Diskuze

Povinné ručení 2003: připlatí si téměř všichni

Končí regulace sazeb povinného ručení, na trhu je nabízí také méně pojišťoven. Rostou sazby a ve větší míře budou odměňovat pojišťovny vzorné řidiče slevami z pojistného takzvanými bonusy a „trestat“ přirážkami v podobě malusů motoristy, kteří u nich uplatňovali v předchozích třech letech škodu. Tak by se daly charakterizovat změny v povinném ručení pro příští rok.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Otík

26. 8. 2003 9:16
Největší zlodějské svinstvo v historii jsou pojišťovny.
Stále nehorázně zdražují ale ne pro to aby mohli vyplácet škody ale aby si mohli kupovat baráky a v nich stavět luxusní provozovny.Hajzlové zlodějský.O jejich platech ani nemluvě.Zastřelit je šmejdy.
0 0
možnosti

Zdeněk NUTZ

1. 12. 2002 0:13
Odpověď a opětný dopis panu Kašnerovi
Dobrý den.
Samozřejmě Vám velmi děkuji za vaši odpověď. ohužel s Vámi nemohu v mnoha věcech souhlasit.
V dopise kterýjste mi zaslali, ze kterého vyplývá zvýšení pojistného u mého vozidla o 11,5% nebyla ani zmínka, proč právě moje vozidlo bylo zařazeno do kategorie tohoto nehorázného zvýšení.
Hlediska, o kterých píšete mi nejsou známa a proto mám pocit, že možná existují ve Vašich materiálech, ale před klienty je zřejmě tajíte.
Tomu říkáte seriózní přístup ? Napíšete všem stejné nakopírované dopisy, ve kterých není uvedeno na základě čeho jste pojistné navýšili.
Dále uvádíte že pro "některá" vozidla to znamenalo navýšení. Odpovězte mi proto na jednoduchou otázku. Kolik % navýšení pojistného u Vaší pojišťovny je to celkové ?
Myslím si, že lžete. Mluvíte o segmentaci sazeb, ve skutečnosti jste je pouze plošně zvýšili. Nejsem si vědom, že bych byl dotazován na věk, pohlaví nebo počet ujetých km. Z údajů, které o mě máte, ale zřejmě vyplývá, že vlastním starší vůz v hodnotě pár tisíc, ale funkčně zcela v pořádku a bydlím na malé vesnici. Myslíte že s ním najezdím ročně 100 000 Km ??? Komu jste tedy vlastně ubrali ? ourákům co jezdí 150 km po Praze ???
Čekám na odpověď
Zdeněk NUTZ
----- Original Message -----
From: Čermáková Zdeňka To: nutz@inu.cz Sent: Friday, November 29, 2002 10:34 AM Subject: FW: Zadost o kontakt: 0300002nutznutznutz Vážený pane Nutzi, dovolte, abych Vám z pověření JUDr.Kešnera odpověděla na Vaše podání ze dne 14.11.2002 týkající se stanovení výše pojistného pro rok 2003 na pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla, tzv. povinné ručení. K výši pojistného Vám sdělujeme, že se snažíme stanovit správné a spravedlivé pojistné pro každého našeho klienta, proto také Česká pojišťovna a.s. již pro příští rok přistoupila k tzv. segmentaci sazeb. Jedná se o to, že pro určení výše pojistného není rozhodující pouze jedno kritérium, jako tomu bylo doposud, ale je nutno zvážit i další skutečnosti. Mezi tato hlediska patří kromě rozlišení vozidel podle kategorií, hmotnosti a zdvihového objemu válců, také rozsah škod, které způsobily jednotlivé skupiny vozidel, ale i jednotliví naši klienti. Proces segmentace bude i nadále pokračovat, abychom postupně v pojistném zohlednili všechny skutečnosti, které mají vliv na rizikovost klienta, jako např. místo, kde se vozidlo pohybuje, kolik km ujede ročně, věk řidiče, pohlaví apod. Zohledněním dalších segmentačních hledisek, především rozsahu způsobených škod jednotlivými skupinami vozidel, došlo k upřesnění konkrétních sazeb, bohužel, pro některá vozidla to znamenalo zvýšení základního pojistného. Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla upravuje zákon č. 1681999 Sb., konkrétní pojištění se pak kromě uvedeného právního předpisu řídí pojistnou smlouvou. Součástí pojistné smlouvy jsou Všeobecké pojistné podmínky PPOV 99, jež stanoví v čl. 13, odst. 5  právo pojišťovny upravit za stanovených podmínek výši pojistného, ale i povinnost tuto změnu oznámit pojistníkovi. Dále řeší podání písemného nesouhlasu pojistníka s touto úpravou a jeho důsledky. Vzhledem k tomu, že Váš nesouhlas byl zaslán e-mailem a v podobě žádosti o vysvětlení důvodů navýšení základní sazby, podáváme Vám toto vysvětlení a zároveň Vaše podání postupujeme na agenturu správy Vašeho pojištění k dalšímu jednání.

Zdeněk NUTZ

14. 11. 2002 20:37
Dopis od pana JUDr. Josefa Kešnera
Otevřený dopis panu řediteli:
Váženému panu řediteli JUDR. Josefu Kešnerovi Dnes jsem obdržel Váš dopis, ve kterém mi bez uvedení řádných důvodů sdělujete, že zvyšujete pojistné pro moje vozidlo pro rok 2003 na 3468 Kč, což je o 11,5%. Inflace v našem státě nyní dosahuje téměř nulové hodnoty a ceny vozidel dokonce klesají. Proto Vám sděluji, že s touto cenou nesouhlasím a považuji zvýšení za neodůvodněné. Tento Váš dopis považuji jako Váš klient za porušení smlouvy, kterou jsem s Vámi uzavřel a žádám Vás o vysvětlení do 15 dnů. Zdeněk NUTZ č. 60 098 895 - 19
Bude mě někdo následovat. Tento dopis jsem odeslal panu Kešnerovi.
Další postup v případě že mi neodpoví: Navrhuji dohodu o nezaplacení pojistného na příští rok. Přidá se někdo ?
Zdeněk NUTZ nutz@inu.cz
 
0 0
možnosti

Věra

29. 7. 2003 10:01
Re: otevřený dopis panu řediteli
Napsals to moc krásně. Je to něco podobného, jako mě oznámila Pojišťovna doporučeným dopisem, že mě zvyšuje dvojnásobně pojištění mého bytu. A důvod: tak jako u tebe. Myslím si, že Pojišťovny jsou velké ZLODĚJNY a že zvýšení pojistného je namířeno proti "chudákům", kteří již tak mají problémy se svými mizernými auťáky.... Tak jako všechno v této Zemi - je namířeno proti LIDU, nic se nedělá PRO LIDI... myslím tím OBYČEJNÉ, PRACUJÍCÍ, SLUŽNÉ - LIDI....
0 0
možnosti

baca

7. 11. 2002 13:27
pojištění = uzákoněná zlodějna
výše pojistného není stanovována s ohledem na plátce, ale jedině s ohledem na blahobyt příjemce. Je to zřejmé z výše popsaných tahanic při úhradě nezaviněných škod. Každá pojišťovna, které pojistné zaplatíte už přemýšlí, jak si ten Váš příspěvek rozdělí a pěkně užije, a proto když po ní chcete nějaké finanční plnění kroutí se jak had. Když s velkou slávou vznikaly všechny tyhle pojišťovny, byli jsme ubezpečováni tehdejšími vládními činiteli, jak nastane konkurence na trhu pojišťoven a příznivě se to odrazí na výši pojistného. A kde jsme po několika letech?! Platíme o mnoho více a služby minimální nebo žádné. Cena pojistného by se v první řadě měla odvíjet od pořizovací ceny vozu. Proč já, který jsem si koupil starou šunku za 20000,- Kč, mám platit 4000,- Kč pojištění, stejně jako nějaký zlodějský zbohatlík, který si vozí prdel v autě za milion. Já když tu šunku někde opřu o strom, tak na ní udělám škodu za pár stovek a zbohatlíkovi když rozbije kamínek přední sklo, tak dostane víc jak já za celý auto. Myslím si, že když má na drahý auto, tak musí mít i na drahou pojistku. Kurňa to jsem se rozkecal.
 
0 0
možnosti

čtenář

8. 11. 2002 12:47
Re: pojištění = uzákoněná zlodějna
Nejspíš jste nepochopil smysl povinného ručení.
0 0
možnosti

Rado

6. 11. 2002 6:45
Objem motoru
Já jsem si sehnal doklady na slabší motor o dvě třídy pojistky, motory jsou navenek identické a stejně se neevidují :-)
0 0
možnosti

Jan Novák

5. 11. 2002 19:41
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

Hanybany

6. 11. 2002 0:28
Re: Proc ten hnev ? Moznost volby tu je !
Mas jednoznačně pravdu, stoprocentně by to fungovalo. A to samý ve volbách, ale to je ještě větší blázinec. Lidi se chovaj jako skalní fotbalový fanoušci a neuvědomují si, že nejde o hru, ale o život, a to je ten všehoprůser. Tak se mějte...
0 0
možnosti

qwerty

5. 11. 2002 16:13
Stejně to jsou všechno zloději!
Včetně té CKP nebo jak se ten orgán jmenuje. Tahají z nás těžké prachy a mají se pak dobře.  Kdo kontroluje pojišťovny, kolik peněz použily skutečně na likvidaci škod? Kde jsou nějaké tabulky pro jednotlivé pojišťovny? Kdo kontroluje jestli nepodvádí? Pokud někdo vyhlašuje nějaké nejnižší pojistné, tak k tomu musí mít podklady a já jako plátce povinného ručení to chci vidět! Jinak si můžu myslet, že pojišťovny vybrané peníze používají na krytí jiných škodních událostí než týkajících se povinného ručení.
Proč je to vlastně odstupňové podle objemu? Co má objem motoru přímo společného s náhradou škod způsobených mojím vozem? To až tak nechápu. Asi ten kdo to vymyslel je chytřejší jak já. A proto se pojišťovny mají tak dobře.
0 0
možnosti

Michal

5. 11. 2002 15:18
Pozor na chyby v článku!
Vzkaz pro všechny čtenáře,berte uvedený článek s rezervou, zejména pak tabulky s pojistným, obsahují nepravdivé údaje.Ověřoval jsem si výši pojistného u Pojišťovny ČS na jejich zel.lince a tam uvádějí jiné ceny.
0 0
možnosti

ebo

5. 11. 2002 14:22
mno co zmenit system?
a neplatit nic az do chvile kdy zpusobim nehodu..a pak ze zakona to budu muset zacvakat do posledni koruny a pokud ne tak ze zakona moznost zabaveni majetku do vyse zpusobene skody ...on si pak kazdej 2x rozmysli jezdit jako prase..
0 0
možnosti

Christ

5. 11. 2002 16:03
Re: mno co zmenit system?
A nebylo by spravedlivější, kdyby ti, co si platí povinné ručení poprvé na své první auto platili všichni stejně, třeba 5000,-? Vždyť jaká je pravděpodobnost, že způsobím méně závažnou a méně nákladnou nehodu v autě s obsahemm 1000 ccm než v autě s 2000 ccm? Navíc do většiny aut se montuje několik rozdílných motorů a majitelé pak platí za prakticky stejné auto rozdílné povinné ručení. No a potom by ti, co nebourají platili díky bonusům postupně mnohem méně, než ti, co bourají pořád. Výše povinného ručení by potom odpovídala řidičskému umění a ne jen obsahu objemu motoru. 
0 0
možnosti

Korn

5. 11. 2002 13:53
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...