Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hledání práce na internetu: jak se vyvarovat chyb

Již pár let neplatí, že na internetu nalezne zaměstnání pouze IT specialista nebo pracovník vyhledávající práci v informačních technologiích. Internet se stává čím dál více oblíbeným místem pro hledání zaměstnání a šanci nalézt zaměstnání má úplně každý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lukáš

SŠ, VŠ
Nejvíce mě baví komentáře VŠ . Jedná se většinou o takové zakomplexovance, kteří většinou prohráli boj o určitou pozici se SŠ, ačkoli si mysleli, že každý před nimi musí padnout na zadek. VŠ je jistě fajn, ale že by člověka dělala chytřejšího, si může myslet pouze v praxi neúpěšný absolvent VŠ . Znám spoustu skvělých a úspěšných SŠ a samozřejmě i naopak, ale pravidla tady neexistují.
0/0
2.6.2004 16:00

Zvachon

Re:
Taky jsem se pokoučel studovat. No hmm nějak to nevyšlo. Věnoval jsem se asi více svému koníčku-programování než studijnímu oboru-předstírání že programujeme a jsme strašně důležití(což většina blblounů z FITky ráda dělá). Mno stejně jsem se nic novýho nenaučil a odstupem času jsem rád že jsem tam nepromarnil velkou část života. Teď dělám v říši a můžu vám říct jak je tady na zaměstnání pohlíženo. Na vzdělání se bere opravdu minimální pohled a pokud jste v oboru dobrý tak stačí i základka. Jako důležitou je zde považována praxe, mezinárodní certifikáty. Nic takového jako móda já jsem ing. a ty seš hnida neni. Tituly se používaj jen v zaměstnání , tam kolikrát ani na dveřích neni a každýho je to osobní vět esli má školu nebo doktorát..
0/0
2.6.2004 18:34

Jenda

Re:
Rozhodně ti přeji tvoje úspěchy v Německu, nicméně problém "hloupých vysokoškolátků" nejčastěji řeší právě ti, kteří se na VŠ nedostali nebo ji nedodělali. Mám dvě VŠ, na tituly si opravdu nepotrpím, ale setkal jsem se už s hromadou zakomplexovaných SŠ, kteří mi povyprávěli o "hloupých vysokoškolácích", zatímco oni jsou borci, co VŠ převyšují o dvě až tři hlavy. Btw. úvaha nad stupiditou titulů je rozhodně důvěryhodnější od VŠ, co nějaký titul má, než od SŠ bez titulu. P.S. Věřím, že ses toho více naučil v praxi než na potenciální VŠ, ale češtinu jsi snad měl i na SŠ, včetně interpunkce (praxe asi tolik nezabírá).
0/0
3.6.2004 9:51

Jenda

Re:
To víte v německu se moc česky  nemluví a nepíše:)
0/0
3.6.2004 11:41

Edwin

absolventi...
Jako čerstvý absolvent jsem dělal spoustu pohovorů. Je důležité co do CV napíšete, protože o tom se s vámi potom budou bavit. Vůbec jsem se nebál napsat spoustu koníčků, které mám. Studijní předpoklady jsou jasně dané a k prověření stačí pár otázek z oboru a pak už zkušební doba. Abyste se k ní dostali, je potřeba zasvěceně pohovořit o uvedených bodech (třeba i ty koníčky). Z toho se dá poznat jakou máte šanci prosadit se v kolektivu, či do něj zapadnout. Nebo jak moc jste ochoten něco poznávat a hledat informace na vlastní pěst a ne na povel. Hlavní je být upřímný a ne ze sebe dělat mistra všeználka, ale přiznat, že nemáte obavu se někoho zeptat, když si nevíte rady. Je totiž důležité vědět, že člověk zná své meze a je za sebe zodpovědný a není to žádný střelec od boku. Co se samotného sehnání práce týká. Odpovídal jsem na spoustu nabídek a také mne většinou s díky odmítli. Tak jsem si dal sám naprosto jednoduchý inzerátek na prace.cz a světe div se!!! První měsíc nic ale potom se mi naprosto samo ozvalo minimálně 10 firem s jasným zájmem o mou osobu. Když už nic jinýho, tak si aspoň člověk spraví náladu a sebevědomí po neúspěšném aktivním vyhledávání zaměstnání.
0/0
2.6.2004 15:01

Krystof

Pribeh jednoho absolventa
Vazeni, jako absolvent vim co je to zac psat zivotopis a vezte ze je to drina. Dokonce jsem si obstaral nekolik chytrych knizek a prirucku personalisty abych vedel na co si mam dat pozor. Zkratka jsem si byl vedom psychologicke stranky veci. Porozhledl jsem se po ceskych serverech jez se orientuji na nabidku pracovnich prilezitosti a sestavil seznam firem a jejich konktaktu jez mne zaujaly. Zivotopis, dle meho nazoru, jsem vybrousil do dokonalosti a rozeslal na celkem 43 emailovych adres. Z toho mi prislo 10 odpovedi. 8 me slusnou formou odmitlo a 2 odepsali ze daji vedet(coz je v podstate totez). Pametliv toho ze mnoho personalistu uprednostnuje osobni schuzku, zavolal jsem tedy za dva dny na zminenych 43 firem(cely den u telefonu a tech penez:-/). Vsude rikali ze daji vedet nebo rovnou ze si cetli, ale absolventa nechteji, ze nemam praxi(argumenty typu ze 4 roky na skole jsem udrzoval sit nikdo nebral v potaz). Kdyz jsem rekl ze si mne mohou vzit na zkouzku a ze je o svych schopnostech presvedcim tak z diky pry ne. A to jsem nabizel ze ubytovani v miste si zajistim, popr. mohu pracovat na dalku-teleworking(tady je treba dat si pozor aby to nekdo nepochopil jako ze se chcete zasivat doma a nepracovat). Hledal jsem dnes docela bezne zamestnani jako spravce pocitacove site a systemovy administrator.Se sitemi jsem zacinal uz v dobe kdy malokdo vedel co je to Ethernet.. Stale casteji vidam ten neskutecny amaterismus kdy jako sysadmin sedi nejaky dirkovany inzenyr ktery kdysi oprasoval elektronky nakemu pocitaci a na vsechno si vola externi firmy, je neschopny, v problematice nevzdelany a technickou anglictinou taky nevladne. Casto vidam mlade kluky(15-18 let) kterym dohodil mistecko jejich tatinek a zdesene se ptaji co je to ten RAID ze jim to tam neco pise. Ja v jejich veku louskal regulerni vyrazy a delal strukturovanou kabelaz. Uz mi pripada ze zamestnavatele si mysli ze vsude naleznou idealniho zamestnance-cca.25 let, VS, 6 let praxe, plynne dva jaz
0/0
2.6.2004 13:59

Wolruf

Re:
presne tak, dnesni pozadavky jsou VS, 5 let praxe, 2 jazyky, vlastni auto, ochota cestovat atd.. Trosku premrstene, ale nekdy se da najit i neco pro absolventy, ovsem je toho mene.
0/0
2.6.2004 14:19

-bb

Re:
0/0
2.6.2004 15:01

-bb

Re: Zajimave...
Ja s tim nikdy problem nemel...postupoval jsem presne jako ty...zamestnat mne chtelo hned nekolik firem...asi to bude spise ve vyberu firem k zaslani a udajich vyplnenych v zivotopise ...musim rici, ze kdyz uz jsem se po roce ucastnil prijimacich pohovoru jako poradce, nektere "dokonale" zivotopisy jsme vyrazovali rovnou....
0/0
2.6.2004 15:07

sparky

Re: to je divny
ja jako zamestanavel mam naprosto opacny zkusenosti, uz temer pul roku schanime sysadmina a klidne bysme brali takovyho co ma praxi ve sprave siti na skole, protoze s takovejma mame nejlepsi zkusenosti ale bohuzel nikdo se nam neozyva na inzeraty, personalky chtej tri mesicni platy za zprostredkovani a jeste to co posilaj je odpad kterej nemuzou nikde udat.
 
0/0
2.6.2004 16:05

smugg

Re: Pribeh jednoho absolventa
…myslis regularni, ze?
0/0
1.6.2006 23:41

žbluňk

Vlastním internetový klub.
Každý dne vidín lidi, jak zoufale a vesměs marně hledají práci na internetu. Praxe je taková, že přes výběrová řízení je přijato jen málo lidí. Mnohem víc se práci najde " po známosti ".  Ono i požadavky uchazečů o zaměstnání jsou někdy přehnané. Tím se snižuje jejich uplatnění. Co poradit paní se dvěma dětmi, která je vyučená kuchařka s maturitou, ale nechce do kuchyně a potřebuje jen ranní směny kvůli dětem ? Nebo paní rok před důchodem ...........  ?
0/0
2.6.2004 13:17

fulla_closet_communists

Re:
To neni tak uplne pravda. Protoze reference "strejcka" nebo "tatinka" jeste neznamenaji kvalifikaci. A behem 3 mesicni lhuty se to sakra pozna.
0/0
2.6.2004 15:20

žbluňk

Re: Hmmm,
to už je věc jiná. Taky hledám lidi na doporučení a ne z inzerátu.
0/0
2.6.2004 15:33

Petr V.

Jezis to jsou blbosti!
Tak podle tehle blbosti, bych jako zamestnavatel, dnes jiz 32 lidi, nikoho neprijal! Cosi jako zivotopis me vubec nezajima a cosi jako komunikace emailem me totalne (!!) nebere. Jedine telefon, domluvit si osobni pohovor a tam se hned pozna co v kom je! VS me nezajimaji jiz z principu, nepotrebuji lidi co sosaji z firmy prachy (i kdyz take dva sikovne kluky mam). Radeji si vezmu stredoskolaka a dam mu penize co bych musel vydat za VS. Je mi jedno jestli maji praxi nebo ne. Staci videt, ze se snazi a ze se pokouseji vse co nejdrive naucit a osvojit. Sikovneho clovicka poznate uz pri pohovoru!
0/0
2.6.2004 13:08

Wolruf

Re:
Predpokladam pane, ze asi taky nejste vysokoskolak a ze podnikate nejspis v zednicine a ty dva vysokoskolaky tam mate na vypocet materialu nebo neceho podobneho :_) No a ted vazne. To ze date stejne prachy SS namisto VS je vase blbost, protoze za stejne penize byste mohl mit kvalitnejsi pracovni silu a to hlavne tehdy, pokud podnikate v odvetvi vyzadujicim odborne znalosti. Mozna by bylo treba si uvedomit, ze VS studuje v oboru nekolik let a ma patricny rozhled, kdezto vas SS bude umet pouze to co ho naucite. V jednom ovsem mate pravdu. SS vam do toho moc pindat nebude a bude drzet hubu, protoze toho moc vice vedet nebude. Namisto toho VS bude chtit samozrejme svoje myslenky prodat a bude se chcit prosadit. No a uplne nakonec bych jen dodal, ze delam v IT a rozhodne preferuji vyskolene VS. Nejde o to, ze by SS nebyl schopny treba naprogramovat, ale nad zpusobem jakym to udela zustava nekdy rozum stat a neni proste nad to mit odbornika. Nehlede treba na to, ze SS nemuze nic vedet o slozitostech, optimalizacich atd.. Takze SS nebo VS?? Asi jak kde ne :_)
0/0
2.6.2004 13:26

jj

Re:
No ja nevim, jak je to v globalu, ale u nas ve firme v posledni dobe nastoupili dva vysokoskolaci absolenti informatiky na mista programatoru a jsou totalne neschopni. To co z nich leze se vubec neda rozumne pouzit. Akorat jsou chytri jak radio. Ma osobni zkusenost s praci v IT je takova, ze VS diplom nema moc vliv na kvalitu prace a plat. Neschopnost lze pozorovat u VS stejnou merou jako u SS. SS maji casto tu vyhodu, ze jsou tak nejak pokornejsi a radeji se uci nove veci.
0/0
2.6.2004 14:18

Wolruf

Re:
no ona informatika neni jen o programovani jak se spousta lidi domniva. Ale posadte vedle sebe problemu neznaleho SS a VS a mel byste pozorovat rozdil ve prospech VS, pokud to neni uplny lempl a tu informatiku nevystudoval na zemedelce nebo nekde jinde :_). Mimochodem, kde ti vasi informatici vystudovali, smim li vedet?
0/0
2.6.2004 14:48

fulla_closet_communists

Re:
mate recht !  Programujou i lidi ze zakladky - ale uplne jim chybi premejsleni o tom jestli to co udelaj ma system nebo to tam zapadne. A to nemluvim o pripadnych matematickych a jinych znalostech bez kterych je programatorstvi tak akorat bastleni.
0/0
2.6.2004 15:22

Wolruf

Re:
napsal jste presne to co jsem myslel :_)
0/0
2.6.2004 15:24

Zvachon

Re:
Pane programoval jste nekdy v necem jinem nez v zuzual basicu? Proc myslite ze programovani bez matematickych znalosti je jen bastleni? Vite ono zalezi jestli programujete raytracingovy software nebo ucetni program. Znam osobne tri lidi co delaji do jadra(linuxu vime?). Jsou to perfektni programatori a oba vedi prt co jsou to nerovnice.
0/0
2.6.2004 18:24

Melkor

Re:
IMHO lez jak vez! Konkretni jmena by nebyla, ze?
0/0
8.6.2004 21:15

pers

Re:
Jako dlouholetá personalistka fy s 1200 zam. Vám dávám za pravdu.
0/0
10.6.2004 12:05

Dan

Re:
Tak na tom je tak pulka pravdy, znam tolik lidi SŠ, který jsou opravdu profici ve svým oboru a znam holik VŠ, kteří jsou opravdu k ničemu. Hlavně v dnešní dobe je moderni studovat "peďák" kvůli nejsnadnějsímu ziskani tiulu. Rozhodně bych netvrdil, ze VŠ je lepší, rozumnější a má větší přehled. Ne všechno co se naučíte ve škole se dá použít v praxi.
0/0
2.6.2004 14:32

Wolruf

Re:
ano ano, mate pravdu. Ale ja tady nemluvim o pedaku, zemedelce, ekonomce a podobnych skolach, kde se titul rozdava ve vetsine pripadu zdarma za ucast. Mluvim hlavne o IT, MATFYZ
0/0
2.6.2004 14:52

-bb-

Re: S tim zaverem ...
100% souhlasim...nad resenim nekterych SS mi take nekdy zustava rozum stat...vetsinou jsou hodne nesystemove a jednorazove ucelne...Nechtel bych je vsak vsechny hazet do jednoho pytle ...
0/0
2.6.2004 15:14

Indulona

Re:
A není to spíše tím že vysokoškoláci pro Vás zkrátka dělat nechějí? No ani se jim nedivím...V čem vůbec podnikáte? V čištění kanalizací?
0/0
2.6.2004 13:48

Pavel

Re:
Měřit inteligenci tím, jestli člověk má SŠ nebo VŠ je dosti neštastné. Vezmu-li pro příklad oblast IT, ve které pracuji, tak si dovolím tvrdit, že schopný člověk SŠ pracující stejnou dobu, co studuje druhý člověk VŠ nabyde mnohem více znalostí praxí než onen VŠ. A co si budeme povídat v IT je praxe k nezaplacení.
0/0
2.6.2004 14:55

Wolruf

Re:
mate pravdu jiste ze nabyde, ale pouze ve velice uzkem spektru, coz ovsem muze svym zpusobem i vyhovovat
0/0
2.6.2004 15:13

huj-luj

Drobnosti....
"...Nikoliv tedy fotografie z bazénu, dovolené či plesu. Tím maximálně pobavíte personalistu, na pohovor Vás pravděpodobně nepozve..."
To je pravdepodobne, ale ne jiste. Moje doposud nejlepsi zamestnani s platem nekolikanasobne presahujicim prumer jsem ziskal prave proto, ze se personalista na dotazniku a zivotopisu bavil a necetl zname inteligentni fraze.
"...Význam internetu je v rychlé komunikaci a interakci..."
  Ha ha ha! Tomuto snad nikdo neveri. Nebo ano? Kdyz prijimam lidi do sveho teamu, uprednostnuji rychlejsi komunikaci - telefon.  
0/0
2.6.2004 12:52

MK

Re:
Ha ha ha! Tomuto snad nikdo neveri. Nebo ano? Kdyz prijimam lidi do sveho teamu, uprednostnuji rychlejsi komunikaci - telefon. -->> Není náhodou rychlé umístění inzerátu komunikací? (komunikace=způsob předání informace)
0/0
2.6.2004 18:40

Alaj

Praxe absolventů?
Nevěsstě hlavu. Z osobní zkušenosti vím, jaké to je napsat životopis, když jste absolvent. Ale určitě pomůže napsat praktické zkušenosti získané v průběhu studia při tzv. stážích, nebo praxi. Samozřejmě zaměstnavatele, který chce vychovat vlastního zaměstnance a chce přijmout mladého, dosud "neovlivněného" člověka zaujme třeba i přehled brigád vykonaných v průběhu prázdnin. To ukáže vlastní aktivitu a snahu získat finanční prostředky. V případě, že jste absolvovali praxi v rodinné firmě, uveďte i tuto zkušenost. Pokud budete mít dotaz na na lidské zdroje, včetně absolventům, rad je zodpovim, neboť v teto oblasti pracuji.
0/0
2.6.2004 12:02

Evelin

Re:
Tak poradit - to by se mi siklo. Jsem ten pripad, co zna 2 jazyky, ma 5 let praxe vcetne, a praci hleda. Prijdu si naopak, je uz jsem prilis zkusena - nachazim v naproste vetsine juniorske pozice. Je v mem pripade vubec jeste efektivni hledat na internetu, nebo je lepsi kontaktovat primo personalky - a pokud tak, lepe je odpovidat na konkretni mista, nebo kontaktovat na primo personalku 'na blind'?  Nebo je potreba se dostat primo k headhunterum? Kde se daji najit? - ti vetsinou pozice nikde neinzeruji.. Diky za odpoved.
0/0
27.7.2004 19:27

marlon

Absolventi?
No napsáno to tady je hezky, ale jak má zaujmout personalistu absolvent, který vlastně ještě neví co umí a neví co může nabídnout. Takové domněnky jako, to jsme se učily ve škole, to umím je docela klamavé. Praxe je úplně jiná. A co by měl absolvent vyzdvihnout v průvodním dopise Bylo by dobré kdyby se podobná témata zaměřila také na absolventy, kteří si hledají své první zaměstnání a ne pořád na ostřílené zaměstnance, kteří už vědí co pracovní pozice, o kterou se uchazí obnáší a co může zaměstnavateli nabídnout.
0/0
2.6.2004 11:02

Martin Kouřil

Re:
Dobrý nápad, článek shodou okolností mám připravený a příští týden ho dám na www.cvmarket.cz Díky za inspiraci MK
0/0
2.6.2004 12:15

mama

Re: Oparavdu velmi dobrý nápad.
Už se těším na ten článek.  Chtělo by to ale opravdu dobře propracovat. Přidat i příklady ze života + konkrétní vyjádření absolventů jak našli práci nebo jaké úskalí musí překonávat.
0/0
2.6.2004 13:05





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.