Diskuze

Osobní bankéř čili „už nikdy na pobočku“

Jak by se vám líbilo, kdybyste veškeré své potřeby a problémy s financemi řešili v bance s jedinou osobou? Nebo ještě lépe, že by za vámi konkrétní pracovník banky dorazil domů? Ještě donedávna měli svého osobního bankéře pouze vysoce bonitní klienti. Dnes tuto službu nabízí některé banky všem klientům. Podívejte se, jaký postoj k této službě zaujímá vaše banka. Je vůbec o co stát?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

&

23. 12. 2002 9:31
ČS a.s. - banka O ŽIVOT
 
Na  http://fincentrum.idnes.cz/diskuze.asp?all=a&iddiskuze=A021217_120533_fi_osobni_jlo  jsem  uvedl  následující  příspěvky:  (je  tam  i  další  zajímavé  čtení)
 
1.  Na českou spořitelnu - banku o život POZOR!  Její  pracovníci  jsou trénaváni na to, jak vám prodat produkt (stavební spoření, platební kartu, pojištění atp.),  který nepotřebujete. Bohužel ne na odbornou stránku! Takže se zeptáte na problém jednoho praocníka, pak zavoláte na zelenou linku (kde Vám budou nutit, abyste pokud možno navštívil svoji pobočku - vázne jim totiž plán prodeje výše zmiňovaných produktů a po telefonu to nikdo neuzavře), pak se zeptáte jiného pracovníka a pak zajdete do jiné pobočky - buďte si jisti, že dostanete 4 různé informace! Když si pak něco přečtete v tisku nebo na internetu, dostanete se ještě k jiným informacím.  Jediná možnost je obrátit se na Ombudsmana spořitelny,  představenstvo,  jejího  generálního  ředitele  (neumí snad slovo česky - je to američan), bankovní dozor ministerstav financí či Českou národní banku. A udělat tam pěkný rozruch. Ať vezmou ČS a.s. licenci, protože tak jak se chová, to je lichvářství, zmatky, vytloukání klín klínem.
2.  reakce  za  zastánce  ČS  a.s.:  
Milý bobříku mlčení,
nechtěl jsem to psát naplno, ale  aby  bylo  jasno:  já  jsem  stál  přes  10  let  na  druhé  straně  barikády  -  tedy  polopatě: byl jsem zaměstnancem  české  spořitelny.  Proto  vím,  jak  to fungovalo,  a  jak  to  funguje  nyní.  Nemusíš  mne  učit  zacházet  s  bankomatem,  tolik  karet,  co  jsem  měl,  ty  asi  v  životě  nevyužiješ.  K  rozhovoru  s  generálním  p.  Stackem:  bohužel,  hovor  jsem  nenahrával,  ale  p.  Stack  hovory  se  zaměstnanci  skutečně  pořádá.  Máte-li  štěstí  a  dovoláte  se,  pak,  pokud  nehovoříte  anglicky,   vám  vaše  české  sdělení  přetlumočí  do  angličtiny  a  co  pak  řekne  pan  generální  anglicky,  přetlumočí  zase  vám  do  češtiny.  Musím  přiznat,  že  když  ho řadoví  zaměstnanci  informují,  tak  tajně  bez  vědomí  nadřízeného.  To,  co  se  p. ředitel doví,  jak  to  chodí  tam  dole,  nezná,  nebo nechce  znát  či  nevěří.  Teorie  a  praxe  je  zkrátka  trochu  rozdílný  pojem.
O  zelené  lince  jsem  hovořil  v  tom  smyslu,  že  generalita  ČS  a.s. nutila  lidi, aby  si  zřídili  elektronické  bankovnictví  a  tím  je  vyhnala  od  přepážek.  Pak  zjistila,  to  co  praktici  z  provozu  věděli  už  dávno,  že  po  telefonu  či  internetu  či  SMS  se  nedají  klienti  zpracovat  psychologicky  na  koupi  produktů,  které  nepotřebují  nebo  které  jsou pro  ně  nevýhodné.  Takže  vytloukají  klín  klínem  a  nyní  jsou lidi  na  přepážkách  opět  vítáni,  aby  se  splnil  plán  prodeje  produktů  jak  vlastních,  tak  i  dceřiných  společností.   Takže  se  vám  klidně  stane,  že  v  roli  prosebníka  žádáte  svoji  mateřskou  spořitelnu  (v  jiné  bance,  kde  nemáte  minulost,  úvěr-půjčku  nedostanete)  o  úvěr,  tak  i  když  projdete  (to  se  vy  jako  klient  ale  nedovíte),  budou  vám  vnuceny  produkty,  které  ještě  nemáte  a  ve  kterých  hoří  plán  (stavební  spoření,  platební  obyčejná,  neembosovaná  karta,  penzijní  připojištění,  servis  24  či  jiný  způsob  elektronického bankovnictví,  pojištění  různých  druhů)  a  vy  na  to  musíte  přistoupit,  protože  jinak  ten  úvěr  zkrátka  nedostanete!
Jinak  ještě:  víte,  že  příkazy  k  úhradě  (ze  sporožir,  běžných  účtů)  typují  brigádníci?!  Co na  to  ČNB  a  nějaké  bankovní  tajemství? Podepíší  sice  mlčenlivost,  ale  to  neznamená,  že  se  nějaká ta  informace  nemůže  vytratit.  A  kdybyste  viděl,  co  na  vás  banka  všechno  nashromáždila  za  údaje  ...  Kam  se  hrabe  StB!
Jelikož  mám  na  to,  abych  porovnával  s  konkurencí,  tak  věřte,  že  ČS  a.s.  je  určena  pro  méně  vnímavé&
0 0
možnosti

&

23. 12. 2002 9:29
ČS a.s. - banka O ŽIVOT - dokončení
 
Dovoluji  si  tímto  dokončit  příspěvek  níže  uvedený,  ale  zkrácený:
Jelikož  mám  na  to,  abych  porovnával  s  konkurencí,  tak  věřte,  že  ČS  a.s.  je  určena  pro  méně  vnímavé  klienty,  zvláště  pak  z  vesnic,  kde  má  spořitelna  monopol.  Tímto  se  všem  vesničanům  omlouvám,  ale  je  to  tak.  Člověk  z  města  se  snáže  porozhlédne  u  konkurence  a  zjistí,  že  tolik  vychvalované  "nej"  produkty  finanční  skupíny  ČS  a.s.  jsou  opravdu  "nej"  -  ale  na  tom  druhém,  špatnějším  konci.  Př.: stavební spoření nově  za 2 %. Podívejte se na Internetu na různých finančních, srovnávacích serverech. Konkurence  nabízí  víc. To  samé  u  úroků  z  vkladových  produktů  či  výše  zhodnocení  u  penzijního  připojištění. Chce  to  jen  vidět  a  slyšet  kolem  sebe ...
Ostatně, nedávno prováděný průzkum  hovoří  za  vše:  ČS  a.s.  jako  nejznámější  ústav,  ale  pro  klienty  svojí  kvalitou  až  na  6.  místě  -  dokonce  za  Poštovní  spořitelnou!  A  to  už je  co  říct!
0 0
možnosti

Lenka

4. 12. 2002 22:09
Autor je opravdu "mimo mísu" !!
klientům eBanky  byly rozeslány osobní dopisy se jménem, telefonním číslem  a emaiem jejich os.bankéře, takže nechápu, proč autor píše, že tuto možnost u eB klient nemá.....
0 0
možnosti

Ivan

5. 12. 2002 8:29
Re: Autor je opravdu
Asi jak komu. Jsem klientem eBanky a zadny osobni ani jiny mail se jmenem osobniho bankere jsem nedostal.
0 0
možnosti

RCD

4. 12. 2002 20:43
Kdo proboha psal tenhle článek?
Začínám mít pocit,že buď úmyslně(na zakázku) nebo naprostou neprofesionalitou některých žurnalistů dochází ke zveřejňování polopravd a prazvláštních informací.Tak například já osobně mám osobního bankéře u ČSOB kolem půl roku.Aby se nestalo že autor opět napíše že se jedná o anonymního člověka hrajícího si na bankéře anonymnímu zákazníkovi,moje osobní bankéřka mi nabídla,že telefonní číslo je k dispozici všem členům rodiny.Stačí zavolat,nebo přímo zajít a vše zařídit.Nechápu jak se mohl autor pod tento článek s čistým svědomím podepsat.
0 0
možnosti

vinetou

4. 12. 2002 18:44
osobni bankeri a CSOB
To je zvlastni, ze mi prave dnes volala jakasi zenstina z CSOB, ze se stala mou osobni bankerkou ... takze bych rekl, ze v CSOB na osobni bankere prechazej tez
0 0
možnosti

Eva

7. 1. 2003 12:41
Re: osobni bankeri a CSOB
Osobní bankéři existují vČSOB již několik let, co je nového jsou firemní bankéři, kteří pracují od léta loňského roku. Přeji Vám hodně úspěchů s Vaším osobním bankéřem ( zaměstanec ČSOB)
0 0
možnosti

Fredy

4. 12. 2002 16:28
Už nikdo na pobočku? Ale co pak s těmi pobočkami?
Toto má i své stinné stránky. Co pak budou banky dělat s těmi velkými budovami? Co ty velké haly? Že by je pronajaly trhovcům? Možná, že by to nebylo špatné řešení. Když by někdo potřeboval další peníze na nějaký ten šmejd, tak přepážka je hned vedle.
Další problém je u starších lidí. Po revoluci  zmizely fronty. Na maso, banány, pomeranče, ořechy, kakao, toaleťák apod. Pro mladší ročníky upozornění: fronty za reálného socialismu neměly nic společného s válečnými frontami. Jednalo se shluky lidí toužících po něčem, čeho bylo málo a bylo to jen někdy. Tyto fronty měly také své kouzlo. Lidé (frontoví) si mohli pokecat, postěžovat a ledacos se i dozvědět. Poslední fronty, které zůstaly byly v bankách. Teď jim je chcete vzít. Co si počnou?
0 0
možnosti

Pepik fotbalista

8. 12. 2002 1:37
Re: Už nikdo na pobočku? Ale co pak s těmi pobočkami?
Jo, to s tema frontama bylo trefny
0 0
možnosti

Ender

4. 12. 2002 13:36
Zkušenosti zatím kladné
Svého osobního bankéře mám zhruba od poloviny roku u České spořitelny a každý, kdo někdy stál hodinu ve frontě u přepážky, aby mu pak nepříjemná úřednice řekla "kromě tohohle kusu papíru potřebujete ještě jiný, přijďte si zítra" musí uznat, že je to výrazné zlepšení služeb...
Hlavně případě, kdy není možné využít přímé baknovnictví, které jinak využívám, si člověk předem domluví schůzku, obloukem obejde všechny fronty u přepážek a v příjemné kanceláři vyřídí, co potřebuje - během dvou hodin jsem tak získal 50k úvěr, zařídil si internet banking, penzijní připojištění, dva-tři trvalé příkazy (které přednostně vyřizoval jeden z "přepážkářů", měli byste vidět ty lidi ve frontách )...
Jak dlouho by tohle všechno trvalo na přepážce, kolik nervů si raději ani nepředstavuju. Další výhoda je, že osobní bankéř = kontaktní osoba v bance, takže kdykoliv se potřebuju na něco zeptat, stačí mu zavolat nebo poslat e-mail a on se bude snažit aby člověku vyhověl a zjistil všechny dostupné informace (zatímco při telefonátu "jen tak do banky" to zvedne pokaždé jiná úřednice, kterou to vůbec nezajímá, každá řekne něco jiného a člověk se nic nedozví).
0 0
možnosti

Hoza

4. 12. 2002 11:58
KDO PSAL TENHLE ČLÁNEK
Pane redaktore, kde berete tyto informace? Například eBanka již od začátku Osobními bankéři disponuje! K ostatnímu se ani nemá cenu vyjadřovat! S pozdravem jens68@centrum.cz
0 0
možnosti

Jiří Louthan

4. 12. 2002 14:36
Re: KDO PSAL TENHLE ČLÁNEK
Ano, eBanka sice má ve svých řadách tzv."Osobní bankéře", ale nejde o osobního bankéře v pravém slova smyslu. Jedná se o pracovníky, kteří každému běžnému klientovi na pobočce rádi pomohou s jeho finančními problémy či požadavky, ale pouze anonymně. Neexistuje žádná přímá vazba mezi konkrétním bankéřem a klientem.
0 0
možnosti

Pavlovský

4. 12. 2002 10:06
Poradce z banky?
Pokud bych si měl nechat od někoho kecat do svých finančních plánů, tak od někoho nezávislého, ne od zaměstnance banky, kde mám účet. Vždyť zájmy moje a banky jsou zcela opačné, takže proč by mi banka měla radit tak, aby to bylo výhodně pro mě a ne pro ni? Ano, je výborné, pokud se člověk může do banky objednat na konkrétní dobu a nestojí ve frontě, nebo když někdo z banky přijde za mnou do práce nebo domů. Ale může to být pokaždé někdo jiný. Stejně v té bance musí mít solidně udělaný CRM systém, aby zvládli situaci, kdy ten osobní bankéř odejde nebo ho vyhodí. Takže je úplně jedno, jestli se člověk baví pokaždé s tím samým bankéřem nebo s tím, který je zrovna volný.
0 0
možnosti

Vladimír K.

4. 12. 2002 15:22
Re: Poradce z banky?
Tak se zdá, že jste asi princip banky a jejích služeb dodnes NEPOCHOPIL. Ano, banka se snaží vydělat, a to dokonce i na Vás prostřednictvím Vám poskytovaných služeb. Zároveň se ALE banka nesnaží o zruinování klienta, ale o jeho další prosperitu. Vždyť právě prosperita klienta pak bance zajistí její byznys. Bez klienta by banka nebyla, banka klienty potřebuje a potřebuje je zdravé!!! Takže právě od osobního bankéře by jste si měl nechat poradit, jelikož on o Vaší prosperitu má zájem. Jediné, čím se tedy můžete hájit, je to, že to takto nechápou ani sami někteří pracovníci bank. Ano, to je problém, nicméně po revoluci z roku 1989 nám tu zbylo ještě mnoho restů. Nicméně myslím, že pár dobrých bankéřů určitě v ČR existuje.
0 0
možnosti

fogo

4. 12. 2002 9:17
Už i osobní bankéři
Nechápu, jak jsem mohl dodnes žít bez svého bankéře, psychologa, právníka a daňového poradce.  Ta slavná konkurence ve všem udělala takový zmatek, že jsou to samé sazby, poplatky, slevy, úroky, tarify, penále..... Kdo to má pořád sledovat a porovnávat a pak si tlouct hlavu, že prodělal.  Rozhodl jsem se raději žít kromě vkladních knížek zcela bez banky.
0 0
možnosti

Petr L.

4. 12. 2002 11:25
Re: Už i osobní bankéři
Aneb zpátky na stromy. Myšlenka sice hezká ,ale realita je o dost tvrdší. Jestliže chce člověk bydlet  ( a není milionář ) musí do banky pro půjčku. Jestliže chce člověk být delší dobu v zahraničí potřebuje kartu a znovu musí do banky. Jestliže chce člověk být zaměstnancem většinou musí mít účet v bance a zase musí do banky atd. Takže kdo chce žít bez banky, nechť se uchílí do nějaké chráněné rezervace uprostřed pralesa ale ani tam nemá vyhráno, neboť za pár let tam může stát McDonalds............
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Vyzkoušeli jsme v testu Partners Banku. Obstála skoro na jedničku

21. března 2024

Na bankovním trhu začala v březnu fungovat nová ryze česká Partners Banka. Na startu oznámila, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...