- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Hmmm... tak to by mě zajímalo, kde iDnes vzala info o těch provizích. Pracuji pro jednu zahraniční pojišťovnu (ne makleře) a provize za nejlepší smlouvu (mladý člověk, délka trvání pojištění nad 30 let) je provize 50 % z prvoročního pojistného.
Pro pojištění je nejlepší monopol. V době existence jediné pojišťovny bylo dosahovalo zhodnocení vložených prostředků i 15% a na konci člověk skutečně něco obdržel. Teď došlo ke klasickému vývoji - chopila se toho armáda příživků po jmény agenti, makléři, poradci apod., kteří jsou jediný kdo vydělává. Pokud jejich provize dosahuje i 2 letého pojistného, tak si proboha spočtěte, jakou ztrátu na zhodnocení to představuje pro klienty.
Vite,mam spis dojem,ze pojisteni se sjednava predevsim za ucelem predchazeni neocekavanym nakladum a nikoliv za ucelem zhodnocovani
penez. Na zhodnocovani penez tady jsou sporici a investicni programy, prece. Pokud chcete vydelat na pojisteni, pripravte se na zklamani... Jeste poznamka: pokud mate (a ja jo) kvalitniho poradce, soucasti reseni financi je pokryti rizik (aby se mi nestalo ze po roce musim stahnout
penize z podiloveho fondu za nevyhodnych podminek kdyz mi vyhori
dum) - a muj poradce navrhl vysi te pojistky a k te pak vybral produkt
s nejnizsim mesicnim pojistnym. Za dva mesice za mou prisla druha firma, tak jsem si rekl proc ne, overim si to... a vyplynulo z toho, ze to "moje" reseni uz neumi vylepsit... Chce to ale vedet, ktery poradce je skutecne kvalitni (a ne jen to, ze ma - treba - nejvic zastupcu). Ja jsem spokojeny.
O pojisteni se traduje jedno moudro - pojisteni se Vam vyplati jen v pripade, ze se chystate spachat pojistny podvod. A nezbyva nez souhlasit.
Nejlepším měřítkem,že mi bude nabídnutý produkt,který má pro mne význam a užitek,je nabídka od profesionála a současně od člověka ,který je obecně známý a ve finančním prostředí se pohybuje více let.Dnes pojišťovny naberou kohokolia tito lidé bez praxe nadělají spíše více ostudy jak užitku.A nejlepší ze všeho je,když jsou takovými okamžitě obsazovány manažerské funkce.
Profesionál po kterém voláš by tě stál majlant a může si ho dovolit bonitní klintela. Pro běžného klienta budou dostupný pouze profesionálové, které Ti někdo třeba doporučí, ale nemysli, že to bude superanalytik, ale veř, že i ti analytici na burze jsou pěkný prevíti a dokážou tě pěkně oškubat. Já osobně bych hledal podle toho kolik si můžu dovolit investovat a hledal bych reference na poradce, kterého bych chtěl využít.
Mám 2 zkušenosti, jednu tak nějak normální a druhou vyloženě špatnou, kdy mě jeden pojišťovák z OVB vysloveně při uzavírání smlouvy lhal... Stálo mě to 35tis kč. Což není málo. Od té doby si o tom myslím své...
OVB? To jste si neprosel internet a zkusenosti s temito lhari a podvodniky pred podepsanim smlouvy?
provize ve výši 2 letého pojistného? tak si to jednoduše spočítejme, doba pojistky může být tak okolo 35 let (člověk dokončí studia, začne pracovat a pojistku sjedná do nástupu do důchodu). 2 letá provize = 1/17 pojistného = 5%. Protože úročení vložených prostředků nabíhá z nulového počátku, můžeme to vynásobit 2 a protože se pojistné dělí na kapitálovou a riozikovou část, spíše to můžeme vynásobit 3 = 15%. Takového zhodnocení prostředků by bylo nabízeno nebýt systému vyplácení provïzí, který je nyní nastaven. Prostě klienti spoří celý život a agent pobere 2 leté pojistné téměř okamžitě.
A Vy se divite? Ta provize je na miste - sjednat tak supervyhodny produkt se pojistovne vyplati. Jste mlady, 3/4 penez cpete (zbytecne) do pojisteni a prave o ty prijdete a cast z nich dostane dealer pojistek.
Právě z tohoto důvodu zatím nemám žádné stavební spoření, životní ani penzijní připojištění. Vím, jak to v obchodě chodí a u těchto poradců, i když sjednávají pro více ústavů a rádi a nahlas se tím chlubí není zaručeno, že mě nesjednají smlouvu s ústavem, který právě sype nejvíc, nebo má zrovna nějakou soutěž pro agenty atp.
Než bych si něco takového sjednal, musel bych 14 dní viset na internetu a procházet nabídky, vniknout do tajů problematiky pojištění a spoření a pak teprve říct "ano, tohle je opravdu pro mě". A na to nemám čas.