- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nejsem si jist všeobecnou platností věty: "Co se týče lhůty na vyřízení reklamace, prodávající ji musí uspokojit nejpozději do třiceti dnů (bez ohledu na to, zda jde o výměnu nebo opravu)." Mám za to, že v občanském zákoníku totiž není takováto lhůta stanovena, ani jsem ji tam nenašel. Ta je, myslím, určena až v reklamačním listě.
Zákon o ochraně spotřebitele - § 18 ....
kdyz uz tak je to § 616 v obcanskem zakoniku..
Jakou duveru ve vas vzbudi obchodnik, ktery se bude snazit pri reklamci sve odpovednosti zbavit a obvinovat vas ze lzi???
Opravdu jsou zakaznici tupe stado, nebo vyhledaji spolecnost, ktera s nimi bude jednat fer?
Ale tady nejde o to, že stebou bude někdo jednat jak s dobytkem. Jde o to, že když přijdeš do krámu a začneš řvát že to chceš vrátit, že chceš peníze na zpět, tak si o tobě lidi řeknou že jseš deb*il. První věc je jednat slušně a vědět na co máš nárok. Takže pokud přijdeš a hodíš věc na pult stím, že chceš vrátit peníze, tak to pro tebe krom hypermarketu (kde jim to je jedno) nikdo neudělá. Pokud by ti totiž vrátil hned prodejce peníze, tak bys si tu tvoji věc mohl klidně zaplatit. Takže, pokud se to stane, že v 6 měsících se ti něco rozbije, je potřeba slušnou formou zmínit, že budeš požadovat odstoupení od smlouvy. Prodejce to servisu napíše v servisním protokolu, aby na to servis bral zřetel. Pokud servis rozhodne, že závade je nezaviněná uživatelem, nic nebrání tomu aby ti prodejce vrátil peníze o které bude potom žádat formou dobropisu svého dodavatele... Na todle vše má prodejce čas 30ti dnů.
Tak ted nevím.. Mam tedy pravo na vymeneni vadneho zbozi do 6 mesicu nebo nemam?? Pripadne kde najdu presné zneni zakona? dekuji
Na výměnu zboží do 6 měsíců právo máte, neznamená to ovšem že za každé situace (musí jít opravdu o vadu a nikoli o poškození z vaší strany). Prodejce má tudíž právo vadu věci posoudit sám nebo poslat do servisu na posouzení. Ovšem toto musí být vyřízeno do 30 dnů....poté už máte právo na odstoupení od smlouvy (vrácení peněz).
Pro tyto případy doporučuji si zakoupit Občanský zákoník v edici ÚZ, která stojí asi 76 Kč, mají ji v každém knihkupectví a používá se i mezi odborníky.
Obchodní zákoník bych zde v těchto případech moc nepletl, ono zde asi málokdo uzavírá smlouvy dle ObchZ. I když jsou smlouvy které podle obchodu uzavíráte a ani o tom nevíte. :) Ale nejedná se o spotřebitelské. Jsou to především smlouvy o běžném nebo vkladovém účtu v bance.
Píšete li pane takovéto články, měl by jste používat správné, právně platné formulace. Občas se Vám v článku stalo, že se odvoláváte na nepřesné citace zákona, nebo některý fakt vynecháte. Především je nutné uvést na správnou míru to, že dvouletá záruční lhůta se vztahuje, dle Občanského zákoníku a Zákona na ochranu spotřebitele, jen na spotřebitele občany. Pro fyzické a právnické osoby řeší tuto problematiku Obchodní zákoník § 429-435 a délka záruky je jiná.
Obecně vládnou mezi lidmi různé mýty o reklamacích, jak je vidno i z diskuse.
Například většina spotřebitelů si myslí, že prodávající se musí k reklamaci vždy vyjádřit okamžitě, není to tak.
Je ještě mnoho dalších věcí,ve vašem článku, které nejsou uvedeny úplně nebo jsou nepřesné. Doporučuji tedy všem, přečíst si důkladně oba uvedené zákony.Na netu to není problém.
Co to je za kravinu že do 6 měsíců má spotřebitelk nárok na výměnu ?? V zákoně o tom není ani slovo !!!
Ano není tam o tom ani slovo! Je to VŽDY na posouzení servisem! I když to je třeba druhej měsíc!! Já jako prodejce opravdu nepoznám, že si to zákazník nezbůsobil sám a když vrátím peníze tak si to kupuju já...Takovýhle články jsou naprosto zcestný a akorát blnou lidi!
Před 2 měsíci jsem v Humanicu zakoupila 3letému synovi botičky zn.Adidas,ale už po dvou měsících se na vnějších stranách špiček začali dělat díry.Reklamace nebyla uznána,nebot tato vada prý je mechanická a zpusobilo ji tedy 3leté dítě tím,že běhá a skáče.Poradte jak postupovat.Děkuji
Milá paní,asi jste u Humanicu zakoupila stejné zboží jako na stánku u vietnamce.Akorát s tím rozdílem že u Vaších botiček je všit nápis Adidas a jsou 10 násobně drahžší.
Prosím poraďte mi.Mám 2.měsíce nový telefon,vyskytla se mi vada dala jsem ho na reklamace na opravu.Za 14.dní jsem si pro něho zašla a opět jsem zjistila,že má tu samou vadu a ještě něco navíc.Mám právo na výměnu zboží nebo musím počkat až mi ho potřetí zase špatně opraví?
Doporučil bych vám telefon znovu reklamovat ale žádejte ihned výměnu za nový telefon nebo odstoupení od smlouvy (vrátit peníze). Protože jak už bylo psáno níže, pokud se vada vyskytne do 6 měsíců jedná se o rozpor s kupní smlouvou.
Před rokem a půl jsem koupila počítač,kerý musím již po 3 reklamovat ale vždy kvůli jiné závadě.Můžu počítač vrátit a požadovat vrácení peněz ?
Můžete postupovat dle § 622/2 OZ, kdy pro opětovné vyskytnutí vady po opravě máte právo na výměnu věci nebo odstoupení od smlouvy. Dle judikatury se za opětovné vyskytnutí vady považuje vyskytnutí této vady po třetí.