Diskuze

Je „astronomická“ částka na konci pojištění skutečně astronomická?

Argumentem pojišťovacích agentů je ukázka „astronomické“ částky na konci pojištění, která převyšuje celkově zaplacené pojistné. Je to argument typu: vy vložíte za celou dobu jenom 1 200 000 Kč a my, pojišťovna Vám vyplatíme 1 870 000 Kč. Tedy získáte skoro 700 000 Kč navíc za 20 let. Navíc jste po celou dobu pojištěni a pojišťovna kryje pojistné náklady.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

George

11. 8. 2003 11:42
Je autor vůbec odborník ?
Musím zásadně nesouhlasit s autorem článku - srovnání KŽP a PF zde vyznívá silně ve prospěch PF, ale pokud bychom tyto produkty porovnávali z hlediska ZABEZPEČENÍ budoucích fin. rizik a potřeb (což je primární funkcí pojištění), nemají PF šanci. A o tom není v článku ani jeden výpočet, takže autor Vám předkládá svůj jednostranný pohled jako důvěryhodnou a nezávislou analýzu. Z pohledu srovnání možných výnosů má pravdu, ale srovnává jablka s hruškami. Jen pro Vaše pobavení: spočítejte si ten samý příklad autora na situaci, kdy klienta týden po sjednání PF/KŽP přejede auto a on zůstane plně invalidní na vozíku, přijde o práci a zůstane jen na státních sociálních almužnách. Kolik si naspoří za 20 let v PF ? Nic, nebude mít z čeho ! A kolik mu za něj naspoří pojišťovna (bude zproštěn placení pojistného) ? Celou částku, kterou autor spočítal. Chtěl bych vidět autora, jak dotyčnému nešťastníkovi s PF potom vysvětluje, že má na zbytek života smůlu, že přišel o statisíce a možná i miliony (podle parametrů pojistky), protože on jako poradce mu nevysvětlil rizika, ale myslel jen na jeho dobro, aby měl co největší výnos. Já bych na takového "poradce" podal žalobu, a smůlu by měl do konce života on se splácením náhrady škody. Tedy pokud bych mu výslovně nepodepsal, že chci spořit bez krytí rizik. Nechápu, jak může se může autor článku vydávat za nezávislého odborníka, když dokáže ignorovat základní fakta (k čemu ten který produkt je). Potažmo, že mu to Fincentrum vůbec dovolí zveřejnit na svých stránkách ! Jinak - proti PF vůbec nic nemám, jen proti rádobyodborníkům.
0 0
možnosti

vojín v záloze

4. 8. 2003 9:21
Výchovné?
Vážení mám dotaz. Když ode mě dostane pojišťovák, který mi vnutil špatnou pojistku, pár facek. Bude to považováno za přestupek a nebo dobrý počin v rámci výchovy poradců u nás?
0 0
možnosti

Karlos

4. 8. 2003 13:55
Re:
Měl byste dostat medaili, minimálně!
0 0
možnosti

Karolinus

4. 8. 2003 7:11
Opravdu?
Stačí si všimnout jaké zdoje používá fincentrum a hned je jasné, že je naprosto nezávislé!!!!
0 0
možnosti

xXx

1. 8. 2003 13:50
!!!
myslím, že od doby kdy je Fincentrum makléřem jsou články dosti tendenční 
0 0
možnosti

Ferda

31. 7. 2003 9:43
Poplatky
Nevím, jestli to už někdo v diskuzi napsal...je dost dlouhá. Nejsem pojišťovák, chraň bůh, právě naopak - jsou to mizerové, kterým je potřeba se na hony vyhnout. Ale přesto mě napadá: bral autor v úvahu poplatky u podílových fondů? U pojištění ano, to je zřejné z vývoje kapitáklové hodnoty, kterou modeloval software. Ale co např. 2% vstupní poplatek při každé investici a 1% poplatek za správu? Díky zaodpověď.
0 0
možnosti

JirkaZ

31. 7. 2003 16:08
Re:
Správní poplatek je již u podílového fondu odečten ze zhodnocení. Vstupní ne. Nevím, jestli jej autor zohlednil, já ve svých vlastních výpočtech ano.
Diskuse je sice dlouhá, ale tentokrát stojí za přečtení...
0 0
možnosti

Hrušky jabka

30. 7. 2003 13:23
Výnos 5000 procent?? Jedině s životním pojištěním!!! :-)
Autor srovnává tzv. hrušky s jablky - dát do jedné tabulky podílový fond a životní pojištění je trochu přitažené za vlasy. V ceně ŽP je samozřejmě obsažena tzv. riziková část, která má taky svou cenu. Když jsem pojištěn třeba na milion, dodnes jsem na pojistném (včetně spořící složky) uhradil třeba 20 tis. Kč a zítra mě přejede auto, tak rodina dostane právě ten milión. Tomu říkám výnos (5000 procent !!!!!! - sice ne pro sebe, ale pro rodinu ). Takový produkt jinde nenajdete! Nebo znáte podílový fond, kde můžete vydělat tolik?  :-)
0 0
možnosti

František

30. 7. 2003 13:43
Re:
Kde bydlíte?
0 0
možnosti

vojín v záloze

30. 7. 2003 12:00
Pojišťováci každým coulem
Osobně se mi líbí, jak za každým slovem Jiřího a Romana je cítit pojišťovák na sto honů :-)
0 0
možnosti

Jiří

30. 7. 2003 12:06
Re:
Kdežto z vojína v záloze není cítit vůbec nic...
0 0
možnosti

...

29. 7. 2003 21:59
porovnání je velmi ošidné
když porovnáváte tak rozdílné produkty jako inv.fond s živ.nebo kapit.pojištěním. Dají se porovnávat sice možné výnosy, kolik to ale bude za 20 let a hlavně jaká bude budoucí hodnota těchto peněz dnes neví nikdo. Jaká bude inflace, přepočet na euro, apod. Pojištění je produkt existenčně jistící mou rodinu když zemřu-ta skasíruje zde 1/4 mil, i když zaplatím jen 5000,- a umřu. Toto jim fond nedá. Závěrem: bohužel pojiš.agenti tak jak nabízejí kap., živ, nebo investiční pojištění velmi často sami přesně neví nač to je a co to umí a co už ne. Klient většinou neví už vůbec nic takže kupuje aniž ví co nebo zda se mu to vůbec hodí v jeho situaci. Jako první bývají nabízeny právě ty pojistné produkty, které nesou nejvíc provize agentovi. Bez ohledu na výhodnost pro klienta. Pojištění jakékoliv se dá skvěle okecávat, což je velmi čato zneužíváno při prodeji pojištění. Kdo umí "žvanit", má zde vystaráno. To u fondů sice jde také, výsledky inv.fondů jsou ale veřejně kdykoliv dostupné. Porovnávat lze cokoliv s čímkoliv-je to ale otázka osobního pohledu z jaké strany a co porovnávám. Proto takovéto články mají sice svoji informační hodnotu, bráno z jiného pohledu vyjde porovnání jinak.
 
 
0 0
možnosti

Jiří

29. 7. 2003 16:09
Souhlasím..
Přesně, souhlasím. Řekl bych, že je to postavené proti sobě tendenčně.. Při optimální volbě 12.000 do kapitálového životního pojištění nemá vůbec smysl bavit se o výnosech, protože jak správně uvádí autor článku, instituce používají podobné instrumenty a mohou dosáhnout velmi podobných výnosů. Rozdíl je v tom, že pojištovny garantují výnos, člověk může odečíst z daní a navíc je pojištěn pro případ smrti, a to klidně po celou dobu pojištění..
Tak příklad pro autora..KŽP od Kooperativy
Muž, 40 let, pojištění pro případ smrti a dožití do 60 let
Pojistné 12.000,- ročně, pojistná částka pro případ smrti (po celou dobu pojištění) i dožití shodná 262.200,- Kč - garantováno!
Po uplatnění max. odpočtu 3.840,-Kč zaplatí pojištěný ve skutečnosti 8.160,- Kč, což za 20let dělá 163.200,- Kč.
Rozdíl je tedy garantovaných 99.000,- Kč (cca 60,65%) pro pojištěného a nemluvím o výnosech připisovaných pojištovnami..
Prosím, zda byste si to srovnal s podílovým fondem (míru výnosů nechávám na Vás) a veřejně prezentoval k čemu jste dospěl. 
Zdravím
0 0
možnosti

Autor

29. 7. 2003 17:35
Re:
O.K. Máte pravdu.
Článek se nechtěl zabývat tím, jak nejlépe použít životní pojištění. Určitě existují případy, kdy je životní pojištění dostatečně výnosné a kdy dokáže konkurovat ostatním investičním příležitostem. Tato výhodnost je způsobena hlavně daňovými odpočty.
Článek (seriál) měl být o tom, že pojištění je dost nákladná záležitost. Náklady, které pojišťovna (zástupci) prezentují, nejsou "pojistné" náklady. Velká část nákladů jsou náklady obchodní. O nich se moc nemluví a několikanásobně překračují náklady podílových fondů. Proto o nich píšeme a snažíme se je ukázat.
Je dost lidí, kteří si dokáží v pojištění udělat pořádek a dokáží ho rozumně používat. Bohužel je dost lidí, kteří to nevědí (nebo nechtějí vědět) a uzavírají životní pojištění každému a používají všelijaké argumenty.
Článek chce zvětšit počet lidí v první skupině a pokud možno "vzdělat" poradce a jejich klienty. Kdo pojištění dobře rozumí, ten v článku asi nic nového nenajde. (Dokonce najde nepřesnosti.) S těmito lidmi je pak radost diskutovat.
Autor
0 0
možnosti

roman

29. 7. 2003 12:05
připomínka
Nechci se zastávat  pojišťoven, ale ani se nemohu souhlasit s  autorem tohoto článku. Je mi jasné, že mnozí agenti nebo rádobyporadci dokáží prodat cokoliv, ale nechápu proč autor zvolil měsíční částku na platbu pojištění 5 000,-. Mám za to, že jen proto, aby v závěru mohl vyděsit obrovským rozdílem mezi pojišťovnou a případným fondem. Drobné rozdíly mezi mými výpočty a výpočty autora nejsou důležité, jsou jen v řádu tisíců. Dle mého má celá věc několik jiných aspektů.
Kdybych se rozhodl spořit formou flexipojištění, tak tam dám pouze 1 000,- Kč/ měs abych si je mohl odečíst (pokud splním zákon), ale spíše bych šel do nějakého produktu na bázi investičního životního pojištění. A při  měsíční platbě 1 000,- Kč, odvodu daně z výnosu a obráceně připočítání daňové úspory ty rozdíly už nejsou tak strašidelné.
Zde je příklad:
 1 000,- Kč měs do fondu při výnosu 6% mi na konci (za 20 let) přinese cca 455 800,- Kč (bez započítání všech poplatků, a že za ty roky to taky nějaká tisícovka bude je jisté), kdežto ty samé peníze do investičního pojištění po zdanění výnosu a připočítání daňové úspory (v nejvyšším pásmu) mi přinesou "jen" cca 437 000,-. A to zase taková astronomie není.
Při těch samých penězích, ale při 3% výnosu mi fond vynese celkovou částku na konci 327 800,- Kč. Kdežto do investičního pojištění, opět po odečtu daně a přičtení nejvyšší daňové úspory budu mít na konci - světe div se - dokonce více a to 357 000,- Kč.
Navíc si osobně myslím, že jednotlivý investor asi dosáhne nižších výnosů než velká instituce, pokud nepůjde do rizikových instrumentů, které by ale zase na druhou stranu mohly hodně kolísat.
Takže závěrem: článek dobrý a poučný, ale jako většina materiálů na tomto serveru dost tendenční nebo spíše jsou použity špatné vstupy a pak z toho vznikne ten závěr, že pojišťovny jsou bandy lumpů a jen nás odíra
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...