Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Se zdražováním hypoték opouštíme krátkodobé fixace úrokových sazeb

Noví zájemci o hypotéku se v současnosti obávají dalšího růstu úrokových sazeb, a proto si chtějí ty současné zajistit na delší dobu. Dříve tak oblíbené roční fixace již nejsou tak vyhledávané, jako byly v době levných hypoték.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

krakra

Současnost

Teďka si všichni teda berou hypotéky s dlouhou dobou fixací úrokové sazby - 10 lwt, přitom ekonomové říkají že za 2, 3 roky zase začnou úrokové sazby klesat.

Vypadá to opravdu tak že obyčejní lidé dělají přesně opak toho co je výhodné.

0/0
27.1.2008 9:16

Mira

Re: Současnost

Pred dvemi lety jsem bral hypoteku, kdyz byly sazby na urovni 3,5-4 procenta. A tenkrat mi take rikali, ze si mam dat fixaci na rok, ze to urcite klesne. A kde Vam dnes daji uver za 3,9 procenta ?

0/0
10.6.2008 16:33

Rendík

úprava hypoték

Hypotéky měly sloužit k pořízení a rekonstrukci bytu a k čemu vlastně slouží,český národ dokáže vymyslet jak peníze vytáhnout na jiný účel.

0/0
23.1.2008 16:28

Blbci

To jsou ale blbci. Tu dlouhodobou fixaci si měli vzít právě v době nízkých úroků. Teď si jí maj vzít na rok. Když se za rok nebo 2 vrátí inflace na minimum a úroky klesnou, tak si budou nadávat ;-D

0/0
23.1.2008 13:45

Kantorek

Re: Blbci

R^Suhlas

0/0
24.1.2008 9:21

UU

protiproud

Částečně původně z nouze a na zákl. historických zkušeností se zásadně řídím tím, že dělám opak než je obecný trend. Když všichni kupují byty a domy, já buď peníze stahuju nebo kupuju hosp. stavby resp. hlavně pozemky k nim (u nich je také zhodnocování ve stovkách procent oproti desítkám v bytových stavbách). Když letěj fondy či akcie US nebo EU, tak kupuju jižní Ameriku. Výnos za 2 roky na akciích JA mám prům. 380% ročně (220a540).

0/0
23.1.2008 11:48

qwert

Re: protiproud

jo, jenomze oni vsichni nekupujou domy kvuli investicim ;-D  proste silne rocniky se chtej osamostatnit, mit ordinu, takze nemaj moc na vyber.. tvoje starosti se asi netykaj moc lidi ;-D

0/0
23.1.2008 12:39

bufalobil

Re: protiproud

Jasný, chce to mít štěstí a vydělat se dá.stejně jako prodělat.Každopádně riziko prodělku je v poměru k úspěšné investici mnohem nižšší než vrazit prachy do nějakého našeho fondu.Tam se vybíraj zisky hned na začátku a rozhodně ne pro Vás.;-)

0/0
23.1.2008 12:40

Re: protiproud

Předpokládám že jsi před pár měsíci nakoupil hodně zlata a teď skupuješ čez.

0/0
23.1.2008 13:46

Dalibor

fixace,

kratsi doba fixace se vyplati v pripade, ze chcete vlozit mimoradnou splatku. Vyse uroku v hypotecnich bankach v zahranici osciluji zhruba v sedmiletem cyklu. U nas to zacina byt podobne. Ja jsme mel hypoteku sjednanou na 15 let, fixaci 3 roky, 1 rok a 1 rok. Vzdy na koni fixace jsme neco doplatil a po 5 letech je po problemu.

0/0
23.1.2008 10:05

Petr

Re: fixace,

Nebo taky v případě, že spekuluješ na pokles úrokové sazby, případně hodláš refinancovat.

0/0
23.1.2008 10:55

privatizačník

Mě už je to jedno hi hi hi

Já jsem odkoupil od města za pár kaček 90metrovej byt na Praze 1 a každej měsíc mi příjde velká sumička na účet z pronájmu.

0/0
23.1.2008 10:04

Petr

Re: Mě už je to jedno hi hi hi

A souvislost s fixací hypoték?

0/0
23.1.2008 10:56

vasan

Re: Re: Mě už je to jedno hi hi hi

žádná,on se jen chlubí

0/0
23.1.2008 10:57

Re: Re: Re: Mě už je to jedno hi hi hi

Kam se hrabe na koženýho.

0/0
23.1.2008 13:49

bufalobil

jako vždy blbě

když měli  lidi uzavírat smlouvy s delší fixací, tak volili tu kratší a dneska když by měli volit kratší tak volí tu delší. Stádo má prostě vždy špatné řešení.:-/

0/0
23.1.2008 8:25

sibirian boy

Re: jako vždy blbě

Ba, ba. V září 2004 jsem tam prdnul desetiletej fix. Tenkrát se mi někteří smáli, ale já si teď můžu mnout ruce...

0/0
23.1.2008 9:15

npetr

Re: Re: jako vždy blbě

no vidis to jakej ses pasak ... copa bys delal dneska?

0/0
23.1.2008 9:21

Bob

Re: Re: Re: jako vždy blbě

tak mu to nezáviď a příště radši použij svojí hlavu, vyděláš nebo proděláš, ale máš možnost volby. Stádo prodělá vždy, bohužel z logiky věci před tím není úniku.

0/0
23.1.2008 9:39

npetr

Re: Re: Re: Re: jako vždy blbě

nezavidim jestli jsi nabyl ten dojem tak se mylis ... jsem celek mv pohode ... presto ze jsm privrzenec kratsiho fixu vzal jsem uver u SS a nelituji

0/0
23.1.2008 12:20

Dr. Fe1

Re: Re: jako vždy blbě

A za kolik procent to máš ?

0/0
23.1.2008 11:36

sibirian boy

Re: Re: Re: jako vždy blbě

5,3%.

0/0
23.1.2008 11:43

Dr. Fe1

Re: Re: Re: Re: jako vždy blbě

Díky za odpověď.

0/0
23.1.2008 12:33

vitriol

Re: Re: Re: Re: jako vždy blbě

Já jsem si bral hypotéku v prosinci 2007, fix na 10 let za 5,6  + mimořádné splátky bez sankce - sice omezené - můžeš po každém  roce splatit jen 25% jistiny, takže to nelze splatit celé, ale aspoň něco....

0/0
23.1.2008 14:10

joj

Re: Re: Re: Re: Re: jako vždy blbě

5,6 to je darda, ja zacinal na 2,6 rocni fix a dnes mam 3,9...

0/0
23.1.2008 15:10

stk

Re: jako vždy blbě

Přesně. A je dobře, že to tak funguje. Když jsem si dal osmiletý fix (celá doba splácení) za 4,6% p.a., tak to bylo hodně divné - ostatní měli jednoletý za 2,9%. Dnes se novým sazbám hrozně diví, pobíhají od banky k bance a nadávají kdekomu do zlodějů. Nechápou, že dobře už bylo ;-)

0/0
23.1.2008 9:37

Petr

Re: Re: jako vždy blbě

Je to ale taky o tom, co s hypo chci dělat. Jasně o úroky si snížím základ daně- otázka je jak dlouho to v tomhle bordelu na kolečkách bude fungovat, ale hlavně úrok se musí zaplatit. Já preferuji roční fixaci a každý rok mimořádnou splátku. Protože při současném tempu splácení jistiny cca 2.000 měsíčně, bych toho půl mega splácel ještě moooc dlouho

0/0
23.1.2008 9:51

jouda

Re: Re: Re: jako vždy blbě

No ja mam také fix na jeden rok s tou výhodou, že jsem si bral hypo v době ročního minima, zřejmě si v tu dobu brali i bankéři pač ta křivka se pravidelně opakuje. Jinak jsem dal mimořádnou splátku a zkrátil dobu splácení na polovinu. Stálo mi to 2 litry navíc ale zase rychlejc umořuju.

0/0
23.1.2008 11:53

Phill

Re: Re: jako vždy blbě

Nelze zobecnovat. Je mozna i nasledujici situace:

Ostatni diky jednoletymu fixu a 2.9% uroku uz splatili vetsi cast jistiny nez Ty. Takze prestoze ted maji urok 5.2%, tak diky tomu ze dluzi mensi castku plati opet na urocich min:-)

0/0
23.1.2008 10:33

stk

Re: Re: Re: jako vždy blbě

Se vším souhlasím. Mám však rád "jistoty a prosperitu" a vyhovuje mi, že již dnes vím, kolik budu platit za rok, za tři nebo za šest. Navíc volné prostředky se mi prozatím dařilo zhodnotit vždy více, než 4,6% p.a., takže si na tento "konzervativní" přístup stěžovat nemohu ;-)

0/0
23.1.2008 11:22

Freezee

Re: Re: Re: Re: jako vždy blbě

Doteď jsem nechal všechno bez komentáře, ale slinty hypotékáře, který údajně zhodnocuje volné finance nad úroveň úroků hypa mne opravdu rozesmály;-D;-D;-D Ty máš volný leda tak (Y)

0/0
23.1.2008 11:28

stk

Re: Re: Re: Re: Re: jako vždy blbě

To je váš názor a ten vám neberu. Pokud máte představu, že hypotéku si bere jen ten, kdo si nemohl pořídit solidní byt za hotové, tak s tím nic nenadělám.

Že se v uplynulých pěti letech daly volné peníze zhodnocovat v řádu desítek procent ročně, to ví snad každý. Pokud vy ne, pak zřejmě máte "starosti" jiné ;-D 

0/0
23.1.2008 11:43

Freezee

Re: Re: Re: Re: Re: Re: jako vždy blbě

Jo a ještě mi řekni, že tam nebydlíš, že to pronájímáš a vzal jsi si na to hypo. Dál, že tvoje volný peníze využíváš na úspěšné zhodnocování a investuješ nejlépe v ČR se zhodnocením v desítkách procent;-D. A prostřednictvím čeho jsi dosáhl toho zhodnocení a kolik???

0/0
23.1.2008 11:51

wow

Re: Re: Re: Re: jako vždy blbě

Ty sis dal 8letý fix, přitom zhodnoceješ jistě min. 10% VOLNÉ finance hahahaha, Takže plánuješ, že za těch 8 jistejch let to pak určitě doplatíš. Ty jsi debil a šponuješ se tady jak kšandy. Ty nemáš ani hypo, ani volný prachy a pravděpodobně sotva průměrnej plat:-©

0/0
23.1.2008 11:32

stk

Re: Re: Re: Re: Re: jako vždy blbě

Už vaše výrazivo napovídá mnohé o vašem intelektu. Předpokládám, že oblast financí nepatří k vaším silným stránkám, tedy vaši reakci beru s pochopením. Skutečně je nejvyšší čas, aby již na úrovni ZŠ byl zaveden předmět "osobní finance", aby i vy jste měl možnost se začít dovzdělávat ;-D.

0/0
23.1.2008 11:56

bufalobil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: jako vždy blbě

no vydělat desítky procent samozřejmě lze, ale z lidí, kteří investujou samostatně se tohle podaří tak dvěma procentům.Zbytek je rád, když po započtení ztrát( taky už mi jednou přijel vagon pšenice:) ) a výnosů tak udělá 15-20%.80% lidí prodělá, i ve finančnictví platí zákon zachování energie(peněz)

0/0
23.1.2008 12:45

bufalobil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: jako vždy blbě

no vydělat desítky procent samozřejmě lze, ale z lidí, kteří investujou samostatně se tohle podaří tak dvěma procentům.Zbytek je rád, když po započtení ztrát( taky už mi jednou přijel vagon pšenice:) ) a výnosů tak udělá 15-20%.80% lidí prodělá, i ve finančnictví platí zákon zachování energie(peněz)

0/0
23.1.2008 13:01

xy

Re: Re: Re: Re: jako vždy blbě

Nemas nahodou tu "super vyhodnou"  kombinaci hypoteky s investicnim ZP, kde se celou dobu nesplaci jistina ;)

0/0
23.1.2008 12:11

xxx

Re: jako vždy blbě

myvolevysvětli:-(

0/0
23.1.2008 9:42

Kantorek

Re: jako vždy blbě

R^R^R^

0/0
24.1.2008 9:45

KIKI

Vysvetleni

No je vysvetleni je proste... Vetsina lidi nevi o bankovnim sektoru nic a ne o vyvoji´urok sazby. No a bankery nebo poskytovatele hypotek dostali od sefu za ukol presvedcit lidy aby si fixovali pujcku na 3 az 5 let protoze je to pri dnesnim vyvoji urok sazby vyhodnejsi... ;-D

0/0
23.1.2008 8:16





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.