Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pozor na podmínky leasingu

Uzavření leasingové smlouvy je krokem, který jistě nelze podcenit – jde o dlouhodobější závazek, který bude klienta provázet. Nejen pro nepředvídatelné situace je vhodné, aby byl klient informován o všech aspektech uzavření smlouvy a případném řešení běžných i méně běžných situací. Co vše stanovují podmínky finančního leasingu aut a na co je dobré dát si pozor? Jaká má klient práva a jaké povinnosti?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Radis

Leasing je fajn
Nedá mi než napsat bez dalších komentářů toto. Koupil jsem nové auto na leas.. Auto je z kategorie malých vozů. Zvolil jsem auto v akci - celkově výhody tvořily 30 000 vůči stejně vybavenému autu bez akce. Akontace tj. první splátka tvořila 50% ceny auta. Sám bez návaznosti na leas. firmu jsem si zvolil pojišťovnu. Leas. je na 3 roky. A teď to hlavní. Po sečtení všech nákladů na pořízení auta na leas. mi celková suma včetně celé režie vyšla na 440 000, cena auta je 397 000. Když odečtu slevy od celkové sumy 440 000, přeplácím auto o 13 000, pokud budu platit do konce. Nyní po půl roce jsem měl to štěstí, že mohu celou sumu doplatit dřív a světe div se, přeplácím pouze 2000. Suma sumárum jsem spokojený, bytˇ riziko třeba ukradení je a pak jsou problémy. Ale to už je tak tady bohužel se vším. Recept tedy je.
1. Velká leasingovka
2. Nevázat na sebe leas., prodejce auta a pojišťovnu - někdo znich při cenových nabídkách v rámci dohod profituje
3. Pokud možno použít leas. na nové auto - čím starší tím to víc strácí smysl
4. Co největší akontace
5. Co nejkratší doba leas. max 3 roky, více je zase silně ztrátový podnik
Pozn. Vždy mít na paměti ukazatel poměr cena - výkon.
Leasing je fajn, ale do určité míry, ale to platí všude a tak je nejlepší jít a porovnat na co mám  a podle toho do toho jít. Zadarmo to prostě nebude nikdy.
0/0
3.12.2003 14:12

BJ

...je to vubec mozne
V utery jsem uzavrel v Ostrave leasing na Octavku(Škofin) ...ve ctvrtek mi ji v praze ukradli ...že musim dal platit splatky dokud to policie neuzavre, ze s akontace 120 dostanu max polovinu pokud vubec(i kdyz jsme auto pouzival 2 dny s tim jsem se uz smiril) ...ale vsem to pripada jako neskutecna nahoda (bylo to 2 roky stara Octavka, en nove auto) ...myslite ze je mozne ze to bylo "domluvene?" ...autobazer/škofin/...
0/0
3.12.2003 13:51

fernet

Re:
Ano, bud si jist, ze je to domluvene.
0/0
3.12.2003 14:28

mluff

Re:
jasne, sledovali ho 2 dny a 400 km z ovy do phy, jen aby mu mohli klofnout tdicko
0/0
3.12.2003 15:17

Volant

Re:
Nejses prvni ani posledni..........
0/0
3.12.2003 15:31

soldier2

AAA AUTO
chtěl bych tímto jen pomoci těm,kteří se rozhodují o kupi auta v tomhle z*urveným bazaru.
 
po tom, co jsem si vybral automobil (na leasing),vypsal všechny potřebné papíry (mezitím, co ty papíry vypisujete,se vám snaží s autem odjet do zadních prostor bazaru,povyměňovat kola,gumy apod...) jsem odjel s pocitem štěstí. žel měsíc na to se mi z nepochopitelných důvodů ztratilo levé zrcátko, tři měsíce na to pravé  a měsíc na to mi zmizelo celé auto.Policie případ samozřejmě odložila,a mě zbyly akorát splátky.proč?jelikož v hafě papírů, které v tomhle zas*aným bazaru podepisujete figuruje malinkatej nadpis (velikostí písma tak šest max...)na jednom z papírů,a to to, že auto není na leasing,ale na úvěr,tudíž musím platit dál za to, co už dávno nemám.
 
je to naprosto zasranej bazar
0/0
3.12.2003 13:27

Shok

Re:
Jsi hlupák když nevíš co podepisuješ. Já jsem tam též koupil auto na leasing a spokojenost. Dokonce mi tam chlapci nechali SONY rádio i z changerem sice v kufru vymontované ( jako, že si ho asi někdo už nestihl ukrást )  ale bylo tam:-))
0/0
3.12.2003 14:15

Marek

Re: AAA hrůza a děs
Kamárád si koupil auto v AAA a na cestě domů ztratil všechny poklice z kol,čekám o co dalšího ještě přijde.Před vydáním auta z bazaru bylo vidět maníka jak tam do poklic mlátí hlava nehlava,bylo už pozdě a tma a nepřesvědčili jsme se co dělá,naše chyba.
0/0
3.12.2003 14:23

rewell

upozornění
chci jen upozornit všechny, kteří by si chtěli pořídit auto na leas. a to jako fyzická osoba - nikdy to nedělejte. výhodné je to jen pro firmy, které si leas. splátky účtují do všelijakejch nákladů. Což jako fyz. osoba není možné. A hlavně u fyz. osoby je to vysloveně z vlastních peněz a nic není vaše. Auto je v majetku leas. firmy a vy jen platíte a platíte .......V případě, že by leas. firma zkrachovala (konkurz, likvidace apod.) tak přijdete jak o auto, které není vaše do posledního úplného splacení, tak samozřejmě o všechny peníze, co jste platil leas. Takže nikdy jako F.O., ale pěkně firemně a cpát do nákladů - tam vás to nebolí.
0/0
3.12.2003 13:07

raymondo

Re:
Zase ale když si pořizuješ na leasing auto jako právnická osoba, tak je téměř nemožný tu smlouvu z jakýchkoli důvodů předčasně ukončit. Protože pokud jí ukončíš dřív než za 3 roky, tak ta smlouva nesplňuje zákonnou lhůtu pro leasingovou smlouvu a Ty si to jako právnická osoba nemůžeš zapsat do nákladů a v horšim případě Tě bude ještě finančák penalizovat, takže pozor na to..
0/0
3.12.2003 21:23

huhu007

A ještě jeden problém
Leasovaná auta jsou více než kterákoli jiná kradena. Je zajímavé, že ke krádeži dochází vždy ke konci leasingových splátek, což zavání podezřením, že jsou tato auta ukradena právě v součinnosti s leasingovou společností. leasingovka na tom řádně vydělá. Počítejme auto v počáteční hodnotě 400 000 Kč, pokud vám těsně před koncem splátek auto ukradnou, jeho zústatková hodnota podle pojišťovny bude cca 3/7ceny, tj. 170 tis.. Ve skutečnosti ho však prodáte dejme tomu za 220 tis. Leasingovka vám od pojistné částky odečte cenu, kterou jste měli doplatit - např. 50 tis., takže jste 4 roky užívali auto za 5800 Kč měsíčně a nemáte nic. Zato leasingovka se pěkně napakuje. Od vás má 400 tis. + ještě další podíl z prodeje kradeného auta (třeba 50%) takže bratru ještě dalších 70 tis navrch. Leasingovka u Vás má všechny údaje. Kde bydlíte, jak auto vypadá, v jakém je technickém stavu, má s velkou pravděpdobností i náhradní klíče od auta a může vyrobit i potřebné papíry. Zlodějský gang napojený na leasingovku má proti policii všechny trumfy v ruce. ne náhodou se policajti smáli, když můj známý šel ohlásit krádež leasovaného auta - "no jo, končil vám leasing, že jo?"
Na leasing si u nás může koupit auto jenom blázen!
0/0
3.12.2003 11:11

Max Fratzek

Re:
Muzes uvest jmena leasingovek?
0/0
3.12.2003 11:20

fernet

Re:
Vsechny na ktere si vzpomenes.
0/0
3.12.2003 14:30

brsoň

Re:
Máš v tom brácho nějakej guláš, zapoměl jsi na rozdíl těch 170 tis. Kč a 50 tis., které si nechá lesingovka tj. 120 tis. rozdílu. Tuto částku bys měl u solidní leasingovky dostat vyplacenu. Nezvažuju různý poplatky za předčasné ukončení, odúčtování navýšení splátek od krádeže atd.. Nidy na to nevyděláš a vždycky bude tratit, už jen z toho důvodu, že platíš v leasingu navýšení. Navíc myslím, že naopak podstatně větší průšvih je krádež hnede po začátku leasingu. Půl roku staré auto má totiž amortizaci už třeba 20% a tak se při krádeži stane, že platba od pojiš´tovna ani nepokryje zbytek leasingu a Ty musíš doplatit.
Myslím, že Tvoje teorie o spiknutí je kravina.
0/0
3.12.2003 11:27

huhu007

Re:
vycházím ze zkušeností mého známého a z toho, co mu řekli známí policajti. Pokud vám ukradnou auto hned po začátku leasingu, pak jste ještě tolik nezaplatil a leasingovka z vás nedostane ani haléř, protože auto, které ukradli je leasingovky a ne vaše. Leasing = pronájem a vy máte povinnost platit jen za věc, kterou neužíváte tutdíž nepronajímáte. Záleží samozřejmě na výši splátek a akontace. Co se týče těch kalkulací - je jasné, že těch 120 tis dostanete zpět (taky říkám, že si leasingovka odečte od 170tis. 50 tis splátek, kdybyste to četl pozorně) , nicméně kalkulace nesedí jen o těch 50 tis, co jste nezaplatil - tj. 350 tis-120tis=230 tis/42 měsíců=cca 5.5tis za užívání auta (tedy ne 5.8 - chybička se vloudila). Na základě zjištěných informací mám oprávněný důvod svoje informace považovat za poměrně validní. Jméno leasingovky bohužel nevím, jednalo se o mého spolupracovníka, ale mohu jej zjistit.
0/0
3.12.2003 15:34

Beďa

Re:
U nás se všem autům v co nejkratší době po převzetí prohážou zámky a elektronika - obvykle kupujeme dvě a více aut najednou - v opravdu spolehlivém servisu (rodinné firmě). Navíc auta s končící smlouvou jsou parkována pouze v uzavřených firemních prostorách. Před náhodnou krádeží přes den to nepomůže, ale před organizovanou na objednávku ano.
0/0
3.12.2003 11:42

gogo

Re:
Toto je všeobecně známá skutečnost. I já má auto na leasing od jednoho "renomovaného" autobazaru a moje kamarádka, která tam kdysi pár měsíců pracovala v kanceláři, a ta mě označila za blázna, že prý mám tak šanci 50:50, že mě to auto ukradnou.
0/0
3.12.2003 12:04

fernet

Re:
A zapomnel jsi na soucinnost fizlu. Bez fizla totiz ukradene auto neprihlasis.
Fizl se smal proto, protoze mu vecer pribude nejaka ta kacka do kapsy jako podil na ukradenem aute...
 
0/0
3.12.2003 14:33

Dwilingen

spocti si to bez leasu
Zkus si ten svuj priklad spocitat bez leasingu, koupis si auto za 400k svych korunek a po nejake dobe je auto k nepotrebe (ukradene, zborene...) Rekneme, ze ta doba jsou tvoje 4 roky. Pojistovna ti zaplati 170k Kc. Takze jsi vlastne jezdil za stejne penize. Ono holt v cene provozu auta neni jen palivo a udrzba, ale promita se tam i porizovaci cena a to jako zatracene velka polozka.
 
0/0
3.12.2003 17:11

jt

GE spolectnost
GE financni spolectnost ma zde v Australii velmi spatne jmeno a povest. Pokud musite s ni jednat budte opatrni.
0/0
3.12.2003 11:03

zdenouš

Re:
Souhlasím s upozorněním na tuto společnost. Nejsou rozhodně kulantní (to jsem použil jen slabounké označení). A netýká se to jen leasingů.
0/0
3.12.2003 20:58

Max Fratzek

Skofin
Mel jsem od Skofinu Fabii. Prisel jsem k penezum a chtel jsem ji predcasne doplatit. Delalo to na splatkach asi 190 tis. Skofin ale nechce jen soucet splatek, anebo dokonce bez uroceni (jak pisete niz o GE capital), ale chtel neco kolem 250 tis!!! +jeste musite podepsat papir, ze doplatite dan o kterou predcasnym splacenim kratite stat! Tak jsem prenechal leas. a bylo.Ted mam BMW od CP Leas a ti jsou zatim krapet lidstejsi.
0/0
3.12.2003 10:20

rewell

Re:
nebuď naivní, já u ČP leas. měl také auto a o předčasné splátce ani náhodou!!!
0/0
3.12.2003 12:59

Michal

Ještě dodatek
Měli jsme leasované auto. Leasing končí po 4 letech, stejně jako tech. prohlídka. Proto jsme poslední leasingovou splátku doplatili dřív, abychom po ukončení leasingu neměli sice auto za zůstatkovou hodnotu (asi 1.500,- Kč), ale bez platného TP. Museli jsme leasingovce vynadat, aby velký techničák poslali dřív a my stihli STK. Na to si dejte pozor, protože leasing končí přesně v den, kdy musíte mít nový STK!!! A na STK potřebujete velký techničák.
0/0
3.12.2003 8:08

lukinoo

Re:
Co to kecáš???  Konec leasingu nemá s koncem STK nic společného.....
0/0
3.12.2003 8:35

Krag

Re:
to teda nekeca, kdyz si koupis  nove uato na leas. tak je to presne jak rika v den kdy konci leas. konci i technicka
0/0
3.12.2003 10:50

lukinoo

Re:
To je pěkná pi.ovin.... i když je to nový vůz, tak  může mít les. smlouvu dobu, ktrerá se nepřekrývá s tech.kontr.
0/0
3.12.2003 11:29

rewell

Re:
doopravdy nemáš pravdy. Datum koupě vozu + 4 roky je běžná doba pro technickou kontrolu. Techn. kontrola se počítá od doby uvedení do provozu, ne od doby, kdy bylo auto třeba vyrobeno.
0/0
3.12.2003 13:02

Jantar

Re:
Stačí si dostatečně dopředu  zavolat a oni techničák pošlou. Měl jsem ho 14 dní a pak jsem ho vrátil - naprosto v pohodě.
0/0
3.12.2003 9:19

Svoboda

Re:
A jak by to dělali u náklaďáku kde je tech co rok ????
0/0
3.12.2003 11:15

Včelka

Re:
Musím se připojit k Jantarovi. Mám se zapůjčením VTP před koncem leasingu stejné zkušenosti. Nedělali z toho žádnou kovbojku, protože to dělají běžně.
0/0
3.12.2003 12:38

Rosťa

poslední zkušenost
Naše firma má uzavřeno několik desítek leasingových smluv. V poslední době , ale již při jednoměsíčním zpoždění se splátkou posílají CaC a ČSOB leasing své inkasisty. To stojí dalších až 9tis. navíc Nic proti tomu, platit se má včas, ale i my musíme rozlišovat mezi svými klienty, kdy a jak vysoký úvěr jim můžeme poskytnout. U obou jmenovaných společností máme v tuto chvíli ukončených 26 smluv a víme , že po ukončení stávajících již žádné nové s nimi neuzavřeme.
 
0/0
3.12.2003 8:07

Lukáš

Re: poslední zkušenost
no s těma vymahačema to tak jistý neni, tak brzo nechodí, ovšem pokud ste to udělali po několikáté, tak tom uvěřím. a k tomu uzavření smluv: ne že Vy s nima ale ONi s váma už nic neuzavřou, ste na černý listině a pochybuju, že Vám jiná leasingovka auto na leasuje......vymyslí si nakej duvod proč to neudělat.
0/0
3.12.2003 9:34

petr

GE CAPIAL
Ja jsem taky ukoncil smlouvu predcasne na Fabii. Mel jsem doplatit celkem jeste 65 000 kc. Smlovu jsem ukoncil drive a doplacel jsem jenom 38 000 kc.
0/0
3.12.2003 6:27

Marta Nemcova

prodej auta po leasingu
Jak je to v pripade kdy leasing byl vyplacen a leasingova spolecnost odprodala auto platci leasingu za zustakovou cenu.  Platce leasingu-majitel auta se rozhodl auto prodat.  Novy majitel zaplatil dohodnutou cenu na smlouvu o prodeji.  Po roce novy majitel obdrzel dopis od Celniho uradu, aby vratil auto, nebo zaplatil clo, ktere mela povinnost uhradit leasingova spolecnost.  Clo bylo temer tak vysoke jako cena auta a nikdo z pozdejsich dvou majitelu nevedel, ze leasingova spolecnost ma nejaky dluh na clu. Jakym pravem Celni urad mohl vymahat clo na majitelich, kteri radne auto koupili  az po zjisteni, ze neni kradene ,avsak nikoho nenapadlo, ze by leasingova spolecnost nemusela zaplatit clo.   To prece je trestny cin leasingove spolecnosti, ktera si dovolila prodat neproclene auto.  A konecne mel by to byt take trestny cin Celnich uradu, ktere pripustily, aby neproclene auto mohly leasingove spolecnosti uzivat a nabizet k prodeji. Jake je pravo a zakon v CR pro podvodniky a pro slusne lidi?  To by me velmi zajimalo. 
0/0
3.12.2003 2:55

Bogam

GE Capital Leas.
Měl sem u této společnosti uzavřenou leasingovou smlouvu na osobní automobil, kterou jsem se rozhodl předčasně doplatit a společnost si nechala zaplatit zbývající splátky v plné výši bez odúročení!!!
0/0
3.12.2003 0:06

robin-hood

Re:
a co jsi čekal, že jsou charita?
0/0
3.12.2003 0:27

robin-hood

Re:
je to bussiness jako všechno jiný, to víš, že tě oškubou. nebuď včerejší
0/0
3.12.2003 0:29

Gordona

Re:
Společnost jednala protiprávně. Ze zákona(OZ) může solečnost vypočítat jako doplatek nezaplacené CENY vozidla(tj vozidlo stojí 100 tis., poníženo o úroky je zaplaceno 70 tisíc, zbývá doplatit 30 tisíc) + režijní náklady na vyřízení. V případě, že si řekli o plnou výši, lze smlouvu u soudu napadnout. Soud pak vyměří společnosti režijní náklady a tato musí navíc zaplatit soudní výlohy. Nechal jste se bohužel okrást.
0/0
3.12.2003 2:28

Rat

Re:
Mozna to bude tim kouzelnym sluvkem "MUZE". kdyby tam bylo "MUSI", tak je to neco jineho. Nevidel bych to jako okradeni s moznosti napadeni u soudu, ale jako o neseriozni jednani. :-(
0/0
3.12.2003 6:56

paja3000

Re:
Vůbec celý spolek GE v oblasti financí je velmi velmi podivný a na rozdíl od své americké matky se v Čechách chovají jako španělští dobyvatelé v jižní Americe....
0/0
3.12.2003 7:32

trča

Re:
Souhlasím. Stalo se mi jednou, že jsem o deset dnů přetáhl splátku ve výši 3 500,- a už mi servírovali penále za 400,-bez upomínky. Je to neseriozní jednáni a jako stálý klient společnosti jsem byl dost dotčený a když jsem volal na pražskou centrálu, tak mi řekli, že můžu požádat o prominutí penále. Připadal jsem si jako kdybych jednal s knížepánem. Myslím že taková společnost už snad tento druh jednání ani nemá zapotřebí. Nebo jsou na tom tak špatně?
0/0
3.12.2003 9:09

lukinoo

Re:
Stačí si přečíst VOP nebo Smluvní podmínky....na tom není nic divného, když dlužíš, tak platíš.....
0/0
3.12.2003 9:25

brsoň

Re:
Souhlas, sú volajaký čudní. Při sběru osobních údajů jednaj jak rudá brigáda, při rušení účtu sem měl pocit že si snad dělaj srandu - stálo mě to asi 1.000,- Kč ( to se házelo "kilama" za každej jednotlivej úkon jako: zrušení GSM bankingu, zrušení karty, zrušení trvaláků apod.) Maj to chytře vymyšlený, jak oškubat. Půl roku od zrušení účtu mi přišla karta Multiservis se všemi mými údaji, které protiprávně šířej kde jen můžou. Když si dneska zavolámna Hot line, v pohodě zjistím, že mě maj stále v evidenci.
Bacha na ně!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
3.12.2003 11:38

lukinoo

Re:
Klient dává podpisem smlouvy souhlas se zpracovaním osobních údajů ještě rok po ukončení smluvního vztahu mezi společností a klientem.....stačí číst VOP a smluvní podmínky... .
0/0
3.12.2003 12:08

Lord

Re:
Klient muze tento souhlas také v ramci zakona 101 odvolat
0/0
3.12.2003 12:16

fernet

Re:
GE v Cechach jsou normalni zlodeji. Jen vul si tam zridi ucet nebo nejakou sluzbu.
0/0
3.12.2003 15:59

raymondo

Re:
Dovolím si nesouhlasit. Možná ste jen špatně přečetl výslednou kalkulaci. V případě předčasného ukončení se úroky neodčítají, pouze se snižují. Na druhou stranu předčasným ukončením vznikají leasingovce nemalé náklady, takže je nutné počítat i s tímto. Možná bych vám taky doporučil zažádat si o písemné vysvětlení výsledné kalkulace, případně si přečíst VOŠ, abyste se podíval, co jste vlastně podepsal..
0/0
3.12.2003 10:38

luza

Re:
Jak jinak by leasingove spolecnosti vydelavali!, kdyby chtel kazdy hned predcasne doplatit leasing a oni by zbyvajici splatky odurocili. z neco musi zit!
0/0
3.12.2003 10:51

luza

Re:
Jak jinak by leasingove spolecnosti vydelavali!, kdyby chtel kazdy hned predcasne doplatit leasing a oni by zbyvajici splatky odurocili. z neceho musi zit!
0/0
3.12.2003 10:51





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.