Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Postavit dům s hypotékou není jen tak

Koupit s pomocí hypotéky hotový a zkolaudovaný byt či rodinný dům není z procesního hlediska ve většině případů velký problém. Složitější situace ovšem nastává, pokud chcete hypoteční úvěr použít na nemovitost, která existuje v daném čase pouze na papíře v plánech architektů. Jak v takovém případě postupovat?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

MaP

5. 12. 2002 14:14
Nadejne vyhlidky?
Procital jsem si komentare. Jako clovek momentalne sporici a pripravujici se na realizaci vlastniho domu (Olomoucky kraj) jsem docela znechucen. Primo na klic stavet nechci - pripada mi ze stavby na klic jsou predrazene...proc by na me mel nekdo tak vydelavat? Tak bohaty nejsem. Takze v prvni fazi se stavba urcite protahne na nekolik let. A uz se pripravuji na remeslniky, kterym se pracovat nechce a penize by radi, takze jim nejaka ta kriva plocha nevadi, ze? Co slysim od znamych, same problemy a stiznosti na jejich praci... To jsou skvele vyhlidky na vlastni bydleni, uz se tesim...
0 0
možnosti

Roman

28. 11. 2002 17:23
a ted babo rad
No tak to Vam pratele pekne dekuju za ten gulas, ktery jste tu uvarili. Na jednu stranu mate pravdu, ze odbornou praci maji delat odbornici a ja se mam starat o to co me zivi a vydelavat penizky. No ale jak poznam ze tu stavbu udelaji kvalitne? Ano jsou tady reference, ale ma stavar ci firma stale stejny tym stavebniku? Prave se rozhoduji kterou cestou se dat. Nemam leve ruce, ledacos obkoukam ale na druhou stranu si nemuzu dovolit travit pul pracovniho dne na stavbe.Nebo vy snad ano? A delat nekomu draba? Jestli se VAm bude stavar chtit pomstit tak to udela a vy to poznate casem. No a ted mi reknete jak a s kym to mam postavit ....... HA.
0 0
možnosti

Martin

29. 11. 2002 5:59
Re: a ted babo rad
Taky moc neumíš číst, jako já. Koukni se vlevo a tam si rozbal financování bydlení. Projdeš si vše o hypotekách či stavebkách. Nakonec jsem se stejně obrátil na Fincentrum. Ostatně autor článku pan Beneš tomu celkem rozumí. Alespoň mě pomohl.
0 0
možnosti

Petr Ignác

28. 11. 2002 16:10
Stavební dozor je nejlepší vlastní, nebo někdo z rodiny
No, jsou tu zajímavé příspěvky. Přispěji i svojí troškou do mlýna. A začal bych po třech letech stavění rovnou shrnutím: "Co jsme si na baráku neudělali sami, s tím byl vždy problém." Zní to možná příliš kategoricky, ale je to v podstatě fakt. Narazil jsem snad na jednu jedinou firmu, s níž jsem byl spokojen a kterou bych doporučil - dělala nám krov. Jinak bída s nouzí. A podotýkám, že jsme se snažili nezjednávat si Ukrajince, ale skutečné firmy! Aspoň si tedy na to, že jsou firmy, hráli... Problémy začaly, když si páni dělníci uvědomili, že člověk do toho i trochu vidí (otec přečetl tuny literatury) a nedá se opít rohlíkem. Ovšem leckde stačil i opravdu selský rozum a laický pohled (třeba ten můj). Když mě totiž "pan mistr" začal přesvědčovat, že křivá listela v koupelně stejně nebude vidět, když si dám na poličku šampón, měl jsem celkem dost... A dostávám se k meritu věci. Nejlepší stavební dozor jste vždy VY SÁM, kdo stavíte a financujete si SVŮJ dům. Je jasný, že chodit u toho do práce je dost složitý, ale když to nemůžete být vy, je lepší alespoň někdo z rodiny nebo hodně dobrý kamarád. Placení si stavebního dozoru, případně dalších "finančních poradců" jsou, dle mého soudu, vyhozené peníze. A poslední doušku k zemním úpravám. Je jasné, že do rozpočtu se nějak zahrnout musí (těžko budete převážet na kolečku tuny zeminy, to si ten bagr fakt radši zaplatíte). Ale na druhou stranu, pokud má člověk dům a je schopen se o něj starat, měl by si už tu zahrádku okolo z větší míry zvládnout udělat sám. Trvá to dýl, zato to pak může mít přesně tak, jak chce on. A opravdu laciněji!
0 0
možnosti

František

28. 11. 2002 17:50
Re: Stavební dozor je nejlepší vlastní, nebo někdo z rodiny
Souhlasím s Vámi i tak to lze praktikovat. Dokonce jsem to tak částečně dělal u vlastní stavby.   Jen místo otce jsem si zaplatil starého stavaře důchodce o kterém jsem věděl, že si ho dodavatelská stavební firma „nekoupí“ a nebo že ho neopije rohlíkem. A mohu říct, že se to vyplatilo. Výběr řemeslníků není jednoduchý. Mám výhodu v tom, že jsem viděl práce těch dobrých i těch špatných.   Těší mě, že databáze těch dobrých se pomalu rozrůstá. Klienti, pro které převážně pracuji, většinou nemají čas. Zkuste si někdy spočítat, kolik času jste strávil hlídáním stavby a lítáním kolem vyřizování všeho potřebného. Potom to převeďte na peníze. Jsou to zajímavá čísla. Něco jiného je když stavíte v dostupném místě a máte takové zaměstnání, že si můžete kdykoliv odskočit a finančně se Vás to nedotkne. Jenže můj nejvzdálenější klient byl z USA stát Oregon a tam to jaksi nešlo.   Ale i u nás je to podobné. Když klient z Prahy staví třeba u Znojma apod. No a co se týče podle Vás   „vyhozených“ peněz, tak jsem si na sebe vždy vydělal a ještě jsem klientům nemalé peníze ušetřil.   Pak je druhá skupina klientů, kteří nemají moc peněz, ale také chtějí bydlet.   Platí nemalý nájem (většinou na černo) chodí do práce a nejsou řemeslníky. Tady je to složitější, ale řešení se vždy najde. Pokud si zvolí dobrý „plán bydlení“ a dodržují jej, tak to netrvá tak dlouho. Ale to je zase o poradenství a to někteří neradi slyší (čtou), tak toho raději nechám.
0 0
možnosti

28. 11. 2002 15:09
0 0
možnosti

lu

28. 11. 2002 12:53
odborníci
Odborná práce patří samozřejně odborníkům, nikdo si asi nebude navrhovat a stavět třeba střechu - dneska už málokdo ví, jak dávat správně parozábranu a pojistnou hydroizolaci. Ale na plotě a sadových úpravách se toho opravdu zkazit moc nedá. Vtip je v tom, že ať tyto práce objednáte přes firmu nebo si seženete těch pár ukrajinců, vždy dělají stále stejní lidé stejnou práci. A co účtují firmy na klíč, to je silná káva. A ti poradci jsou v drtivé většině lidé přeškolení z jiného oboru a jejich know-how je založeno na 2 dením školení.
0 0
možnosti

Benda

28. 11. 2002 13:37
Re: odborníci
Tohle jsem si myslel také. Jak ten pošuk jsem oblítal všechno možné a nemožné a prachy nikde.   A to jsem začal lítat někdy koncem loňského roku. Když už jsem koncem srpna konečně vyrazil z Lišky své peníze a úvěr, tak mi zase utekla hypotéka. Dvě banky mi to slíbily, ale nakonec jsem dostal h…o. Nějaký materiál jsem měl, tak jsem začal stavět. Stejně mi do něj jen pršelo. Něco sám, něco fotr s bráchou a sem tam inženýři ze Lvova . Jenže prachy došly a já mám jen hrubou stavbu bez krovu a střechy.   Kámoš stavěl vedle a teď to dokončuje. Na svátky prej budou v novým. Taky si něco dělal sám a část hrubé stavby mu dělala nějaká firma. Potom si sám dělal omítky   a elektriku. Topení a vodu mu dělal známý ze vsi. Jenže on si našel nějakého borce přes prachy a s úvěrem neměl problémy.   Možná měl i víc svejch, to nevím. V příštím roce budu také hledat nějakého poradce, mě už to stačilo.
0 0
možnosti

entler

28. 11. 2002 9:20
Naprosto souhlasím s Františkem.Mám to za sebou(stavbu s hypot.úvěrem)a jeho rady lze pouze uvítat!
0 0
možnosti

František

28. 11. 2002 6:56
Kvalitní příprava stavby jistí její hladší průběh.
Postavit dům s hypotékou je skutečně běh na dlouhou trať. Nejde totiž jen o vlastní hypotéku, ale vše, co tomu předchází. Kvalitní příprava všech potřebných materiálů (podkladů) se vyplatí. Je třeba dbát na správnou formulaci stavebního povolení. Mnohdy stačí špatně formulovaná věta a státní podpora je v nedohlednu. Velice důležitý je radonový a hydrogeologický průzkum. Vysoké radonové riziko a nebo vysoká hladina spodní vody dokáží zvednout původní rozpočet i o desítky procent. Vlastní projekt by měl být, pokud možno, kompletní a neměnný. Stavba tzv. na klíč by měla zahrnovat i terénní úpravy, oplocení, včetně zahradní architektury. Není nic horšího, než podhodnocený rozpočet a tím pádem nedostatek finančních prostředků na dokončení. Výsledkem toho je obydlená, ale nedokončená stavba. Což je u nás dosti častý jev. Kvalitní rozpočet je alfou a omegou celé stavby. Doporučuji mu, z vlastní praxe, věnovat tu největší pozornost. Nejlepší je nechat rozpočet posoudit dvěma nezávislými odborníky. K tomu patří rovněž dobrý a kvalitní výběr dodavatele stavby. Celý průběh stavby by měl, kromě dobrého a na dodavateli stavby nezávislého stavebního dozoru, kontrolovat i nezávislý finanční (úvěrový)   poradce. Tento poradce by měl být jakousi nadstavbou všeho a garantem dobré a uvážené finanční investice. I když i tento poradce není zadarmo, tak se to vyplatí.   Většinou ušetří investorovi čas, nervy, ale hlavně nemalé peníze. Skutečný finanční poradce musí hypotéku chápat jako jeden prostředků k dosažení klientova cíle. Ne, z důvodu provize, jako vlastní cíl.
0 0
možnosti

lu

28. 11. 2002 10:01
Re: Kvalitní příprava stavby jistí její hladší průběh.
Jako reklama pro "nezávislé" finanční poradce, druhý stavební dozor, rozpočtáře, architekty atd. je to hezky napsané. Mé zkušenosti jsou přesně opačné - základem všeho je tomu rozumět, seškrtat rozpočet na teréní úpravy, sadové úpravy, oplocení apod. a za ušetřené peníze a za pomocí ukrajinských spoluobčanů si tyto věci dodělat sám. Takto jsem ušetřil cca 280000,-Kč, oba sousedi co to stavěli s "odbornou pomocí" se dnes chytají za hlavu, že mohli mít o auto navíc a barák v celkově vyší kvalitě. Stačilo tomu věnovat pár hodin shánění a něco si o tom přečíst - je to dost jednoduché, zvládne to průměrný středoškolák.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkónů. Musím platit, i když balkon nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vzdělání nestačí. O profesní kariéře často rozhodují měkké dovednosti

22. dubna 2024

Pracovní trh se dynamicky vyvíjí a neustále přináší nové výzvy. Zaměstnavatelé v dnešní době...

Češi stále proudí do IT rekvalifikací. Chtějí do stabilního oboru s vysokými platy

25. dubna 2024

Podle dat ČSÚ za 4. čtvrtletí 2023 byla v IT pracovních pozicích jedna z nejvyšších průměrných...

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkónů. Musím platit, i když balkon nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Expert: Úroky na „spořácích“ nejspíš letos klesnou na tři procenta

25. dubna 2024

Inflace se z loňských 10,7 procenta letos dostala na dvě procenta a očekává se, že centrální banka...

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...