastnější tabulka). Nejsou ale mimo "běžný výnos" kolegy bringyho? Právnických 500,--/hod. a více pro mě běžné není. Máte stavební spoření? Víte že čím větší cílová částka tím větší provize? Že cílová částka se dá v případě potřeby zvýšit a možná vás dealer jen dobře vydusil? Takto donekonečna by šlo diskutovat o výši platů, provizí, zdvojených náhradách poslanců apod. Je to jedno z nejmilejších témat našeho malého českomoravského "skůtra". A vůbec, jdu si dát "běžných" 5 piv než tu cancat s vámi, vy .....i.
0 0
možnosti

bringy

13. 5. 2002 20:26
Re: O skůtrech - pro Kawasaki (každý wágus sám kiksne)
Pane Skútre (tuto přezdívku neinterpretuji ve shodě s ministerským předsedou),
myslím, že by bylo užitečnější, kdybyste se raději vyjádřil ke skutečnosti, že, jak uvedl tisk, byla pro důvodné podezření ze zpronevěry a podvodu na pana Karla Takáče uvalena vyšetřovací vazba.
A pokud mne chcete citovat, měl byste citovat přesně a doslova. Jen tak můžete věrohodně argumentovat ve prospěch protinázoru. Vynechávat v citaci slova znamená měnit význam citátu, čímž se sám popíráte.
Pokusím se vysvětlit Vám, co znamená běžný rámec. Každá ekonomika má svá omezení, která ani nejgeniálnější podnikatel nedokáže překročit. Tato omezení jsou dána klimatickými podmínkami, intelektuálním potenciálem a pracovitostí lidí, nerostným bohatstvím, dopravní dostupností, ekonomickými vazbami a pod.
Proto ani výnos s investic nemůže ve standardně fungující ekonomice za normálních běžných okolností  překročit jistou mez danou právě těmito omezeními. Pokud je něco extrémně překračuje, není něco v pořádku, to je jisté. Asi jako kdybyste tvrdil, že za standardně platících fyzikálních podmínek lze sestrojit fungující perpetum mobile. Tomu jistě ani skútr nebo kawasaki nevěří.
Bringy
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Najdete na iDNES.cz