- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ono totiž řízení lidí se dá naučit, ale vůdcovství člvěk v sobě buď má nebo ne, to se naučit nedá.
Tak alespon zakladni pravidlo vedeni (pro ty co dosli az sem)> Vasi podrizeni MUSI byt soucast reseni, ne problemu. To je zmena pohledu nekdy az o 180 stupnu. A tak k nim musim TRVALE pristupovat. I kdyz tu a tam neco udelaji spatne. Pokud citi, ze uprimna snaha udelat vec co nejlepe je ocenena i kdyz to uplne nevyjde, zacnou neco delat. A z druhe strany potrebuji na zacatek citit, ze nicnedelani je hra na jistotu jen ve smeru ven z firmy.
Pokud tohle manager nemuze aplikovat, je dalsi povidani o vedeni zbytecne. Manager nema pravomoc vest a nezbyva mu nez ridit.
Autor stále hovoří o leadershipu, což je "něco víc", ale zcela zapomněl uvést jediný příklad. Měl-li článek vzbudit zájem o leadership, tak podle mého zklamal. Jinak, celý dlouhý text o zlepšování pracovního prostředí (židle) byl jednoduše o snad každému známých hygienických faktorech, tedy zde lze jen zkazit, ale rozhodně ne motivovat k výkonu.
Zpravidla dosazený manažer řídí a vede, ve smyslu definice cílů a náčrtu cest k nim, majitel. Podle mě je problémem celé myšlenky článku to, že řada manažerů nemá dostatečné pravomoci k vedení, a chybí jim i jistota dlouhodobosti uplatňované koncepce jednání s lidmi. Ve většině firem se od manažera chce efektivní správa firmy. Bývá výhrou už to, že manažer aplikuje vůči podřízeným alespoň zásady koučingu a šíří je do nižších úrovní.
Byl o tom, že lidé jako ty by se nikdy neměli ani omylem dostat do manžerských pozic