Diskuze

Banky: Velké změny do nového roku

Banky nám pod stromeček nadělily nejednu zásadní změnu do nového roku. Především větší ochrana klientů bank a uzákoněné zrychlení platebního styku vás jistě potěší. Změny v oblasti poplatků a úrokových sazeb již možná o něco méně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Marta

18. 1. 2003 11:10
Bankvní poplatky
Přidávám se k rozhořčené diskuzi o tom, jak nás banky nestoudně okrádají. Když k nám západní banky přišly, věděly, že je český národ po tolika letech komunistického ráje ušlápnutý, nezkušený a zvyklý, nesmět se bránit a že právní stát je teprve ve zrodu. Toho využívají nestoudně a obohacují se na stále ještě dost chudém českém národě. Ale nadávat nestačí, musíme proti tomuto stavu nìco udělat. V první řadì musí denní tisk a vùbec média bojovat proti kartelùm a zpùsobit jejich zákaz zákonem. Nikde na světě nejsou trpěny, protože jasně poškozují obyvatelstvo a jejich cenové dohody se trestají. Dále musíme změnit banku, jeden pisatel zmínil Živnobanku, která se chová k zákazníkùm ještě nejslušněji. Nevěřím, že bude zlodějským bankám jedno, když ztratí statisíce klientù, ale slušné banky je rády přijmou. Nesmíme se oddávat iluzi, že za nás a pro nás někdo něco udìlá, musíme se bránit sami. Demokracie je vláda lidu a proto vládněme!
0 0
možnosti

pavel

7. 1. 2003 12:12
Chyby v článku
Vážený pane Louthane, Váš článek obsahuje hrubé věcné chyby. Není to poprvé a mrzí mne to na Vás i na i-dnes, když zveřejňuje neprověřené informace. Konkrétně, mám účet i platební kartu Živnostenské banky. Ve svém článku uvádíte poplatek za výběr hotovosti kartou  20 Kč + 0,5% částky, zvýšení od 1.1.2003 na 25 Kč + 0,5% částky. Ve skutečnosti je to tak, že výběry hotovosti z bankomatů ŽB jsou zcela zdarma, první dva výběry v měsíci z bankomatů jiných bank jsou rovněž zdarma a počínaje třetím výběrem z bankomatu cizí banky v měsíci se platí poplatek 50 Kč. Tento stav se k 1.1.2003 nezměnil. Pokud tomu nevěříte, podívejte se na http://www2.ziba.cz/sazebnik/sazebnik_retail/081_mezinarodni_debetni_karty_visa.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www2.ziba.cz/sazebnik/sazebnik_retail/081_mezinarodni_debetni_karty_visa.html . Pokud jste se zmýlil, měl byste uvést informace na prvou míru a omluvit se. Pokud jste byl mylně informován, prosím, abyste (je-li to možné) uvedl, kdo Vám na Váš dotaz takto odpověděl ... Děkuji.
0 0
možnosti

Jiří Louthan

9. 1. 2003 14:18
Re: Chyby v článku
Omlouváme se za chybnou informaci o nových poplatcích za výběr z bankomatu u Živnostenské banky. Tato mylná informace byla zjištěna na zákaznické lince Živnobanky. Kdyby nám vyžádané informace o změnách poplatků zaslalo tiskové oddělení Živnobanky včas, nejspíš by ke zveřejnění chyby nedošlo. Chybná informace bude promptně odstraněna.
0 0
možnosti

&

6. 1. 2003 13:14
banka o ŽIVOT - dokončení
Dovoluji  si  tímto  dokončit  příspěvek  níže  uvedený,  ale  zkrácený:
Jelikož  mám  na  to,  abych  porovnával  s  konkurencí,  tak  věřte,  že  ČS  a.s.  je  určena  pro  méně  vnímavé  klienty,  zvláště  pak  z  vesnic,  kde  má  spořitelna  monopol.  Tímto  se  všem  vesničanům  omlouvám,  ale  je  to  tak.  Člověk  z  města  se  snáže  porozhlédne  u  konkurence  a  zjistí,  že  tolik  vychvalované  "nej"  produkty  finanční  skupíny  ČS  a.s.  jsou  opravdu  "nej"  -  ale  na  tom  druhém,  špatnějším  konci.  Př.: stavební spoření nově  za 2 %. Podívejte se na Internetu na různých finančních, srovnávacích serverech. Konkurence  nabízí  víc. To  samé  u  úroků  z  vkladových  produktů  či  výše  zhodnocení  u  penzijního  připojištění. Chce  to  jen  vidět  a  slyšet  kolem  sebe ...
Ostatně, nedávno prováděný průzkum  hovoří  za  vše:  ČS  a.s.  jako  nejznámější  ústav,  ale  pro  klienty  svojí  kvalitou  až  na  6.  místě  -  dokonce  za  Poštovní  spořitelnou!  A  to  už je  co  říct! 
Pravděpodobně  bylo  anket  podobného  typu  uspořádáno  více  -  tudíž  tadyhle  je  spořitelna  vyzdvihována,  v  anketě,  o  které  píši  já,  je  naopak  zatracována!
0 0
možnosti

Klient ČS

6. 1. 2003 14:55
Re: banka o ŽIVOT - dokončení
Mohu znát důvod Vašeho počinu?
 
Komentář, který jste opsal, spáchali pouze 2 diskutéři. Jeden si říká   CSrypatschek(vyhozený pracovník České spořitelny) a druhý si říká All-in-one. Ten je zase agentem České pojišťovny a eBanky a konkurence mu leze krkem. Možná měl také s ČS nějaký spor.
0 0
možnosti

&

6. 1. 2003 13:11
banka o ŽIVOT
Na  http://fincentrum.idnes.cz/bank_profily.asp?klicvse=12005">http://fincentrum.idnes.cz/bank_profily.asp?klicvse=12005   jsem  uvedl  následující  příspěvky:  (je  tam  i  další  zajímavé  čtení)
 
1.  Na českou spořitelnu - banku o život POZOR!  Její  pracovníci  jsou trénaváni na to, jak vám prodat produkt (stavební spoření, platební kartu, pojištění atp.),  který nepotřebujete. Bohužel ne na odbornou stránku! Takže se zeptáte na problém jednoho praocníka, pak zavoláte na zelenou linku (kde Vám budou nutit, abyste pokud možno navštívil svoji pobočku - vázne jim totiž plán prodeje výše zmiňovaných produktů a po telefonu to nikdo neuzavře), pak se zeptáte jiného pracovníka a pak zajdete do jiné pobočky - buďte si jisti, že dostanete 4 různé informace! Když si pak něco přečtete v tisku nebo na internetu, dostanete se ještě k jiným informacím.  Jediná možnost je obrátit se na Ombudsmana spořitelny,  představenstvo,  jejího  generálního  ředitele  (neumí snad slovo česky - je to američan), bankovní dozor ministerstav financí či Českou národní banku. A udělat tam pěkný rozruch. Ať vezmou ČS a.s. licenci, protože tak jak se chová, to je lichvářství, zmatky, vytloukání klín klínem.
2.  reakce  za  zastánce  ČS  a.s.:  
Milý bobříku mlčení,
nechtěl jsem to psát naplno, ale  aby  bylo  jasno:  já  jsem  stál  přes  10  let  na  druhé  straně  barikády  -  tedy  polopatě: byl jsem zaměstnancem  české  spořitelny.  Proto  vím,  jak  to fungovalo,  a  jak  to  funguje  nyní.  Nemusíš  mne  učit  zacházet  s  bankomatem,  tolik  karet,  co  jsem  měl,  ty  asi  v  životě  nevyužiješ.  K  rozhovoru  s  generálním  p.  Stackem:  bohužel,  hovor  jsem  nenahrával,  ale  p.  Stack  hovory  se  zaměstnanci  skutečně  pořádá.  Máte-li  štěstí  a  dovoláte  se,  pak,  pokud  nehovoříte  anglicky,   vám  vaše  české  sdělení  přetlumočí  do  angličtiny  a  co  pak  řekne  pan  generální  anglicky,  přetlumočí  zase  vám  do  češtiny.  Musím  přiznat,  že  když  ho řadoví  zaměstnanci  informují,  tak  tajně  bez  vědomí  nadřízeného.  To,  co  se  p. ředitel doví,  jak  to  chodí  tam  dole,  nezná,  nebo nechce  znát  či  nevěří.  Teorie  a  praxe  je  zkrátka  trochu  rozdílný  pojem.
O  zelené  lince  jsem  hovořil  v  tom  smyslu,  že  generalita  ČS  a.s. nutila  lidi, aby  si  zřídili  elektronické  bankovnictví  a  tím  je  vyhnala  od  přepážek.  Pak  zjistila,  to  co  praktici  z  provozu  věděli  už  dávno,  že  po  telefonu  či  internetu  či  SMS  se  nedají  klienti  zpracovat  psychologicky  na  koupi  produktů,  které  nepotřebují  nebo  které  jsou pro  ně  nevýhodné.  Takže  vytloukají  klín  klínem  a  nyní  jsou lidi  na  přepážkách  opět  vítáni,  aby  se  splnil  plán  prodeje  produktů  jak  vlastních,  tak  i  dceřiných  společností.   Takže  se  vám  klidně  stane,  že  v  roli  prosebníka  žádáte  svoji  mateřskou  spořitelnu  (v  jiné  bance,  kde  nemáte  minulost,  úvěr-půjčku  nedostanete)  o  úvěr,  tak  i  když  projdete  (to  se  vy  jako  klient  ale  nedovíte),  budou  vám  vnuceny  produkty,  které  ještě  nemáte  a  ve  kterých  hoří  plán  (stavební  spoření,  platební  obyčejná,  neembosovaná  karta,  penzijní  připojištění,  servis  24  či  jiný  způsob  elektronického bankovnictví,  pojištění  různých  druhů)  a  vy  na  to  musíte  přistoupit,  protože  jinak  ten  úvěr  zkrátka  nedostanete!
Jinak  ještě:  víte,  že  příkazy  k  úhradě  (ze  sporožir,  běžných  účtů)  typují  brigádníci?!  Co na  to  ČNB  a  nějaké  bankovní  tajemství? Podepíší  sice  mlčenlivost,  ale  to  neznamená,  že  se  nějaká ta  informace  nemůže  vytratit.  A  kdybyste  viděl,  co  na  vás  banka  všechno  nashromáždila  za  údaje  ...  Kam  se  hrabe  StB!
Jelikož  mám  na  to,  abych  porovnával  s  konkurencí,  tak  věřte,  že  ČS  a.s.  je  určena
0 0
možnosti

Jana

6. 1. 2003 15:10
Re: banka o ŽIVOT
Co tím chtěl básník říci
0 0
možnosti

investor

6. 1. 2003 13:11
Nové bankovní produkty.
Probuzení bankovního sektoru po převzatí novými zahraničními vlastníky se projevilo i ve zvyšování kvality nabízených služeb.Nabízené možnosti spolupracovat s bankou přes telefon ,Servis24 nebo mobilní telefon GSM Banking,pro vlastníky počítačů a internetu internetbanking nebo obchodování s cennými papíry přes internet s RM-S,FIO  a dalšími společnostmi je fantastické.Bohužel nic neni zadarmo a každá služba se musí platit.
0 0
možnosti

Vita

6. 1. 2003 11:43
Nejasnosti kolem ceny GSM Banking u ČSOB
Nevím, jak autor dospěl k závěru, že od 1.1.2003 klienti ČSOB budou muset zaplatit každý měsíc za využívání služby GSM BANKING 60 korun měsíčně. Na adrese http://www.postovnisporitelna.cz/main.phtml?kam=sazebnik.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.postovnisporitelna.cz/main.phtml?kam=sazebnik.html vybírám z sazebníku ČSOB:
GSM BANKING )* 5.1 Zřízení bankovní GSM stanice   5.1.1 - k postžirovému účtu zdarma 5.1.2 - k postkontu zdarma 5.2 Měsíční poplatek za užívání bankovní GSM stanice 30,-- 5.3 Měsíční poplatek za užívání služby současně se službou ČSOB HOMEBANKING 24 zdarma 5.4 Zobrazení aktuálního zůstatku účtu zdarma 5.5 Zobrazení historie účtu zdarma )* ceny za SMS zprávy se řídí platný ceníkem provozovatele GSM sítě.
Zdá se mi, že měsíční platba je 30 Kč
0 0
možnosti

Marek

6. 1. 2003 16:25
Re: Nejasnosti kolem ceny GSM Banking u ČSOB
Čísla Vámi uvedená platí pouze pro Poštovní spořitelnu. To ale není celá ČSOB. viz http://www.csob.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.csob.cz
0 0
možnosti

Michael

6. 1. 2003 11:27
Zivnobanka
Obavam se ze tam mate chybu. Vyber z ciziho bankomatu byl vzdy 50 kč. (prvni dva v mesici zdarma)
0 0
možnosti

.

6. 1. 2003 15:10
Re: Zivnobanka
A to je podstatné: u vlatního bankomatu zdarma vždy, a u cizích bank máte 2x šanci ZDARMA! Kdo není vůl, nikdy 50Kč neplatí.
0 0
možnosti

Jirka

6. 1. 2003 11:10
Hypotéka s dobou splatnosti 1 a 5 let
Tím autor zřejmě myslel fixační období, rád bych vyděl někoho, kdo splatí hypotéku za rok :-)
0 0
možnosti

Fredy

6. 1. 2003 7:21
Banky se chovají tak, jak jim to dovolíme.
Banky se chovají tak, jak jim to my klienti dovolujeme. Většina bank, které u nás působí, má zahraničního vlastníka. Pokuste se udělat porovnání tímto směrem. ČS a Erste bank, KB, ČSOB, GE CB a jejich zahraniční vlastníci. Porovnejte poplatkovou politiku těchto vlastníků doma, jak si na tom stojí v porovnání s konkurencí. Až se my začneme chovat přemýšlivěji a své peníze nebudeme nechávat ležet v bance ladem, tak se možná změní jejich chování. Prozatím si našich peněz moc neváží a tak nás za ně nemálo trestají. Je to také tím, že jich mají relativně dost a bez velké námahy.
0 0
možnosti

Jirka

6. 1. 2003 20:17
Re: Banky se chovají tak, jak jim to dovolíme.
Souhlasim s vasim nazorem. Bylo by velmi zajimave, kdyby nejaky schopny clovek udelal prehled chovani bank u jejich vlastniku a u nas. Dvakrat jsem byl delsi dobu v USA v obci s 800 obyvateli mimo sezonu. Nikdy se mne nestalo, ze bych tam musel platit poplatky za vyber z bankomatu, prevody atp. A to byla banka, ktera mela pobocky jenom ve dvou statech. Co s toho vyplyva. Domaci i zahranicni banky nas pouzivaji jako dojne kravy. Jejich zisk je bez rizika. Nazval bych to jako legalni tunelovani klientu. Domnivam se, ze nejake mantinely by mela udelat vlada. I kdyz ta zrejme nebude mit zajem, nebod cim maji banky vetsi zisk, tim budou i vetsi dane odvadene do statni pokladnicky. Existuje vychodisko ?
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Vyzkoušeli jsme v testu Partners Banku. Obstála skoro na jedničku

21. března 2024

Na bankovním trhu začala v březnu fungovat nová ryze česká Partners Banka. Na startu oznámila, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

PAMÁTKY TÁBOR, s.r.o.
Přípravář staveb/rozpočtář

PAMÁTKY TÁBOR, s.r.o.
Jihočeský kraj
nabízený plat: 40 000 - 50 000 Kč