Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Pilotní průkaz: hořká cesta se sladkým koncem

Dívat se na svět z výšky je snem mnohých z nás. Získat oprávnění k létání ale není až tak jednoduchá záležitost. Než budete moci usednout do kokpitu ultra-lehkého letadla, je nutné splnit mnoho potřebných předpokladů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Petr Hrabal

25. 9. 2008 9:45
Pilotní průkaz : hořká cesta se sladkým koncem

Jaké je věkové omezení  pilotního průkazu

0 0
možnosti

Kang

2. 10. 2008 22:50
Re: Pilotní průkaz : hořká cesta se sladkým koncem

obecně 17 let dolní hranice(výcvik je možno zahájit dřív) - platí pro ULL, GLD, PPL

pro CPL(komerční pilot) je min věk 18 a pro ATPL(dopravní) 21. Horní hranice stanovena není, je to o zdravotní prohlídce.  Záleží co chceš létat, jestli ULL tak můžeš zařít kdykoliv.

Pokud je Tvým snem dopravní mašina tak nejlepší šance je začít studovat pilotní obor na VŠ, součásti je většinou licence PPL, kterou si ale platíš sám. Pokud jsi už předtím dělal plachtařinu, máš velké +, umíš už totiž létat a PPL zvládneš na minimálním náletu. Pak se všichni absolventi přihlásí na konkurz a jestli budeš mít štěstí, letecká společnost tě vybere a zaplatí zbývajicí výcvik. Toto je asi nejlepší a nejlevnější cesta, jak se stát dopr. pilotem. Existuje ještě cesta, že si všechny licence až po ATPL frozen děláš sám= letecké společnosti to tak neuznávají a zaplatíš asi 1,5 mil korun, bez toho že budeš mít místo.:-(

0 0
možnosti

Zase

13. 4. 2007 13:41
Cena

Taky bych vyvrátil jeden nesmysl. 100.000 Kč potřebujete na PPL, a to především pro dvojnásobný počet hodin výcviku, na ultralight vám stačí i 35000 Kč. Podívejte se aspoň někdy na stránky jakékoli letecké školy. A to jsem laik co má o průkaz zájem, nikoli pilot, takže vím i tak prd oproti profíkům... iDnes nePŘEKVAPUJE. Rv

0 0
možnosti

Ing.Radovan Burkovič

12. 4. 2007 23:41
Vzduch je naše moře

Zase klasika, o letectví píše někdo, kdo neletěl ani jako cestující s ČSA. Prosím Vás v redakci, připlaťte pár kaček a nechte to napsat odborníka a redaktor to pak trochu zpopularizuje do čtivosti. Vy děláte jen to druhé. Jako dlouholetý spolumajitel pracovní agentury se vždy nervnu nad články o pracovním trhu a právu, jako stavitel a majitel rodinného domu nad realitami a jako bývalý pilot paraglidu také nad tímto výplodem. Pokd si chcete zalítat, svezou Vás kluci za pár stovek na bigu, padáku pro dva, z kterékoliv letové hory. Nejblíže ku Praze na Rané u Loun. K vyvrácení dalších nesmyslů doporučujiwww.laa.cznebo vydání časopisu Pilot. Zůstávám s pozdravem Šťastná přistání

0 0
možnosti

Jakub Kolář

12. 4. 2007 22:56
Díky za popularizaci letectví, ALE...

Bohužel i já musím konstatovat, že ten článek je nepěkný. Osobně jsem letec i novinář a v obou těchto oborech je tento výplod katastrofální!

0 0
možnosti

kecyvklecy

12. 4. 2007 21:45
Já vám řeknu co to je.

PRDEL. ;-D

0 0
možnosti
SB

Stary Bruna

12. 4. 2007 16:34
Poněkud zdivočelý článek

Díky za článek o letectví, ale jsou v něm dost podstatné nepřesnosti. Mluvíte o průkazu pilota ultralehkého letadla nebo o průkazu soukromého pilota? To jsou 2 různé věci. Na PPL (private pilot licence) vám nestačí 20 hodin praxe. Současně "šedou teorii" nemusíte absolovovat předem, ale můžete až před praktickou zkouškou. Také UCL není Ústav, ale Úřad civilního letectví (ale chápu, že se to plete s ULZ - Ústav leteckého zdravotnictví).

0 0
možnosti
SB

Stary Bruna

12. 4. 2007 16:41
Re: Poněkud zdivočelý článek

Ještě bych rád věděl, co je to "meteorologická navigace." To jsem fakt nikdy neslyšel, i když si myslím, že v tomhle oboru nejsem laik :-)

0 0
možnosti
C

CSA957

12. 4. 2007 16:30
clanek

...a jeste me bavi ten obrazek na upoutavce.Dat stihaci letoun pro clanek o UL je docela humor:-)

0 0
možnosti

Jane

12. 4. 2007 19:03
Re: clanek

Cessna je stíhačka? Neke...

0 0
možnosti

laik

12. 4. 2007 16:24
stydte te se p. "redaktore"!!!

pride mi ze toho o letani vite asi tolik co ja... jenze narozdil od vas mi doslo ze tenhle clanek je opravdu smesny - takze neni laik jako laik! ja nepisu (ani zadarmo) clanky o tom jak pestovat begonie, matu tim lidi, prestoze ani newim ja takova kytka vypada...:-© 

0 0
možnosti
C

CSA957

12. 4. 2007 16:20
LETANI JE NADHERA

Tento clanek je opravdu velmi zmateny.Terminy jako "meteorologicka navigace" jsou zvlastni a behem vycviku jsem je nikdy neslysel:-).

Tak jen par info:Vycvik se da rozdeli do zakladnich kategorii... licence - pilot UL(ultralehkych letadel), PPL (soukromy pilot) a ATPL (dopravni pilot).To deleni je velmi zlehcene,protoze tam spada CPL (obchodni pilot),IFR (letani podle pristroju) atd.Pokud pujdete v letani dal,ceka vas jeste IFR anglictina.Zdravotni prohlidka 2.tridy se da zvladnout v pohode,1.trida uz je docela sila.

Cenove to zalezi na kazdem,jak si poradi s letadlem a teorii a take na jakem typu leta.Je to kolem 50 tis.za UL,150 tis. za PPL a kolem 900 tisic.za ATPL.Pokud letate s Piperem,je to samozrejme drazsi nez Cessna nebo Tecnam.Jde take hlavne o to,kolik hodin potrebujete na zvladnuti pilotaze.

Je ale pravda ze - LTEANI JE HORKA CESTA S NDHERNYM KONCEM:-)

0 0
možnosti

pinkluda

12. 4. 2007 17:49
Re: LETANI JE NADHERA

Dekuji!!! R^

0 0
možnosti
PN

PedroKV

12. 4. 2007 16:06
pilotní průkaz

Ten článek je hrozný. Ale jinak jsem se tak pídil po podmínkách získání piloťáku na UL a zjistil jsem, že se mi vyplatí si vždycky zaplatit na pár hodin pronájem éra i s pilotem. Aby si člověk udělal pilotní průkaz, musel by na to mít peníze a následně i čas létat a létat. A navíc: když pilotujete, nemůžete (jako já) fotit. A pokud fotíte a máte chuť vzít za knipl, nebývá problém se s pilotem domluvit. Já mám jasno: bez pilotního průkazu se obejdu.

0 0
možnosti

pinkluda

12. 4. 2007 17:52
Re: pilotní průkaz

kolik stojí hodina letu?, da se letet treba i z Cech na Moravu a zpet??

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...