Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Není radno zahrávat si s věřitelem

Banky, splátkové a leasingové společnosti na českém trhu se snaží po vzoru ostatních zemí zavádět do praxe úvěrový registr. Rozhodně je to pro ně velmi výhodné a pokud by příslušné instituce fungovala bezchybně, byla by velkým přínosem pro banky i klienty. Jaký je přínos těchto registrů pro vás? Hrozí nějaké nebezpečí, budete-li v nich evidováno vaše jméno?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

goob

22. 12. 2004 2:30
Není na tom nic špatného..
Pokud pomineme (doufám, že ojedinělé) případy, kdy se do registru neplatičů dostane neprávem, chybou atd., je to skvělá věc. Je to obrana společností, které půjčují peníze. Dělám underwritera v jedné společnosti, která je napojena na úvěrový registr a ušetří nám spoustu peněz. Vy byste půjčili 20 tisíc na nový mobil člověku, který podle registru nezaplatil žádnou ze splátek u jiné společnosti a ten záznam je starý třeba i více, jak dva roky? Takový člověk je podvodník a měli by ho spíše zavřít! goob B-]
0 0
možnosti

black register

17. 9. 2004 9:27
kdejaký
šmejd si už dělá černé registry - tzv. black lists - je to prostě policejní stát , stát udavačů a jiných krys.
0 0
možnosti

DOKTOR

20. 8. 2004 22:01
ZASE ŠPATNĚ
ZASE CHYBA!!!!!!!!!!!!!!!!!! MILÉ FINCENTRUM, ZASE UVÁDÍTE NEPŘESNÉ A ZAVADĚJÍCÍ INFO. PREZENTUJETE SE JAKO NEJLEPŠÍ KOMENTÁTOR FINANCÍ, ALE ÚDAJE O CBCB JSOU VELMI NEÚPLNÉ A TÍM PÁDEM PRO ČTENÁŘE VELICE ZAVÁDĚJÍCÍ. PROBERTE SE.
0 0
možnosti

Chose

20. 8. 2004 14:44
Neverte registru - lze
Ma vlastni zkusenost s regitrem je vice nez spatna. V minulosti jsem byl rucitelem za uver, u nehoz sice dochazelo k opozdenym platbam, ale nikde ne s takovym zpozdenim, ze bych byl vyzvan neco plnit ze sve rucitelske pozice. Nakonec cely uver byl splacen radne a vcas a bez jedine koruny penalizace za opozdenou platbu. Preste vsechno nema registr jediny problem o mne sirit informace, ze jsem jako rucitel, resp. jako prijemce uveru nespolehlivy klient. Skutecne jsem se tyto informace zjistil, kdyz jsem u jiste banky pozadal o precerpani sveho bezneho uctu. Vyhodili mne jako spinave pradlo. Takze i kdyz jsem nic neporusil, jsem odsouzen. A nikdo s tim nechce nic mit. Registr tvrdi, ze je vse v poradku a banka, ktera mimochodom tyto informace o mne poskytla bez meho souhlasu, se mnou nekomunikuje. At zije registr ?
0 0
možnosti

fanda

20. 8. 2004 15:44
Re: neverte registru
Chyba není v registru, ten nerozhoduje o tom, zda úvěr dostaneš či ne. Je to jen alibismus bankovních úředníků. Konkrétní případ: jsem v registru, údajně označen jako ručitel dvojkou (tj. opožděné splátky). Žádal jsem o hypotéku - v KB mne odmítli s odkazem na záznam v registru, v ČS chtěli znát důvod záznamu, poté si nškde něco ověřovali a do 14ti dnů jsem hypotéku měl vyřízenou.
0 0
možnosti

Honza

20. 8. 2004 12:33
Neprávem v registru
Dostal jsem se do registru CBCB, což jsem zjistil v okamžiku, když jsem žádal o hypotéku. Dala mě tam Raiffesen bank, u které mám běžný účet. Prostě zaměnili kreditní zůstatek za debetní. To se prý stává. Zapírali, že prý s registrem vůbec nespolupracují. Arogantní jednání samozřejmostí. Nakonec mi někdo od nich zavolal a řekl, že jsem měl pravdu a že teda "Sorry". Div mi jeste nerekl co jako chci. Pozor vsichni, z informaci co jsem dostal vyplynulo, ze to muze byt problem rady klientu RB. Doporucuji nechat si udelat vypis, drive nez pujdete do jine banky zadat o uver. Mizerove..
0 0
možnosti

Tomáš Denemark

20. 8. 2004 12:43
Re:
Je to ojedinělý případ....opravdu. Takové omyly se dají spočítat na prstech jedné ruky (možná dvou). Jinak jsou případné chyby způsobené tím, že záznam je uložen v chybových tabulkách a není aktualizován. To však Vaše hodnocení v bance negativně neovlivní, protože chybové tabulky znemožňují takovou informaci v bance použít.
0 0
možnosti

Tomáš Denemark

20. 8. 2004 12:22
Trochu staré informace
Rád bych nabídnul autorovi textu, že si může ověřit některé zastaralé a neaktuální informace, které se v článku v souvislosti s registry objevují na tel. č. 222 811 032. Jedná se zejména o informace týkající se bankovního registru klientských informací. Jsou zkreslené a mohou čtenáře uvést v omyl.
0 0
možnosti

kix

20. 8. 2004 19:38
Re:
Ano, CBCB nemravně zdražil o 100% služby - /že by "přiměřené náklady" - podle zákona "věcné náklady" - vzrostly na dvojnásobek"?/ . A za standardní výpis si účtují 100Kč /i kdyby byl jednou za rok/, to jest za výpis, pro který sice jdete osobně, ale vyhotoví vám ho za MĚSÍC /přestože jde vyjet z počítače za pár minut. To není vtip. Plus nechápu obstrukce typu, že zaslaná žádost musí být s notářsky ověřená.
0 0
možnosti

Petr

20. 8. 2004 12:04
Není nadto být v registraci
Myslíte si, že je dobrá tato databáze a jiné databáze?Proč myslíte, že se omezují hotovostní pladby?Vše se dá zdůvodnit.Žil jsem dlouhá léta v USA a tam mají také databáze,když jsem žádal o přidělení linky na tel. zjistilo se,že jsem před 5lety nezaplatil jednu splátku a už jsem byl nespolehlivý!Proč myslíte,že se všude zavádí čipy,no pro naše dobro na úkor nepoctivců!Ale věci se mají jinak,vše k tomu směřuje,ne to není k smíchu,bohužel.
0 0
možnosti

Dravec

20. 8. 2004 11:32
Registry
Dle zákonu o bankách, na který se pisatel odvolává, právě banky nemuseli mít souhlas klienta a k přesně definovanému účelu si data mohli začít vyměňovat ihned (BRKI). Již dnes existují systémy,které bankám umožňují prověřit klienty z více zdrojů (BRKI, NRKI, CRU, SOLUS) a dělat nad nimi prescoring, scoring, behaviorální scoring a neposlední řadě collection (technologie předbíhá zákon).  NRKI je registr obdobný BRKI, ale je určen ostatním nebankovním institucím. Start bude začátkem roku 2004 a poté už opravdu nebude úniku:)
0 0
možnosti

Tomáš Denemark

20. 8. 2004 12:25
Re:
Start NRKI bude na počátku roku 2005. Dělat prescoring, scoring, behaviorální scoring nad daty ze všech registrů není dle mého názoru v souladu se zákonem. A opravdu by mě zajímalo jaký prescoring....??
0 0
možnosti

ufi

20. 8. 2004 9:50
to zas bude občas veselo,
až lidi začnou reklamovat chybné údaje. ze zkušenosti s leasingem vím, že chyb je dost, ačkoli jsem celou dobu splácel včas jak měl, tak se leasingovce podařio 2x zaúčtovat blbě (i když byl trvalej příkaz, takže každej měsíc chodili stejný údaje), takže jsem byl byl upomínán že dlužím a přitom jsem nic nedlužil. a pojišťovny stejnej problém, zmatek v údajích. bratrovi u jedný pojistky taky reklamovali, že nezaplatil dvě splátky, ukázalo se dle bankovních výpisů, že ty dvě splátky jsou zaplacený, že asi vyjeli výpis někoho jinýho. a že naopak asi chybí jedna z dob, kdy ještě platli složenkou (ti blbci si útržky pořádně neschovávali), tu původně nežádali a tradičně pak ještě žádali jednu platbu, kterou opět šoupli jinam, i když to šlo zase z trvalýho příkazu.
a navíc jak chtěj dělat registr, když já mám třeba prachy u dvou bank a tý druhý jsem nedal oprávnění používat moje údaje, po zkušenostech z první banky, kdy mi pak začali chodit nabídky na stavební spoření z dceřinný firmy apod. mám pocit, že nás stejně donutěj jim to časem podepsat, protože kdo nebude dobrovolně bankám dávat údaje, tak toho pak seknou při poskytování případnýho úvěru.
0 0
možnosti

Honza

20. 8. 2004 10:13
Re:
v leasingovkách je oprvdu často bordel s informacemi, často si protiřečí - dlužíš, nedlužíš, máš přeplatek - vše jsou schopni tvrdit ve stejném týdnu (zkušensot mého kamaráda s leasingem auta, který chtěl potvrzení o splacení leasingu u jedné menší leasingovky). Z Tvého přípsvěvku nevyplývá, že bys měl u bank úvěr - pokud máš jen spořící účty (tj. bez kontokorentu, u něj je zapotřebí už registr), tak žádné informace do CBCB o Tobě nechodí. Souhlasí i to, že banky chtějí čas od času podepsat novou smlouvu, ve které přibývají podobné nesmysly, jako souhlas s předáváním inforamcí dceřiným firmám, souhlas s předáváním údajů do registru apod... - stojí za to pozorně si předem pročíst, o co jde.
0 0
možnosti

Dan

20. 8. 2004 9:48
smlouvy
> Proto čtěte vždy pozorně smlouvu, kterou budete uzavírat. Otazkou zustava, je li zmena mozna. Z vlastni skusenosti vim, ze tato moznost neexistuje ani principielne. (sporitelna/hypoteka).
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...