- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
opomenout co x zapomenout na co, kde autor posledních 30 let žije, že neslyšel češtinu?
Zase jedna rada z nejake postarsi prirucky typu "manazerem snadno a rychle". Souhlasim s Ocoee - u podrizenych se tim akorat dosahne Pavlovova reflexu a pochvalu prestanou vnimat v hruze z nasledujici kritiky.
Vrele autorce doporucuji poslechnout si napriklad par podcastu z http://www.manager-tools.com, zejmena ty na tema feedback model - sice je to napasovane primarne na US kulturu, ale vetsina je platna i u nas. A jsou to rady od lidi co maji uz neco let "odmanazerovano".
A mametu dalsi clanek na idnes.cz.....tentokrat jsem napocital dve hrube chyby....., to je nezvykle malo, autorka ma zrejme hotovou zakladni skolu???? gratuluju
Nerad se míchám do diskusí, ale u tohoto článku se musím ozvat. Výše popsaná metoda není zcela šťastná. Je to především proto, že (je-li tomu tak, jak je uvedeno v příkladu) na podřízenýého působí pochvala spíše negativně. je to proto, že "už ví", že se něco stalo. "Pochvala" tak působí spíše jako upozornění na to, že se nastal nějaký průšvih. Popisovaná metoda je spíše zastaralou a velmi zjednodušující "pomůckou", která vykoná spíše medvědí službu.
Doporučení je zcela jednoduché. Při jakémkoliv hodnocení člověka mít v hlavě, že se jedná o člověka, který nejen dělá chyby, ale má také své kvality. Díky tomu se do "kritiky" nepochybně dostane také nějaké ocenění.
Pro kritiku stejně jako ocenění pak platí další jednoduchý tip - popis konkrétního chování, které se mi nelíbí nebo líbí.
Další tipy by mohly následovat, ale k tomu není diskuse určena.
Moc mě mrzí, že se na těchto stránkách objevují takové velmi zjednodušující a vlastně velmi neodborné články.
Souhlas. Problem trosku je, ze nove, modernejsi zpusoby si organizace stale jeste tak trochu taji a docela dost draze "prodavaji"
Vyhodit, nabrat neco jineho, vyhodit, jinak to nejde ...
Pravda. Svatá pravda. A co třeba taková druhá šance. Smozřejmě ne do nekonečna. Jestli je zaměstnanec neschopný tak co sním. Ale dát šanci není nic špatného. Ona věta Mýlit se je lidské platí už proto že nepracujeme s roboty ale s lidmi. A to je dost často řehole. Ano pokárat, potrestat, trvat na odstranění chyb, A když to jinak nejde pak máš pravdu. Prostě vyhodit a vzít někoho jiného.
... za spatny projekt ?
Zrdejte ji s kolegou taky...sendvicem
Nekritizovat, dávat doporučení. Sendvič je určitě dobrá metoda, ale to uvnitř by neměla být strohá kritika, nýbrž doporučení (bylo by lepší, kdyby jste...).