Diskuze

Stavební spoření versus hypotéka s IŽP

Rodina Novákových bydlí v panelovém domě. Pan Novák v zaměstnání povýšil a rozhodli se proto pro koupi rodinného domu, aby tak zvýšili svůj životní standard. Po několikatýdenním hledání našli rodinný dům v okrajové části města.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

tomanf

12. 5. 2006 20:07
myšleno na 1 mil Kč

myšleno na 1 mil Kč

0 0
možnosti

Flem

12. 5. 2006 14:21
Matematika

Pokud chci něco srovnávat, měl bych to dělat pořádně. Pokud zde pisatel mluví o 20 letech, tak by se jich měl držet důsledně.

 Tj. za kombinaci zaplatím celkem cca 3 633 000,- a za stavebka  cca 3 076 000,- což je o 557 000,- méně.

 Tyto peníze bych tedy musel během 12 let, kdy jsou rozdílné platby investovat jinak a až pak srovnávat výsledky.

 Pokud bych tyto peníze investoval např. do IŽP a předpokládal stejné zhodnocení (7%), bude výsledná částka na IŽP cca 900 000 Kč.

 Pokud to tedy shrnu, je rozdíl po 20-ti letech cca 200 kKč, přičemž u stavebka se nespoléhám na nejistý výnos, ale investuji pouze přebytečné peníze, které mám postupně 12 let k dispozici. 8-o

0 0
možnosti

charvy

12. 5. 2006 21:06
Re: Matematika

Nevím jak to počítáš ty ale mě náklady na Hypo vychází 3 672 040 (poj. 2 375 040+1 257 800+15 200+24 000) náklady na stavebko  2 946 730 (staveb. 2 787 010+159 720 RZP). Nakl. - Vynosy (hypo) 1 788 902,75 (3 672 040 - 1 883 137,25), stavebko 2 259 742 (2 946 730- 686 988)(výnos po zdanění 15% 686 988 - hruby výnos 710 tis.),takze porad. mi vychazi vychází 470 839,25 úspora pro kombo

0 0
možnosti

Jiří Kovář

11. 5. 2006 9:54
Pohádka pro děti

Zadání je opravdu úžasné, už mi tady chybí jenom Pavlíkova známka z biologie a Natálčina nejmilejší panenka. V článku je několik nepřesností, nicméně zmíním jenom tu největší. Je krásné klientům vysvětlovat, jak má IŽP nízké poplatky :-), vysoké výnosy :-D, které jim budou zůstávat, protože smlouvu každého klienta sledujeme a zisky zamykáme. Ukazuje ale klientům pan Toman reálnou hodnotu 4 miliónů, které zajistí, že nás úvěr bude stát méně, než kolik jsme si půjčili ;-D (při 3% inflaci to je 1660976 Kč 8-o)?

0 0
možnosti

Fred

11. 5. 2006 9:28
at zijou pojistovaci

a jina podobna pakaz ... Tezce ucelovy clanek. Mam hypoteku na jeden mil. a zivotni pojistku k teto hypo pro mne a manzelku za 3020 Kc rocne. To jest 253 Kc mesicne. Podle clanku bych mel platit trojnasobek :-)

0 0
možnosti

ferry_22

11. 5. 2006 22:30
Re: at zijou pojistovaci

To musí být super pojistka, můžeš mi ji popsat bliž

0 0
možnosti

Novák

10. 5. 2006 12:02
SS to hypo

Omluva- u HB je přeplatek jen 412 640Kč.Počítáno s úrokem 4,09%.

0 0
možnosti

Novák

10. 5. 2006 11:59
SS to hypo

to Vladan :Jenže u jednoletého fixu, ti to za 1 rok banka pekne masti...a urok muzes mit treba 5,5%.Srovnani : SS-CMSS-Invest Standart:Cč 800tis.Úvěr 796tis.Překlenovák-4,3%,úvěr 4,8%.109měs.-5443Kč,127měs.4680Kč.Cekem tedy zaplatim 1 196 647Kč+9000tis. popl.za smlouvu.Popl. za vedení účtů v ceně.Přeplatek 400 647Kč.HBanka:796tis.,fix 5let:4861x240měs.+poplatky za vedení účtu 36tis.+6000za smlouvu.Celkem=1255920Kč.Přeplatek459 920Kč.U SS mám navíc jistotu úroku po celou dobu.Není nutné živ. pojištění...Státní podpora u SS:Nepředpokládám, že by stát u již uzavřených smluv do budoucna změnil. 

0 0
možnosti

Ferin007

10. 5. 2006 14:18
Re: SS to hypo

Jen pro upřesnění: životko není v současné době nutný většinou ani u hypotéky. To, že si ho lidi třeba uzavřou, je věc druhá.

0 0
možnosti

mešůrs

10. 5. 2006 11:27
nesouhlas

Nesouhlasím až tak zcela s Vladanem.Chci si brát hypo na 2.1-2.3 mio,byl jsem přesvědčen o hypotéce,ale začínám se klonit spíš ke SS(výběr se mi zúžil na RSTS a Wustenrot).Přeplatím za 20 let sice něco víc(cca 200 t.navíc oproti hypo),ale nikdo mi nebrání platit víc na překlenovák a tím si splácení zkrátit a zlevnit(pokud budu mít volné peníze,jinak budu platit jen nezbytné minimum),takže mi nakonec vyjde i levněji než hypotéka s nejistým vývojem úrok.sazeb při uvažované fixaci 5 let.Navíc očekávám růst sazeb u hypo,kdežto u SS znám úrok celou dobu.Reálná hodnota peněz klesá a klesat bude,plat roste,ikdyž pomalu,i to musím zohlednit.O IŽP jsem taky přemýšlel,je to pro mě coby živitele rodiny velké riziko s opět nejistým vývojem akc.trhů a zisk mohu realizovat bezpečněji jinde,ikdyž nižší.Raději uzavřu úvěrové ŽP s klesající pojistnou částkou.

0 0
možnosti

Vladan

18. 5. 2006 14:21
Re: nesouhlas

Na "preklenovak" se neda tak lehce neco platit. Muzes si odkladat nanejvys penioze na vic na sporici ucet stavebniho sporeni, coz Ti zkrati dobu prideleni radneho uveru cca o rok/dva nekam k 6-7 letum, kdyz budes hodne pilny. U 1 leteho fixu mohu kazdy rok umorovat vlastni anuitu :-) Vice u jineho prispevku... BTW Kontrolni otazka - kolik let cirka Te bude SS trapit na MU, kdyz si pujcis 2M, zitra je vyhrajes a cele ji je vratis na sporici ucet? Pritom dal nekolik let platis uroky na MU z celych 2M, a cekas, nez je Ti pridelen splnenim "podminek" radny uver? Na tom je u SS nejvyssi ziskovost a prideleni tedy necekej za rok/dva. Potrapi Te trochu dele :-)

0 0
možnosti

Vladan

10. 5. 2006 11:09
účelové

Kupodivu se tu srovnávají dvě dražší varianty financování nemovitosti. Je jasné, že stavební spoření při částkách někde nad 500 000 vyjde dráže než běžná hypotéka. Při tak vysokých částkých je dokonce už tak drahé, že i "pověstná" kombinaze hypotéka + pojištění vyjde levněji. Fuj...

Proč někdo nepřidal srovnání s obyčejnou hypotékou s jednoletým fixem. Že by pro jistotu, protože by vyšla levněji a s nejnižším měsíčním zatížením? U jednoletého fixu mám přeci taky možnost jednou ročně bez sankcí splatit jakoukoliv část anuity a výhoda drahého SS je záhy anulována.

Navíc mi nikdo nezakáže po dobu trvání hypotéky si realizovat vyšší zisk - než je vlastní úrok na hypotéce - na smlouvách o SS a použít je jako výhodné spoření, stejně tak jako si místo IŽP odkládat peníze do fondů. Výhodou je vyšší zisk a když na to nemám, tak mě k tomu nikdo nenutí :-) Měsíční povinnost je u samotné hypotéky nejnižší...

0 0
možnosti

Ferin007

10. 5. 2006 11:52
Re: účelové

R^ R^ Naprostej souhlas!

0 0
možnosti

Radka

10. 5. 2006 10:44
Argument pro SS

Je videt, ze autor se snazi vychvalit IZP apod. Dodnes slysim narky kolegu, co maji hypoteku (nemoznost splatit drive ci pod sankcemi... urok je lakavy,ale pri splaceni 20 a vice let si spocitaji,ze vrati o desitky procent vice...),ja jsem mela uvery ze SS a nestalo me ani korunu, kdyz jsem jednorazove uvery doplacela, i jejich  ziskani bylo mnohem jednodussi a pruhlednejsi.SS mi taktez nikdo nerozmluvi :-))

0 0
možnosti

Dr. Fe1

10. 5. 2006 9:21
Celý jsem to nečet, ale tohle mě zaujalo

"Navýšit cílovou částku z 300 tis. na 1 900 tis. Kč (16 000 Kč). Zaplatit poplatek za zpracování žádosti o poskytnutí meziúvěru (cca 9 263 Kč). "

Kde tyhle informace berete ? Za navýšení cílové částky je standardně horní hranice (většinou 5 tisíc) a za zpracování úvěru 9263,- Kč to je taky nějáká hodně drahá SS. Vypadá to na účelovou manipulaci, tenhle článek. Rv Já jsem za podobnou operaci u MPSS zaplatil 5 + 7,5 tisíce.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

PAMÁTKY TÁBOR, s.r.o.
Přípravář staveb/rozpočtář

PAMÁTKY TÁBOR, s.r.o.
Jihočeský kraj
nabízený plat: 40 000 - 50 000 Kč