Diskuze

Jak vyzrát na bankovní poplatky

Nejste spokojeni s bankou, která nyní spravuje vaše finance a hodláte ji proto změnit? Nechce se vám však platit sto a více korun za zrušení starého účtu? Nemusíte, poplatku je možné se pohodlně vyhnout. Poradíme vám jak.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

fantomas

10. 3. 2004 17:33
???
zajímalo by mě, kam na ty chytrosti chodíte. Pokud vím, tak většina bank má za vedení účtu paušální poplatek, takže když, jak Vy píšete, bude kl. dělat mrtvého brouka, stane se pouze to, že se  dostane do debetu a ten po něm bude soudně (či jinak) vymáhán. Takže neraďte lidem hlouposti
0 0
možnosti

petr

1. 3. 2004 16:00
trápí mne nejen poplatky za zrušení účtu
Kromě poplatků za zrušení účtu si banky ještě vymyslely poplatky za výběr deviz v hotovosti (ČS ve výši 0.5% z vybírané částky). Takže bance při zrušení účtu vrátím úrok za pět let ! Vedení účtu stojí víc než činí úrok z mé  částky, takže chci účet se ztrátou zrušit a US bankovky mít hezky doma pod polštářem, znovu jako za socialismu. Od 1.3.2004 do 30.4. 2004 mi prý laskavá "Česká" Spořitelna odpustí ty tři stovky za zrušení účtu, sedm stovek za výběr v hotovosti ne. Převést hotovost do jiné banky je asi zpoplatněno podobnou částkou, navíc by to bylo z bláta do louže, neboť banky vybírají za zrušení, vedení účtu či výběr zhruba stejně. Vyměnit USD na Kč se mi nechce, abych je před dovolenou nemusel znovu kupovat (navíc třeba taky za 40 Kč). Vozit si do zahraničí kartu a platit s ní by přišlo zase mnohem dráž. Mohu nad 700 Kč mávnout rukou, přijdu jistě v životě a zejména za tohoto úžasného a demokratického a lidového režimu o víc, ale těch piv co by za to bylo! Neporadí mi někdo jak ? Zdravím.
0 0
možnosti

romana

11. 6. 2003 9:21
Moje zkušenost s Č spořitelnou je, že dala k soudu neuhrazené poplatky za vedení účtu. Nepamatuji se přesně, ale účet vedli pěkně dlouho. Jednalo se asi o 420 Kč +úroky. Pružné soudy poslali po deseti letech obsílku. Abychom se vyhli soudnímu jednání uhradili jsme předepsaných 1250,-
0 0
možnosti

simon

22. 5. 2003 23:16
zkusenosti z britanie
pres dva roky jsem bydlel v britanii a vyuzival jsem ucty u nekolika banek. nikdy jsem za nic neplatil. ani za zrizeni, ani za vedeni, ani za zruseni. U banky Lloyds jsem v patek dopoledne (cca 11:00) pozadal o zrizeni uctu. rekli mi, ze karta dojde do tydne a pin asi tri dny pote. DRUHY DEN rano (v britanii chodi posta i v sobotu) jsem mel kartu v poste. Dalsi vyhoudou je, ze si pin muzete zmenit na svou "oblibenou" kombinaci a to primo v bankomatu. zdarma a kllidne kazdy den. Dalsi samozrejmosti je sekova knizka, pridruzeny sporici ucet a pod. vse, jak uz jsem rekl zdarma. Vypisy mi zdarma posilaji dokonce i do CR. Ze je u prepazek vse s usmevem asi nemusim zduraznovat ...
0 0
možnosti

mexičan

22. 5. 2003 11:14
nebát se
Přesně stejně jsem se kdysi musel rozloučit se spořitelnou. Jejich otevírací doba byla IMHO dost mimo; narazit na zavřenou pobočku v době oběda, pamatovat si kdy který den mají otevřeno a do kolika... To bylo ještě OK. Ale pak jsem přišel, že bych rád emboss a ještě mezinárodní kartu a to na mne koukali jako na blázna. Že prý potřebuji nějaký zůstatek na účtu a já nevím co všechno ještě, chyběla mi u nich prostě snaha pokusit se vyjít mi vstříc. Když jsem řekl, že mi je tedy líto a že si tu kartu tedy budu muset pořídit u jiné banky, zasmáli se že takovou banku neznají. Za necelých 14 dní jsem tu kartu měl v ruce. Pak jsem se znovu naposledy stavil ve spořitelně, převedl peníze a chtěl jsem zrušit účet, nechal jsem tam asi 500Kč. Jenže z nějakého divného důvodu mi účet zrušit nechtěli, snad až za já nevím kdy. To byl definitivní konec. Na účet jsem se prostě vykašlal a dnes už je zrušený. Myslím si, že si prostě nemusím nechat líbit všechno a abych běhal ve svém volném čase na pobočku, kde jsem se cítil nepříjemně (i když byla nově rekonstruovaná) na to fakt nemam. Podobný přístup jsem zvolil i při volbě zdravotní pojišťovny, lékaře, zubaře, mobil operátora a vlastně vždy - a jsem v pohodě. Cítím se jako zákazník, platím a chci aby se ke mně tak chovali. Nehodlám si život znepříjemňovat jakkoli víc než je nutné. Divím se lidem, kteří nadávají na svou banku nebo pojišťovnu, mně vždy stačilo jedno nebo dvě selhání a nashle, nikdy více. Ještě by bylo fajn dotlačit státní úředníky k pochopení, že jsou tady pro nás a že i oni mohou být nahrazeni, bohužel to jde občas trochu těžko, ale i tak se člověk nesmí nechat.
0 0
možnosti

Buddy

16. 4. 2003 19:34
banky
Dobry den, opravdu nechapu, proc uverenujete takove clanky , ktere primo vybizeji k nekorektnimu jednani! Takto se do evropy opravdu nedostanem, mozna fyzicky ano, ale rozhodne ne moralne!!! A co je vic??? Kdyz proste nechci ucet tak dam dve, tri stovky za zruseni a usetrim tak spousty lidem zbytecne prace!Nemyslite? Acho jo...uz aby vam to vsem doslo!Hezky den a pevne nervy. Buddy
0 0
možnosti

Smallbear

27. 3. 2003 13:41
Vlastne jsem to takto jiz davno udelal...
Mel jsem ucet u IPB. Pote, co jsem si zalozil ucet jinde jsem prevedl veskere penize do nove banky. Karty propadly. Mel jsem i GSM banku. Asi po 3 mesicich mi stale chodily SMs z IPB banky (kazdy tyden), ze maji poruchu a ze nebude fungovat to a to. A tak jsem zasel do banky, aby mi to prestali posilat. Pani se divila, ze mi to chodi, kdyz mi zrusili (sami) ucet.
0 0
možnosti

Jan Kudrna - 20let@seznam.cz

27. 3. 2003 10:14
Korespondence s autorem článku.
Možná bych neměl, ale nakonec jsem se rozhodl, že zveřejním svůj dopis autorovi článku, i jeho reakci. V odpovědi na jeho dopis jsem pouze konstatoval, že se pravděpodobně opomněl zeptat mluvčích, zda existuje něco, jako registr problémových klientů, a zda do něj mohou být lidé řídící se jeho radami zařazeni. Další odpověď jsem již neobdržel.
Považuji postup pana Louthana za nekorektní, neboť nezveřejnil úplné informace, a tím zkreslil skutečnost.
Stejně jako pro autora, i čtenářům dodávám, že nejsem zástupcem ani majitelem žádného bankovního domu.
Zdraví JK 
 
Vážený pane Louthane, se zájmem jsem si přečetl Váš článek na téma, jak se vyhnout poplatkům za zrušení starého bankovního účtu. Rád bych Vás upozornil na nekorektnost, které jste se zveřejněním svého názoru dopustil. Díky ní mohou být někteří méně informovaní čtenáři poškozeni. Domnívám se, že by bylo vhodné, kdybyste ve svém článku alespoň naznačil, ne-li přímo zdůraznil, že ten, kdo zvolí Vámi popsaný způsob, se dostane na "černou listinu" problematických zákazníků, a přinejmenším u dané banky si v budoucnu bude moci zřídit nový účet jen s krajními obtížemi. V případě, že by se prosadily zatím pouze se objevující tendence na spolupráci bank právě v oblasti sdílení informací o podobných klientech (byť by to zatím v současné době bylo zřejmě v rozporu s několika zákony), situace daného člověka by se zhoršila ještě citelněji. Další věcí, kterou jste opomněl zmínit, je skutečnost, že banka, která by zvolila soudní cestu, by spor téměř jistě vyhrála. Jistě, dlužná suma není nijak závratná, ale o srovnatelné částky se jedná při vymáhání nezaplacených pokut za jízdu "na černo" v prostředcích MHD, a tyto spory jsou na denním pořádku. Obvykle dopravní podnik zastupuje advokát za paušální odměnu nebo za podíl z pokut, a žaloby podává hromadně, na základě jednoho vzoru. Není důvod, proč by i banky nemohly postupovat podobným způsobem. Pokud tomu tak zatím není, je to zřejmě proto, že případů, o kterých hovoříme, je zanedbatelně málo. Domnívám se, že v zájmu korektnosti byste měl svůj článek přinejmenším doplnit. Vhodnější by však bylo, pokud by byl zcela stažen, neboť v něm podáváte návod k činnosti, která je v rozporu se zákonem, nehledě na dobré mravy. Zvažte tedy přinejmenším svou odpovědnost a dobrou pověst odborníka, které mohou výrazně utrpět, pokud Váš návod povede k poškození Vašich čtenářů. Uvítám Váš názor na celou záležitost. S pozdravem, JUDr. Jan Kudrna
Re:
Dobrý den,
díky za Váš názor. Pro Vaši informaci pouze uvádím, že postup bank, tak jak je uveden v článku, je oficiálním názorem tiskových mluvčích t ě chto bank. To, že uvedli, že klienta k soudu nedají, je samozřejm ě informace, kterou si nemůžeme nechat pro sebe. Proto ji publikujeme na našich stránkách, které stojí vždy na stran ě b ě žných klientů finančních institucí. Když mi tiskový mluvčí řekne, že klientovi pošlou upomínku a pak mu maximáln ě tak zruší účet (a na přímý dotaz, zdali jej dají k soudu, odv ě t í , že ne), a tato informace je potvrzena n ě kolika lidmi z praxe, opravdu si mysl í te, že se jedná o navád ě n í k podvodu? Domn í v á m se, že nikoli.
 
Jiri Louthan analytické oddeleni  
0 0
možnosti

lea

26. 3. 2003 22:33
blázni!!!
Proč sakra nechápete jednu věc: chci službu-tak za ní platím!!
Banky rozhodně nežijí z poplatků, její zisky se sice tvoří v návaznosti na "naše peníze", ale upřímně jsem ráda , že mi moje finance zpravují. Nedovedu si představit, že bych jednou za měsíc dostala hromadu peněz a tu pak rozdělila do obálek a pak jen čekala na složenky, hlídala terminy splatnosti a pak si šla vystát frontu na poštu/ pokud by ovšem neměli zrovna polední pauzu/ a rozčilovala se nad tím , že za koždou složenku ta ošklivá nepříjemná paní naúčtuje cca 20 Kč!!!!
Mám k dispozici přímé bankovnictví a tam platím za položku 2,90 !!Nazdar křupani!!!
0 0
možnosti

Ivo

27. 3. 2003 10:57
Re: blázni!!!
Kdyz jsme tedy vsichni krupani, pokus se tedy vysvetlit proc napriklad v Anglii bankovni domy vedou ucty obcanum bez poplatku (pokud jsou ovsem v plusu) a bankovni rating maji vysi nez nase banky. Pujcky se pohybuji od 7.9% a hypoteku muzes ziskat na 25 let pri uroku 3.9%, pri 10% depozitu. Co na to ted???
0 0
možnosti

Martina

25. 3. 2003 16:00
abyste se neprechytracili -)
To je vsechno sice pekny a je to pravda a funguje to, ale muzete do toho jit leda v pripade, ze jste si jisti, ze v teto bance nebudete nikdy zadat o hypoteku nebo jakykoliv jiny uver, protoze v tom priapade mate smulu, jste podle RC vedeni jako rizikovy klient s uctem v debetu a na pujcku muzete zapomenout :-)))
0 0
možnosti

Doc

26. 3. 2003 9:26
Re: abyste se neprechytracili -)
, Tak, tak .... pouze bych doplnil, že snad není daleko doba, kdy se s úvěrovým registrem začne pracovat plošně. Pak to nebude jenom "malý hříšek" v bance, kde se zanechá "zářez" např. v podobě nevyrovnaného debetu, ale v celé bankovní síti. A možná si to někteří "chytráčci" neuvědomují, nakukovat do registru zajisté budou i nejrůznější leasingové společnosti a firmy zabývající se splátkovým prodejem .....
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...