Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyhněte se chybám při reklamacích, nenechte se nachytat na finty prodejců

Je několik základních momentů, kdy se vás mohou pokusit obchodníci zmanipulovat, aby se vám nepodařilo reklamovat vadný výrobek. Nepřítomný pracovník s oprávněním přijímat reklamace ani váš chybějící dokument vám ovšem v reklamaci bránit nemohou. S čím byste měli před reklamací počítat a co musíte mít připravené s sebou?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Auris

Jak reklamovat zaseklý zámek ve dveřích

Dobrý den, před rokem a půl jsem si v železářství koupil zámek do vchodových dveří. Před několika dny se rozbil tak, že klíčem nelze otočit, a ani nejde vyndat. Účtenku mám, ale nevím, co s tím. Zámek do prodejny nedostanu, jen s celými dveřmi. Mám nárok na to, aby mi tam poslali zámečníka, který by vložku odvrtal a to vše aby hradil, spolu s novým zámkem prodávající? Nebo jak mám postupovat? (Když sám vysekám či rozvrtám zámek, tak mi to asi jako reklamaci neuznají a navím si třeba zničím u toho dveře a fabku. Tu mi taky nahradí???)

Děkuji za odpověď

auris@razdva.cz

0/0
12.8.2008 12:18

Miroslava Hriňová

Dálniční známka

Mohu vrátit dálniční známku na osobní automobil v případě že jsem jí nepoužila?

Je sedmidenní a zakoupila jsem ji dva dny před plánovanou cestou, kterou jsem ze zdravotních důvodů nemohla použít.  Známku jsem zakoupila na poště a platná měla být od 5.7.2008 na sedm dní.

0/0
6.7.2008 14:37

pancho10

Něco mě tu hapruje!

Třeba reklamace žárovek.

0/0
11.6.2008 10:20

Tom

Nesmysl

Přece nebudu vyřizovat reklamaci za někoho jiného. Koupí-li si zákazník výrobek v jiné prodejně na opačné straně republiky, určitě nejsem povinen výrobek přijmout do reklamace.Vůbec jste to nerozebrail,jedná-li se o jiný subjekt,nikdo mi nepřikáže ani nenařídí výrobek přijmout,proč bych to dělal,proč bych ztrácel čas s reklamovaným výrobkem z jiné firmy z jiné prodejny...Tohle by udělal jenom idiot...

0/0
3.6.2008 13:56

spahn

Re: Nesmysl

klid, tam byla řeč o stejné firmě, ale jiné pobočce kámo ;)

0/0
3.6.2008 18:43

Vasan

Re: Re: Nesmysl

Jenže ona se prodejna může tvářit jako jedna firma, např řetězce elektroprodejen  Expert a přitom majitelem každé prodejny je někdo jinej a lidi si to nechtějí nechat vysvětlit.Pokud je někdo masíruje takovýma kecama jako v tomto článku nebo ta Máňa ze sdružení pro ochranu spotřebitele mají lidi v hlavě akorát zmatek a na prodejnách vykládají nesmysli a chtějí si reklamace řešit sami podle svýho.

0/0
11.6.2008 8:51

Vasan

Re: Re: Re: Nesmysl

kuwa-nesmysly trvrdý y :-)

0/0
11.6.2008 8:53

carten

Reklamace základní desky

Já jsem si koupil před nedávnem základní desku a po kompletaci PC jsem zjistil, že není funkční.Po různém pátrání po diskusích jsem zjistil, že to opravdu není nějakým nastavením, ale deskou samotnou. A navíc tyto symptomy popisovalo víc lidí, kteří pak následně desku reklamovali. Tak jsem šel za prodejcem a ten mi po čase oznámil, že na patici jsou ohlé piny a že jim to jejich dodavatel nevzal, takže to neuznávají ani oni mě. Tak jsem se podíval na tu patici a žádné ohnuté piny tam nebyly. Pouze některé byly mírně deformovány, ale to se vzhledem k jejich tvaru zákonitě stane už samotnou montáží procesoru. Takže jsem utratil 3000 za úplně novou desku a teď vylítly komínem. Ale hlavně, že 2 technici  prodejně co tam tu desku očumovali, tvrdili že se jim to taky nezdá. Zkoušel jsem obchodní inspekci a tam mě odkázali na soudního znalce. Tem mi zase řekl, že pokud posudek nebude uznán, tak se to musí řešit soudně a to může trvat i 2 až 3 roky. To je situace.

0/0
27.5.2008 15:38

live.strong@seznam.cz

zkušenost s Baťou

Přístup některých obchodníků je zarážející. Sám mám zkušenost s firmou Baťa, konkrétně pobočka v Českých Budějovicích, OD Merkur, kdy jsem reklamoval pánskou obuv. Reklamace nebyla uznána neboť se prý jednalo o nadužívání. Podotýkám, že obuv jsem vlastnil 3měsíce a choval se k ní naprosto běžně. Nechal jsem si proto provést znalecký posudek a znovu se obrátil na obchodníka. Po měsíci jsem dostal zpět jak peníze za obuv, tak peníze za vypracování znaleckého posudku ... Musím říci, že s firmou Baťa jsem, ale skončil neboť takovéto jednání bych čekal u malých společností. A rozhodně nemám čas a chuť 2 měsíce řešit nějaký spor ohledně bot. (měsíc reklamace, 14 dni vypracování posudku, měsíc druhá reklamace) Jak je možné, že jejich člověk ve Zlíně, kam byla obuv odeslána, to posoudí jako nadužívání a soudní znalec to posoudí jako vadu výrobku????

0/0
26.5.2008 12:31

meo

opakovaná reklamace

Dobrý den, měl bych dotaz jak je to se zárukou na opravu? Koupil jsem si v roce 2005 mobil z internetového obchodu. Byl už dvakrát na reklamaci (pokaždé stejná závada - řešení: vyměnění stejné součástky). Nyní, rok po poslední reklamaci, ale už po záruce, mobil vykazuje stejnou závadu. Mám nárok na reklamaci, když je jasné, že oprava bude ve stejném duchu? Děkuji

0/0
25.5.2008 11:14

vasan

Re: opakovaná reklamace

nemáš

0/0
27.5.2008 10:05

David

Re: opakovaná reklamace

ne,nemas

0/0
27.5.2008 14:17

Marek

Re: opakovaná reklamace

Ale jaktoze nema, samozrejme ze ma. Zaruka se automaticky prodluzuje. Na tu stejnou konkretni vadu urcite.

0/0
9.6.2008 10:07

Vasan

Re: Re: opakovaná reklamace

No když koupil mobil v roce 2005 a záruční lhůta je 24měsíců(pochybuji že mu nějakej prodejce dá na mobil delší) tak už je jasný, že si ten mobil může opravit akorát tak za svý ne?Těch pár dní, co to bylo v servise a o které se záruka prodlužuje ho už nevytrhne.

0/0
11.6.2008 8:56

reklamace ;)

Re: Re: Re: opakovaná reklamace

Nemělo by to tak být. Zde velice závisí na tom, jaká součástka byla měnena.

Je-li například měněn pokaždé displej, tak jeho výměnou za nový vzniká nová záruka na danou součástku, která byla vyměněna.

Vemte například počítač. Odejdemi po roce zdroj, odešlu celé PC na reklamaci. Přijde mi zpět s novým zdrojem. Takže na PC už budu mít záruku jen 12 měsíců, ale na zdroj 24.

A teď po 18 měsících odejde zdroj znovu. Mohu opět reklamaci uplatnit na tento zdroj a ač například nemám na další komponenty už záruku, mohu uplatnit reklamaci za poškozené věci, které zdroj vzal s sebou. Je to však hlavně na Vaší schopnosti se s prodejcem dohodnout a nenechat se všemožnými obezličkami od něj otrávit.

0/0
11.6.2008 21:38

Michal

Nejlepsi

Zatim nejlepsi se mi jevi lidska dohoda s prodejcem, protoze to zabira nejvice i psychologicky zpatky na prodejce, a az v pripade jasneho odmitnuti ze zcela nesmyslnych duvodu to resit temito zakonnymi postupy....prodejci sou taky jen lidi, a kdyz je nastvete, mozna vam to naopak zbytecne zdrzi, protoze videt znova u pultu "prudice" byste asi taky hnedtak znova nechteli... :)

0/0
23.5.2008 19:28

Michal

a proc?

1) zakaznik by se nemel plest tim, ze to muze reklamovat kdekoliv - ANO MUZE, jenze spousta znackovych firem ma jine majitele a zakon rika jen v provozovne TE SAME FIRMY ktera pobocky provozuje, tzn. zbozi ze site nejakeho retezce obchodu pak opravdu stezi vyreklamujete o pul republiky jinde...

2) pracovnik prijimajici reklamace tam byt sice musi, nicmene MA PRAVO na zhodnoceni opravnenosti reklamace, a to 3 dny, tzn jestli nekdo pocita s vymenou kus za kus ihned a bude se toho dovolavat, opet se mu prodejce vysmeje !

3) zadny zakon sice neuklada povinnost predlozit doklad o nakupu primo, ale je to tim jasne dane - zkuste mi napriklad dokazat ze jste zakoupil dane zbozi u me v obchode, kdyz na to nemate paragon a predmet nema seriove cislo ? :)) Uhrada platebni kartou napriklad bohuzel neudava dany predmet a zakaznik NEMA podle zakona zadne pravo nahlizet do ucetnictvi ci bankovniho uctu jakekoliv firmy.

Ten zbytek je spravne dle zakona, a kazdy dobry prodejce ho dodrzi :)

0/0
23.5.2008 19:26

Michal

vtipny clanek :-)))

Rad bych panu redaktorovi vzkazal, at si nejdrive precte spotrebitelsky zakonik, jelikoz pulka z toho co tu je napsana je zamerne napsana tak, aby to nabudilo dojem ze zakaznik ma pravo na vsechno temer....NE NEMA, a zadny zakon mi to jako prodejci ani neuklada primo, a jestli ano, najdete mi jeho konkretni podobu v zakonu !

0/0
23.5.2008 19:22

winstonn

reklamace

Pracuji jako vedoucí v jednom nejmenovaném internetovém  obchodu s

elektronikou.. Marže na elektroniku je cca 5% .. když si někdo koupí

mp3 přehávač a reklamuje ho, tak náklady na dopravu co se týče

reklamace jsou větší než samotná marže!!

0/0
23.5.2008 11:41

vasan

Re: reklamace

A co jako?Za ty nízký marže si můžete hlavně vy,internetoví prodejci alias kur..či cen.

0/0
23.5.2008 13:16

jege

Re: Re: reklamace

Presne tak! Dejte si na to takove marze, abyste mohli normalne vyrizovat reklamace a kroutili se jako zizaly.

0/0
23.5.2008 22:51

alois

Re: reklamace

tak se na to  vys.....eeeerrrr bl---becku

0/0
23.5.2008 15:01

Jandik

Re: Re: reklamace

Ty seš přesně ten pičusek, co se handrkuje o každou desetikorunu a hledá, kde by koupil nejlevněji.

0/0
26.5.2008 19:11

Lenka

reklamace

Jak můžu přijmout reklamaci výrobku, který si zákazník koupí např. ve Zlíně a chce reklamovat v Brně, když dané zboží není v našem sortimentu a nemám možnost vrátit zboží dodavateli.I když jsme stejné prodejny, nemáme stejný sortiment a dodavatele.

0/0
22.5.2008 13:24

Martin

Re: reklamace

§ 19 (1) zák. č. 634/1992 Sb.: S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná

osoba, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli

provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na

sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i

v sídle nebo místě podnikání...Takže, pokud máte jiný soritment, tak reklamaci přijmou nemusíte. Pokud ale daný sortiment máte, přesto, že reklamovaný výrobek neprodáváte, tak reklamaci přijmout musíte, jinak na vás přiletí zlá ČOIka a dá vám pokutu až zčernáte.:-)

0/0
22.5.2008 22:17

Geni

UK

Ked som reklamoval vadny mobil v UK, tak po mne nechceli nic, jednoducho sundal kryt, pozrel seriove cislo, skontroloval ci bol kupeni v Carphone a bolo, ponukol nahradny mobil, dal doklad o prevzati a bolo ...

Taketo jednanie na SK a asi ja CZ sotva, alebo sa myslim ....

0/0
20.5.2008 14:31

Lessfax

Re: UK

Záleží jak se vede systém. Když je to v kompech a přes čárové kódy tak taky bez problémů. Reklamoval jsem elektroniku a nechtěli ani paragon. (asi nemůžu říct kde, že? :) ale celkem velky retezec...

0/0
21.5.2008 12:08

hopeless

nesud se, kdyz nemas na koruoci

Před 10 roky jsem koupil počítač -šmejd který měl vzápětí 5 závad, které servis vždy zdarma opravil. Po 6., když vyměnili HDD a nepomohlo to, chtěl jsem počítač  vrátit. Nepřevzali ho. Obrátil jsem se na soud. Pozor na v TV známého znalce Smejkala!! Jeho písemný posudek byl neutrální. Pak se dosatvil sám k soudu, aby ústně "doplnil" posudek. Proč!!Doplnění= prohlásil, že se nejednalo o závady, ale "servisní zákroky".  Soudkyně dělala vše pro to, aby nepotrestala špatnost a hledala důvody proč to nejde . Trvalo jí to 10 let!Nyní Vrchní soud zamítl mé odvolání, protože 10 let starý počítač má hodnotu 0 a nelze si vrátit plnění, já jemu počítač, on mi peníze.;-€ hopelss-ák

0/0
19.5.2008 10:37

igo

Re: nesud se, kdyz nemas na koruoci

můžeš zkusit žalobu proti státu za zbytečné prutahy.

0/0
20.5.2008 22:27

e-mann

..to nejsou finty...

...ale sprosté podvody...a STÁT TO TRPÍ!!!

0/0
18.5.2008 16:29

www.promodirect.cz

kvalita

Dulezite je vybrat si kvalitni zbozi, pak neni na reklama ce duvod. [>-]

0/0
16.5.2008 16:11

poemcz

Re: kvalita

neexistuje vyrobek s 100 procentni spolehlivosti at uz stoji mraky penez

0/0
16.5.2008 20:25

David

Zarucni list

Vy jako kupující byste měli mít v pořádku především veškeré doklady a zároveň byste se neměli zbavovat originálních dokladů o koupi a záručního listu. Navzdory různým tvrzením prodávajícího není jejich předání nutnou podmínkou pro řádné vyřízení reklamace....pise autor clanku...tak to je pekna hloupost.Jak bude obchodnik reklamovat vyrobek napr.od T-Mobile pokud orig.zar.list zustane u zakaznika anebo Nokia,Samsung apod.?

0/0
14.5.2008 21:19

asd

Re: Zarucni list

staci doklad o koupi...

0/0
14.5.2008 22:54

David

Re: Re: Zarucni list

...jak bude tedy prodavajici postupovat pokud zakaznik/kupujici  prijde pouze s dokladem a orig.zar.list vyrobce ktery si vyzadal napr.pro aktualizaci sw nebude mit.

0/0
15.5.2008 12:44

Zivan

Re: Re: Re: Zarucni list

Pokud to bude reklamace a ta bude resena aktualizaci softwaru, tak je to problem mezi prodejcem a servisem. Zakaznika to nemusi zajimat.

Pokud bude chtit zakaznik aktualizovat software "jen tak" a nebude to reklamace, tak muze prodejce pozadovat zarucni list.

0/0
15.5.2008 13:08

David

Re: Re: Re: Re: Zarucni list

...dotaz byl takovy...jak ma postupovat prodavajici pokud si originalni zar.list vyrobce vyzada kupujici napr. pro rychlejsi/napr.servis je bliz nez obchod/ aktualizaci sw apod...pouze ,mne zajima nazor co mam jako prodejce delat pokud kupujicim vyzadany zarucak nebude predlozen z duvodu,ze to neni nutne nebot ma doklad o koupi.Takze dle rady autora clanku nedavat orig.zar.list prodejci,mohu nechat jako prodejce vyrobek opravit na vlastni naklady nebot ani nam prodejcum servis predlozeny vyrobek neropravi pokud nema orig.zar.list.

0/0
17.5.2008 9:34

Markysek

Re: Re: Zarucni list

Je to pro zakaznikovo dobro...do toho zarucniho listu se delaji poznamky o opravach a o dobe, po kterou byl vadny vyrobek v servisu, tim padem se ti o tuto dobu prodluzuje zaruka. Kdyz se ke mne zakaznik chova slusne, nemam problem vyjit mu vstric a popripade mu vystavit duplikat ZL. Kdyz ale dojde do obchodu drzy jak hovado, bez zarucniho listu a mysli si, jaky je king, kdyz mi nese pokazeny telefon a na, opravte mi ho, ale nemam s sebou ani jeden doklad o koupi, tak nemam duvod, proc ho neposlat zpatky domu, at si donese, co ma (Y)

0/0
5.6.2008 19:44

lana

zkušenost

věřím že něco takového funguje v Irsku a Německu ,ale u nás by všichni do jednoho zkrachovali protože jak znám český lidi ,tak všechno zboží by chodili vracet 27den  a

koupili by zase něco jiného a A tak dokolazase 27 den by se ukázali.A tak do kola.

0/0
14.5.2008 20:20

sunka

Re: zkušenost

Mylis se, i v CR jsou retezce kde pri reklamaci zbozi do 30 dnu, ci vraceni bez udani duvodu, ti vrati bez problemu penize. Sluzby se i v CR zlepsuji ;-)

0/0
14.5.2008 22:57

poemcz

Re: Re: zkušenost

jj kez by se zlepsili i zakaznici a nesnazili se na tom vydelat prospelo by to nam vsem kupujicim i prodavajicim..aneb muj kamos vyreklamoval 6 let stare boty po zaruce ktere protekaly se zarucakem rok starym s botů jinych :) no napadlo by to normalniho cloveka tohle udelat ? ne... dostal nove boty asi za 3000 litry....je fakt ze asi reklamace neprobehla jak mela kdyz neprisly na to ze ty boty neco pamatujou...

0/0
16.5.2008 20:29

Vasan

Re: Re: zkušenost

Ano pro mne jako pro prodejce taky není problém abych do 30dnů  bral zboží zpět,jenže by ty věci musel nosit origo zabalené a nepoužité(stejně jako musí v těch velkých marketech).Jenže českej zákazník okamžitě spálí krabici,vyhodí všechny návody a někdy i záručáky a v tom horším případě neodbornou manipulací(protože si spálil návod) věc zlikviduje.Pak tu stojí v prodejně a pindá mi tu nesmysly,že já jsem povinnej mu dát novou věc.

0/0
21.5.2008 11:55

Jan

Zkusenost ze zahranici

Je smutne, ze clanky tohoto razeni vubec musi vychazet. Doklada to stale nizkou uroven sluzeb v CR. Pracuji v zahranici (Irsko), kde se denne presvedcuji o tom, ze skutecne plati batovske 'nas zakaznik - nas pan'. Temer jakekoliv zbozi muzete bez udani duvodu zpravidla behem 28 dni vratit s garanci vraceni penez/vymeny vyrobku. Pracovnik obchodu to udela okamzite a bez debat, je mily, usmiva se a pokeca s vami ... dtto v obycejnem potravinaku.

0/0
14.5.2008 16:36

Marcela

Re: Zkusenost ze zahranici

To mate pravdu. Bydlim v Nemecku a asi po roce a pul pouzivani jsem sla do obchodu s elektronikou vratit vysilacky, protoze zacaly spatne prijimat signal. Pani se na me usmala, vypsala mi papir a poslal me ke kase, ze zbytek vyridi tam. Pani pokladni mi do ruky vtiskla penize a bylo po reklamaci....

0/0
14.5.2008 16:59

Atlet

Re: Re: Zkusenost ze zahranici

bydlím v Praze a nakupuji v Globusu, kde můžu taktéž zboží vrátit bez udání důvodu do 30 dnů a reklamace vyřizují také v pohodě. Holt není vše špatné, co sem dotáhly řetězce. 

0/0
15.5.2008 1:01

Marty

Re: Re: Re: Zkusenost ze zahranici

Jsem obchodník,ale z tohoto mě už mrazí po celém těle. Uvědomujete si vůbec,že vrácení peněz bez udání důvodů byť jen do 1 milisekundy , je velice snadno zneužitelná věc. Řetězce , hypermarkety . Ano , při jejich obrovských tržbách se takové zneužívání dá snadno rozložit do jejich zisku . Ale menší prodejci budou mít další problém jak s takovými výrobky dále naložit . Nebo si snad myslíte , že vrácené věci od vás výrobce bere zpátky ??? Ani omylem . Vše hezky putuje zpět do prodeje . Nebo to můžete rovnou vyhodit , což se ale krutě projevuje v hospodářškém výsledku firmy . Německo , Irsko aj. , zdejší mentalita lidí je odlišná od našinců . Jsem pro , ale dejme tomu ještě čas, Češi zatím nedospěli tak daleko užívat si těchto vymožeností . Kupujte s rozvahou .

0/0
18.5.2008 22:00

asert

Re: Re: Re: Re: Zkusenost ze zahranici

Ale jděte. Při dnešní marži obchodníků, která je v mnoha případech i přes sto procent, samozřejmě že né u všeho, nevidím v reklamaci problém. Kolik se výrobků vrátí ??

0/0
19.5.2008 0:05

Kojak

Re: Re: Re: Re: Re: Zkusenost ze zahranici

nechci Vám kazit iluze, ale marže se  např. v IT pohybují kolem 2-3%!!! konkurence je holt tvrdá. A zákazník který si objedná monitor, ten si řádně osahá a vyzkouší, 14 dní ho používá a zjistí že se mezitím slevnil o 500 korun, tak ho vrátí a objedná si ho znovu a po čtrnácti dnech se tento kolotoč opakuje(samozřejmě chce vzdy monitor nový, ne ten použitý). Tohle si v Německu zákazník nedovolí. Nebo kdyz na vás nastoupí s tím že to reklamuje už potřetí a že chce HNED a NAMÍSTĚ  vrátit peníze...to že by ta reklamace měla být nejdříve standartně uznána -o tom ani nechce slyšet a hned chce vrátit peníze...Jelikož češi jsou narod vyšůraný a pořád vymýšlíme nový finty jak nekoho odrbat(a teď mluvím i o prodejcích i o zázaznících) tak to s reklamacema vypadá tak jak to vypadá...a můžou za to jak prodejci, tak i zákazníci. 

0/0
20.5.2008 17:44

David

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkusenost ze zahranici

naprosto souhlasim.Vsichni jak prodejci tak kupujici by meli ctit slusnost.:-)

0/0
21.5.2008 9:28

tom

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkusenost ze zahranici

tady se ale jedna o vraceni zbozi bez udani duvodu... (zpravidla behem 28 dni vratit s garanci vraceni penez/vymeny vyrobku). a ne o reklamaci ktera musi byt standardne uznana...

at si kazdy dela co chce, kdyz je chtrej a vi jak na to... myslim ze zacnu tohle pouzivat taky, protoze at si koupim zbozi kdekoliv - vzdy "nové" tak na nem je vzdy nejaka zavada...vetsi ci mensi (napr u PC:  koupil jsem PC s internim TVtunerem, kterej vubec nesel, tak sem to sel reklamovat... vymenili to kus za kus, ale  pozor-pry  nemeli novy kus tak sem dostal repasovanej...  no co-rekl sem si ze ho vyzkousim a uvidim... asi tyden v pohode, ale pak se nejak zacal hlasite ozyvat... ale to uz v nem bylo tolik veci o ktery nehodlam prijit tak mi bude doma hucet ostosest...(jako PC pred 10lety)...

0/0
13.6.2008 18:27





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.