Diskuze

Stavební spořitelny se zbavují starých smluv

Stavební spořitelny se snaží přimět své klienty k tomu, aby co nejdříve ukončili své starší smlouvy, které zajišťují vyšší úročení vkladů. Kromě toho, že u těchto smluv neumožňují bez změny úročení navyšovat cílové částky, znevýhodňují je také vyššími poplatky. Na druhou stranu se ale stále zlepšují nabídka a dostupnost úvěrů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Docent

18. 2. 2004 18:17
Odpověď MF ČR
Vážený pane, Ministerstvo financí obdrželo Vaší stížnost na postup Raiffeisen stavební spořitelny, a.s., ve věci účtování poplatku za správu úrokového zvýhodnění a dalších poplatků vyplývajících ze sazebníku úhrad za poskytnuté služby. K Vaší stížnosti sděluji následující. Vaše stížnost je neoprávněná a pokud jde o podání informací v předmětné věci, podle § 11 odst. 3, písm. b) zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v případě, že požadovaná informace se nevztahuje k působnosti povinného subjektu, žádost se odkládá s odůvodněním. Odůvodnění Podle zákona č. 21/1992 Sb., o bankách, ve znění pozdějších předpisů (dále je zákon o bankách), za provádění bankovních obchodů, poskytování bankovních informací, poskytování služeb klientům, atd., je odpovědna příslušná banka (pod bankou se rozumí i stavební spořitelna). Podle § 37 zákona o bankách, banky poskytují klientům služby na smluvním základě. Podle § 25 odst. 1 zákona o bankách, činnost bank podléhá bankovnímu dohledu vykonávanému Českou národní bankou (dále jen ČNB). Podle § 15 zákona č. 96/1993 Sb., o stavebním spoření a státní podpoře stavebního spoření, ve znění pozdějších předpisů, Ministerstvo financí provádí státní kontrolu dodržování podmínek pro poskytování státní podpory. Závěrem uvádím, že i když činnost bank podléhá bankovnímu dohledu ČNB, z obsahu Vaší stížnosti vyplývá, že nespadá ani do kompetence ČNB, protože sazebník úhrad za poskytované služby se může měnit nezávisle na právní normě a nezávisle na všeobecných obchodních podmínkách. S pozdravem JUDr. Ing. Jiří Špička ředitel odboru Finančního trhu
0 0
možnosti

jašík

18. 2. 2004 13:27
zloději rakousko-uherský!
Ve zvyšování všech bankovních poplatků suverénně  vede  fin. skupina České spořitelny! Vrcholem je poplatek tuším že 550,- Kč za vedení účtu u jejich stavebního spoření,  uzavřeného ještě na starý úrok  (4 % a 3 %). Vždyť u mnoha klientů je to jedna měsíční úložka! Že se nestydíte, zloději rakousko-český! Co na to úřad pro hospodářskou soutěž či Sdružení na obranu spotřebitelů? Vzdyť bance žádné větší náklady nevznikají, jen ten vyplacený úrok. Ale to není náklad na vedení účtu! Zrovna tak jsem neviděl, že by banky dávaly nějaké poplatkové zvýhodnění u starších úvěrů, kde je úrok přes 15 %...
Bojkotujte ty zloděje!!!!
0 0
možnosti

Schimanski

18. 2. 2004 11:25
VSS KB zvýšila od 1.1.2004 poplatky:(
Staveb. spořitelna opět zvýšila´od 1.1.2004 poplatky za vedení účtu.  
Úhrada za roční vedení účtu je 300,- Kč a za evidenci úrokového zvýhodnění je to 180,- Kč a za roční výpis 30,- Kč. Tzn. ročně mě to bude stát 510,-Kč. To mě pěkně ...  Když jsem sjednával smlouvu v 96-tým, tak mi matlali med kolem huby, že všechno vedení účtu bude zadáčo a teď tohle.
Volal jsem jim na infolinku, že nesouhlasím s poplatkem za evidenci úrokového zvýhodnění a tam mi sdělili ať napíšu na jejich reklamační oddělení nesouhlas s výše uvedeným poplatkem. Tzn. že asi vědí, že na tento poplatek nemají nárok a kdo se neozve, tak mu asi zůstane. Zatím nevím jak uspěju, ale každopádně jim napíšu.
0 0
možnosti

Aliss

13. 2. 2004 14:03
to je začátek
v prosinci jsem povyšovala cil.částku u staré smlouvy zal.r.1996 u Lišky. Na návrh poradce byla změněna i tarifní varianta na Invest, uroky z vkladů se znížili z 3 na 2%, s výhodnějším úročením úvěru v nižší úrok.sazbě.Potud vše jasné. Včera jsem obdržela potvrzení o zvýšení CC, uhradě poplatku za zvýšení- a teď pozor- ÚHRADĚ ZA ZMĚNU TARIFU- 7019,- Kč.  při přechodu na jiný tarif se můj poradce- můžu mu tak vůbec ještě říkat?, opoměl zmínit, že ČMSS si účtuje částku 1/3 všech DOSUD připsaných ůroků. Ve všeobecných podm. o tom nic nenajdete, je tam pouze odkaz na sazebník, kt. vám spořitelna ukáže na požádání.Takže u smlouvy uzavřené r.1996 jsem přišla o dost podstatnou částku, zajímalo by mně, pokud by došlo ke zvýšení úročení, jestli by mi  TAKY ZPĚTNĚ tyto spořitelna doplatila.  je to absurdní,  když změním smlouvu, tak nové podmínky snad platí od data změny, a ne zpětně od založení smlouvy. takže přátelé, pokud se zde rozčilujete nad výší poplatků za vedení účtu/ v rodině jich máme asi 6/, vězte, že lišák má pro Vás přichystané daleko pikantnější lahůdky.tak si říkám, co teď? změnit "poradce"? když spočítám všechny poplatky, které ode mne lišák koncem roku vyinkasoval za vedení, zvýšení a přechod tarifu, dostávám se k částce 20 tis.,tak tomu se říká zhodnocení úspor
 
0 0
možnosti

Docent

18. 2. 2004 18:14
Re:
Udělala jste pěknou blbost, i kdybyste si brala úvěr za 4,8%, s velkou pravděpodobností Vás to NEVYJDE laciněji než kombinace úvěr 5,5% a spoření za 3% - během týdne by o tom měl být článek na http://www.mesec.cz. Na toho poradce by možná platili ukrajinští právníci...
0 0
možnosti

Zdeněk Valečko

10. 2. 2004 16:52
Spořitelny na svévolné zvyšování poplatků nárok nemají 2
Jak se tedy bránit? Musíte poslat spořitelně výzvu doporučeným dopisem, ve kterém ji upozorníte na porušení smluvních podmínek z její strany. Zároveň musíte požadovat vrácení rozdílu mezi výší smluvní úhrady (dle ceníku platného v době uzavření smlouvy) a svévolně účtovanou vyšší částkou. Závěrem musíte uvést, že se jedná o pokus o smír, a že v případě, že spořitelna nebude do určitého termínu (např. 3 týdnů) reagovat na váš dopis nebo rozdíl do té doby nepřipíše zpět na váš účet, budete tuto úhradu vymáhat soudní cestou. Dlužno podotknout, že takto lze požadovat vrácení všech dosud nepromlčených částek (do tří let zpět), přičemž běh promlčecí doby se zastaví až okamžikem podání žaloby. Postižených klientů je cca 5,5 miliónů, a celkem se zřejmě jedná o částku přesahující miliardu korun. Takto může konat každý sám za sebe nebo se klienti mohou sdružit a jednat společně. Čím dříve se tak stane, tím menší část bude promlčena.<br><br> Jinak se nenechte zmanipulovat názory takzvaných "odborníků". Z občanskoprávní povahy této věci je zřejmé, že jediným právoplatným odborníkem v této věci je pouze a jenom soud. Všechno ostatní jsou pouze osobní názory. Tento můj osobní názor je podložen zákonem č. 96/1993 Sb. o stavebním spoření a občanským zákoníkem, což si každý může ověřit.<br><br>
valecko(zavinac)atlas.cz
0 0
možnosti

Zdeněk Valečko

10. 2. 2004 16:51
Spořitelny na svévolné zvyšování poplatků nárok nemají 1
Není pravdou, že jsou klienti bezmocní proti svévolnému zvyšování poplatků, které si za své služby (vedení účtu) stavební spořitelny účtují. Dokonce nejste povinni platit ani jakékoli další nevyžádané služby (sledování úroků apod.). Co tedy máte udělat?<br><br> Kdo se nechce smířit s touto svévolí spořitelen, musí svůj nesouhlas s vyššími poplatky dát jasně najevo. S libovolným zvyšováním poplatků totiž nikdo z nás v uzavřené smlouvě nesouhlasil. Podepsali jsme pouze, že souhlasíme s poplatky podle platného sazebníku. A z logiky jakéhokoliv smluvního vztahu vyplývá a může vyplývat pouze jediné, že se tento souhlas vztahuje na podmínky (například sazebník), které jsoou platné v okamžiku podpisu smlouvy. Pokud by si některá smluvní strana chtěla dopředu vyhradit možnost do budoucna libovolně měnit cenu za své služby, musela by protistrana přinejmenším na takovouto jednoznačně řečenou podmínku ve smlouvě přistoupit. Nic takového všeobecné podmínky stavebního spoření samozřejmě neobsahují, protože by nikdo soudný na takovou podmínku nepřistoupil.<br><br> Jak se tedy bránit? Musíte poslat spořitelně výzvu doporučeným dopisem, ve kterém ji upozorníte na porušení smluvních podmínek z její strany. Zároveň musíte požadovat vrácení rozdílu mezi výší smluvní úhrady (dle ceníku platného v době uzavření smlouvy) a svévolně účtovanou vyšší částkou. Závěrem musíte uvést, že se jedná o pokus o smír, a že v případě, že spořitelna nebude do určitého termínu (např. 3 týdnů) reagovat na váš dopis nebo rozdíl do té doby nepřipíše zpět na váš účet, budete tuto úhradu vymáhat soudní cestou. Dlužno podotknout, že takto lze požadovat vrácení všech dosud nepromlčených částek (do tří let zpět), přičemž běh promlčecí doby se zastaví až okamžikem podání žaloby. Postižených klientů je cca 5,5 miliónů, a celkem se zřejmě jedná o částku přesahující miliardu korun. Takto může konat každý sám za sebe nebo se klienti mohou sdružit a jednat společně. Čím dříve se tak s
0 0
možnosti

sikin1

24. 1. 2004 20:44
zisk
Stavební spořitelny jsou tu od toho aby vytvářeli akcionářům zisk !! komu se to nezmlouvá ať nesepisuje smlouvu a dá si peníze do kampeličky :)
0 0
možnosti

Alojz

25. 1. 2004 18:15
Re:
Ve smlouvě jsem zmínku o poplatku za úrokové zvýhodnění nenašel -).   Pokud někdo platí za zdroje 3 pct (resp. 4,5 pct) a poskytuje úvěry (s návratností prakticky 100pct, riziko 0) za 6 pct (a více u překleňováků), ten asi nějaký zisk po odečtení dalších provozních nákladů tvoří. Pokud ne, blbě řídí aktiva a pasiva. Před 5 lety mohly spořitelny alokovat zdroje do instrumentů s výnosy nad 6 pct (delší státní dluhopisy), mismatch v cashi dorovnávat půjčkami na peněžním trhu (financování krátkodobou půjčkou s nižším úrokem – při pozitivní výnosové křivce). Sestavit predikci budoucích toků ze stávajících smluv není velký problém. Ale ono je jednodušší nelámat si hlavu a zavést nový poplatek, že? Při snaze o získání většího tržního podílu zaváděli sice úrokové zvýhodnění, ale proč ho teď těm blbcům klientům nevzít….
0 0
možnosti

M

23. 1. 2004 19:01
poplatky
Za sepsani  uctenky v obchode poplatek?? Je to normalni?  Za vyplneni smlouvy poplatek?? Zda se vam to normalni???
Lidi. Posilejte mi penize na ucet. Ja neberu zadny poplatky a 4500Kc rocne vam tam pripisu taky. Za 5let sporeni vam pujcim .  
 
0 0
možnosti

oyster

23. 1. 2004 15:37
"Veřejný příslib"
Milí spoluobčané,
neděste se a v klidu vyčkejte na dobu po 1.5. t.r.. To totiž začnou i u nás platit jiná pravidla, která jsou dosud obvyklá na západ od Chebu. O čem konkrétně mluvím - o tzv. veřejném příslibu. Prakticky to znamená, že pokud nějaká firma např. ve své reklamní kampani slíbí poskytnutí nějaké výhody (např. měsíční poplatek za "balíček" služeb v bance) a pak je po nějakém čase zruší nebo změní v neprospěch klienta. U soudu by takováto firma prohrála!!! Pro nás coby klienty to znamená ovšem jedno - brát se za svá práva a v nejhorším případě se i soudit. Vím, že to na první pohled svým způsobem ztráta času a/nebo peněz, ale pokud se nezačneme jako spotřebitelé brát sami za svá práva, nikdo to za nás neudělá! Druhá věc je, že na západ od Chebu jsou podstatně silnější svazy/organizace  spotřebitelů, které dokáží v testech případně udělat neseriózním poskytovatelům služeb/prodejcům zboží pěknou ostudu.
0 0
možnosti

Alojz

23. 1. 2004 15:14
Kontakt na mluvčí VSS KB
Vážení, pokud má někdo zájem, co takhle trošku zaměstnat mluvčí z jedné ze spořitelen? Serou mě taky s těma novýma poplatkama (nevadí mi ani tak výše poplatku - na to jsem si už zvykl,  jako zavedení úplně nového, třeba by mohli nově zavést také poplatek na nákup nějakých děvek pro členy vedení apod.). Tady je slíbený kontakt: hvaneckova@vsskb.cz
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...