Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Test finančních poradců: mnohem více kvality než lží

Vyzkoušeli jsme na vlastní kůži čtyři poradenské firmy, které patří k největším na trhu. Slibují zdarma vylepšení vašeho rodinného rozpočtu. Úplně zdarma to ale není, poradci na vás většinou tlačí, abyste jim doporučili pět až deset lidí z vašeho okolí, kterým by mohli rovněž nabídnout své služby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gary

jeden hovor od OVB stačil

Zrovna nedávno mi jeden rádoby poradce z OVB volal na doporučení mé známé, nebylo mu ani pořádně rozumět, ale říkal jsem si, že to divadlo vyslechnu, asi po 2 minutách, kdy se mu povedlo mne oslovit pane Nováku(nejsem žádný Novák) mi bylo jasné, že tento ukecaný rádoby příjemný hlas ani neví co čte, řekl jsem, že nemám zájem, a ať mi už dál nevolá. :-©Co vy na to??

0/0
26.3.2008 9:07

Tom

Povinná četba

http://www.finmag.cz/clanek/3414/#komentare

0/0
25.3.2008 23:06

Petr

Re: Povinná četba

DÍK, TO SE OPRAVDU MUSÍ PŘEČÍST!!

0/0
26.3.2008 8:41

misak.cz

Zkušenost s OVB beych nerad opakoval

Jak jsem již psal jinde: Říkejte si co chcete, ale OVB bych nedoporučil ani svému největšímu nepříteli. Když jsem řešil co se svými financemi, paní poradkyně OVB Kočová (snad Drahomíra) mi poradila báječné životní pojištění s tím, že budu moci v budoucnosti s ním ručit hypotéku. Byl jsem rád, že něco dělám pro budoucnost až do doby, než jsem začal s bankami zjišťovat podmínky a dozvěděl se od 5ti z nich, že mi toto pojištění je na nic. Paní poradkyně se mnou přestala komunikovat od chvíle kdy jsem ji telefonicky sdělil, že bych se na ty smlouvy potřeboval podívat, nejprve se mi 3x omluvila ze schůzky na poslední chvíli a poté už nezvedala telefon.

Nezbylo mi než snížit na minimumk částku na pojištění a nechat ho doběhnout abych nepřišel o polovinu nastřádané částky. jak jsem se v Axe dozvěděl nejsem jediný kdo naletěl.

Ano, jsem looser a plebstoun, když nejsem schopen si ověřit rady paní poradkyně z OVB. Ale když se těmto poradcům nedá věřit, tak k čemu jejich služby tedy jsou dobré?

0/0
21.3.2008 12:50

John O´Braien

A co PROFI INVESTOR???

Minulý týden se mi podařilo dostat(nešťastnou náhodou) na "pracovní pohovor" v titulku zmiňované společnosti. Ve dvouhodinovém interview jsem si vyslechl, že společnost je z 100% orientována na zákazníka, že z 12 000 finančních produktů na trhu vybírají ty NEJLEPŠÍ... že pokud chci vybudovat kariéru, tak je to právě TEĎ! Jen kdyby jste viděli obličej toho "personálního manažera" když jsem mu na konci řekl, že nemám zájem :-D

A taky se zmínil že za poslední dva roky se dostala mezi 10 nejelpších v republice, tak co je na tom pravdy???

Student MM

0/0
16.3.2008 20:39

aliens

Re: A co PROFI INVESTOR???

Tam kde jsi byl a to co říkal ten personální manager je vše pravda!! Stačí si to jen zjistit na inetrnetu:-).

0/0
15.8.2008 20:14

¨Luccinka

Re: A co PROFI INVESTOR???

jde vidět, že jsi asi opravdu vůbec pořádně neposlouchal, není jich 12.OOO ale 6.000 a myslím si, že personální snad ví co říká.. :) řekla bych ti to jednoduše, pravděpodobně jsi přišel o životní šanci :) (Y)

0/0
14.11.2008 13:58

jentak

ze zkusenosti

na fincentrum bych nesazel na na OVB II.pana Lukeše taky ne(partners)

Prevazne vam vnuti investicko, kt. neni zas tak uzasne, ale jde z nej slusna provize!!!

0/0
11.3.2008 21:40

Ozzman

I Love OVB

Dělám v OVB již 3 rokem a nikdy jsem se nesetkal s tím že by si někdo stěžoval na kvalitu mého poradenství.

Ti co si stěžují na OVB jsou většinou ti kteří v ovb zkoušeli dělat ale nezvládli to protože na to prostě neměli!!! ne protože je firma špatná nebo podobné "sračky" .já lidi do svého týmu beru skoro všechny o kterých si myslím že by jim to mohlo jít, ono se většinou ještě než udělají zkoušky ukáže jestli na to mají a nebo ne, pak se s nimi loučím.

Ohledně kvalityje to opravdu o lidech, myslíte že by debilové fungovali ve firmě která funguje 38 let? já myslím že asi ne.

O objektivitě idnes není pochyb, zkusí 1 poradce z každé firmy, OVBáků je jenom v čr více jak 2000, to je určitě vysoce objektivní!!!;-D:-©

OVB forever!!!

0/0
11.3.2008 17:33

jentak

Re: I Love OVB

nebud naivni, je to tak trochhu nalejvarna a lidi tam prochazeji v stejnem poctu, jak v metru ve stanici Muzeum.Skoda, ze jsem na to prisel az na pozici GST.Kdyz se osamostatnis tak vydelas cca 150% vic, stejne jako ja :)

0/0
11.3.2008 21:43

jumbomen

Re: I Love OVB

No, takze milej zlatej, mam tu cest byt jaksi na treti strane barikady, tedy ve spolecnosti, kterym prodavate jeji produkty. Mozna, ze to neni tvuj pripad, ale OVB ( jakozto ultrasuper broker) byl s velkou pompou pred par lety predstaven a zacali jsem pro nej vymyslet provizni kategorie apod.

Chybovost zamestnancu OVB dosahuje u nas magickych 10% z objemu, a to je sakra hodne. Nic vam nerika MIFID, nezajima vas klient, jen jedete po provizich, ktere pokud mozno nechcete dostavat zpetne, ale hned.

Zkusenost, kterou za ty roky mam, je ta, ze nejlepe je zuajit primo na pobocku a byt tak soudny, ze si vse sezenu sam, ale to tolik lidi neumi..... Doufejme, ze konkurence zapracuje a vyselektuje z trhu to vedlejsi. Preju OVB mnoho stesti.

0/0
14.3.2008 22:36

?????

Opravdu pěkné srovnání

Doporučuji se podívat na tento odkaz http://www.finmag.cz/clanek/3066/ .

 

"Autor" byl nejspíše nějaký amatér. Rv

0/0
11.3.2008 14:37

barnabas_666

Re: Opravdu pěkné srovnání

Heeh, takže Fincentrum si udělalo "nezávislý" test, v kterém naprosto nečekaně zvítězilo. Určitě to nebude tím, že ze zbývajících společností byl vybrán náhodný poradce a Fincentrum si ho dosadilo samo. No to je gól R^;-DR^

0/0
11.3.2008 16:58

jentak

Re: Opravdu pěkné srovnání

souhlasim

0/0
11.3.2008 21:43

Alex

zkušenosti s OVB

S OVB jsem taky spolupracoval, ale vydržel jsem tam jen sotva pár měsíců...jsem také zastáncem toho názoru že záleží spíše na jednotlivci než na konkrétní společnosti...jsou lidé, kterří chtějí pouze zisk a proto nabízejí pouze smlouvy s největší provizí, ale pak jsou tací, kteří mají i radost z toho, když někomu dokážou "zdarma" skutečně finančně pomoci...problém u OVB je, že mají daný striktní scénař, co a jak každému klientovi nabídnout...samotný pracovník pak nemá tolik individuálních možností a drží se plánu OVB..připadá mi, že v tomto testu museli u skupiny OVB skutečně narazit na začátečníka, ale souhlasim s tim, že finanční poradci, kteří se zúčastní pár školení a jsou schopni nabízet smlouvy, o sobě nemůžou tvrdit že rozumí financím...to vyžaduje už větší vzdělání a delší praxi...osobně bych doporučoval každému aby si o finančních produktech něco zjistil sám, protože dostat se na úroveň většiny finančních poradců např. OVB nevyžaduje až tak velké úsilí...

0/0
11.3.2008 14:25

Alex

Re: zkušenosti s OVB

nehledě na to že finanční poradci jsou z velké části ti kteří nemohou sehnat pro ně vhodnou práci a jsou rádi, že někde na ně konečně nemají vysoké požadavky...tak jako tomu bylo bohužel i se mnou...

0/0
11.3.2008 14:31

vlada

Re: zkušenosti s OVB

..."problém u OVB je, že mají daný striktní scénař, co a jak každému klientovi nabídnout"  To není pravda. Nikdo mi nikdy neříkal, co mám komu uzavírat! Centrála OVB ani naše ředitelství nic takového neurčuje. V OVB je obrovská svoboda v tom, jaké portfolio děláte. Kde jste na to přišel? To spíš lidí z Partners se ptejte, proč píší vždy AXU?  Promiňte, ale nemáte správné informace...

0/0
11.3.2008 16:33

jentak

Re: Re: zkušenosti s OVB

Promin, ale prave zakladatel Partners ti dohodnul vsechny ty firmy s kt. dnes muzes spolupracovat....Takze bych pomlcel.V OVB i v Partners jsou stejne jen vetsinou amateri, kt. se snazi vydelat co nejvice penez na klientovi.Sam jsem tam delal a to dost dlouho, ale tlak od meho vedeni mi nedal na vyber a nutil me psat klientum jen same sr..., tak jsem radsi si zalozil vlastni porad.fin.firmu..............

0/0
11.3.2008 21:49

alex

Re: Re: zkušenosti s OVB

Tak s tím nesouhlasím!!! Přesvědčil sem se u někllika sepisovačů OVB o opaku.Vždy semnou sepisovali ty lejstra kde sem zadal přesně požadavky jaké chci a nikdy!!! mě toto nesplnili!!!! Vždy se mě snažili uvrtat do toho co jsem nechtěl a pak se tvářili že to asi přehlédli vč.šéfíků kteří si mě při druhé schůzce pozvali na centrálu.A už vůbec mě znechutili tím vaším dejte nám nejdříve 10 kontaktů.Nemáte co nabídnout a ještě byste otravovali další lidi.Bohužel v téhle republice je až moc hlupáků kteří vám skočí na špek.Ale naštěstí do doby kdy jim někdo pořádně poradí a otevře oči.

0/0
16.3.2008 0:45

vlada

VSE

Podivej se, Petre. Naprosty souhlas, ze tohle by se dit nemelo. Ted v lednu jsem VSE dokoncil. Nikdy jsem takovy mail, i kdyz jsem to mohl udelat - neposlal. Lidi do tymu si vybiram a dost lidi jsem do naseho kursu ani nepustil - nemeli na to. Problem OVB je ten, ze je tady nejdele, je nejvetsi a tim je v ni i spousta lidi, co delaji takovehle blbosti. Zase musim rict, ze to je o lidech. Me zase pretahuji kazdy mesic lide z Fincentra, Broker Consulting. Nejsou schopni si vychovat cloveka a lovi v cizich vodach. Je to boj. Vracim se k me  vete, ktera plati za vsech okolnosti. Je to o lidech!!! Hodnotte vzdy cloveka, ne takhle pausalne spolecnosti. Neni to fer. Btw vubec se tu napr. neresi struktura produkce , kde OVB vychazi jak vitez. Ale to je na jinou diskusi... Mejte se, frcim za klientem...

0/0
11.3.2008 14:05

Karolína

Re: VSE

O lidech to je a hodně, souhlasím. Ale společnost udává poradenství směr a vede poradce. Takže pokud je špatný systém, poradce s tím moc bohužel nenadělá, i když je dobrý :-) 

0/0
11.3.2008 15:11

Petr

OVB souhlas

Podívejte, studuju VŠE a každý měsíc mi příjdou asi dva e-mail s nabídkou práce. Nevím, kde na můj e-mail narazili, ale asi přes nějaký školní server.

Problém je v tom, že většinou jsou oba od OVB, přičemž často ani neuvedou o jakou firmu jde, pouze, že mám přijít na pohovor.

Vždy to příjde od jiného člověka. Chtějí studenty VŠE nalákat na pohovor a kdyby náhodou o práci ve firmě, která se ani nepředstaví, neměli zájem, tak jim alespoň vnutit pojištění...

Pro pobavení výseč z jednoho takové mejlu. Všimněte si hlavně podmínky přijetí.

"na základě Vašeho zařazení v databázi práce nabízím zajímavou a perspektivní pozici jako finanční asistent pro firmu OVB ze SRN - vytváření finančních analýz. Práce je vykonávána jako hlavní zdroj obživy, v režimu externím je možné dojednat formu brigády nebo přivýdělku s volnou pracovní dobou, na živnostenský list. Podmínka - čistý trestní rejstřík." v žádné databázi práce jsem nikdy nebyl, ale čistej rejstřík mám, takže tam mohu klidně pracovat. OVB 5

0/0
11.3.2008 13:59

schlowak

mne na MU ESF v Brne chodili svojho casu podobne maily..

Nadnárodní společnost, působící v oblasti obchodu, marketingu, financí a služeb nabízí

studentům VŠ možnost získání praxe u nadnárodního koncernu. V případě spokojenosti ti nejlepší z Vás získají možnost stálého uplatnění v managementu

společnosti v brněnské centrále. Zájemci zašlete životopis a motivační dopis na email: konkurz05@seznam.cz

S pozdravem regionální ředitel

Vermögensberatung AG :-©

0/0
11.3.2008 14:06

vlada

Re: mne na MU ESF v Brne chodili svojho casu podobne maily..

Vis, kdo to mohl byt? Petr Borkovec, dnes hlavni pohlavar v Partners... Tehdy regionalni reditel v OVB...Jaky paradox.

0/0
11.3.2008 14:13

joey

Re: OVB souhlas

Mě ty maily chodily od OVB a AWD. Prý si koupili školní databázi absolventů.

0/0
11.3.2008 14:13

Petr

Re: Re: OVB souhlas

Njn Universita musí z něčeho žít?!

0/0
11.3.2008 14:16

vlada

...

Btw 20 % mých smluv tvoří iž půl roku ING konto, z kterého jako poradce nic nemam. Kdo tvrdí, že lidem v OVB jde vždy a pouze o provizi na úkor klienta, tak prachsprostě lže!!!

0/0
11.3.2008 13:50

Karolína

Re: ...

a co těch zbylých 80 %???????????????;-D

0/0
11.3.2008 15:13

jumbomen

Re: ...

Nezvan, ze z toho nic nemas kecko....

0/0
14.3.2008 22:38

milan

Re: ...

Ano, jsou to svetci! Jde jim o  blaho zakaznika! :)

che, che, chlapi, vy jste fakt komici - a az budete mit meeting, tak si zatleskjte... :-©

0/0
16.3.2008 15:15

Grinder

Re: Re: ...

Mno on zas tak nezvani :D...kdyby mu slo vazne o provize, tak neni v OVB. Je to tam spis o zblbnuti lidi, kteri slepe veri, ze delaji spravnou vec. Kazdopadne ja jsem dobreho fin. poradce z OVB potkal a je to o lidech...Ja sel radeji za obecne vyssimi provizem, lepsim systemem a lepsim pristupem. Diky vysokym provizim to nesvadi vybrat lepe placeny produkt, protoze ja budu mit i z hure placeneho produktu vice nez ten, ktery chce rejzovat v OVB. Jinak z ING konta vazne neni nic, co by stalo za rec, ale do portfolia skoro kazdeho klienta dle meho patri.

0/0
21.6.2008 2:46

emsi

jo jenze vy ste neskutecne tragicky ve vsech ohledech!!!

0/0
11.3.2008 13:49

vlada

???

Proboha vzdyt je jasny, ze poradenstvi je o KONKRETNICH KVALITACH CLOVEKA. Spolupracuji s OVB tri roky, poskytuji poradenstvi, ktera by rozhodne byla i Vami diskutujicimi povazovana za dobra. Mam velike procento smluv do inv. fondu, IŽP kdyz tak jen na 1000 plus zajisteni, pocitam penzijni plany (nestrelim to jen od boku), resim vse podle priorit klienta. Mam pocetnou spokojenou klientelu, nikdy zadna stiznost. To mam porad trpet pod kampani proti OVB? Znam vyborne lidi z Partners, OVB, Fincentra, znam ubohe lidi z Partners, OVB, Fincentra, ZFP... A jako co? JE TO O LIDECH, ne o spolecnostech!!!

0/0
11.3.2008 13:46

milan

Re: ???

BLABOL! Firma prece musi garantovat kvalitu a uroven svych zamestnancu!!!!

Predstavte si, ze vym v servisu opravi nekvalitne auto a majitel rekne - firma za nic nemuze, zrovna na vas vysel levej automechanik!

0/0
16.3.2008 15:18

Grinder

Re: Re: ???

Tady nekdo nepochopil, ze poradenstvi je podnikani a spol. je predevsim servisni organizace. Ano, obecne se da rict, ze treba firma x je lepsi, nez firma y, protoze v dane firme (a reditelstvi predevsim!!!) je jiny system skoleni a jiny pristup, ma vice partneru, jiny provizni system, jini lide atd.

0/0
21.6.2008 2:42

expert

zadání?

Není to zadání trochu unreal? s takovým příjmem je to tak s bídou na holé přežití  - bydlet u rodičů a jezdit sockou. Auto, dovolená, doumegová hypotéka? - no nevím nevím......?

0/0
11.3.2008 13:40

emsi

zbytek myslenek...

a to nemluviom o tom ze bohuzel pojistovny a dalsi fin instituce kery davaj nehorazny provize temhle budizknicemum jen tim zvysujou cenu samotnyho fin produktu...sou na tom biti normalni lidi kery treba ani nepotebovali poradce...

0/0
11.3.2008 13:38

BigM

Re: zbytek myslenek...

Tak teď jsem se opravdu upřímně zasmál.

0/0
12.5.2008 17:43

Grinder

Re: zbytek myslenek...

Funny :)

0/0
21.6.2008 2:38

emsi

ou fau blé

se ukazalo jaky to sou machri v ovb blbecci....ne ze by to par lidi nevedelo uz driv...jako nechapu blbecka dole v diskuzi kterej je prej z ovb a pta se stli ma nekdo fin vzdelani no to si snad dela prdel?!?!;-€8-o jako stli si myslite vy "financni" poradci ze ste vzdelani ve financich tak se HLUBOCE pletete!!! to ze mate nakejch par kurzu za sebou vas naprosto NEOPRAVNUJE k tomu abyste rikali ze rozumite financim!!!nejlepsi je jaky ste looseri nejvetsi vypovidaci schopnost ma kral looseru ing masina kterej se neunavne snazi verbovat lidi na jobs nebo prace...dyt to je tragedie!!!!!!!problem urcite ne jen ovb budiz fakt ze se casto rozhodujete na zaklade provize ne podle zakaznika..hmm mam nabidnout ziv pojisteni to kde je provize 30000 nebo to za 45000?!?!prumerne chtrej clovek to zvladne sam

0/0
11.3.2008 13:35

Grinder

Re: ou fau blé

No ja sice z OVB nejsem a s fin. poradentsvim zacinam, ale... Nenechal jsem se na to naverbovat. Sel jsem delat tenhle job cilene pri VS, takze jsem koukal, hledal a nasel si sve a muzu rict, ze treba v nasi spol., alespon v nasem reditelstvi, je na prvnim miste klient. Tlaci nam to na skoleni celou dobu do hlavy a dokonce se ti lidi podle toho i chovaj. Jinak je fakt, ze v CR se bohuzel vetsina poradcu chova spis jako prodejci a vzdelani i prehled jim chybi. Jinak ja, jakozto fin. poradce studuji fakultu financi a ucetnictvi na VSE, zatimco Vam dela problem i ta cestina. A urcite diky tem "par" kurzum rozumime financim lepe, nez vetsina populace v CR. "Financni gramotnost" je v CR hroziva.

0/0
21.6.2008 2:30

Grinder

Re: ou fau blé

Lide si mysli, ze maji vse a skvele uzavrene, ale vetsinou je to

totalni paskvil ala pejsek a kocicka. Dokonce i spatni poradci udelaji

lepsi portfolio a plan, nez ma klient, ktery se spoleha na instituce

jako takove a smoli si to sam. Kazda chce prodat a zadna nerekne, ze

konkurence ma pro nej lepsi produkt z tech a tech duvodu.

0/0
21.6.2008 2:32

Zasvěcený

každý v branži ví...

...že OVB je neprofesionální firma s orientací na zisk (klient je druhořadý). Každý ví, že Partners s bývalým panem náměstkem Prouzou se snaží udělat si co nejlepší PR a dělat se lepšími než je OVB (což je nesmysl, protože z OVB přetahali lidi). Každý ví, že Fincentrum je ovládá finanční portál iDNES, takže to prostě museli vyhrát ;-D;-D;-D

0/0
11.3.2008 13:16

Zasvěcený

každý v branži ví...

...že OVB je neprofesionální firma s orientací na zisk (klient je druhořadý). Každý ví, že Partners s bývalým panem náměstkem Prouzou se snaží udělat si co nejlepší PR a dělat se lepšími než je OVB (což je nesmysl, protože z OVB přetahali lidi). Každý ví, že Fincentrum je ovládá finanční portál iDNES, takže to prostě museli vyhrát ;-D;-D;-D

0/0
11.3.2008 13:13

Pavel

OVB :-)

Me staci jaky jsou podminky prijeti na pozici financniho poradce v OVB  -  nadseni, chut pro praci, osobni kouzlo,... :-) (na prace.cz svyho casu kazdej druhej inzerat) Jinymi slovy - muzete vylizt zakladku v seste tride a delat financniho poradce v OVB :-) Rv

0/0
11.3.2008 13:00

Nyx

Re: OVB :-)

omyl, zákon č.38/2004 Sb. o finančních zprostředkovatelích požaduje minimálně SŠ vzdělání zakončení maturitou, dále každý fin.poradce musí složit zkoušku, na základě které dostane licenci ČNB, bez které nesmí být uzavřena žádná smlouva s klientem

0/0
11.3.2008 13:05

Pavel

Re: Re: OVB :-)

To ovsem nic nemeni na schopnostech poradcu OVB ani podminkach prijeti, jak koneckoncu potvrzuje i tenhle test, ze ... :-) Jinak maturitu ma dneska bez vetsi nadsazky kazdej clovek veku < 30 let a silne pochybuju, ze by schopnej (ani nerikam vzdelanej) clovek sel pracovat po bok takovejch amateru.

0/0
11.3.2008 13:12

barnabas_666

Re: Re: OVB :-)

Nedávno jsem se setkal s člověkem, kterého nabrala jedna no name poradenská společnost. Vůbec jim nevadilo, že ten člověk má základní vzdělání.

0/0
11.3.2008 17:01

from hell

tragedie

je videt ze porota jsou skutecni znalci, celej  test je tragedie, hlavne zarazeni investicka s poradnou mesicni palkou v kombinaci s hypotekou je velmi zabavne, je videt ze panove v zivote nevideli financni prubeh nejakyho invest. pojisteni, doufam ze maji taky nejaky sjednany:)))

0/0
11.3.2008 12:44

xy

Tohle je "test"?

jak muzete oznacit slovem "test" clanek, ktery vypovida o 4 zamestnancich? Neni snad pro test potreba vice testovanych subjektu?

0/0
11.3.2008 12:34





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.