Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Finanční benefity
čeká rána pod pás

Zákonodárci připravili zaměstnavatelům nepříjemnou novinku v podobě nových odvodů. Kvůli kterým produktům budou muset sáhnout hlouběji do kapsy? Je šance na zrušení negativně vnímané novinky?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

anon

bude hůř

Je také zajímavé podívat se na MFCR na závěry "expertní skupiny" pana ministra. Návrhy: zrušení daňové výhody pro zaměstnavatele přispívat do 5% zaměstnancům na penz. připoj., zrušení limitu 6 měsíců pro osvobození od daně z příjmů při převodu akcií (zvýšení hranice asi na 5 let) a další lahůdky, kterak vyždímat od poplatníků ještě trochu větší daně na stále větší úřednický aparát a další a další přerozdělování......... 

0/0
29.8.2006 13:19

Kousavka

Tomu, kdo

Tomu, kdo nic nepobírá, je to úplně jedno.

0/0
15.8.2006 8:37

Doktor

Pravý důvod?

Nechci spekulovat, co k tomuto kroku naše zákonodárce vedlo, ale nevím, jestli to bylo zrovna manažerské pojištění. Spíš bych čekal snahu o "zjednodušení" výpočtu vyměřovacího základu. Je jednodušší vzít už základ vypočtený pro daň. Ale dál už naši politici navidí. Neuvědomili si, že SZP plnilo úplně jinou úlohu než daň z příjmů. Vítejte tedy v zemi, kde od 1.1.2007 budeme mít i Daň z příjmů fyzických osob číslo 2 (jen se to jmenuje trochu jinak) :o(

0/0
25.7.2006 10:08

Bernard Bolzano

Je si autor jistý?

Je si autor jistý, že se nyní neodvádí soc/zdrav i z jinýchj rizik, než je úraz?

Podle mne ne, zákon nyní taxativně úrazové pojištění vyjmenovává, ze všech odtstních rizik je soc /zdrav nutné odvádět!!!!!

0/0
25.7.2006 8:30

Ing.Zababa

Volebí právo podle daní

Chce to úpravu volebního zákona. Vážil bych hlasy podle zaplacených daní. Za každých 10 000 zaplacených ročně na daních z přijmu by měl každý jeden hlas (minimálně každý jeden - studenti, důchodci, socky...) A hned by se vidělo jak to jde

0/0
24.7.2006 18:44

sasa

manazerske vyhody

Vsechna pojisteni, by si lide meli platit sami. Jinak je to zneuzivani postaveni na ukor ostatnich poplatniku.

0/0
24.7.2006 17:43

Bob

Re: manazerske vyhody

Sašo, pobavil jsi mě, podívej se proč stát motivuje k penzijnímu připojištění a že jde sám proti sobě, když ho znevýhodňuje - ale dlouhý prachy socany nezajímají, těm jde o krátkodobý populismus, udržet se u koryta. A mimochodem penzijní připojištění je dost mizerná investice v delším časovém horizontu. A manažérské výhody - jednoduchá rovnice - chci uspět v konkurenci, musím mít kvalitní lidi. Nemám kvalitní lidí - firma jde do kytek. Podívej se na fungování státního sektoru (mizerná motivace) a soukromého sektoru (bez ideologických keců darwinovský výběr). Podívej se na úspěchy Západní a Východní Evropy - ze společné startovní čáry - od 1945. Každý si může udělat závěry na faktech.

0/0
24.7.2006 18:00

MADMAN666

Re: Re: manazerske vyhody

pravda a nic nez pravda socani zase zplodili teda vytvor

0/0
24.7.2006 18:26

Alena

Dotaz

Jeden dotaz...co říkáte povolebním jednání...rovná daň..né 15% ale 20% a DPH 16% ?

0/0
24.7.2006 17:08

Bob

Re: Dotaz

Ahoj Aleno, ono to není tak jednoduché - valnou část výdajů států tvoří sociálí výdaje (zjednodušeně důchody) a bez neustále odkládaných reforem se ze socanské pasti neustále rostoucího státního dluhu nedostaneme. Pokud nechceme zadlužovat svoje děti musí se rozhodnout jak reformovat důchody, do jaké míry přerozdělovat, co je ještě solidární. Čím více se tohle oddaluje, tím to bude bolestivější a pro nižší přijmové skupiny horší. Alternativou je jihoamerická cesta ke státnímu bankrotu a tříciferné inflaci. Bohužel, to je přesně cesta socanů.

0/0
24.7.2006 17:22

MADMAN666

Re: Re: Dotaz

paneboze jenom ne argentinu mel bych nakoupit nejaky nemovitosti a zlato a zrusit ucet;-D

0/0
24.7.2006 18:28

Bob

Re: Re: Re: Dotaz

Trochu nadsázka, ale máš pravdu. Na běžným účtě ca tříměsiční hotovost. Vlastní nemovitost tady doma a jinak všechno diverizifikovaně mimo dosah státu. Ideálně optimalizovat osobní cash flow přes offshore společnost registrovanou na území EU. Ať se tu děje cokoliv, vždy máš možnost bez problému pokračovat jinde.

0/0
24.7.2006 18:57

Alena

Re: Re: Dotaz

počkej Bobe..já mluvím o slibech a plnění....co nemohu vyplnit neslibuji...otáčíš moji otázku jinam..já vše co píšeš vím a schvaluji

0/0
24.7.2006 19:03

Odborar

To je ta sociálně demokratická důchodová novela a úprava penzí..

Vláda i ze Sobotkou se opravdu musela zbláznit. Zatěžovat příspěvky zaměstnavatele do životního pojištění a penzijních fondů další daní jako je odvod zdravotního a sociálního pojištění všeho co jde nad 12000Kč. Místo aby byli rádi, že lidé budou mít více peněz na penze a nebudou živořit ze státní penze, místo aby platby do těchto instumentů nechali nejen bez daní, ale i bez poplatků zdrav.soc. pojištění, chtějí vše zdanit. Vždyť ty úniky v manažerských pojištěních lze zastavit. Prostě budou platit příspěvky do pojištění a penzijních fondů pro všechny stejně a ostatní příspěvky zaměstnavatelů budou nad určitou výši zakázány.Kvůli manažerům, kteří se kapsují budou ostatní chodit do penze chudí, protože je ČSSD zdaní naprosto všude! Ende!

0/0
24.7.2006 16:27

Koloděj

Hmm, ono je 55% zdanění práce asi málo :-(((

.

0/0
24.7.2006 16:13

VYMITAČ BOLŠEVIKŮ

Re: Hmm, ono je 55% zdanění práce asi málo :-(((

RvRvRv

0/0
24.7.2006 16:45

BUFFALO_CZ

Socialistický RaJ...

na tomto bohem zapomenutém území v praxi ? proč ne :)) češi maj pro to slabost :))

0/0
24.7.2006 14:03

kotatkoxxl

"mám výhodu"

jelikož mi zaměstnavatel přispívá 3% z hrubého na penzijní. Ufff, zatím se mě to teda netýká, otázka je, na jak dlouho :-/

Podniky sníží příspěvěk na 5% a tím ušetří a vláda zruší povinnost 5% a bude to bez limitu a hradit bude každý ... no jo,no. Sami mají málo  ;-O

0/0
24.7.2006 13:59

pefben

Re: "mám výhodu"

Neradujte se!

Chorché najde způsob jak Vás více zdanit.....

0/0
24.7.2006 15:09

Bubak

Na zacatku letosniho roku...

... jsem se ponekud "predpo.sral" z mozneho politicko-ekonomickeho  vyvoje u nas doma, kyvnul jsem na zajimavou pracovni nabidku a ted sleduji deni pres hranice vsechnich dni. Velmi, velmi nerad bych si jednou priznal, ze jsem udelal dobre, protoze mam ten nas prdelakov celkem rad. >- 

0/0
24.7.2006 13:54

xxx

Re: Na zacatku letosniho roku...

Musim zklamat Tvoje ocekavani, ja mam ten prdelakov u nas taky rad, ale koukam na nej zpoza kopecku vic jak 5 let a musim bohuzel rict, ze jsem cim dal tim radeji. Jenom doufam, ze se veci jednou obrati a ja se zase vratim zpet. Ale kdyz jsem videl vysledky letosnich voleb, tak asi jeste minimalne 4 roky vydrzim venku :o(

0/0
24.7.2006 14:27

Bubak

Re: Re: Na zacatku letosniho roku...

Co se da delat. Pockame, uvidime a budeme doufat. Volit jsem byl na ambasade a muzu tam chodit i dal.

0/0
24.7.2006 17:15

MADMAN666

Re: Na zacatku letosniho roku...

panopve zacinam chytat vase moresypryc dokud to de nez nam zavrou hranice Rv!!!!!!

0/0
24.7.2006 18:30

Josef

proč nadáváte ?

Vždyť si je národ zvolil.

0/0
24.7.2006 13:45

pefben

Re: proč nadáváte ?

Socdem za mne volili degéni.

0/0
24.7.2006 15:09

Koloděj

Re: proč nadáváte ?

Volební právo mají bohužel i jen ti,kteří na systému parazitují, a takoví to bohužel převáží ;-€ ... ovšem nevím, co budou dělat, až tu zbydou sami.

0/0
24.7.2006 17:33

Zubrsu

Socani jsou neskuteční "chuji"..

Táhněte nenažrané svině a své milé voliče vezměte sebou a nevracejte se zpět....hovada

0/0
24.7.2006 13:29

monča

lumpové

sami žerou plnýma hrstma,nevědí,co si zaplatit ze státního a nám budou utahovat obojky (to už ani nejsou opasky!) PRASATA POSLANECKÝ ;-€

0/0
24.7.2006 13:25

monča

Re: lumpové

omlouvám se čtyřnohým prasatům,že je srovnám s těmahle vyžírkama!

0/0
24.7.2006 13:25

bob

Re: lumpové

Mončo, nerozčiluj se, ve skutečnosti to dopadá zejména na voliče socanů - čím hůře, tím lépe. Alespoň se i těm jednodušším rozsvítí v hlavě, co vlastně volí. Pokud se jim bude dařit demotivovat úspěšné - je jednoduché si najít práci, investiční příležitosti, bydlení - jinde. A ti ostatní - ať se tady v tom zglajšaltovaném ráji vedeném KSČSSD vydusí.

0/0
24.7.2006 14:02

sherman

Re: Re: lumpové

nerozviti. oni sedej doma na podpore, nozky maj nahore (hlavne samice) a vyrabi zdroje obzivy.

0/0
24.7.2006 14:41

krang

Re: Re: lumpové

dopadá to na všechny a je to princip neustálé vlády levice, totiž nadělat z lidí sociální případy, likvidovat střední třídu, naopak hodně nespokojených sociálů volící "sociální" stranu nebo komouše, stádo závislé na dávkách, neschopné si uvědomit kdo je vysává - socialismus. Najít na netu voliče socdem je ale taky fuška, to už spíš pomatený komouše,(Y) kdo je socan ať se přihlásí!

0/0
24.7.2006 15:50

Luděk

A kde je problém?

Vždyť jestli jsem to dobře pochopil, tak se bude danit až vyšší příspěvek, než je 5 procent. To znamená pro toho, kdo bere 10 tisíc to musí být přes 500 Kč. Nebo myslíte, že je hodně lidí, kteří penzijně spoří vic, než 5%? Beru to zhruba podle časté dohody - kolik si zaplatíš, tolik ti ještě přidáme navíc.

0/0
24.7.2006 13:12

kasir sdert

prasata jedna

prasata jedna socani komouši odesáci zelení, všichni jsou prasata;-€;-ORv

0/0
24.7.2006 13:01

The Dark

Re: prasata jedna

Zapomnel jsi na prassata lidovecka a unionisticka.;-)

0/0
24.7.2006 13:24

tomáš holek

poslanecká banda

ale vždyt to víme, že naši poslanci jsou bandou kreténu. Samozřejmě to platí hlavně pro ty levicové.

0/0
24.7.2006 12:54

Bob

Voličům socanů to přeju

Všem voličům socanů přeju nejen tyhle úpravy benefitů, ale i rathovy doplatky léků pro geriatrické a chronicky nemocné pacienty, nedostupnost nejnovějších farmak a medicínských postupů, pablbkovsko přibylovskou policii pracující na politické zakázky. Dobře Vám tak ;-D 

0/0
24.7.2006 12:42

monča

Re: Voličům socanů to přeju

a co my slušný lidi,co jsme volili pravici?

0/0
24.7.2006 13:26

bob

Re: Re: Voličům socanů to přeju

Mončo, pokud jsi volila pravici, předpokládá se u tebe větší samostatnost, schopnost postarat se o sebe. A konkrétně u financí a benefitů, je dost investičních příležitostí i pro konzervetivního investora a z těch benefitů - rozumný zaměstnavatel investuje třeba do zvýšení kvalifikace pro něj zajímavých zaměstnanců, cest je spousta

0/0
24.7.2006 13:55

Heralik

Na blití

Socanska luzo spinava, doufam ze jste spokojeni.... Fuj, hnusovláda rude luzy nastava.... Kazdeho vola volice CSSD denne potesit poradnou mackovou...

0/0
24.7.2006 12:39

Alena

docela dobrý....jen kdyby vše byla pravda

celý článek je docela dobrá snůška lží a polopravd..dobrá manipulace....vážení vyjma bodu 3(manažerská pojištění atd)..všechna ostatní omezení platí již více jak rok...ad manažerské výhody..věřte že je spousty jiných legálních cest jak zajistit stále stejný standart aniž by zaměstnanec přišel o výhody...jen se musí chtít...a nesvádět vše na zákonodárce;-P

0/0
24.7.2006 12:19

v

Re: docela dobrý....jen kdyby vše byla pravda

aleno aleno, ty gramatický ignorante

0/0
24.7.2006 12:23

DR

Re: Re: docela dobrý....jen kdyby vše byla pravda

a v čem je??????????

0/0
24.7.2006 12:37

Alena

Re: Re: docela dobrý....jen kdyby vše byla pravda

možná lepší gramatická chyba nažli spousty bezduchých urážek....jináč máš pravdu....jdu si kajícně otevřít pravidla českého jazyka..na obsahu reakce na článek to ovšem nic nezmění.....

0/0
24.7.2006 13:54

Bob

Re: docela dobrý....jen kdyby vše byla pravda

Aleno máš pravdu, jenom je moc fajn, že konečně i voliči socanů si začnou uvědomovat, že socdemácký snahy zůstat u koryt dopadají hlavně na ty nejširší vrstvy a trpět budou hlavně nízkopříjmové skupiny spoluobčanů. Ti ostatní si jsou legálních cest a cestiček samozřejmě vědomi.

0/0
24.7.2006 12:49

Alena

Re: Re: docela dobrý....jen kdyby vše byla pravda

je jedno kdo tam bude sedět...důsledky budou stejné.....někde přidáme..jinde uberem...hlavní je... do státní kapsy dostat víc a víc..a zaštítit se vždy blahodárnou myšlenkou či jedním krásným slibem........

0/0
24.7.2006 13:51

bob

Re: Re: Re: docela dobrý....jen kdyby vše byla pravda

Aleno, nemáš pravdu, pravice už z principu má snahu omezit přerozdělování. Nejsem proti solidaritě s nemocnými a důchodci. Štvou mě ale nemakačenkové na sociálních dávkách, přebujelá byrokracie, zdanění už zdaněných prachů (daně z nemovitostí, dědická,....). Rád si připlatím za návštěvu u doktora, za léky proti nachlazení, viróze. Ale chci špičkovou a bezplatnou péči u rakoviny, u chronického a hendikepujícího onemocnění a ne doplácet 3.000 - 5.000/měsíc zrovna u takhle postižených spoluobčanů.

0/0
24.7.2006 14:18

Alena

Re: Re: Re: Re: docela dobrý....jen kdyby vše byla pravda

Bobe..upřímně..pravice nebo levice je mi upřímně fuk..jsem ekonom a tak se dívám na svět..a umím počítat..lehce si přepočítám,že 15%daň by byla moooooc fajn....když nyní mám téměř nejvyšší sazbu....ovšem současně vidím i 19%DPH... je mi to jedno... stále se mi to vyplatí,ale co důchodci,ženy na MD,matky samoživitelky,postižení..nelze vidět jen úmyslná nemakačenka....

0/0
24.7.2006 17:06

Petr

Re: Re: Re: Re: Re: docela dobrý....jen kdyby vše byla pravda

Jasne. S tim souhlasim, ale cim vice se vyplati byt na "pracaku" tem, kteri pracovat muzou, ale nechteji, tim vice budou trpet ti, co pracuji (at uz jde o zamestnavatele, tak i zamestnance). Jedina moznost je zvyhodnit pracujici a usetrene penize za socialku rozdelit napr. mezi zeny na materske apod. To znamena podporit male a stredni firmy (protoze prave ty tahnou ekonomiku vzhuru ... ne ty nadnarodni podniky, ktere socani az presprilis zvyhodnuji) aby takova firma mela motivaci zamestnat co nejvice lidi a sama se rozvijet.

0/0
24.7.2006 17:16

Bob

Re: Re: Re: Re: Re: docela dobrý....jen kdyby vše byla pravda

Aleno jsme na tom podobně profesně i sazbou daně z přijmu. Mě nevadí solidarita s ženou na MD, samoživitelkou, nemocným, důchodcem. Ale vadí mi levice, populismus, to, že se neřeší reformy - o to to bude bolestnější, prohlubuje se rozpočtový deficit - i přes kecy pablbka je jasné, že dluhy se musí platit. A doplatíme na to více - méně všichni. Je hrozný když policie pracuje na politickou objednávku, když slovo policajt je de facto nadávka - ryba smrdí od hlavy. A tohle všechno dokazali socani za pár let. Proto mi není jedno jestli levice, nebo pravice. Myslím si, že je správný nekrást, platit dluhy, cítit se bezpečně na večerní procházce městem, za náročnou práci, když chodíš domů večer mít slušnou odměnu. Moci si dohodnout u doktora na době, kdy tě přijme, ošetří, dojedná - přijdeš tam a nemusíš čekat a doufat, že se od někoho v čekárně nakazíš. Jasně mám kartu od Sante, takže tohle neřeším, ale tenhle full service by mohl být za nějaký poplatek pro všechny.

0/0
24.7.2006 17:40





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.