Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Berňák bude radit s daněmi

S tradičním zmatkem okolo placení daní je možná konec. Tuzemští podnikatelé by totiž mohli již od příštího roku dostat od ministerstva financí do ruky více vodítek, jak se zorientovat v nepřehledných daňových zákonech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jirkala

NO COMMENT

to bude zalob na stat za ty rady 8-o8-o8-o

0/0
19.4.2006 19:50

Tomáš

prosba o radu

Zdravím všechny,

prosil bych o radu. Studuji na vysoké škole. V lednu jsem ukončil bakaláře a v září jsem nastoupil opět na tu samou školu na navazující magisterské studium. Dneska mi ale na daňáku řekli, že si mě od září již nemůže rodič odpočítat jako dítě, protože prý studuji druhou školu a to údajně pak již odpočítat nelze. Mě se to ale moc nezdá, myslím si, že když je to navazující, že to musí jít. Pokud by mi někdo věděl poradit, nebo mě alespoň odkázal na nějaké stránky, kde mi poradí, byl bych vděčný.

Díky, přeji hezký den

0/0
19.4.2006 17:51

kockasarinka

Re: prosba o radu

Obávám se, že pes je zakopán jinde. Příprava na budoucí povolání se posuzuje podle zákona o státní sociální podpoře  par. 12 až 15 č. 117/1995 Sb a výklad je takovýto: "daňové zvýhodnění náleží po dobu od ukončení studia na vysoké škole do dne, kdy se dítě stalo studentem téže nebo jiné VŠ, POKUD studium na téže nebo jiné vysoké škole BEZPROSTŘEDNĚ  navazuje na ukončení studia na vysoké škole, NEJDÉLE však doba TŘÍ kalendářních měsíců následujících po kalendářním měsíci, v němž dítě ukončilo studium na VŠ". Obávám se, že sleva nenáleží ale na berňáku samozřejmě chytrá paní neví proč a neumí to vysvětlit. Je mi líto.

0/0
19.4.2006 20:29

Marek Staněk

Přehledný daňový systém...

Chm, asi by neprošlo vyjmenovat základní potraviny, stanovit základní provedení ošacení (bavlna / len, jedna barva, letí / zimní) v ceně do X, nájem, elektriku, vodu, plyn pro domácnosti, a veřejnou dopravu a charitu od DPH a daně z příjmu osvobodit, a zbytek hodit třeba do 15ti procent DPH?

Jako daňový náklad uznat pouze to co přímo souvisí s oborem činnosti, stanovit hranice pro dary, sponzoring, podporu školství a výzkumu, a šlus?

Stálo by pak někomu za to snažit se o úniky? IMHO by tím bylo vyřízeno jednou provždy.

0/0
19.4.2006 15:38

Honza

Re: Přehledný daňový systém...

Přehledný daňový systém, jednoznačný a bez chyb, je noční můrou všech ministerských úředníků. Co by proboha dělali, kdyby nemohli každý rok měnit daňová přiznání, definice pojmů atd.? Vždyť by se museli, nedejbože, začít živit prací!

0/0
19.4.2006 15:41

odborník .)

á pozor, pán je zřejmě

0/0
19.4.2006 15:43

Marek Staněk

Re: á pozor, pán je zřejmě

A reagující je evidentně hospodský povaleč. Kritizovat zvládne každý, ale že by taky zaperlil a odhalil mystické tajemství co je na tom návrhu taková kravina, to už ne, že? Doporučil bych použít kobercovku a v několika vrstvách omotat hlavu hned pod nosem. A možná bych připojil i obě ruce.

0/0
19.4.2006 16:03

hozpodský povaleč

Re: Re: á pozor, pán je zřejmě

Tak hele, mě si do huby laskavě neber !!! Já mam navíc citlivou kůži a i obyčejná náplast mi způsobí mírnou alergickou reakci, takže ta kobercovka by mě zcela jistě zabila...

0/0
19.4.2006 16:14

vL

Re: Re: á pozor, pán je zřejmě

Jediná věc, kdysi se vedoucí jistého finančního ústavu vyjádřila, že 90 % odhalených daňových nedostatků je odhaleno tak, že se dotyční podnikatelé dojdou (dost bláhově) zeptat jak mají co udělat na finančí úřad.

Vzhledem ke známé odpovědnosti našich úřadů a úředníků není nic jednoduššího než vydat závaznou radu k daním a pak dotyčného zinkasovat, přičemž ani úřad ani úředník nebudou nikomu za nic odpovědní. ;-D

0/0
19.4.2006 19:35

korčagin

uf

to sem rád že majitelé posiloven už netápou R^

0/0
19.4.2006 15:36

Qwer

Příklad se Škodou a motory od VW

Ten příklad je blbost. Kdyby autor trochu uměl číst a vyhledat si informace, zjistil by, že dotaz na převodní ceny lze podat pouze "do budoucna" na ještě neuskutečněné obchodní případy a pouze na způsob tvorby ceny mezi spřízněnými osobami, nikoliv na její výši. takže o nějakém potvrzování již probíhajících obchodních případů nemůže být řeč.

0/0
19.4.2006 15:08

loginname

HAHAHA

"....na starosti bude mít hlavně velké firmy........" No tak takové firmy již zaměstnávají dobré právníky a rady nepotřebují........

Že by zase jen předvolební tah? :-/

Kdyby raději celý zákoník spálili a sepsali znovu z gruntu.......

0/0
19.4.2006 15:04

korčagin

Re: JAMAHA

Jasně, ty časy, kdy velké firmy zaměstnávaly špatné právníky a proto potřebovaly rady sou už pryč. 8-o

0/0
19.4.2006 15:40

Qwer

Editační povinnost

Snad jen doplním, že kromě převodních cen za pálku 50.000,- Kč je od loňska ještě možno požádat o závazné posouzení na uplatnění daňové ztráty. To je potom zadarmo...  

0/0
19.4.2006 14:50

mos

zakony

Fakt by neslo udelat jednoduche zakony, kde by bylo vse pohromade, nebo prinejhorsim odvolavka v §9, ze jeste pozor viz ustanoveni §28.

Dneska je potreba cist uplne cely zakon (a nekolikrat) i kvuli banalni veci, protoze dalsi paragrafy jeste upravuji predchozi paragrafy o ruzne vyjimky apod. A navrch vseho jsou tam pak jeste odkazy na uplne jine zakony a vyhlasky a nevim co. Chlivek.

A pak si clovek jeste nahodou najde tzv Pokyny, kde urada dovysvetluje to, jak se mysli v zakone to a to.

0/0
19.4.2006 11:13

Ferin007

Re: zakony

Ne, nešlo. Aspoň dokud bude MF řídit nevystudovanej ekonom Sobotka. ;-( Jeho poslední novely, týkající se výdajových paušálů pro živnostníky a společnýho zdanění manželů, to jsou skutečný perly!! Rv Rv A to nemluvím o jeho pokynu, který vydal 31.3. odpoledne (!!!), že při přechodu na paušál se bude muset doplácet penále z dodatečnýho přiznání za rok 2004!!! Rv Rv 

0/0
19.4.2006 14:39

Martin

Re: Re: zakony

Přečti si ten pokyn znova, hlavně poslední odstavec - doporučuje posuzovat žádosti o prominutí penále kladně ;-)

http://cds.mfcr.cz/cps/rde/xchg/SID-53EDF4E6-8B42F1D0/cds/xsl/219_5932.html?year=PRESENT

:-P

0/0
19.4.2006 14:47

Ferin007

Re: Re: Re: zakony

Asi by sis ho měl přečíst pořádně ty. Zaprvé pouze "doporučuje", FÚ se tím nijak řídit nemusí. Zadruhé je s tím plno admistrativy navíc, ale hlavně, za žádost o prominutí se platí 1.000,- Kč !! !! !! Nevratně! Navíc FÚ na můj dotaz sdělil, že v žádným případě nebudou částku odpouštět celou! Když tak pěkně doporučuje, nechápu, co mu bránilo vydat vyhlášku nebo závaznej pokyn, že se z toho žádný penále počítat nebude. Tu situaci zavinil on pozdním přijetím zákona (a jeho špatným zněním).

0/0
19.4.2006 14:52

Martin

Re: Re: Re: Re: zakony

Dej sem odkaz, odkud máš tu tisícovku za podání žádosti o prominutí, nikde jsem to nenašel.

Hlavně jsem reagoval na větu, že Sobotka prohlásil, že se penále promíjet nebude, to je jenom tvůj výmys (čímž Sobotku nijak neobhajuju, taky jsem podával dodatečný přiznání)!!

0/0
19.4.2006 15:00

Ferin007

Re: Re: Re: Re: Re: zakony

Odkaz teď po ruce nemám, ale bohužel se to platí. Je to jak z oficiálních zdrojů, tak přímo z FÚ. S penálem to výmysl taky není, Sobotka jasně uvádí, že penále se bude aplikovat. Že pak někoho (naprosto nezávazně) nabádá ke shovívavosti, je věc druhá. Aby taky nenabádal, když to tak dodrbal! PS: O zpoplatnění té žádosti se mj. psalo myslím na www.penize.cz, nekdy ke konci brezna. Link na ústní odpověď pracovníka FÚ ti zde bohužel neuvedu ;-).

0/0
19.4.2006 15:06

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zakony

Penále samozřejmě být vyměřeno může nebo má, ale to nevychází z pokynu MF 31.3. odpoledne, to vychází obecně z jakéhokoliv dodanění.

0/0
19.4.2006 15:11

Ferin007

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zakony

Obecně jistě, ovšem ne v tomto případě. Všichni totiž počítali s tím (a i z MF zněly takové úvahy), že penále se nebude vůbec vyměřovat, pač tu situaci způsobil špatnej a špatně načasovanej zákon. Stejně tak do poslední chvíle byly obrovský zmatky, zda podávat či nikoliv i opravný přehledy SP a ZP. Většina lidí ani natuší, že měli vůbec ňáký dodatečný přiznání podávat (osobní zkušenost) a budou se móóóc divit, až jim přinde kontrola.

0/0
19.4.2006 15:16

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zakony

Na druhou stranu jsem rád, že to udělali zpětně, protože mi to ušetřilo plllllno peněz na daních, sociálce i zdrávce. Jenom mohli pohledávky nechat zdanit až za rok 2005, ale to dodanění tam bylo vždycky při přechodu na paušál, to není novinka, včetně penále. A tu tisícovku klidně zaplatím, protože to vyjde mnohem levněji, než uplatňovat paušál až za rok 2006.

0/0
19.4.2006 15:20

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zakony

S tou tisícovkou máš bohužel pravdu, už jsem to našel na portálu http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/6966/_s.155/708/place?uzel=602&POSTUP_ID=599&PRVEK_ID=643

:-(

0/0
19.4.2006 15:15

bullshit

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zakony

Zákon č. 634/2004 o správních poplatcích. Platí se ale pouze v případě, že penále, o jehož odpuštění je žádáno, přesahuje částku 3 000,- (trojnásobek poplatku)8-o

0/0
19.4.2006 15:23

Ferin007

Re: zakony

Dalším příkladem byla novelizace zák. o DPH. Jejich společným znakem bylo, že eště nezačaly platit a už se musely novelizovat. A bezúspěšně. Rv Mohlo by se pokračovat: povinný vydávání stvzenek, minimální daň a pojištění pro živnostníky, povinně odpracovanej min. 1 rok pro studenty,..... Sobotka je opravdu člověk, na svým místě! Rv Po letošním DP mi teče voda ze zubů, jen co slyším jeho jméno. !! !! !!

0/0
19.4.2006 14:41

anders22

coze?

stat udela v danovem systemu takovy bordel, ze se v nem nevyznaji ani jeho urednici a podnikatel ma za uplatu zadat radu, co a jak ma vlastne danit?8-o8-o8-o co treba misto milionu novel kazdych 14 dni udelat jasny zakon?

0/0
19.4.2006 10:15

Bo

Re: coze?

Přesně....Rv

0/0
19.4.2006 13:12

Ferin007

Re: coze?

V praxi to vypadá asi takto, že se firma za 5000,- Kč zeptá, estli si smí dát do nákladů ořezávátko za 2,- Kč :-/

0/0
19.4.2006 14:43

Qwer

Re: Re: coze?

Pokud seš tak blbej, tak proč ne? Akorát že daňová uznatelnost nákladů nemá být předmětem editační povinnosti, jak se ti snaží nabulíkovat iDNES.

0/0
19.4.2006 14:53

Ferin007

Re: Re: Re: coze?

Obávám se, že daňová uznatelnost tam je, kvůli tomu si to taky firmy vydupaly. Ten příklad byl samozřejmě trochu extrémní, ale dobře dokresluje tu absurditu.

0/0
19.4.2006 15:08

1

Podpora drobným podnikatelům

Klidně by ministerstvo mohlo mít na internetu program pro účetnictví drobného podnikání. Živnostník by byl odpovědný pouze za pravdivé vyplnění a za zbytek by ručil stát.

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
19.4.2006 10:08

Ferin007

Re: Podpora drobným podnikatelům

Tak to teď dělají ve Francii. Daňový přiznání dojde domů poštou už předvyplněný, jen se zkontroluje, popř. doplní, a pošle zpět.

0/0
19.4.2006 14:44

Martin

Jednodušší daně

Co brání tomu, aby daňový systém byl jasný a přehledný? Nejde jen o zaměstnání dalších úředníků a zvýšení barokracie?

0/0
19.4.2006 8:43

Ferin007

Re: Jednodušší daně

Sobotka!! ;-O

0/0
19.4.2006 14:45

brm

Re: Re: Jednodušší daně

LEVICE ;-€

0/0
19.4.2006 17:54

Marcel

Re: Re: Re: Jednodušší daně

Bohužel ta levice tu vládne už od 1993 kdy byla daňová reforma že? :-)

0/0
19.4.2006 19:16





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.