Diskuze

Jak podřízené správně kritizovat? Sendvičem

Kritika podřízených není nikdy příjemná záležitost. Budete-li při ní navíc na své podřízené příliš tvrdí, podepíše se to na jejich dalších výkonech. Jak kritikou neshodit, ale naopak motivovat?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ivana

10. 11. 2006 9:20
Neměl by ten co to píše umět česky?

opomenout co   x   zapomenout na co, kde autor posledních 30 let žije, že neslyšel češtinu?

0 0
možnosti

gzendoo

7. 11. 2006 1:34
Zase jedna "rada nad zlato"

Zase jedna rada z nejake postarsi prirucky typu "manazerem snadno a rychle". Souhlasim s Ocoee - u podrizenych se tim akorat dosahne Pavlovova reflexu a pochvalu prestanou vnimat v hruze z nasledujici kritiky.Rv

Vrele autorce doporucuji poslechnout si napriklad par podcastu z http://www.manager-tools.com, zejmena ty na tema feedback model - sice je to napasovane primarne na US kulturu, ale vetsina je platna i u nas. A jsou to rady od lidi co maji uz neco let "odmanazerovano".

0 0
možnosti

regazzi

6. 11. 2006 22:57
:o))

A mametu dalsi clanek na idnes.cz.....tentokrat jsem napocital dve hrube chyby.....;-D, to je nezvykle malo, autorka ma zrejme hotovou zakladni skolu???? gratuluju;-D

0 0
možnosti

Ocoee

6. 11. 2006 22:43
Sednvic = velke zjednoduseni

Nerad se míchám do diskusí, ale u tohoto článku se musím ozvat. Výše popsaná metoda není zcela šťastná. Je to především proto, že (je-li tomu tak, jak je uvedeno v příkladu) na podřízenýého působí pochvala spíše negativně. je to proto, že "už ví", že se něco stalo. "Pochvala" tak působí spíše jako upozornění na to, že se nastal nějaký průšvih. Popisovaná metoda je spíše zastaralou a velmi zjednodušující "pomůckou", která vykoná spíše medvědí službu.

Doporučení je zcela jednoduché. Při jakémkoliv hodnocení člověka mít v hlavě, že se jedná o člověka, který nejen dělá chyby, ale má také své kvality. Díky tomu se do "kritiky" nepochybně dostane také nějaké ocenění.

Pro kritiku stejně jako ocenění pak platí další jednoduchý tip - popis konkrétního chování, které se mi nelíbí nebo líbí.

Další tipy by mohly následovat, ale k tomu není diskuse určena.

Moc mě mrzí, že se na těchto stránkách objevují takové velmi zjednodušující a vlastně velmi neodborné články.

0 0
možnosti

Villy

6. 11. 2006 23:17
Re: Sednvic = velke zjednoduseni

Souhlas. Problem trosku je, ze nove, modernejsi zpusoby si organizace stale jeste tak trochu taji a docela dost draze "prodavaji" :-(

0 0
možnosti

miloslav simek

6. 11. 2006 21:09
pepsi veci - zadny kecy

Vyhodit, nabrat neco jineho, vyhodit, jinak to nejde ...

0 0
možnosti

Plha

30. 1. 2007 18:40
Re: pepsi veci - zadny kecy

Pravda. Svatá pravda. A co třeba taková druhá šance. Smozřejmě ne do nekonečna. Jestli je zaměstnanec neschopný tak co sním. Ale dát šanci není nic špatného. Ona věta Mýlit se je lidské platí už proto že nepracujeme s roboty ale s lidmi. A to je dost často řehole. Ano pokárat, potrestat, trvat na odstranění chyb,  A když to jinak nejde pak máš pravdu. Prostě vyhodit a vzít někoho jiného.

0 0
možnosti

Ludek_II

6. 11. 2006 20:17
Z*rdala vas sefova...

... za spatny projekt ?

Zrdejte ji s kolegou taky...sendvicem ;-D

0 0
možnosti

MPík

6. 11. 2006 13:53
Nekritizovat

Nekritizovat, dávat doporučení. Sendvič je určitě dobrá metoda, ale to uvnitř by neměla být strohá kritika, nýbrž doporučení (bylo by lepší, kdyby jste...).

0 0
možnosti