Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Radíme, jak zvítězit při reklamaci výrobku: automatickou výměnu prosadíte do šesti měsíců

Určitě jste již někdy reklamovali dříve zakoupené věci. Ne vždy jde o příjemnou záležitost, neboť prodávající o reklamace příliš nestojí a často se uchylují k méně poctivým tahům či snaze o zpochybnění reklamace. Je tedy dobré znát svá spotřebitelská práva a vědět, co si můžete a nemůžete při uplatňování vad po linii zákona dovolit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

anonymous

lhůta na vyřízení reklamace

Nejsem si jist všeobecnou platností věty: "Co se týče lhůty na vyřízení reklamace, prodávající ji musí uspokojit nejpozději do třiceti dnů (bez ohledu na to, zda jde o výměnu nebo opravu)." Mám za to, že v občanském zákoníku totiž není takováto lhůta stanovena, ani jsem ji tam nenašel. Ta je, myslím, určena až v reklamačním listě.

0/0
11.6.2008 23:54

sm

Re: lhůta na vyřízení reklamace

Zákon o ochraně spotřebitele - § 18 ....

0/0
12.6.2008 10:45

sm

Re: lhůta na vyřízení reklamace

kazdopadne do servisu na posouzeni se to musi posilat pokazde, protoze vetsinou reklamacni technik na miste nedokaze urcit jak vznikl rozpor s kupni smlouvou(napr. poskozeni uzivatelem.....)

0/0
12.6.2008 10:48

sm

§ 616 Shoda s kupní smlouvou

kdyz uz tak je to § 616 v obcanskem zakoniku..

0/0
9.6.2008 15:29

sm

§ 616

0/0
9.6.2008 15:28

watchdog

Duvera

Jakou duveru ve vas vzbudi obchodnik, ktery se bude snazit  pri reklamci sve odpovednosti zbavit a obvinovat vas ze lzi???

Opravdu jsou zakaznici tupe stado, nebo vyhledaji spolecnost, ktera s nimi bude jednat fer?

0/0
9.6.2008 13:09

Venny

Re: Duvera

Ale tady nejde o to, že stebou bude někdo jednat jak s dobytkem. Jde o to, že když přijdeš do krámu a začneš řvát že to chceš vrátit, že chceš peníze na zpět, tak si o tobě lidi řeknou že jseš deb*il. První věc je jednat slušně a vědět na co máš nárok.  Takže pokud přijdeš a hodíš věc na pult stím, že chceš vrátit peníze, tak to pro tebe krom hypermarketu (kde jim to je jedno) nikdo neudělá. Pokud by ti totiž vrátil hned prodejce peníze, tak bys si tu tvoji věc mohl klidně zaplatit. Takže, pokud se to stane, že v 6 měsících se ti něco rozbije, je potřeba slušnou formou zmínit, že budeš požadovat odstoupení od smlouvy. Prodejce to servisu napíše v servisním protokolu, aby na to servis bral zřetel. Pokud servis rozhodne, že závade je nezaviněná uživatelem, nic nebrání tomu aby ti prodejce vrátil peníze o které bude potom žádat formou dobropisu svého dodavatele... Na todle vše má prodejce čas 30ti dnů.

0/0
9.6.2008 15:09

Alex

Pravda či ne?

Tak ted nevím.. Mam tedy pravo na vymeneni vadneho zbozi do 6 mesicu nebo nemam?? Pripadne kde najdu presné zneni zakona? dekuji

0/0
8.6.2008 14:12

Hayek

Re: Pravda či ne?

Na výměnu zboží do 6 měsíců právo máte, neznamená to ovšem že za každé situace (musí jít opravdu o vadu a nikoli o poškození z vaší strany). Prodejce má tudíž právo vadu věci posoudit sám nebo poslat do servisu na posouzení. Ovšem toto musí být vyřízeno do 30 dnů....poté už máte právo na odstoupení od smlouvy (vrácení peněz).

Pro tyto případy doporučuji si zakoupit Občanský zákoník v edici ÚZ, která stojí asi 76 Kč, mají ji v každém knihkupectví a používá se i mezi odborníky.

Obchodní zákoník bych zde v těchto případech moc nepletl, ono zde asi málokdo uzavírá smlouvy dle ObchZ. I když jsou smlouvy které podle obchodu uzavíráte a ani o tom nevíte. :) Ale nejedná se o spotřebitelské. Jsou to především smlouvy o běžném nebo vkladovém účtu v bance.

0/0
9.6.2008 9:13

narovinu

Správné formulace

Píšete li pane takovéto články, měl by jste používat správné, právně platné formulace. Občas se Vám v článku stalo, že se odvoláváte na nepřesné citace zákona, nebo některý fakt vynecháte. Především je nutné uvést na správnou míru to, že dvouletá záruční lhůta se vztahuje, dle Občanského zákoníku a Zákona na ochranu spotřebitele, jen na spotřebitele občany. Pro fyzické a právnické osoby řeší tuto problematiku Obchodní zákoník § 429-435 a délka záruky je jiná.

Obecně vládnou mezi lidmi různé mýty o reklamacích, jak je vidno i z diskuse.

Například většina spotřebitelů si myslí, že prodávající se musí k reklamaci vždy vyjádřit okamžitě, není to tak.

Je ještě mnoho dalších věcí,ve vašem článku, které nejsou uvedeny úplně nebo jsou nepřesné. Doporučuji tedy všem, přečíst si důkladně oba uvedené zákony.Na netu to není problém.:-)

0/0
7.6.2008 19:41

Petr

6 měsíců a výměna ?? Nesmysl !

Co to je za kravinu že do 6 měsíců má spotřebitelk nárok na výměnu ?? V zákoně o tom není ani slovo !!!

0/0
5.6.2008 20:41

Flyingkangaroo

Re: 6 měsíců a výměna ?? Nesmysl !

Ano není tam o tom ani slovo! Je to VŽDY na posouzení servisem! I když to je třeba druhej měsíc!! Já jako prodejce opravdu nepoznám, že si to zákazník nezbůsobil sám a když vrátím peníze tak si to kupuju já...Takovýhle články jsou naprosto zcestný a akorát blnou lidi!

0/0
6.6.2008 12:57

kamila

boty adidas

Před 2 měsíci jsem v Humanicu zakoupila 3letému synovi botičky zn.Adidas,ale už po dvou měsících se na vnějších stranách špiček začali dělat díry.Reklamace nebyla uznána,nebot tato vada prý je mechanická a zpusobilo ji tedy 3leté dítě tím,že běhá a skáče.Poradte jak postupovat.Děkuji

0/0
3.6.2008 13:17

BOB

Re: boty adidas

Milá paní,asi jste u Humanicu zakoupila stejné zboží jako na stánku u vietnamce.Akorát s tím rozdílem že u Vaších botiček je všit nápis Adidas a jsou 10 násobně drahžší.

0/0
7.6.2008 20:34

watchdog

Re: boty adidas

Napsat dopis managerovi prodejny, kdyz to nepomuze, tak generalnimu zastoupeni spolecnosti Humanic v CR. Pokud ani to nepomuze, uz nikdy u nich nenakupujte, protoze si nemuzete byt jista kvalitou zbozi, ketre prodavaji.

0/0
9.6.2008 13:12

Venny

Re: boty adidas

Je to jednoduché! Stačí zpracovat odborný posudek se závěrem že problém nemohlo zavinit dítě a právní cestou postupovat. Každopádně to něco stojí, u botiček bych asi volil cestu dopisem jak už jsem psal...a pokud to nepomůže tak nic už tam nekupovat...

0/0
9.6.2008 15:12

Michala

telefon

Prosím poraďte mi.Mám 2.měsíce nový telefon,vyskytla se mi vada dala jsem ho na reklamace na opravu.Za 14.dní jsem si pro něho zašla a opět jsem zjistila,že má tu samou vadu a ještě něco navíc.Mám právo na výměnu zboží nebo musím počkat až mi ho potřetí zase špatně opraví?

0/0
26.5.2008 21:09

Hayek

Re: telefon

Doporučil bych vám telefon znovu reklamovat ale žádejte ihned výměnu za nový telefon nebo odstoupení od smlouvy (vrátit peníze). Protože jak už bylo psáno níže, pokud se vada vyskytne do 6 měsíců jedná se o rozpor s kupní smlouvou.

0/0
27.5.2008 9:39

Flyingkangaroo

Re: Re: telefon

Seš chytrák. Ano o 6 měsících se píše, ale nepíše se o tom že ti prodejce musí hned vrátit peníze, nebo dát nový kus! Stejnak se to musí poslat do servisu, kde vadu posoudějí a na základě posouzení prodejce může začít něco dělat!

0/0
6.6.2008 13:00

Roman

Re: telefon

Při reklamaci stejné vady si dávejte POZOR, pokud totiž stejnou vadu popíšete jinými slovy, je to JINÁ vada, bez ohledu na význam popisu. Jeden známý takhle reklamoval telefon 6x, než se mu podařilo "nasbírat" tři stejné věty.

Nejlepší je vadu popsat takto "Stejná jako minule", takto jsem to udělal já a bez problému po třetí závadě mám peníze zpět.

0/0
6.6.2008 8:54

Jana

reklamace

   Před rokem a půl jsem koupila počítač,kerý  musím již po 3 reklamovat ale vždy kvůli jiné závadě.Můžu počítač vrátit a požadovat vrácení peněz ?:-/

0/0
22.5.2008 16:46

Hayek

Re: reklamace

Můžete postupovat dle § 622/2 OZ, kdy pro opětovné vyskytnutí vady po opravě máte právo na výměnu věci nebo odstoupení od smlouvy. Dle judikatury se za opětovné vyskytnutí vady považuje vyskytnutí této vady po třetí. ;-)

0/0
22.5.2008 21:54

tommm

Re: reklamace

Pokud se nejedná o stejnou vadu, lze zboží vrátit při čtvrté relamaci různé vady. Když je vada stejná, tak již při třetí.

0/0
24.5.2008 12:52

Danďák

Opakovaná výměna ?

Fajn, prosadím si výměnu ve lhůtě do 6-ti měsíců. Dostanu nový výrobek. Ale pokud ten projeví opět tu samou vadu - jak je to se lhůtami? Začíná výměnou běžet oněch 6 měsíců nově?

0/0
19.5.2008 12:53

Hayek

Re: Opakovaná výměna ?

Od převzetí nové (vyměněné) věci vám začne běžet znovu 24 měsíční záruka (a v rámci ní tedy i ta 6-ti měsíční.    § 627/2 OZ

0/0
22.5.2008 22:02

Roman

Re: Opakovaná výměna ?

Dokonce to funguje tak, že když máte daný výrobek například 14 dní v opravě, tak o těchto 14 dní se vám prodlužují hranice konce záruční doby, čili jak 6 měsíční, tak 2 letá.

0/0
6.6.2008 8:57

Edward

KRUPS uz NIKDY!

jsou to hajzlove! Koupili jsme kavovar ani ne pred mesicem a rekli ze oprava bude stat 1700 korun a ze to neni vada zpusobena vyrobcem. Na webu maji to pekne zmahrovane:

ZÁRUČNÍ PODMÍNKY PRO DROBNÉ DOMÁCÍ SPOTŘEBIČE

Nárok na záruku zaniká, jestliže je závada způsobena :

mechanickým poškozením (včetně poškození v průběhu přepravy)

nešetrným a nesprávným používáním v nesouladu s návodem, nepozorností, znečištěním a zanedbanou údržbou

0/0
14.5.2008 9:35

Libor76

Re: KRUPS uz NIKDY!

mechanické poškození v průběhu přepravy k vám je problémem dopravce, pokud s tím doma mlátíte, tak se nedivte, že se to rozbije. Tohle je IMHO OK.

Druhá věc je, jestli to neaplikují nepřiměřeně - drobná oděrka vs např. spálené trafo, které s tím jednoznačně nesouvisí

0/0
24.5.2008 8:04

Sandwix

recyklacni poplatek

Omlouvám se, že to není k tématu, ale je normální případně legální platit recyklační poplatek i u zboží z bazaru?

0/0
7.5.2008 13:46

...

Re: recyklacni poplatek

legalni nevim... ale normalni to neni.. protoze recyklacni poplatek by mel byt zaplacen vzdy pri prvnim koupeni..

0/0
13.5.2008 14:39

Vlk

Re: Re: recyklacni poplatek

U mobilu možná, ale u věcí 10let a více starých?

0/0
15.5.2008 14:58

David

Boty Bata - šrot

Vsichni nadavate na Batu, ale boty tam porad lozite kupovat jako tupe ovce. Se nedivte kdyz to vyrabi Bata v Cine... Nikdy bych u Bati nekoupil ani lzici na obuti.

0/0
5.5.2008 23:30

ja

Re: Boty Bata - šrot

u Bati je reklamace okamzita a bez problemu... Firma, ktera by delala nekvalitni veci, by si to nemohla dovolit - vyrizovat reklamace okamzite a bez komplikaci...

I vas nenavistny nazor jste psal na PC, ktere bylo jiste z velke casti nebo cele vyrobeno v Cine ;-D

0/0
11.5.2008 11:38

ostravak75

reklamace

Ja jsem letos bohuzel musel reklamovat asi uz 3 vyrobky z ruznych obchodu a vysledky reklamaci a postupu byly naprosto ruzne. Jeden nechutny pristup prodavace, nakonec uznano, solidni pristup rpodavace, neuznano, ale porad se resi a 3. skvely pristup prodavace a maximalni vyjiti vstric, navrzena celkem vyrazna sleva (odreny roh bocnice skrine)¨, vraceni penez nebo vymena dilu.Kyvnul jsem na vymenu a za 10 minut jsem odchazel z obchodu domu. abych nehanil, tak budu jen chvalit,ten nadstandartni postup ( kdyz srovnam ty 3 pripady) se mi stal v IKEA. A co se tyce toho jak tady vsichni pluji na Batu, tak kupuji boty jen u nich asi uz 15 let a nikdy jsem nemusel nic reklamovat, za dobu noseni se zadne nerozpadly a jsou porad jako nove.

0/0
5.5.2008 21:32

Flynn

trosku "offtopic"

Tak mne se zase stalo, ze jsem mel pres DATART objednany DVD rekorder a i ppres sledovani/trackovani zasilky na internetu zbozi nedorazilo. A odpoved? "Ztratilo" se na prekladce (myslim DHL ci UPC) v Ricanech ;-D. Tak to je zvlastni.

No ale nasledne mi samozrejme dodali rekorder novy.

0/0
5.5.2008 19:35

Flynn

Obuv

Opravdu je dnes problem si koupit poradne boty. V roce 1999 jsem si koupil sportovni "tenisky" Reeboky a vydrzeli mi do lonska. Daly by se nosit i jeste dele, ale jiz mi trochu popraskali v ohybu nartu/prstu. A noseni? cca pul roku rocne R^.

Loni jsem si chtel koupit Reeboky nove, ale jiz to nebylo ono ;-(

0/0
5.5.2008 19:32

Kosta262

Re: Obuv

Souhlas. S botama je potíž. Mně vydrží obvykle půl roku. Steel: odlepující se podrážka po 1 roce - vada materiálu. Nějaká polská značka - po půl roce prochozená podrážka, reklamace v obou případech OK. Boty Etam - Francie - po půl roce prasklá podrážka. Záruční lhůta - 2 měsíce. Smůla. :-( Tak v nich chodim dál, ikdyž do nich teče. Naproti tomu boty adidas před nimiž mě prodavačka varovala, že často praskají, drží už 3 roky a to je vůbec nešetřím. R^

0/0
21.5.2008 0:13

Jana

Reklamace z druhé strany

Stojím na druhé straně barikády - podnikám a vyřizuji reklamace...

Není pravda, že je nutné vyměnit použité za nové. Pouze při vadě neodstranitelné, jinak je možné opravit. Výměna kus za kus je možná při vadě neopravitelné nebo při vadě, kdy výrobek byl použit minimálně. Bohužel tyto případy jsou zřídké a setkáváme se spíše se spekulativními reklamacemi.Zákazník již s řevem vchází do prodejny a domáhá se svých práv ( na které většinou nemá právo - hlasitě a vulgárně) a poučen všemi možnými radami vytrženými z kontextu sr domáhá vrácení peněz...

Někdy se setkáváme s dost bizardními případy typu "kamarádce jste vrátili peníze a mně jste to opravili - chci peníze".

Samozřejmě většinou zákazníci odcházejí spokojeni a reklamaci vyřídíme, ale bohužel pro určitou skupinu spotřebitelů se stal z reklamací národní sport a v kuloárech se vytahují, jak zase vyzráli a odnesli si novou věc...

0/0
5.5.2008 19:31

David

Re: Reklamace z druhé strany

Z Vašeho příspěvku je zcela zřejmé, že jste jen spekulant v tom smyslu jak vojebat kupujícího. Jsem rád, že u Vás nemusím nic kupovat a ani reklamovat. Potvrdila jste svým šíleným jednostranným názorem, že článek je potřebný, aby lidé věděli, jak proti takovým prodavačům Vašeho typu (vnutit zboží a po zaplacení zákazníka neznám) postupovat. Pro ostatní jediná rada, prodejce se hodnotí podle toho jak přistupuje k reklamacím a nakupovat jinde. 

0/0
5.5.2008 23:17

Marm

Re: Re: Reklamace z druhé strany

Já musím tedy taky reagovat, ale na vás. Za prvé nikdo kupujícího nenutí aby zboží koupil. Nevím jak vy, ale většina zákazníků nakupuje dobrovolně. Jde jen o to, že zákazník chce nejnižší cenu, ke zboží se chová jako dobytek a pak chce do šesti měsíců nové zboží. Setkal jsem se s X případy reklamovaných notebooků, které měli špínu v klávesnici, tekutinu, omlácené plasty, poškrábané víko atd. a chtěl vrátit peníze. Klidně ať lidi využívají svých práv, ale bohužel u nás to znamená, že přece s tím prodávajícím když mě tak obral pěkně zametu. Kdyby se zákazníci, ale i prodejci chovali korektně, bylo by pro problému. Jenomže žijeme v zemi vyčůránků bohužel :-(

0/0
5.5.2008 23:29

David

Re: Re: Re: Reklamace z druhé strany

Škoda... hovoříte stejně jako paní shora... Všechno jste nacpal do jednoho pytle a opíráte se o jednoho troubu co Vam donesl notebook plny jogurtu. Toto je extremni pripad, ktery rad pouzivate, nebot jine argumenty nemate. Drtiva vetsina zakazniku k Vam ale prisla jednoduse proto, nebot jste jim proste prodal srot, ktery nevydrzel ani dobu zaruky... Nic vic, nic mene. je to opacne, VY se snazite prodal lidem hromadu cinskeho nesmyslu za co nejvetsi penize. Nemyslim si ze zakaznik chce vzdy nejnizsi cenu. Pokud mate takove zkusenosti, tedy jedete na ceny, tudiz prodavate ne zrovna extra zbozi, pak se nedivte ze Vam stoji s reklamacema v rade. Jak jednoduche ze?

0/0
5.5.2008 23:34

Marm

Re: Re: Re: Re: Reklamace z druhé strany

;-D Prodáváme zboží určené pro ČR od autorizovaných distributorů. Nabízíme TOP značky. Právě že se snažíme šmejdy neprodávat, abychom neměli další náklady spojené s reklamací. No a hádejte co se stejně prodá, ty nejlevnější věci. Takže je to v zákaznících. Neznám prodavače, který by rád prodal zmetek nebo levnější výrobek. Raději prodám dražší značkovou věc než šmejd (kterých máme minimum). 95% reklamací které jsme řešili, tak nebyl problém a dohodli jsme se. Bohužel vždy to začne nadáváním ze strany zákazníka, že co jsme jim to prodali a kolik na tom rejžujem atd. Když je to taková "zábava" tak proč neprodává většina obyvatel republiky? Každý totiž jenom nadává, ale dohromady nic neudělá. Vážně by mě zajímalo z které země nakupujete vy, protože made in china je u všeho!!!

0/0
6.5.2008 0:15

HAryFotr

Re: Re: Re: Re: Re: Reklamace z druhé strany

Nechápu, co sem furt cpete cenu. Záruka je pro všechno 6+18měsíců, bez ohledu na cenu. Je jenom na obchodníkovi, jestli a za jaké ceny prodá to  jaké zboží. Pokud prodává levné šmejdy, musí počítat s výdaji na reklamace. To není pro otázka kupujícího, který má ZARUČENO zákonem 24 měs bezchybného používání.

Pokud nechci mít s reklamacemi starosti, neprodávám šmejdy.

Kupující má nárok předpokládat, že KAŽDÝ výrobek vydrží alespoň po dobu záruky. I kdyby to byly boty za pětikačku. Zákon nezná žádné levné a drahé zboží. To jenom vyčuraní obchodníci se nám snaží věšet bulíky na nos.

0/0
6.5.2008 13:19

P

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reklamace z druhé strany

R^

0/0
11.5.2008 19:32

Vlk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reklamace z druhé strany

Řekl bych, že poslední věta přesně dokládá rčení podle sebe soudím tebe.

Jinak vše se dá využít i žneužít. Opravdu si myslíte, že všichni "zákazníci" jsou andílci, které oškubávají ty svině obchodnický?:-):-):-)

0/0
15.5.2008 16:16

Petr

Re: Re: Re: Re: Reklamace z druhé strany

Kamaráde, s Tebou bych chtěl stavět dvojdomek... R^ Neuvěřitelný... Takovejm jako jseš Ty bych sebral volební právo !!!

0/0
5.6.2008 20:45

sláva

Re: Re: Re: Reklamace z druhé strany

to je kvalitní názor,rád se za to podepíšu

0/0
20.5.2008 20:43

majk

Re: Reklamace z druhé strany

Naprosto zcela souhlasím - země vychcánků. Co nejvíc vokrádat a vojebávat druhé.R^

0/0
6.5.2008 8:39

Martin

Re: Reklamace z druhé strany

Vážená Jano, bohužel nemáte pravdu, což je vzhledem k tomu, že je vaší prací vyřizování reklamací poměrně tristní.Evidentně neznáte institut rozporu s kupní smlouvou, který je platný od r.2003!V případě rozporu s kupní smlouvou, tedy zejména projevu nějaké ODSTRANITELNÉ vady v prvních 6 měs. od převzetí věci, má spotřebitel právo zvolit mezi OPRAVOU a VÝMĚNOU. Volbu činí samozřejmě kupující, ne prodávající. Pokud by volbu spotřebitele nebylo možné splnit, má právo na přiměřenou slevu či odstoupit od smlouvy. Př. spotřebitel koupí digitální fotoaparát, který po 3 měsících přestane fungovat, při reklamaci má právo požadovat výměnu za nový, ačkoli lze fotoaparát opravit. Vychází se z předpokladu, že projevená odstranitelná vada byla na fotoaparátu již při jeho převzetí, pokud se neprokáže opak. Doporučuji k vašemu studiu zejména tyto paragrafy: § 616, § 622 zák. č. 40/1964 Sb. (občanského zákoníku) a §§ 13, 19 zák. č. 634/1992 Sb. (o ochraně spotřebitele). Vše k dispozici na www.gov.cz

0/0
13.5.2008 21:07

herdekflek

Značková obuv

Jak vidím, "vyplatí" se kupovat značkovou obuv, zejména značka Baťa, Humanix. Nechápu, že když má někdo problém s reklamací, že tam k nim leze znovu, jak tady někteří zoufalci níže líčí.

0/0
5.5.2008 18:22





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.