Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Ohlídejte si svého agenta!

Když při schůzce s pojistným agentem přijde řeč na výši spoluúčasti, tedy na částku, kterou se má pojištěný podílet na plnění pojišťovny, zpravidla to dopadne pro klienta nevýhodně. Jak si od pojišťoven nenechat tahat peníze z kapsy?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Sttell

26. 8. 2004 21:27
hostina
Jak je vidno nechtějí pojišťovny jen žrát ale chtěly by i při tom mlaskat.
0 0
možnosti

Romik

26. 8. 2004 9:47
Absolutni nesouhlas
Tady se jasne ukazuje, ze matematika se nekdy dost lisi od praxe. Mam pojistku se spoluucasti 1% a Skodu Octavii k tomu. Mam ji dva roky a za tu dobu mi pojistovna likvidovala 1 udalost nad 10 tisic a 4 udalosti tesne pod 10 tisic. U toho vyssiho plneni mi dokonce servis zapujcil nahradni auto po dobu opravy a pojistovna to zaplatila. Pojistne udalosti byli vesmes bez meho zavineni s vinikem neznamym (krome 1, byla pod 10 tisic). NIKDY bych nove auto nepojistil s jinou spoluucasti nez max. 1%. Vim o cem mluvim a jsem rad, ze jsem to tak udelal - rozhodne jsem na tom dost usetril. Jeste poznamka - pred Octavii jsem mel Felicii, kterou mi nakonec ukradli - zde jsem mel pojisteni s 10% spoluucasti a frekvence i vyse pojistnych udalosti byla vicemene podobna - vyjma toho odcizeni samozrejme :-)
0 0
možnosti

Adam

26. 8. 2004 10:21
Re:
Pokud vám ty škody způsobuje někdo jiný bez vašeho zavinění, tak proč jste nepožadoval úhradu z povinného ručení škůdce? Je to rychlejší a plnění je vždy vyšší (i s půjčením auta)...
0 0
možnosti

motmen

26. 8. 2004 9:38
Jiný pohled podruhé
Plně souhlasím s Karlem. Mám úplně stejnou zkušenost. Měl jsem na svém autě škodu za cca 13000,- Jelikož jsem měl havarijní pojistku se spoluúčasní 10000,- Kč dostal jsem od pojišťovny 3000,- Kč a to jsem ji musel několikrát urgovat. Když jsem to sečetl vyšla mě tato "sranda" dráž než by mě stálo pojistné s nižší spoluúčastí. Takže krátce řečeno, nesouhlasím s tím co je uvedeno v článku a i nadále řídím heslem, že nejsem tak bohatý abych si kupoval levné věci
0 0
možnosti

emil

26. 8. 2004 9:35
dotaz- ??
Ciste teoreticky : Lze uzavrit pojisteni u nekolika pojistoven a az se neco stane tak mi zaplati vsechny? 
Nebylo by treba vyhodne uzavrit nekolik pojisteni s veeelikou spoluucastii a az bych dostal od kazde pojistovny trochu, tak bysuma sumarum byla skoda zaplacena cela?? 
Asi blbost ze?
0 0
možnosti

TT

26. 8. 2004 9:53
Re: dotaz
Jo, současně u víc pojišťoven lze pojistit s několikanásobným plněním snad jen život, u pojištění majetku u více ústavů by se pojišťovny měly dohodnout a plnění rozpočítat podle výše jednotlivých pojištění (ale neumím si to v praxi představit...), navíc v dotaznících se nejspíš zeptají, jestli jste pojištění u někoho jiného.
0 0
možnosti

Karel

26. 8. 2004 9:00
Jiný pohled
Mám jinou zkušenost. Měl jsem havarijní pojištění a agent mi nabídl 4 varianty hned: 1%/1.000, 5%/5000, 10%/10.000, 20%/20.000.. Zvolil jsem variantu 10/10 a myslel jsem si jak jsem ušetřil, protože je pravda, že jsem platil možná ani ne polovinu toho co při 1/1.. Následně mě dvakrát vybrali auto, nic sice neukradli, protože jsem tam nic neměl, ale škoda na zámcích, dveřích, vnitřku byla zhruba 8.500: výsledek 0,-Kč z pojišťovny...no a jednou jsem klepl při couvání o sloupek, který není vidět v zrcátku-znáte to: 13.500Kč a výsledek 3.500,- Kč.. Tak jsem to po roce změnil na 1/1 protože ta zdánlivě ušetřená půlka mě stála 18.000 navíc.. (platím něco kolem 20.000 a před tím asi 11.000) Takže ten článek může být pravda, ale jen pro toho co se mu nic nestane! Karel
0 0
možnosti

marty

26. 8. 2004 9:21
Re:
Jo a od týhle chvíle se nic nestane :-)) A vás to bude stát o 9000 víc:-((
0 0
možnosti

Karel

26. 8. 2004 8:51
jiný pohled
0 0
možnosti

Aleš Náhlík

26. 8. 2004 8:06
Ano, Ano, Ano
Narozdíl od příspěvků níže s hlavní záasadou bezezbytku a naprosto souhlasím: pojišťovat se mají pouze velká rizika. Jsem matematik, kalkulací rizika se živím.
 
Pojišťování velkých rizik má cenu všude: v neživotě (spoluúčast), ale i v životním pojištění (pracovní neschopnost ne od 15 ale nejméně 29. dne, trvalé následky (např. od 10% s progresí na 500 000 Kč), ale ne doplňkové úrazové pojištění, kde dostanu za zlomenou ruku několik tisíc.)
 
Jenomže - to by museli klienti nebo agenti něco vědět o analýze potřeb. Na tomto trhu je pouze 1% (nepřeháním) poradců, kteří umějí solidně poradit, znají cenu rizika a vědí, co může člověka skutečně ohrozit.
 
Příkladem je úrazové pojištění, tolik oblíbené v Česku. Kromě pojištění trvalých následků je vše zbytečné. Pracovní neschopnost, smrt, invalidita musí být pojištěna z jakékoliv příčiny - stačí se podívat na statistiky.
 
Děkuji za článek, je blízko dobré radě.
0 0
možnosti

Honzajs

26. 8. 2004 9:13
Re:
Souhlasím, pojišťovat by se měla pouze rizika, která rodina nezvládá a která b yměla výrazný dopad na životní úroveň.
Vše ostatní je jen tahání peněz z kapsy.
0 0
možnosti

Krabat

26. 8. 2004 6:56
Navís si trochu protiřečí,
protože v tom článku píše, že samy pojišťovny mají zájem na pojistkách se spoluúčastí (snížení možnosti morálního hazardu, snížení agendy,....). Proč by tedy agent měl dostávat za takovou pojistku míň? To už je jak v blbákově...
0 0
možnosti

Realista

26. 8. 2004 6:52
Ještě si neodpustím...
rozhodně by do Vašich článků neškodilo vnést trochu serióznosti a nezaujatosti. Třeba se nechte na nějaký čas zaměstnat u pojišťovny sám, aby jste poznal jak se chudákovi klientovi bezvadně lže.  Nekoupil by od Vás ani burák. Víte doba zlatokopů v pojišťovnictví je už dávno pryč. Novela zákona v pojišťovnictví hovoří jasně. Málokdo si lajzne klientovi něco zalhat. Snad jen začátečník něco opomene říci z nevědomosti, ne ze zlého úmyslu. Inu každý se učí...Zkuste to i VY.
0 0
možnosti

Realista

26. 8. 2004 6:45
Občan si dává pojištění proto, aby při pojistné události zaplatila pokud možno vše pojišťovna...
nepojišťuje se proto, aby při menších škodách třeba do 10000-15000Kč solil ze svého. To si rovnou případnou škodu může zaplatit sám. A provize? U takových pojistek je většinou zanedbatelná. Takže řeči o tom, jak jsou agenti vychytralí a nabízí klientovi nevýhodný produkt jsou liché. Proč by to dělali? Kvůli pár desetikorunám provize? Příklad z USA je obzvláště návodný pro náš pojišťovací trh. Pročpak jste nepoužil příklad z našeho trhu? Já vám to povím, protože by jste neměl o čem psát, protože by to nestálo za řeč.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie

13. dubna 2024

Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?

14. dubna 2024

Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Majetkový test je otvírání Pandořiny skříňky

16. dubna 2024

Stát chce začít provádět u žadatelů o sociální dávky majetkový test. Má to opodstatnění: Dávky ze...

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

Sonda: Stavebko stojí za úvahu, akční nabídky zhodnotí vklady i o 5 %

19. dubna 2024

Stát srazil příspěvek na stavební spoření na polovinu. Od letošního roku přidá střadatelům nejvýš...

Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů

19. dubna 2024

Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...