Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Guerilla marketing je boj. Dostali i vás?

Reklama, na kterou narážíme už snad úplně všude, je obtěžující. A tak si na nás marketingoví odborníci vymysleli reklamu, která se nesnaží obtěžovat, ale zapojit. To je guerilla marketing.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Stano

zbytečně se hádáte

Vlezlá reklama mě taky leze krkem. Jenže... Dnes není problém něco vyrobit. Kdo to ale koupí? Myslím tím věci, které nepotřebuje, ale na jejichž prodeji jsou závislí jiní kvůli výplatě...Ten, koho přesvědčíte, že zrovna tohle potřebuje ! Dovedeno do jednoduché absurdity - reklama zabezpečí, abychom si za peníze, které nemáme, koupili věci, které nepotřebujeme, abychom udělali dojem na lidi, které nesnášíme (pochopitelně tohle není z mojí hlavy). Ale co by se stalo, kdyby lidi nebyli směrováni vytvářením nepotřebných potřeb k jejich uspokojování ? Co by se stalo s "vyspělým ekonomickým trhem" ?Byl by kaput. Bohužel. Octli jsme se ve vlastní pasti, odkud není možné nalézt bezbolestné východisko. Začíná to u teorie vzniku peněz v bankách a končí to zběsilým cpaním letáků do poštovních schránek a mrháním všech možných prostředků jenom aby se vše točilo dál. Čekám maximální odsouzení ze všech stran. Klapky na očích jsou mocná zbraň. Příjemný den. 

0/0
24.11.2006 6:47

neoone

Re: zbytečně se hádáte

v podstatě s tebou souhlasím. hlavním cílem reklamy je vzbudit v lidech touhu po něčem, co vlastně nepotřebují. celý prapůvod diskuze níže nebyl však o tomto tématu. KLOKAN dle mě zcela nesmyslně a katastrofálně mimo mísu napadl pozici kreativních tvůrců a plošně je označil velmi vulgárním pojmenováním pobavil mě jeho poslední příspěvek, kdy si stěžuje, že napadám já jej). tvrdím, že hnípat se v podstatě problému, zda-li má reklama smysl a potřebujeme ji, je na dny ne-li roky. tvrdím, že práci IT firem dnešní společnost nepotřebuje ani zbla. Tvrdím, že je zásadníotázkou, co vlastně společnost opravdu potřebuje. garantuju vám, že bychom v této diskuzi brzy zjistili, že lidé v pravěku žili s pazourkem a celkem nic podstatného jim nechybělo. a teď to hlavní, za pokrokem společnosti, vývojem IT a vylepšováním zjednodušováním a "zpříjemňováním" života stojí jednoznačně reklama. hlavním obsahem každého reklamního sdělení musí být jednoznačná komunikační výhoda produktu.

0/0
24.11.2006 8:50

neoone

Re: Re: zbytečně se hádáte

no končím, to nemá cenu... navíc ž to stejně nikdo číst nebude :-)

0/0
24.11.2006 8:53

neoone

klokane vrať se

Tak je mi nesmírně líto, že zde klokana nejspíš nezastihnu. Jsem reklamní kreativec a poměrně rád bych s ním šel do střetu. KLOKANE, VRAŤ SE!

důvod je poměrně jednoznačný, něco tak prázdného a tupého obaleného do suverénní slupky jsem snad ještě nečetl...

0/0
23.11.2006 16:35

neoone

Re: klokane vrať se

vsadím se, klokane, že to, co vy v práci produkujete, 99% lidí nepotřebuje a kdyby před vás někdo postavil úkol nejen vymyslet či vyrobit, ale hlavně prodat, padl byste na ústa. prozradíte nám konečně, co děláte?

0/0
23.11.2006 16:40

klokan

Re: Re: klokane vrať se

Mily kreativce.

To na cem se ja podilim, pouzivaji primo desetitisice lidi, neprimo statisice mozna miliony. Ale nema smysl to resit, vubec to sem nepatri. Ja nemam tolik casu na to, abych zde dlouze diskutoval s iracionalnimi osobami, ktere stoji za tim, ze jsem otravovan vlezlou reklamou na kazdem kroku. Nekdy ty vase metody, myslim, dokonce i prekracuji meze slusnosti a zasahuji do osobniho prostoru lidi - coz by podle meho nazoru melo byt trestne. Ale treba vy osobne se na takovych svinstvech nepodilite, nerad bych vam krivdil.

Proti slusnemu nabizeni vysledku lidske cinnosti nic nemam. Ovsem, jak potkam nejakeho "kreativce", vidim opravdu rude.

Takze preji mnoho uspesnych kampani, mnoho modrych bublin ve vode a psu s umelymi parohy (nelze to v novinach bohuzel prehlednout) a vubec mnoho uspechu v manipulaci nesamostatnymi lidmi a v zaplevelovani okoli informacnim sumem. Ale zadna hutna diskuse z toho nebude. Nemam se s vami o cem bavit.

P.S. Aspon na Webu se vam lze dobre branit.

0/0
23.11.2006 16:58

neoone

Re: Re: Re: klokane vrať se

nikdy bych se nechtěl dostat do situace, kdy budu mít problém sdělit svému okolí, co dělám. máte pravdu, tato diskuze pokračovat nemůže, jelikož právě na argumentaci vlivu reklamy ve vašem sektoru by byla postavena. mezi námi, to, kam se posunul profit koncových zákazníků u vámi zmiňovaných mobilních operátorů zapříčinila intenziní komunikace. pamatuji si dřevní doby placení horentních sum za příchozí hovory a přístroje velikosti krabice na televizi.

připadá mi tragikomické sledovat diskuze na téma marketing v podání někoho zapšklého a hlavně naprosto nevzdělaného v daném oboru.

0/0
23.11.2006 17:05

klokan

Re: Re: Re: Re: klokane vrať se

Ale proboha, vzdyt jsem tady prece psal, co zhruba delam. Vedu IT projekty a obcas jeste programuji. Je to nekde dole.

Posuzuji to ze sveho pohledu, kdy jsem otravovan na kazdem kroku vasi "intenzivni komunikaci", kdy mne v postovni schrance (te realne) denne pristava (ackoliv si to _vyslovne_ nepreji) spousta papirovych nesmyslu (kolik asi stoji energie, materialu a casu ty blbosti, ktere ihned konci v popelnici, vytisknout), kdy mne v elektronicke postovni schrance i pres filtry otravuji spamy (nic jineho nez reklama).

Podle vas bych mel byt vdecny takove reklame za to, ze jsou levnejsi telefonni hovory ? Vzdyt ja si v jejich cene naklady na tu reklamu urcite platim. Podle vas by lide bez podobne vlezle reklamy nevedeli, ze existuji mobilni site ? Mozna nekteri ne - a to jen proto, ze mobilni site proste nepotrebuji.

Opravdu to nema smysl, snazite se urazet a osobne napadat. Ja vas svoji praci neotravuji, proc vy me otravujete tou svoji ?

0/0
23.11.2006 17:21

Pavel

Re: Re: Re: Re: Re: klokane vrať se

Hehehe, ted jste se sam nacapal... myslite, ze jina firma tu praci neudela tak dobre? Jiste ze udela... takze vase prace je z 99 % zbytecna. To posledni procento je ciste a pouze nezbytnost ze strany zamestnavatele, ktery na vas vydelava. Kdybyste to nedelal, cela firma to nedelala tak to proste udela nekdo jiny... :) To ze to muzete delat je veci marketingu (a to vcetne reklamy)... [prezentace na vyberovem rizeni, prezentace firmy, prezetnace produktu, prezentace znacky, znamost firmy.... atd. atd.]

btw: jsem na stejne pozici - neco jako IT manager... a plati to i pro mne...

0/0
23.11.2006 20:13

Goro

Re: Re: Re: Re: Re: Re: klokane vrať se

Jestli tuším, o kterého Klokana jde, tak nemáte pravdu. Spoustu věcí, které dělá jsou svým způsobem nové a zatím neřešené. A argument, že kdyby to neudělala jejich firma, tak to udělá někdo jiný ... kdyby si tohle řekly všechny firmy, tak to neudělá žádná, tam máte velkou mezeru v argumentaci.

Mimochodem částečně máte pravdu, bez margetingu ("prodání" výrobku) by ta firma nemusela fungovat, ale to samé se dá říct o lékařích (kdyby vás a vaše zaměstnance nikdo neléčil, tak máte problém), pekařích (snídáte pečivo?), telefonních společnostech (tady pochopí i opravdu natvrdlý) a policajtech (když vás někdo po cestě do práce zapíchne, tak toho moc nenapracujete). Takže "váš" marketing je ve stejné pozici jako tisíc dalších věcí.

0/0
24.11.2006 9:16

Tatami

Snuska nesmyslu

Reklama Mamuta s 80ti letou duchodkyni byla  uplne jinak polozena. A byla vtipna. Na druhe strane mnoho z toho co je v tomto clanku popsano je mozne uskutecnit jen v zapadakove jako je Praha. V civilizaci by si to nikdo nedovolil protoze eventuelni trestni sazby jsou na podobne pocinani uz davno nastaveny na hranici " likvidacni".

0/0
23.11.2006 15:26

wendy

Re: Snuska nesmyslu

Tady nás chtěl někdo oslnit, jaký je světák, a přitom se neskutečně ztrapnil... Možné jen v Praze? A co třeba guerilla kampaň na Playstation Portable, která využívala graffiti, a byla realizována od NY přes Londýn, Tokyo až po Sydney? A desítky dalších kampaní?

0/0
23.11.2006 15:50

puntja

marketing? reklama?

V žebříčku nejzbytečnějších lidí světa  mám reklamní "kreativce" na prvním místě s velkym náskokem... nemyslím, že by se nám bez nich žilo nějak hůř

0/0
23.11.2006 15:03

klokan

Re: marketing? reklama?

Presne. Pokud je nekdo do znacne miry neschopny a sotva s odrenyma usima prolezl nejakou skolu, casto se ocitne v marketingu a reklame. Tam nepotrebuje zadne exaktni znalosti, zadne zvlastni schopnosti a je treba jediny talent: zvanit, zvanit a zvanit.

Prave ruzne podobne agentury jsou plne zm./rdu a frikulin. Nejde o nic jineho nez o parazity. Lidska spolecnost funguje tak trochu jako priroda - a presne tito patri mezi typicke parazity.

Pokud se svet techto otrapu nekdy elegantne zbavi, bude to velky svatek.

0/0
23.11.2006 15:16

Pavel

Re: Re: marketing? reklama?

Mozna je trochu problem, ze tato teorie parazitu se da pouzit na jakekoliv povolani... od uklizeni ulic az po rizeni banky... Vsichni proste praci "parazitujou" na neschopnosti nebo neochote jinych... Reklama jenom parazituje na presycenosti trhu producenty.

0/0
23.11.2006 15:23

klokan

Re: Re: Re: marketing? reklama?

Ale houby. Vetsina ostatnich povolani je alespon necim uzitecna.

Reklama jen obtezuje a polyka zdroje. Prizivuje se na tom spousta vyzirku, kteri by meli jinak problem se uplatnit - jejich zivobyti je zalozene na vytvareni virtualnich problemu, bez kterych by se lidstvo rado obeslo.

0/0
23.11.2006 15:41

:. Admin .:

Re: Re: Re: Re: marketing? reklama?

Dovolte mi jen jedno:

Není kvalitní marketing > Produkt se neprodává > produkt se nevyrábí > výrobce propouští zaměstnance > zaměstnanci odcházejí na úřad práce nebo k jinému zaměstnavateli, který má kvalitní marketing > jeho výrobek se prodává > lidé pracují na směny > vydělají si na živobytí ---> mám pokračovat?

0/0
23.11.2006 15:47

h@luzak

Re: Re: Re: Re: Re: marketing? reklama?

Hezky řečeno. Váš názor si dovoluji také podepsat.

Jen bych si dovolil připojit: -> nezaměstnaný nežije ani z podpory, protože nejsou zaměstnanci, kteří by odvedli daně ;-(. Jinými slovy - reklama je otravující, ale je to podobné jako s demokracií. Je to občas hrozné, ale nic lepšího se zatím nepodařilo vymyslet.

0/0
23.11.2006 15:53

klokan

Re: Re: Re: Re: Re: marketing? reklama?

Ha, Ha...

Jenze ja tady prece nepisu o _kvalitnim_slusnem_marketingu_  (koneckoncu tomu ani nemusime rikatmarketing) a samozrejme chapu, ze je uzitecne, kdyz firma svuj produkt nejak elegantne a decentne prezentuje a nabizi.

Ja tady pisu o reklame - vlezle, otravne, protivne, polykajici zdroje, extremni - proste o tom, ceho jsme v poslednich letech svedky a co se - myslim - bude jeste zhorsovat, o reklamnich agenturach, plnych zm./rdu a vyzirku, parazitujicich na lidske neinformovanosti a hlouposti atd... TO NEMA SE SLUSNYM OBCHODOVANIM NIC SPOLECNEHO.

0/0
23.11.2006 15:58

h@luzak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: marketing? reklama?

Mluvíte o dvou různých věcech. Ta agresivní kampaň je o konkurenci - o snaze "být viděn". V pár reklamních agenturách jsem byl (vždy externě jako zaměstnanec dodavatele) a nemám pocit, že by šlo o vyžírky. Reklamní agentury také bojují o svůj trh. Musejí přicházet s inovací a nesou riziku nesprávného odhadu reakce trhu.

Admin se vás ptal na Vaše povolání. Co v životě děláte, že tak pohrdáte ostatními profesemi?

0/0
23.11.2006 16:02

klokan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: marketing? reklama?

Co delam jsem zde uz kratce naznacil.

Ani v nejmensim nepohrdam ostatnimi profesemi. Ovsem "praci" Reklamni zvanil za profesi nepovazuji. To je zasivarna, abych nemusel nic umet a protahl se zivotem pomoci zvaneni, tlachani a otravovani druhych. Vidim to na nekolika svych byvalych spoluzacich. Vetsinou ti, kteri skolou prolezali a byli tam jen do poctu, skoncili v podobnych "profesich"...

Vite co ? Nebudeme se hadat. Ja samozrejme nemam ve sve moci to zmenit, tak se nemusite bat. A je spousta uzitecnejsich veci nez tady tlachat o necem co si stejne pujde dal svou cestou. Je to jako v prirode. I tam jsou ti, kteri to tahnou a ti, kteri se vezou. Ja to beru jako prirozene, ale vadi mne to. Pokud uvidim nejakeho blba, jak mne na auto vesi nejakou reklamni hovadinu, mozna mu prerazim pracku.

0/0
23.11.2006 16:10

h@luzak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: marketing? reklama?

Konečně jsme se shodli. Myslím, že kdybychom měli auta vedle sebe, měl by ten pán zlomené obě ruce.

Rozdíl mezi našimi názory je v tom, že vy si na profesi děláte názor prostřednictvím několika lajdáků, kteří se buď doučili nebo jim to nicnedělání zatím prochází. Lajdáci a ti vezoucí se jsou však všude. A nejsou to jen lidé z marketingu, ale také lidé z mé profese nebo třeba účetní a zmínění popeláři.

0/0
23.11.2006 16:13

klokan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: marketing? reklama?

Nemohu zcela souhlasit.

Ano - ve vsech profesich jsou lajdaci a pochybna individua. Ovsem nektera "povolani" tyto lidi primo magicky pritahuji. A to je prave ono.

Ja kdyz uvidim korektniho pana ci zenu, zastupujici nejakou firmu, kteri se me zeptaji, zda mam zajem o jejich informace, nereknu ani jedno krive slovo a treba odmitnu a pomyslim si pouze cosi o lidech, kteri delaji svoji praci. Jenze o tom tady celou tu dobu vubec nepisu.

0/0
23.11.2006 16:28

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: Re: Re: marketing? reklama?

Jen bych to doplnil o slovo "kvalitní produkt".

0/0
23.11.2006 16:01

brsoň

Re: Re: Re: marketing? reklama?

v přenesené rovině je to akorát "sedlák, zedník a kovář" kdo jsou k něčemu. Celý zbytek už se "přiživuje" ale pozor - také živí sedláka, zedníka i kováře. Proto ten pojem "parazitování" je trochu ošajstlich používat. No a když si na to vyděláme, resp. když stoupne produktivita práce, proč bychom si neměli najmout maníka na vyndávání holubů z nosu? Pořád lepší, než aby ten maník byl na dlažbě a na podpoře.

0/0
23.11.2006 16:13

klokan

Re: Re: Re: Re: marketing? reklama?

Zakladni metoda kvalitni demagogie: Vlozte oponentovi do ust hloupost, kterou nikdy netvrdil.

0/0
23.11.2006 16:23

h@luzak

Re: Re: marketing? reklama?

V marketingu nepracuji, ale dobře si pamatuji časy před rokem 1989. Dokonce i tehdy byla reklama a marketing (např. virální TNS - Ten Náš Systém - počítače ze Slušovic). Marketing je o hledání potřeb zákazníků a o komunikaci s nimi (tj. připravit pro ně produkt a sdělit jim to). Já osobně hledání potřeb trhu považuji za velmi užitečnou činnost. Stejně tak je (hodně) užitečná i činnost jiných lidí - třeba popelářů (přece se nechceme utopit v odpadcích).

0/0
23.11.2006 15:28

klokan

Re: Re: Re: marketing? reklama?

Uz z vaseho slovniku: "je o hledani"..."je o komunikaci"... mam uplne jasno. :-D

Jde o typicke zvatlani plne floskuli, tolik typicke prave pro tyto lidi. Nedivim se, ze je hajite.

0/0
23.11.2006 15:45

:. Admin .:

Re: Re: Re: Re: marketing? reklama?

Jaké je Vaše zaměstnání, smím-li se optat?

0/0
23.11.2006 15:48

h@luzak

Re: Re: Re: Re: marketing? reklama?

Jsem programátor, v marketingu opravdu nepracuji.

0/0
23.11.2006 15:50

klokan

Re: Re: Re: Re: Re: marketing? reklama?

No vidite. Mam pomerne blizke povolani.

Predpokladam, ze vy tahate mysi a lepite objekty :-)) No nic ve zlem. Myslim to pratelsky.

0/0
23.11.2006 16:03

h@luzak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: marketing? reklama?

Vy jste skutečně zábavný. Musím se dětí zeptat, jak je to s tím "Internetem do škol". Vyučující zřejmě nemají ani ponětí, že někteří žáci odpolední vyučování tráví na internetových diskusích. ;-)

0/0
23.11.2006 16:08

klokan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: marketing? reklama?

Dekuji za skvelou zabavu.

0/0
23.11.2006 16:11

h@luzak

Re: Re: Re: Re: marketing? reklama?

Ještě otázka: o čem by marketing jinak měl být? Podnik chce prodat, ne? Tak se musí snažit, co chtějí potencionální kupci koupit. Takže marketing skutečně je o hledání. A když najde, musí jim to říci (být dostatečně viditelný). A snaha zastínit (být viditelnější než konkurence) je pochopitelná. Co se vám na tom nezdá?

0/0
23.11.2006 15:56

klokan

Re: Re: Re: Re: Re: marketing? reklama?

Clovece, vy uz jste uplne vsichni zblbli a uz ani neumite rodny jazyk.

Marketing neni "o hledani", ale - kdyz uz - marketing souvisi s hledanim, pripadne marketing hleda, dalsi si doplnte...

O tom jsem psal. Pod vlivem reklamnich zm./rdu uz dokonce pouzivate jakysi newspeak, ktery neni ani cestina ani anglictina.

0/0
23.11.2006 16:00

h@luzak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: marketing? reklama?

Dobrá tedy, "významnou součástí marketingu je hledání...". Jsem překvapen, že člověk používající slova jako "newspeak" a "zm./rdi" nadává na jazyk ostatních diskutujících.

Pane, tím, že reagujete osobními útoky nikterak nepodporujete Váš názor jako takový, avšak jen názor okolí na Vás. To však jistě jako vzdělanec víte.

0/0
23.11.2006 16:05

klokan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: marketing? reklama?

Prosim, osvetlete mne ten osobni utok. Pokud to dokazete, rad se omluvim.

Jinak nema smysl dal diskutovat. Tahate za slovicka. Vyrazy "newspeak" a "zm./rdi" jsou samozrejme pouzite adekvatne, ale bohuzel neverim tomu, ze by se vam dalo vysvetlit, proc tam jsou. Ale prece jen. Kdyz napisu "newspeak" v souvislosti s vasi mluvou plnou floskuli, nejde to vyjadrit presneji - prave proto tam to anglicke slovo je. Kdyz napisu "zm./rd", jednak se branim filtru na teto diskusi a pak pouzivam vcelku presny termin, oznacujici urcity druh lidi - je na to cela teorie - viz. http://www.dfens-cz.com/search.php?rsvelikost=jr&rstext=all-phpRS-all&rstema=10&stromhlmenu=10

0/0
23.11.2006 16:20

:. Admin .:

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: marketing? reklama?

d fe n s-cz.c0m vysvetluje vse ;-D

Pripominate mi jednoho meho znameho... Take vi kulovy a porad o tom kulovym diskutuje. Samozrejme za pouziti nejnovejsich odposlouchanych slov jako napriklad "floskule" :-D;-D

Ale pokracujte.. fakt me bavite :-)

0/0
23.11.2006 17:43

neoone

Re: marketing? reklama?

Tak je mi nesmírně líto, že zde klokana nejspíš nezastihnu. Jsem reklamní kreativec a poměrně rád bych s ním šel do střetu. KLOKANE, VRAŤ SE!

důvod je poměrně jednoznačný, něco tak prázdného a tupého obaleného do suverénní slupky jsem snad ještě nečetl...

0/0
23.11.2006 16:42

Jaroslav

Re: marketing? reklama?

Vas nazor je velmi, ale opravdu velmi kratkozraky, zkuste to priste domyslet do vetsich detailu. Delsi dobu jsem delal v reklamni agenture, ale dnes uz tam pracuji. Vase teorie je dobra za predpokladu, ze lide rozeznaji nekvalitni vyrobek od kvalitniho a ridi se tim pri nakupu. Vetsina lidi je zelbohu jednoduchych a kupuji co vidi... takze nakonec muzou i kvalitni producenti krachovat... Pomoci reklamy bojuji proti konkurenci a snazi se lidi presvedcit, ze jejich vyrobek je dobry... Kdyz se jim to nepovede, smula, krachuji a propousteji.... Na zaver: kreativci co vymysli texty jsou vcelku vzdelani lide, ono neni jednoduche vymyslet 3 strankovy text aby nikoho nenudil a jeste lidi bavil... (sam jsem to zkousel). Pak jsou kreativci, kteri delaji design, to je jeste zjaimavejsi...

0/0
23.11.2006 20:09

:. Admin .:

Sorry, ale....

http://fpweb.ihned.cz/2-18784860-Q00000_d1-6e

Tady je stejný text s datem 28. 6. 2006

Vykrádáte, nabo nakupujete? Rv:-/

0/0
23.11.2006 14:39





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.