Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Budou se banky vdávat z rozumu?

Stále častěji se v souvislosti s pojištěním můžeme setkat s pojmem bankopojištění. Koncept bankopojištění (z anglického bank-assurance) je klasickým představitelem propojování peněžních služeb a operací, kdy se finanční skupiny snaží získat konkurenční výhodu a získat tak další finanční prostředky. Ve vyspělých ekonomikách je již plně rozvinuto a lze tak očekávat i jeho rozvoj v České republice. Jaká je situace v tomto směru na českém finančním trhu a jaký vývoj můžeme čekat?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Flexi - ČS

29. 4. 2003 11:03
Dokončení: Bankopojištění má své místo na trhu (Investor, 17.04.2003 0:26)
Ještě  se  to  celé  neuložilo,  takže  ještě  něco  málo: 
Ke  srovnávacím  tabulkám:   nemůžeme  srovnávat  nesrovnatelné!  Pokud  ve vyspělé  cizině  toto  funguje,  my  vyspělou  civilizací   určitě  nejsme,  my  jsme  na  Balkáně.  Takže  u  nás  prodej  těchto  produktů  nemůže  být  v  takové  kvantitě  jako v  cizině.  Je  mi  jasné,  že  přebubřelý  managment  spořitelny  a  pojišťovny  si  myslí  něco  jiného,  ale  to  jen  v  zájmu  své  nestoudné  hrabivosti.  Kdyby  se  měli  jít  posadit  za  přepážku  a  tam  dělat  ještě  tisíc  dalších  pitomin,  asi  by  rychle  změnili  názor  na  věc.
A  ještě  jedno:  klienti  by  měli  tvrdě  vyžadovat,  aby  si  mohli  v  pojišťovně  vybrat  z  bankovního  účtu,  založit  vkladní  knížku  atp.  Když  synergický  efekt  prodeje  produků,  tak  laskavě  oběma  směry.
0 0
možnosti

Flexi - ČS

29. 4. 2003 10:50
Pokračování: Bankopojištění má své místo na trhu (Investor, 17.04.2003 0:26)
Tento  příspěvek  se  asi  celý  skutečně  nevešel,  zde  je  jeho  pokračování:
A  nebo  to  vědí,  ale  jsou  takoví  podrazáci,  že  se  to  nestydí  prodat  i  vlastním  rodinným  příslušníkům,  jen  aby  plnili  plán  a  jejich  odměny  ještě  dále  rostly,  pro  normální smrtelníky, do  závratných  výšin.  Mimochodem,  u  nich  se  vždy  začíná s  prodejem  nových  produktů ...  Na  nich  se  vyzkouší  záludnosti  ve  vyplňování  smluv,  u  nich  se  závady  lépe  odstraňují  než  u  "cizích",  od  kterých  hrozí  nějaká  ta  stížnost.
Je  mi   jasné,  že  řada  těchto zkušeností  pramení  z  toho,  že  na  menší  pobočce,  kde  každý  každého  zná,  je  trochu  jiná  situace  (v  kladném  ale  i  záporném  směru)  než  na  nějaké  velké,  kde  je  větší  anonymita.  Na  té  malé  poznají,  že  přišel  nějaký  kontrolní  orgán,  kterého  neznají,   a  podle  toho  se  chovají   jinak  než  ke  stálé  klientele,   na  velké  pobočce  se  zase  nemusí  stydět  udělat  na  klientovi  nějakou  prasárnu,  na  kterou  se  přijde až po  mnoha  letech.
Co  se  týče  pravdivých  informací  při  prodeji,  doporučovala  bych  jednání  nahrávat  s  možností  využít  záznam  při  soudní  při.  Protože  spořitelní  prodavači  vám  jednoduše  lžou  do  očí  nebo  informace  záměrně  zamlčují  či   upravují  k  obrazu  svému.  A  jelikož  prodejce  nemá  ani  tušení  o  nějaké  likvidaci,  nalže  vám  mnohé i  nevědomky.  A  vy  se  pak  při  pojistné  události  nestačíte  divit ...  Ale  tohle  se  snad  dělá  ve  všech  pojišťovnách.  Asi  by  to  chtělo  změnit  zákon,  aby  prodávat  produkty  mohli  jen  likvidátoři  a  ti  pak  byli  plně  odpovědni  za  pojistné  plnění.
Perličkou  v  činnosti  FS  České  spořitelny  bylo  uzavírání  tzv.  povinného  ručení,  opět  v  bance.  Jeden  rok  se  muselo  dělat  ve  spořitelně.   Aby  bylo  zaručeno  plnění  plánu  i  v  dalších  letech,  smlouvy  se  uzavíraly  zásadně  na  dobu  určitou  -  1   rok  -  i  když  mohly  být  uzavřeny  na  dobu  neurčitou  a  klient  by  pak  nemusel  opakovaně  chodit  do  spořitelny.  Klientům,  jejichž  typizaci  uvádím  níže),  se  vždy  něco  nabulíkovalo,  čemu  museli  uvěřit.  Pak  ale  managment  rozhodl,  že  dále  se  povinné  ručení  uzavírat   na  pobočkách  spořitelny  nebude.  Jaké  bylo  zděšení  klientů,  že  museli  do  jiných  míst.  Ve  velkých  městech,  kde  byly  jak  pobočky  spořitelny  tak  i  pojišťovny,  o  nic  nešlo,  ale  v  případě,  že  se  v  místě  pobočka  pojišťovny  nevyskytovala,  měli  rázem  o  starost  navíc.  Minimálně den  dovolené  do  většího  města,  kde  pobočka  pojišťovny  byla  (pokud  chtěli  zůstat  věrni,  pokud  nechtěli  využít  podomních  prodejců  pojištění  á la podomní  prodej  hrnců).  Být  takto  postiženými,  hned  píšu  stížnost  na  Ministerstvo  financí,  že  mi  tenkrát  odmítli  udělat  smlouvu  na  dobu  neurčitou  a  já  teď musím  lítat  po  čertech  ďáblech...  Svědky  by nebyl  problém  sehnat.
Ke  srovnávacím  tabulkám:   nemůžeme  srovnávat  nesrovnatelné!  Pokud  ve vyspělé  cizině  toto  funguje,  my  vyspělou  civilizací   určitě  nejsme,  my  jsme  na  Balkáně.  Takže  u  nás  prodej  těchto  produktů  nemůže  být  v  takové  kvantitě  jako v  cizině.  Je  mi  jasné,  že  přebubřelý  managment  spořitelny  a  pojišťovny  si  myslí  něco  jiného,  ale  to  jen  v  zájmu  s
0 0
možnosti

Flexi - ČS

29. 4. 2003 10:40
Reakce na: Bankopojištění má své místo na trhu (Investor, 17.04.2003 0:26)
Tento  příspěvek  se  asi  celý  nevejde,  bude  asi  rozdělen:
Zmíněné  Flexibilní  pojištění   (a  nejen  to  -  plán  je  na  platební  karty,  stavební  spoření,  penzijní  připojištění,  založení  nových  účtů   atp.) jsem  musela  v  České  spořitelně  taky  "prodávat".  Byl  stanoven  plán,  a  kdo  z  pracovníků  jej  neplnil,  se  zlou  se  potázal.  Že  prodej   na  přepážce,  kde  na  vysvětlení,  polapení  klienta  a  urychlené  sepsání  smlouvy  (aby  klient  necukl,  případně se  neporozhlédl  po  konkurenci)  bývá  max.  20  minut,  je  krajně  nevhodné.  Jedná  se  přeci   o "upsání  se  na  celý  život"  -  nejde  tedy   o  pár  drobných  vydání ...  Za  tu  dobu  se  nestačí  ani  vysvětlit,  ani  pochopit.  Ale  to  je  dobře,  o  to  finanční  skupině  České  spořitelny  jde,  aby  mohla  do  tisku  zadávat  zprávy  typu:  jak  roste  zisk,  jak  roste  prodej  pojištění atp.
Pokud  klienti  neměli  zájem,  a  plán  se  musel  plnit,  tak  se  např.  toto  pojištění  vnucovalo  žadatelům  o  úvěr.  Tomuto  žadateli,  i  když  mu  vyšel  tzv.  credit scoring (což je česky vyhodnocení)  kladně,  bylo  nabídnuto  -  vnuceno  (neměl  na  výběr,  věděl přece,  že  u  jiné  banky,  kde  nemá  minulost,  nepochodí)  toto  pojištění.  A většinou  včetně  vinkulace,  aby  ho  nemohl  zrušit  (ale  jen  po  čas  trvání  úvěru).  Většinou  nešlo  o  klasické  zajištění  úvěru  -  ten  se  zajišťoval  ručiteli,  zástavou  atp.  Většina  lidí  se  vůbec  nedovtípila,  kam  je  strkáme.  Pokud  nyní  mohu  posoudit,  tak  klienti  ČS  a. s.  jsou  z  řad  vesničanů  (co  nemají  možnost  jít  ke  konkurenci,  protože  na  vesnici  či  malých  městech  zkrátka  konkurence  neexistuje)  či  ne  tak  vysoce  postavení  občané  či  ne  tak  chytří.  Tímto  se  všem,  co  si toto  škatulkování  vstáhli  na  sebe  a  jsou  přesvědčeni  o  opaku,  omlouvám.  Vždyť  i  já  mezi  tuto  lúzu,  chamrať/ď  (jak  někdy  zaměstnanci  označují  své  ovečky)  patřila  (zaměstnanci  FS  museli  mít  dobrovolně  povinně  uzavřeny  všechny  možné  i  nemožné  produkty).
O  tom,  jací  jsou  dnes  na  přepážkách  České  spořitelny  "odborníci",  snad  ani  nemusím  hovořit.  Věci  moc  nerozumí:  zkuste  za  nimi  přijít  s  nějakou  bankovní  "perličkou"  -  budou  všude  hledat,  volat  a  až  zjistí,  že  z  Vaší  strany  nejde  o  tzv.  mystery  shoping - tedy  kontrolní  nákup,  tak  vám  poradí  úplnou  pitomost;  zkuste  si  nějakou  odbornější  věc  ověřit  nezávisle  u  několika  "prodavačů",  na  zelené  lince  spořitelny  a  třeba  i  u  Ombudsmana  ČS  -  budete  překvapeni  množstvím  rozdílných  informací,  kterými  budete  zavaleni...  Hlavně  ale  když  umí  prodat  to,  co  vlastně  běžní  klienti  (co  žijí  víceméně  od  výplaty  k  výplatě),  o  jejíchž  skladbě  píši  jinde  (tedy  ne  nějací  pracháči  -  ti  ale  stejně  chodí  do  jiných,  solidnějších  ústavů)  nepotřebují.  Co   jim  managment  naservíruje  (mnohdy  z  hrubými  nedostatky  -  není  to  dotažené  až  do  konce,  hlavně  rychle,  rychle,  být  mezi  prvními  na  trhu),  to  bezhlavě  prodají  (viz  tréninky  prodejních  dovedností,  kterých  se  musí  pravidelně  zúčastňovat,  proto  jsou  přepážky  neustále  neobsazené),  aniž  by  kolikrát  tušili,  že  je  v  tom  nějaké  levárna  -  ale  to  ukáže  až  čas  (např.  při  požadavku  likvidace  pojistné  události). A  nebo  to  vědí,  ale  jsou  takoví  podrazáci,  že  se  to  nes
0 0
možnosti

zvědavec

18. 4. 2003 12:28
Spousta frází, málo faktů
A co takhle nabídka bankovních produktů prostřednictvím pojišťoven a jejich pracovníků? A kdepak máte kupříkladu integraci stavební spoření, využívání společných databází nebo tzv. "kanibalismus" bankovních vs. pojistných produktů. Ach jo. Mohlo toho být v článku daleko více, než ta troška jako "zajímavostí" z filozofie a technik využívaných ve světě již po celá desetiletí. Díky. 
0 0
možnosti

spencer

17. 4. 2003 15:45
Pište stručně.
Pište stručně! Kdo to má číst?
0 0
možnosti

Boucek Antonin

18. 4. 2003 8:49
Re: Pište stručně.
Jestli Vás obtěžuje čtení, mohu-li vám poradit, nečtěte. Z periodik kupujte Blesk, MFD a barevné magazíny, tam je více obrázků. Hlavně sledujte televizi, tam nic jiného než obrázky neuvidíte. Nejste-li nahluchlý, můžete poslouchat rozhlas - ten se také nečte.
0 0
možnosti

kája

17. 4. 2003 14:16
Docela dobrá urážka
Docela dobrá urážka EBanky. Ale je to pravda. :) Karel
0 0
možnosti

Pojišťovák

17. 4. 2003 10:27
Je zajímavé, že pojišťovny do České asociace pojišťoven nehlásí (a tudíž nikam jinam) kolik pojištění prodaly přes bankovní přepážky a kolik pomocí prodejců v terénu. Čísla v tabulce týkající se českého trhu jsou proto nevěrohodná.
0 0
možnosti

Hugo

17. 4. 2003 8:49
Pro koho je pojištění ?
Smůlu má ten, kdo se pojistí, léta pojistku platí, pak dojde k pojistné události a čeká, že ho pojišťovna přiměřeně odškodní. Ukažte mi někoho, kdo by byl s odškodněním spokojen, aniž by musel použít všelijaké kličky
0 0
možnosti

ZIL

17. 4. 2003 9:58
Re: Pro koho je pojištění ?
, Souhlasím s Vámi, Hugo, že překvapení při pojistném plnění není výjimečnou záležitostí. Avšak dělají se i kličky při sjednávání pojištění. Je to hlavně podceňění pojistné částky, kdy budoucí pojištěný ve snaze uspořit, podhodnotí náklady na znovupořízení. Hodně se zapomíná na správné ocenění vybavení bytu. Chvála 100 let starým pojistkám, kde byly kolonky i pro ocenění šatstva, zásob paliva, ..., a ocenění bylo jednodušší. Mnoho času se stráví při rozhodování diskusí o slevách. Malý český pojistník, zblblý akcemi v supermarketech požaduje především SLEVU. Jak jednoduché jí poskytnout. Kdo dnes slevu nedává, že ? Ale to, že má limit plnění na pojištění elektroniky, nepojištěná kola ve sklepě, že nesplňuje požadavky na zabezpečení proti krádeži apod., na to nezbývá čas ani energie. A v mnoha případech ani odbornost. Bohužel, ale dostat se k odborníkovi přes pojištění není pro obyčejného člověka jednoduché. Buď koupíte pojistku přímo v pojišťovně, kde se dozvíte, proč je ta jejich nejlepší, ale srovnání s konkurencí bude chybět, nebo jí koupíte od multilévla, který zná především provizní podmínky pojišťoven. Když pak zjistíte, že vám shoří dům nad hlavou a pojišťovna Vám za něj vyplatí 20 tis. Kč, je to hrozné. Ale ona to udělá přesně v duchu svých pojistných podmínek a smluvních ujednání, se kterými jste vyslovil souhlas při podpisu smlouvy. Změnit pojistné podmínky tak, aby byly úplně každému jasné a srozumitelné je nepravděpodobné. Když se podíváme do zahraničí, nebo opět do historie, tak komplikovanost současných tuzemských pojistných podmínek není větší, než je tomu třeba v Anglii, nebo než tomu bylo před 100 lety u nás.
0 0
možnosti

Martin

17. 4. 2003 8:10
Smrt pojišťovákům!!!
Mrtvý pojišťovák - dobrý pojišťovák
0 0
možnosti

ZIL

17. 4. 2003 10:09
Re: Smrt pojišťovákům!!!
, Dead Indian - Good Indian? Opakováním tohoto starého amerického bonmotu jste připomněl, že už pár let neplatí, a ti, co ho říkali, nepatřili mezi nejchytřejší. Pojišťováka můžete vyhnat. Dveřmi, oknem, komínem, prostě všemi cestami, kudy se k vám chce dostat a pak vás to nic nestojí. Ale co s úderníky, kteří tvoří ztrátu ve státních podnicích? Ráno do práce, kafíčko, klábos s kolegy, a na konci směny ztráta. Za rok třeba miliarda. A o tu se pak společně rozdělíme. Teda nejdřív jí musíme nějak vydělat... A budiž připomenuto, že pojišťovny patří významné přispěvatele, viz zisky, které vykazují.
0 0
možnosti

Investor

17. 4. 2003 0:26
Bankopojištění má své místo na trhu
Bankopojištění ve všech formách jeho chápání má zcela jistě své místo na trhu, ale rozhodně nebude mít výrazný vliv na práci agentů pojišťoven. Běžný přepážkový pracovník v bance jednoduše nemůže klientovi poskytnout dostatek prostoru a péče, kterou by dotyčný mohl potřebovat a kterou může získat v pohodlí domova (tím netvrdím, že prodejci v terénu jsou lepší). Produkty tohoto typu mohou být v některých případech výhodnější např. v ceně, ale ta pak bývá zpravidla na úkor rozsahu produktu. Proto pracovník v terénu bude ve většině případů vždy nabízet sofistikovanější produkty z oblasti pojištění, než pracovník na přepážce banky. Navíc bankopojištění má svá omezení po stránce produktů. Těžko se asi prodá pojištění nemovitosti bez toho, aby ji příslušný pracovník viděl. Omezení se tak zpravidla netýkají produktů úrazových a některých životních pojištění apod., jak ostatně bylo zmíněno v článku. Příkladem je i Pojišťovna České spořitelny, kdy Flexibilní pojištění nabízené jako alternativní produkt za rušené vkladní knížky bylo pro sjednávání zjednodušeno nejen po stránce vyplnění formuláře, ale také po stránce možnosti produktu. Nakonec, o tom to je: peníze zůstaly ve finanční skupině a dokonce i na účtech ČS, pouze se přesunuly administrativně.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Mně se nic nestane, pojišťovna mi nic nedá. Pět mýtů o životním pojištění

12. dubna 2024

Životní pojištění má podle statistik uzavřené každý druhý Čech. Vyplývá to z dat České asociace...

K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie

13. dubna 2024

Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?

14. dubna 2024

Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Láska prochází peněženkou. Jak nastavit pravidla ve vztahu a co říkají průzkumy

11. dubna 2024

Společné bydlení znamená zpravidla i společné hospodaření. Zatímco v manželství určuje základní...

Podílové fondy jsou stále oblíbenější investicí. Experti radí, jak je dobře vybrat

17. dubna 2024

Premium Investování je důležitou součástí budování finanční stability a hraje hlavní roli v dosažení...

Víte, co znamená zkratka OBZP a jaká povinnost je s ní spojená?

17. dubna 2024

OBZP je zkratka, která v sobě skrývá osoby bez zdanitelných příjmů. Tento status se týká lidí ve...

KOMENTÁŘ: Majetkový test je otvírání Pandořiny skříňky

16. dubna 2024

Stát chce začít provádět u žadatelů o sociální dávky majetkový test. Má to opodstatnění: Dávky ze...

Jaro na burzách: akcie dál jedou, dluhopisy ale brzdí

16. dubna 2024

První čtvrtletí skončilo další posunem cen akcií nahoru. I letošní březen přinesl akciovým trhům...