Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pořídit si nový byt bude v budoucnosti dražší

Úrokové sazby hypotečních úvěrů mírně vzrostly. Vliv na výši splátky je prozatím minimální a ani v blízké budoucnosti se neočekávají změny, které by zájemcům o bydlení znemožnily vzít si úvěr. Pořídit si nový byt bude přesto stále více nákladné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

antichipka

Kdy nebylo?

Kdy nebylo?

0/0
8.7.2007 20:31

Jipka 99

Zaváhat se nevyplácí

No koupili jsme loni 1+1, a výnos v současné době 60% zvýšení, výnos 500.000,00 Kč. Spokojenost.

0/0
25.5.2007 22:59

regazzi

100%

K cemu jsou 100% hypoteky, kdyz odhadci vzdycky oceni nemovitost o 20% nize nez je trzni cena ???

0/0
25.5.2007 8:04

Zasvěcený

Re: 100%

Tak to máš asi špatného znalce... ;-)

0/0
25.5.2007 9:06

regazzi

Re: Re: 100%

Ja si moc vybirat nemuzu, prideli ho banka na zaklade vyberoveho rizeni.:-/

0/0
25.5.2007 9:09

Zasvěcený

Re: Re: Re: 100%

Přidělí? Co je to za hloupost? Banka má svůj seznam znalců a ty si prostě vybereš toho, který není trouba. ;-D 

0/0
25.5.2007 9:23

regazzi

Re: Re: Re: Re: 100%

To je prave to, ze to neni u vsech bank stejne. U KB je vybiran napriklad pro kazdy pripad konkursem......

0/0
25.5.2007 10:05

Xladi

Reklama

Zrovna před chvílí mluvilo v Radiožurnálu, že si firmy takhle dělají přes média reklamu zadarmo. Zmínili automatické pokladny v Tescu, které měli fungovat od letoška ale nic se neděje. Před rokem toho byly plné noviny = reklama. Tohle se strašením zdražování hypoték je to samé, akorát že to není pro konkrétní firmu ale pro firmy zmíněné v článku.

0/0
24.5.2007 8:29

xvl

Re: Reklama

No hypoteční úroky určitě o něco zvýší, ale ty desetinky zas tolik ve splátkách nedělají, za to ceny nemovitostí rostou rozhodně rychleji než cena hypotéky.

0/0
24.5.2007 9:00

kefear

Re: Re: Reklama

R^Souhlas! Vzpomeňte si, jaká byla situace před deseti lety. To byly úroky o několik procent vyšší a ještě nedávno se dala sehnat hypotéka za směšně nízké úroky. Jestli někdo chce dlouhodobě úrok pod 4%, tak je to blázen8-o;-D;-D

0/0
24.5.2007 9:09

Dadak

Re: Re: Reklama

Jo ceny rostou a s tim cim dale mene lidi si muze dovolit nakupovat. Stejna situace jako v US a ted tam ceny padaji jen aby se prodalo co nastavelo do zasoby a lidi co si koupili byty na pronajem ztraci hromady penez a rvou si vlasy a nemuzou prodat. To same prijde drive nebo pozdeji u nas. Bublina splaskne.

0/0
24.5.2007 22:08

VláďaK

Co jiného,než zdražování čehokoli

se dá očekávat,když bude v ČR vládnout ODS.Zdražit cokoli ku vlastnímu prospěchu to je to co je zajímá a taky dodržení pravdivé kampaně ODS MÍNUS,což ta strana plně dodržuje.

0/0
23.5.2007 23:31

kefear

Re: Co jiného,než zdražování čehokoli

Je moc dobře vidět, že vůbec nevíš o čem mluvíš a jsi tím pádem k smíchu. Úroky hypoték vycházejí ze sazby ČNB, Která je dnes 2,5% a je spolehlivě široko daleko nejnižší. O tom, jestli tuto sazbu ČNB do konce měsíce navýší nebo ne, se vedou spory. Rozhodně to nemá na svědomí ODS, nebo jakákoliv jiná politická strana. Běž si svou duševní chorobu léčit jinam!

0/0
24.5.2007 8:58

VláďaK

Re: Re: Co jiného,než zdražování čehokoli

Moc dobře vím o čem mluvím.Celkově vládnutí ODS jenom zdražuje a chytne se toho hned každý,včetně ČNB a sazby a jejich zvyšování podle toho taky vypadají.

0/0
24.5.2007 13:21

V

Re: Re: Re: Co jiného,než zdražování čehokoli

Jsi hloupý, to je celé...Rv

0/0
24.5.2007 20:38

VláďaK

Re: Re: Re: Re: Co jiného,než zdražování čehokoli

Každý,kdo je proti zlodějské modré politice je podle jejich zlodějských příznivců hloupý,takže se ta přihlouplá reakce dala očekávat.

0/0
24.5.2007 21:39

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Co jiného,než zdražování čehokoli

Vlado, uvazuj: Opravdu si myslis, ze je dobre cim dal vic zvysovat dane, zivit lidi, který nemakaj a zvysovat schodek rozpoctu ? ODS neni vubec zadny zazrak, to vi kazdy soudny clovek, ale proste je potreba tady narovnat rovnovahu prijmu, vydaju......to ta tvoje CSSD nedokazala, spis vse pos....

0/0
25.5.2007 8:06

hello

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co jiného,než zdražování čehokoli

R^

0/0
25.5.2007 11:05

VláďaK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co jiného,než zdražování čehokoli

Já nehájím ODS,ale upozorňuji na to,že za vládnutí OF přetransformovaného na ODS k sobě datuje největší rozmach rozkradení a tunelování ČR,což se v minulosti plně prokázalo a v současnosti tím nesmyslným zdražováním čehokoli v tom ta modrá sebranka zase pokračuje.A vše se svádí na druhé a hlavně se to lživě omlouvá tím,že to jinak nejde.

0/0
25.5.2007 11:14

kefear

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co jiného,než zdražování čehokoli

Rád bych četl, od tebe, pane chytrej, jak by sis to vlastně představoval, jak by to mělo fungovat. Zatím to jen vypadá, že jsi frustrovanej jedinec, neschopnej samostatnýho myšlení, schopnej pouze zvracet ty svoje nesmysly a jinak nic. A nebo jseš zatraceně mazanej p...ant a děláš si tady z nás jenom (Y)

0/0
25.5.2007 13:44

VláďaK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co jiného,než zdražování čehokoli

No hlavně by to nemělo fungovat na bázi okrádání a úplatků,což je v tomto státě pravidlem.A co se týká modrých vlád,tak cílené zdražování ku prospěchu některých jedinců na úkor poctivých a pracovitých je taky především modrá  zlodějská práce .

0/0
25.5.2007 22:16

V

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co jiného,než zdražování čehokoli

No jak jsem řekl, jsi hloupý. Rv

0/0
26.5.2007 12:45

anonym města

Re: Co jiného,než zdražování čehokoli

Plně s Tebou souhlasím a nenech se osočovat od ostatních pablbů, kteří tvrdí opak. Je to tak, zdražovat, zase zdražovat, protože střední vrstva to zaplatí, ne? Asi oponovatel má za s sebou celou armádu zbohatlíků, tak proto tak žvaní.:-P

0/0
30.5.2007 18:06

Krystof

div světa

To je ale novinka, tak ono to všechno bude dražší a ono to bylo někdy jinak ?

0/0
23.5.2007 22:02

kefear

Re: div světa

Bylo to i několikanásobně dražší a bylo to i levnější. Přeci to nemůže zlevňovat donekonečna;-( Prober se, socialismus už byl!

0/0
24.5.2007 9:12

Ludek_II

Me ten stat fascinuje...

Dane mame jedny z nejvyssich a jeste se maji vlastne zvysovat, prumerna mzda je sice cca20 000Kc,ale 66% pracujicich ji nema, na duchod si mame sporit, na bydleni si mame sporit, u doktora platit.

Nezrikam se odpovednosti za sebe sama,ale nechce toho ten stat nejak moc?Kdyz uz clovek dosahne na hypoteku,odklada si na duchod neco malo a ma aspon jakztakz slusnou vyplatu,tak mu do toho za par let prijde decko /stat opet breci, ze se rodi malo decek/. No a rozpocet rodiny jde opet do haje.Tak nevim-pripomina mi to:"Kdyz nemate chleba, tak jezte kolace"

Kdybych aspon videl na konci toho tunelu svetylko ;-D.Ale:Ceske drahy /ve vlastnictvi statu/ si nechaly ukrast majetek dcerinky, armada pry prosustrovala 250 MLD Kc, reformy /poradne/ jsou v nedohlednu,tak ja fakt nevim.Nebo to vidim moc cerne?:-/

0/0
23.5.2007 19:59

Ferin007

Re: Me ten stat fascinuje...

A kdo tě nutí si ji brát?? Kdo jinaj by ti měl na ten důchod spořit?? Kdo tě nutí pořizovat si děcko a všechno mu dávat??

0/0
25.5.2007 14:45

Ludek_II

Re: Re: Me ten stat fascinuje...

Jeste prosim tu pohadku o tom, kdo me vlastne nuti zit v tomto podelanem state;-DRv

Ty voe - to jsou argumenty8-o

0/0
25.5.2007 19:51

Nox

Budoucnost?

To se furt pise jak bude bydleni drazsi a drazsi. A kdy se dostane na cenu skutecne dostupnou vetsine manualne pracujicich lidi? Patrne by tito lide meli podle zakona evoluce vyhynout. Vzdyt jsou prece zbytecni ne? A co jeste treba vyhubit posizene, duchodce, nemocne, atd? Hlavne ze papirove ekonomika roste.

0/0
23.5.2007 17:36

jouda

jednoduche

az pujdou uroky nahoru, pujde poptavka dolu a pujdou dolu i ceny - kdo ted kupuje na hypo s 1 letym fixem sponzoruje sveho budouciho kupujiciho ;-)

0/0
23.5.2007 15:03

jenda

Re: jednoduche

Hmmm, to jsem si rikal posledni 2 roky taky a vysledek? Byt co jsem koupil pred 3 mesici byl o pul milionu drazsi nez pred 2 lety. Vubec uz nepocitam, kolik stal pred 5 lety.

Tyhle teoreticky kecy AZ AZ AZ ...mam fakt nejradsi.

0/0
23.5.2007 16:19

xvl

Re: Re: jednoduche

Taky jsem nečekal a vloni koupil, nárůst ceny v dané lokalitě za ten rok činil už 15% (takže pokud se i zvedne úrok s hypotéky o pár setin až desetin v porovnání s nárůstem celkové ceny to nic neznamená), s každou další etapou cena roste a vše je velmi brzy prodané.

0/0
23.5.2007 16:22

joey

Re: Re: jednoduche

No já byt co jsem koupil loni bych teď klidně prodal za dvojnásobek.

teorie je šedivá a strom života zelený...

0/0
23.5.2007 23:48

Zasvěcený

Re: Re: jednoduche

Teorie je ok! Vy tady akorát nikdo neuvažujete demografickou situaci. Je logické, že poptávka nemůže klesat, když máme přes milion lidí mezi 20 a 35 lety, kteří potřebují bydlet! Nějaké dvě desetiny na úvěru je nezabije, dokoce ani kvůli rostoucím cenám nemovitostí nepůjdou bydlet pod most.... Prostě trh NENÍ ZDALEKA nasycen. A v v vo vo tom to je!

0/0
25.5.2007 9:13

xvl

Re: jednoduche

No vzhledem k rostoucím reálným příjmům a dosud značné poptávce po nemovitostech bych ten pokles v brzké době (horizont 3-5 let) nijak reálně neviděl.

0/0
23.5.2007 16:20

Ludek_II

Re: jednoduche

Me toto hrozne bere :-P Ja bydlet potrebuju ted, nemuzu premyslet kdy to bude vyhodne koupit a zatim bydlet pod mostem.

Tyto kydy co bude za dva roky mam desne rad;-D - vam nekdo zaruci, ze vam obec nesoupne do sousedstvi hnedocechy, vam nekdo zaruci, ze neprijde povoden atd atd ?

0/0
23.5.2007 20:01

Dr. Fe1

Re: Re: jednoduche

Přesně tak. Tyhle kydy o tom jak během dvou let poklesne cena jsem sklýchaval i před dvěma lety, když jsem kupoval byt za 1,8 milionu no a dneska po těch dvou letech stojí 2,5 milionu :-)

0/0
23.5.2007 20:48

Bikkhu

Re: jednoduche

Jestli chcete vidět pokles, tak se podívejte na ceny bytů v Berlíně. Až je doženeme, tak možná začne cena stagnovat nebo mírně klesat. Jenže to je poněkud víc než teď :-)))

0/0
24.5.2007 11:34

dave78

TO JE SPRAVEDLNOST?

NĚKDO SI ODKOUPÍ BYT OD MĚSTA ZA 200TIS. A OBRATEM HO PRODÁ KLINĚ I ZA 3 MILIONY,TEN DRUHÝ, KTERÝ NEMÁ ŠTĚSTÍ SE MUSÍ ZADLUŽIT NA CELÝ ŽIVOT ZA PÁR METRŮ KUBICKÝCH V PANELU A BUDE SE BÁT ABY SI TŘEBA NEZLOMIL NOHU.NĚKOMU SE MŮŽE ZDÁT,ŽE TI MÉNĚ ŠŤASTLIVÍ ZÁVIDÍ,ALE MY CHCEME JENOM SPRAVEDLNOST PRO VŠECHNY.ONI SE NIČÍM NEZAPŘÍČINILI ŽE MAJÍ TYTO VÝHODY.MAJÍ JE JENOM PROTO,ŽE VLASTNILI DEKRET NA BYT,KTERÝ DOSTALI BUĎ ZA KOMANČŮ,PO NICH,NEBO TAKY ZDĚDILI PO BABIČCE NEBO DALI OBÁLKU NA STŮL NA NĚKTERÉM MĚSTSKÉM ÚŘADĚ.JESTLI VYHRAJOU MAJITELE ČINŽOVNÍCH DOMŮ SOUD VE STRASBOURGU OHLEDNĚ DEREGULACE NÁJEMNÉHO,NEDIVIL BYCH SE KDYBY SE NAŠLI DESETITISÍCE MLADÝCH RODIN A LIDÍ,KTEŘÍ MUSÍ PLATIT NEKŘESŤANSKÉ PENÍZE ZA ŠPELUŇKU NA KRAJI PRAHY NA SÍDLIŠTI ZATÍMCO TŘEBA JINÍ ""PRIVILEGOVANÍ"" SE ROZTAHUJOU VE 4+1 KOUSEK OD VÁCLAVÁKU ZA TŘETINU TOHO NÁJEMNÉHO ZA GARSONKU NA SÍDLIŠTI.JE TO TAK NEMORÁLNÍ A NEDŮSTOJNÉ PRO ROZVOJ MLADÝCH RODIN ŽE TO JE DO NEBE VOLAJÍCÍ!!! 17 LET PO SAMETOVÉ REVOLUCI!!!!!!!

0/0
23.5.2007 14:08

Viper1

Re: TO JE SPRAVEDLNOST?

Nikdo netvrdí, že je život peříčko a že je fér

0/0
23.5.2007 14:17

Alfik

Re: TO JE SPRAVEDLNOST?

co píšete, zkuste vypnout CapsLock ať se to dá číst, díky

0/0
23.5.2007 14:21

bradavice

Re: TO JE SPRAVEDLNOST?

Nikdo ti nebrani, aby jsi projevil svuj obchodni talent a koupil napr. takovy byt vyhodne s nejakym starsim "najemnikem".... Zaroven dle veku jsi se mohl sam, pripadne tvoji rodice/prarodice lepe starat a puvodne "statni", druzstevni byt si jiz za komancu zajistit, pripadne vybudovat vlastni dum. V pripade, ze se staras sam o sebe (chvalim), tak si najdi svuj zpusob, jak ziskat maximalne vyhodne  bydleni dle svych predstav. Bud vice obchodnik nebo vic makej, aby jsi tady neknucel, ze na to nemas. Bud rad, ze mas volbu.....;-D

0/0
23.5.2007 14:50

Ludek_II

Re: Re: TO JE SPRAVEDLNOST?

Ty blaho jaky obchodni talent ??? 8-o Ty jsi pekne naivni - UPLATKY - to je cele to tajemstvi :-)

0/0
23.5.2007 14:58

bradavice

Re: Re: Re: TO JE SPRAVEDLNOST?

K cemu potrebujes, v tom co jsem napsal, uplatky?8-o

0/0
23.5.2007 15:02

Romek

Re: Re: Re: Re: TO JE SPRAVEDLNOST?

Protože je daleko jednodušší nic nedělat, nemyslet a ze všeho špatného osočovat ty schopnější ;-) Chápeš?

0/0
23.5.2007 15:40

Ludek_II

Re: Re: Re: Re: Re: TO JE SPRAVEDLNOST?

Tak bych to nevidel...spis jsem mel namysli to, ze mam v okoli jistou moznost videt jak se prodava "socialni bydleni"...Snad bych dodal jen toto. Ne ze bych byl superman, ale myslim, ze pokavad z prijmu docela slusneho usetrim polovicku, tak neknuba uplne nebudu.

A nakonec - blahoslaveni budiz nevedomi ;-D

0/0
23.5.2007 20:04

hello

Re: TO JE SPRAVEDLNOST?

to je bohuzel pravda...ale jak to tak byva, myslim, ze lidi co koupej byt pak pronajmou za 15litru aby utapeli hopoteku a este na na tom vydelali nebo se snazi bouchnout dvougarsonku za 2,5mega na to driv nebo pozdeji dojedou. myslim ze je malo magoru, ktery vyhodej 2,5mega za 43m2 Az se trosku vyrovna nabidka a poptavka, tak se to zlepsi.

0/0
25.5.2007 11:10

PÁN BŮH

Re: TO JE SPRAVEDLNOST?

POLIB SI PRDEL KRETÉNE

0/0
25.5.2007 20:13

a

něco je špatně

V situaci, kdy se cena přízemního nerekonstruovaného panelového bytu v Praze blíží ceně rodinného domku, je jasné, že je něco špatně - trh se vyvíjí nerovnoměrně, vysoké ceny bytů jsou dané jen vysokou poptávkou, která je způsobena dostupnými hypotékami. Až stoupne úroková sazba ČNB (a ona stoupne, klesat už nemá kam a inflace roste), stoupnou ceny hypoték, opadne poptávka, pár procent bytů bude muset změnit majitele a ceny se srovnají. Pak teprve nastane ta správná chvíle pro pořízení bytu. Teď, v době kulminace, to rozhodně není.

0/0
23.5.2007 13:27

Viper1

Re: něco je špatně

Zásadní problém je to, že byt si člověk nekupuje jako akcie na burze za účelem investice, ale také za účelem toho, že potřebuje mít kde bydlet...

0/0
23.5.2007 13:31





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.