Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kdo chce kolegu bít, mobbing si najde

Moderní zákulisní praktika dorazila do českých firem. Jeho cílem je vybít si zlost, posílit ego nebo vyštípat ambiciózního kolegu, který je někomu nepohodlný. Lze se mobbingu bránit?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mart1696

Moobing - šikana, pomluvy, nátlak k odchodu v zaměstnání... Kdo vám pomůže?

http://mobing.tajemstvi.eu/

0/0
29.5.2007 1:30

jimi

Takéto problémy

majú aj tak iba ľudia, ktorí pracujú na vysokých postoch, v predstavenstvách, vo veľkých firmách, vo vedúcich funkciách, vo finančných oblastiach a podobne, kde pochopiteľne prevláda obrovská konkurencia. My "obyčajný" zamestnanci - živnostníci, predavači v kráme, atď. sa môžeme na nejaký mobbing s prepáčením vys*ať. ;-D

0/0
9.7.2006 17:19

petrmalyx

Re: Takéto problémy

Neni to pricce v hierarchii, ale je to o tom, co a kde clovek dela. Nejvic je toho u uredniku, sekretarek a na nejnizsich postech managmentu.

0/0
9.7.2006 21:26

Jerry Seinfeld

I nejnizsi posty

Take mam pocit, ze pracovni sikana se neomezuje jen na nejvyssi pricky. Prave naopak, nejbezbrannejsi vuci ni jsou lide az uplne dole ve firemni hierarchii. Nemaji znalosti a zkusenosti v oblasti svych prav, apod.

0/0
9.7.2006 23:57

Radek B.

Intosi vam dekuji

Dik za novy vyraz pro intelektualni paka.(Y)

Tak schvalne za jak dlouho tu bude timhle slovem onanovat kazdej druhej novinar/hvezda/muzikant/moderator....:-/

0/0
9.7.2006 14:26

qwenda

Re: Intosi vam dekuji

R^R^R^,třeba se jim u toho bude zvedat adrenalin...

0/0
9.7.2006 17:45

Coiotus

...

Když je člověk silná osobnost, tak se nenechá vzrušit čimkoli. Když si je jistej sám sebou a mluví za něj práce, tak se na ňáký mobbery může z vejšky vys*at. Ostatní možná zezačátku budou stát na mobberovo straně, ale jestliže jim nedáte záminku pro jekejkoli konflikt, pochopí, že váš útisk je uměle vytvořenej a začnou se k vám chovat normálně, i když tohle úsilí občas stojí dost času a sil. A když dojde na pohovor na koberečku u šéfa, člověk se prostě musí umět ohradit, třeba i před šéfem-buď pochopí, že je pravda na vaší straně, nebo vás vyhodí stejně...je třeba upozornit na vaše kvality, úspěchy, atd., normálně udělat jmennej seznam věcí, který člověk udělal dobře. A na férovku pak říct od jakýho dobráka vítr vane, tady na kolegialitu neni místo. Pokud je šéf soudnej, nechá vás bejt a prověří, jestli máte pravdu...to je moje několikerá zkušenost.

0/0
9.7.2006 12:49

antimobber

Re: ...

Když je člověk silná osobnost, tak se nenechá vzrušit čimkoli. Když si je jistej sám sebou a mluví za něj práce, tak se na ňáký mobbery může z vejšky vys*at.

Toto som si myslel aj ja az dovtedy kym som sa nestal obetou mobbingu. Sila mojej osobnosti sa prejavila akurat v tom, ze som sa nebal veci pomenovat a odist. Ale so samotnym mobbingom som nepohol. Zial.

Pokud je šéf soudnej, nechá vás bejt a prověří, jestli máte pravdu...

a ked nie je? Nepomoze Ti ani svetena voda kamarade

0/0
9.7.2006 16:55

Ixabod

Re: Re: ...

Pokud boss nema cas resit "ptakoviny" tak se postavi na tu stranu, ktera prijde brecet prvni (zpravidla mobber). Zazil jsem jak se neustale prelevali pomluvy v praci a prestoze vysledky moje byly lepsi jak kolegy, tak dokud mobber sefa nepodrazil v nekolika smerech a tak ze to uz nedokazal utajit tak byl boss spise na strane mobbera pac jsem v praci pomerne introvertni a stezovat si nechodim to se na to radsi vy*eru.

0/0
14.8.2006 17:55

ja

a co mobbing neprazskych zamestnancu?

A znate taky mobbing neprazskych zamestnancu ze strany vedeni?

Asi si neuvedomuji, ze naklady na mimoprazske pracovniky jsou mnohem nizsi - a to beru mzdove naklady i najem, vybaveni, vyhody atd.

0/0
9.7.2006 12:14

hold on!

Musíte mobbera odclonit

Sám jsem se stal obětí mobbingu a zatím nejlepší, co jsem na to vymyslel je mobbera "odclonit". Omezte komunikaci na pracovní minimum (vždy používejte prosím, děkuji, apod.). Nehledejte podporu "své pravdy" u ostatních, jenom je svou žabomyší válkou otrávíte. O mobberovi se vyjadřujte pouze tak, že vás prostě nezajímá a tečka. Neoplácejte, pokud už se musíte vyjádřit, nevzrušeně ukončete hovor a nikdy nekomentujte témata nadhozená mobberem! Pokud je mobberem váš nadřízený, tak vážně nevím. Hodně štěstí! Libor

0/0
9.7.2006 6:36

antimobber

Re: Musíte mobbera odclonit

Nehledejte podporu "své pravdy" u ostatních? S tymto by som nesuhlasil, osobna skusenost. Totiz mobbing spociva okrem ineho aj v jednani poza chrbat. Prave naopak, je potrebne s tym ist aj medzi inych kolegov, ze co si o tom myslia, pripadne zistit co dany kolega o vas hovori. Mlcat o tom je nezmysel. Totiz ak budete postupovat takto, tak moze o Vas prehlasit (hlavne poza chrbat), ze ste neslusny, ze ste nekolektivny, nekomunikativny a podobne a on sa tak s vami snazi atd. atd..

Pokial je mobberom nadriadeny, je tam mala sanca aj ked nie nulova. Bud sa obratit na jeho nadriadeneho, alebo na personalne oddelenie pripadne z firmy odist uplne.

0/0
9.7.2006 11:02

ewerell

Re: Musíte mobbera odclonit

Pokoušel jsem se o to "odclonění". Jenom jsem tím svůj odchod z firmy oddálil. Čím jsem byl slušnější, vstřícnější a více jsem se ovládal tím to bylo horší, protože můj mobber (byl mým podřízeným!!!) potom použil zbraň nejvyšší - svou výpověď. Zdánlivě jsem se mohl radovat, ale obrátilo se to záhy proti mně. Vzniklo cosi jako vlna solidarity s oním kolegou a ta přesvědčila mého šéfa, že jednodušší bude propustit mne. Rozuměj: naši kolegové se postavili na stranu onoho údajně mnou šikanovaného podřízeného a otočili mého šéfa o 180 stupňů (doposavad stál více méně na mé straně). :-/

Samozřejmě, že byla chyba mého slabého šéfa, že se nechal takto ovlivnit. Samozřejmě, že pokud by fungovaly normální řídící mechanismy tak by letěl mnohem dříve on a ne já... Ale:

0/0
9.7.2006 12:11

ewerell

Re: Musíte mobbera odclonit

Pokračování:

Ale:

1. odehrávalo se to na půdě státní příspěvkové organizace. Kdo tam byl chápe o čem mluvím ;-€

2. Onen podřízený byl dlouholetý zasloužilý všemi oblíbený pracovník, kdežto já nově příchozí na nově zřízenou funkci dosazený. Rv

No a když jsem zkusil se hájit před ostatními, tak jsem byl ještě nařčen z intrikování. "A fakt ti tohle ten F... dělal? Ale to není možné... Já ho znám 20 let a nedokážu si představit, že by on na někoho jen zvýšil hlas..." atd.

0/0
9.7.2006 12:15

antimobber

Re: Re: Musíte mobbera odclonit

zabudol si na to, ze v KAZDEJ organizacii existuju 2 hierarchie. Jedna oficialna a jedna neoficialne. Castokrat je ta neoficialna dolezitejsia. Ten dotycny bol s velkou pravdepodobnostou v tej neoficialnej ovela vyssie ako Ty.

0/0
9.7.2006 16:58

koleso

No skúsil by niekto na mne prevádzať svoj mobbing

tak ho tak zmobbujem, že sa... ;-€ ;-D

0/0
9.7.2006 1:32

azazel@email.cz

a jéje

okurková sezóna v plným proudu...

novináři už si začínaji výmýšlet slova :/

0/0
9.7.2006 1:02

laoc

Re: a jéje

mobing je dávno známá věc a bohužel se také děje

0/0
9.7.2006 11:24

turbosurf

nikdy si nemyslete

Nikdy si nemyslete, že svou kreativitou, inteligencí, otevřenou a přátelskou povahou a nadprůměrnou komunikativností zvítězíte nad někým, kdo si na vás zasedne a rozhodne se vás vyštípat, i když on bude mdlé inteligence, nekomunikativní, škaredý a spíš opuštěný. Vyhraje on, zvlášť, funguje-li jako firemní donašeč. postaví se za něj i ředitel a vy odejdete poraženi dříve nebo později s více či méně pocuchanými nervy. To je moje osobní zkušenost a závěr.

0/0
7.7.2006 11:03

DR

Re: nikdy si nemyslete

musíš se bít nebo jeho (ji) bít!:-D

0/0
7.7.2006 11:18

bob

Re: Re: nikdy si nemyslete

Ano, musis si na nej dat pozor a sledovat jej jako jedovateho stira. Poznat jeho nedostatky a pak na toho stira slapnout. A kdyz to neumis, pak nedrazdit, pripadne odejit jinam. Pak to nema cenu nicit si zdravi.

0/0
7.7.2006 13:03

sunka

Re: nikdy si nemyslete

Na druhou stranu, proc pracovat pro firmu ktera ma takove pochybne vedeni. 

0/0
9.7.2006 12:47

Gábi

Re: nikdy si nemyslete

Souhlas. Zažila jsem velmi "výživnou" kombinaci mobbingu a bossingu. Kdo zažil, ví, že vyhrát se prostě nedá, jen odejít a nehledat, proč se to stalo. Nemá to cenu. Potvrzuji, že jak si na vás někdo zasedne a rozhodne se vás vyštípat, nemáte šanci. Mohou to být i lidé pracovně dobří, ale lidsky stojí za houby a na vás si mohou prostě jen léčit své komplexy a posilovat si sebevědomí, když někoho zlikvidují. Jakmile postřehnete, že se něco takového děje, doporučuji hned začít hledat nějaké jiné zaměstnání, a až najdete, tak tradá! Je to lepší i pro sebevědomí. Jak se mi ulevilo, když jsem si poslední den při odchodu tiše pro sebe řekla "a teď se tady mezi sebou třeba sežerte!"

0/0
9.7.2006 21:42

renesis

Re: Re: nikdy si nemyslete

;-)R^

0/0
11.7.2006 16:20





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.