Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

EU – hrobař českého leasingu

Ti z nás, kteří mají uzavřenou leasingovou smlouvu za starých podmínek, si mohou mnout ruce. Na ně se novela zákona o dani z přidané hodnoty nevztahuje. Ti další, kteří si naopak chtějí koupit vůz a hledají nejvhodnější zdroj financování, by se měli zaměřit spíše na jiné produkty než finanční leasing.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

chetgar

19. 5. 2004 11:57
čas je nic?
Autor krajně zjednodušuje.
Ani nezmínili časovou hodnotu peněz - LS koupí auto teď, ale poslední splátku dostane za pár let, kdy si za korunu koupíte méně než dnes (navíc ta koruna mohla někde vydělávat úroky). Proto se v sumě splátky projeví i délka leasingu - čím delší, tím relativně vyšší úročení "úvěru" od LS...
0 0
možnosti

zákazník leasingovky

14. 5. 2004 15:50
vše je si jinak
Ke každé smlouvě patří zákonné pojištění a havárijní pojištění.Jaká je potom daň,která se projeví v konečné měsíční splátce?Pak může být daň počítána dvakrát.To snad ne!
0 0
možnosti

Honza

14. 5. 2004 17:09
Re:
Pojištění je činnost osvobozená od DPH.  Takže odtud bude dopad nula nula nic.
0 0
možnosti

přitel z leasingovky

14. 5. 2004 15:34
jak to je
Stručně jaké jsou změny : dřive dph z finanční služby bylo 5%, nyní je 19%. To samé u pojištění, pokud je ve splátkách leasingu. Takhle by vypadal muj článek. Je něco nejasného ???
0 0
možnosti

filc

14. 5. 2004 13:31
Vypocty a detaily
Clanek zajimavy, ale rekl bych hodne nepresny. Vypocet splatky je mnohem slozitejsi. Do splatky se zapocitava take provize dealera a ruzne druhy pojisteni vcetne treba pojisteni platebnich povinnosti. Splatka samotna se take dani ve dvou urovnich - kapitalova a urokova cast. Tohle vsechn ma vliv.
Autor taky zapomel, ze i podle typu vozu (nove/ojete) je rozdil pri vypoctu, protoze napr. u ojetych vozu je VAT% kapitalove casti nula.
Nikde jsem take u vypoctu nevidel ani konkretni hodnotu urokove sazby a ostatni dulezite zakladni udaje.
Nesouhlasim s nazorem, ze by vstup do EU prinesl nejake zakladni zmeny ve vypoctech nebo cene.
0 0
možnosti

Vladimír Zdražil

16. 5. 2004 21:47
Re:
Myslím si, že v článku je zřetelně pojednáno o tom, že jiný režim má DPH z pořizovací ceny vozidla a jiný z marže obchodníky. Souhlasím s tvrzením, že v případě ojetin je DPH z pořizovací ceny 0. To platí i dnes a platilo to před novelou. Modelový příklad v článku uvedený se týká pouze nových vozidel, které se samozřejmě ve srovnání s ojetými z hlediska režimu DPH odlišují. Zároveň jsem ale přesvědčen o znevýhodnění leasingového financování po přijetí této Euronovely.
0 0
možnosti

Lubik

14. 5. 2004 12:45
Ach jo
lidicky s vama je prdel, jeden vetsi chytrolin nez druhej, hlavne si neroztrhejte vobcanky:-)))
0 0
možnosti

jirka

14. 5. 2004 12:07
je to nějaké divné
Ty výpočty jsou nějaké divné. Já osobně platím k leasingu (jako součást splátky) povinné ručení  a bonusované havarijní pojištění, takže takovéto výpočty ....jsou prostě naprosto o ničem.  Opravdový detailní výpočet splátky je mnohem složitějším ale to by bylo asi pro autora tohoto článku moc. Chtěl bych vidět, které leasingovka by vám dala leasing bez pojištění, asi žádná. Takže stejně nevíme, jak to teď  vlastně je.
0 0
možnosti

Vladimír Zdražil

16. 5. 2004 21:56
Re:
Ne všechny sleasingové smlouvy a jejich splátky jsou uzavírány včetně obou typů pojištění. V některých případech si jedno nebo druhé sjednává individuálně. Smysl článku ovšem není v analýze kompletní splátky, která často pojištění obsahuje, avšak v dopadu změny DPH na cenu leasingu. A ta je demonstrována podle mého názoru srozumitelně. Ještě lze doplnit, že od 1.5. je záloha nebo akontace vždy zatížena DPH - záloha je nově zdanitelným plněním. takže vlastně při stejně velkém objemu zaplacené zálohy ze strany klienta dochází k méně výraznému snížení profinancované částky, což vlastně zvyšuje objem půjčených prostředků a prodražuje leasing. To je věc, kterou si málokdo zatím uvědomuje.
0 0
možnosti

Dave

14. 5. 2004 11:35
Bych to videl jinak
Ja bych to videl v trosku sirsich souvislostech. Nemyslim si, ze by drobne zvyseni nebo snizeni ceny leasingu oproti nakupu melo mit nejake fatalni nasledky pro leasingovky. Spis bych rekl, ze po vstupu do EU je mnohem snazsi dovezt auto ze zahranici, kde jak znamo jsou ceny aut vyrazne nizsi nez u nas (videl jsem i 20% rozdil, v obou pripadech uz byla zapocitana DPH). Myslim, ze kdyz clovek kupuje drazsi auto, tak se tech par set tisic vyplati, aby s tim mel trochu starosti...
0 0
možnosti

Vladimír Zdražil

16. 5. 2004 22:00
Re:
Tato myšlenka napadá asi hodně lidí a to jak u ojetin, tak hlavně nových vozů. Zákonodárce se v oblasti DPH na to také zaměřil a šalamounsky v zákoně DPH vymezuje termín nové vozidlo se všemi daňovými důsledky... budeme se možnosti pořizování nákupům vozidel v zahraničí ze strany našich občanů věnovat v horizontu několika dnů...
0 0
možnosti

juzek

14. 5. 2004 11:22
ukončení
Chtěl bych se zeptat, když už ten leasing vychází tak blbě, jestli, když si přesto auto vezmu na leasing (jsem OSVČ), budu ho třeba rok platit, dávat si do nákladů rozlišené splátky a potom se dostanu do problémů a smlouva o leasingu bude ukončena bez odkupu předmětu leasingu. Bude to mít nějaký dopad do účetnictví a na daně?
0 0
možnosti

přitel z leasingovky

14. 5. 2004 15:24
Re:
Pokud máš vozidlo ve firmě a předčasně ukončíš leasing, tj. dřive než uplyne 36 měsíců, nemůžeš si dát do nákladů splátku leasingu. Zákon totiž definuje leasing jako službu,která musí trvat minimálně 36 měsíců. Pokud auto a leasing převedeš na třetí osobu je to OK.
0 0
možnosti

real_goldie

14. 5. 2004 10:10
Autor
Nejak nechapu, prtoc autor rika, ze zmena DPH zdrazila leasing. Ne, sam si spocital, ze zmena DPH leasing zlevnila. Pokud jsou auta po zmene DPH zdrazsi, tak je to jenom proto ze je zdrazili prodejci / leasingove firmy.  Kazdopadne leasing jak se v cechach provadi neni zadnej leasing (financni pronajem) ale je to prodej na splatky, kterej se jenom za leasing vydava. Normalne kdyz mate auto na leasing, tak ho za 3 - 4 roky vratite leasingove firme. Taky neplatite plnou cenu auta, ale ani ne polovinu..... Staci se podivat na stranky nejaky automobilky ale ne .CZ
0 0
možnosti

Alderfer

14. 5. 2004 10:57
Re:
Nepleteš si náhodou finanční leasing s operativním?
0 0
možnosti

Jack

14. 5. 2004 9:37
Raději úvěr
Stejně je úvěr výhodnější. Člověk je ihned majitelem a když mu auto nedej bože ňáká šmejcka čorne, tak inkauseje od pojišťovny a nemusí čekat na to jak ho leasingovka okrade podruhé
0 0
možnosti

přitel z leasingovky

14. 5. 2004 15:27
Re:
to jo, pokud i v tom uvěru není vinkulace ve prospech veritele
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie

13. dubna 2024

Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?

14. dubna 2024

Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Majetkový test je otvírání Pandořiny skříňky

16. dubna 2024

Stát chce začít provádět u žadatelů o sociální dávky majetkový test. Má to opodstatnění: Dávky ze...

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

Sonda: Stavebko stojí za úvahu, akční nabídky zhodnotí vklady i o 5 %

19. dubna 2024

Stát srazil příspěvek na stavební spoření na polovinu. Od letošního roku přidá střadatelům nejvýš...

Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů

19. dubna 2024

Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...