Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nebojte se nákupů na dálku, nabízejí vám extra velkou lhůtu pro vrácení zboží

Víte, že jako spotřebitelé máte u smluv uzavíraných na dálku mnohem větší zákonné možnosti vyjádřit nespokojenost s výrobkem než u nákupů v kamenných obchodech? Podívejme se, v čem je ten podstatný rozdíl a jak postupovat, abyste využili výhod naplno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petula11

vrácení zboží ve 14.ti denní lhůtě

Dobrý den,

chtěl bych poprosit o informaci. Objednal jsem si v internetovém obchodě sluchátka. Po týdnu jsem se rozhodl je vrátit. Odeslal jsem je nazpět. Pošta je dodala internetovému obchodu na sklad až po více jak týdnu po odeslání a obchod argumentuje tím, že zboží nebylo dodáno na jejich sklad ve čtrnáctidenní lhůtě a proto nemám nárok na vrácení peněz. Postupuje internetový obchod správně?

0/0
6.1.2009 15:31

Pavel

Co v případě poškozeného obalu

Potřeboval bych radu, resp. zkušenost s vrácením zboží ve lhůtě 14 dnů. Zboží jsem převzal od přepravce, bohužel při rozbalování jsem poškodil obal a zlomil polystyren, který vyplňoval krabici. S funkcí zboží nejsem spokojen a rád bych ho vrátil. Má obchodník povinnost převzít i takové zboží (poškozené obaly, potrhané pytlíky na součásti apod.)? Dle mého, pokud obchodník to zboží vezme zpět, může si s ním (neslušná slova), protože žádný zákazník už od něj takové zboží nevezme, ale etiku nechme stranou.

0/0
20.5.2008 8:03

Lasto

Re: Co v případě poškozeného obalu

Zboží musí vzít obchodník v každém případě zpět! Je však věci dalšího vyrovnání pokud věc prokazuje neúměrné opotřebení.

0/0
21.5.2008 16:42

Crepe-au-Chocolat

Re: Co v případě poškozeného obalu

Musi prijmout - za poskozeny obal (ne "normalni" rozbaleni) Vam muzou ale neco nauctovat... Viz www.spotrebitel.cz.  Ale zalezi na zbozi: § 53 odst. 8 obc. zakoniku - "Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže spotřebitel odstoupit podle odstavce 7 od smluv na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich originální obal." http://www.spotrebitel.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=11941&Itemid=88

0/0
21.5.2008 17:02

boss

???

nevidím důvod nakupování na internetu. Kvůli ušetření pár stovek???? Chápu lidi, kterým to šetří čas, ale to co tady povětšinou řešíte mi přijde absurdní....

0/0
19.5.2008 19:10

Crepe-au-Chocolat

Re: ???

Ja zase nechapu, jak nekdo muze nakupovat elektroniku, domaci

spotrebice, knihy apod. jinde nez na internetu... Zadny kamenny obchod mi

nedokaze tak rychle, detailne a prehledne vyrobky vyhledavat, tridit,

porovnavat dle parametru... Nemluve o serazeni obchodu dle cen daneho

vyrobku - ale to je pro Vas vedlejsi. Neco jineho jsou samozrejme predmety denni spotreby :-)

0/0
19.5.2008 19:50

boss

Re: Re: ???

Nějakej link by nebyl?

0/0
19.5.2008 20:38

Crepe-au-Chocolat

Re: Re: Re: ???

Ony vetsinou ty obchody, ktere skvele porovnavaji a serazuji jsou drazsi a naopak ty, zase tohle moc neumi, jsou nejlevnejsi. Takze ja si nejdriv zjistim informace a porovnavam vsude mozne (konkretni stranky si nepamatuju, proste co vyplivne Google ;-D ) a konkretni vyrobek objednam na nejlevnejsim e-shopu, ktery vyplivne zbozi.seznam.cz. Naposledy jsem (bez problemu) objednavala na P-eldorado.cz a Skobchod.cz. Dobry kompromis mi taky (pri nakupu notebooku) prisel Ambis.cz - rychle tridi i ceny jsou dobre. Kdyz se v tom clovek nechce moc patlat a cenu nijak extra nehroti, tak je asi tento typ shopu nejvhodnejsi.

0/0
21.5.2008 12:38

Daniel

Re: Re: Re: Re: ???

Já jsem zjistil, že  na internetu nebývá vždy nejvýhodnější nakupovat tam, kde je nejnižší samotná cena daného zboží. K této ceně je totiž třeba ještě připočíst poplatky za balné, poštovné, dobírkovné a pod. A mám dojem, že právě na těchto poplatcích se ty zdánlivě levnější firmy rády "zahojí". Takže je třeba si u každé nabídky nejdříve spočítat konečnou cenu a teprve  tyto celkové ceny navzájem porovnávat.

Nedávno se mi třeba stalo, že  díky akční nulové ceně za balné a poštovné byla celkově nejvýhodnější nabídka, která jen podle  ceny samotného zboží byla až čtvrtá nejnižší.  

0/0
22.5.2008 1:01

Crepe-au-Chocolat

Re: Re: Re: Re: Re: ???

Vsak jo, nejsem blba, vzdycky kouknu na cenu za dodani ;-) Taky v 80% pripadu objednam az tak 4. v poradi ;-)

0/0
22.5.2008 8:43

Roumen

Re: Re: ???

Nekdy je to vyhoda, jindy ne...zadny internetovy obchod ti nepostavi pet stejnych vyrobku vedle sebe, aby sis je prohledl, vyzkousel a porovnal v provozu. :-P

0/0
19.5.2008 21:12

nenech se vysmát

Re: Re: Re: ???

To chci vidět, jak v Datartu porovnáváš v provozu 5 ledniček, 5 pressovarů, 5 notebooků, 5 čehokoli...

0/0
19.5.2008 22:38

XXL

Re: ???

Nákup po internetu můžu jen doporučit, osvědčil se mi i nákup ze zahraničí. Např. zboží, které bych u nás nesehnal. Zajímají mě i ušetřené peníze, každého prodejce zajímá každá koruna z tržby, tak proč by neměly zajímat peníze mě, který je vydělává a u nich utrácí?

Samozřejmě, chce to určitou obezřetnost. Dobrá kombinace je nákup přes internet s vyzvednutím v kamenném obchodě. Ceny se občas výrazně liší, zboží lze vrátit do 14 dnů. Přitom je riziko stejné, jak u běžného nákupu.

Na internetu si prohlídnu celý sortiment, v klidu, pročtu si technické parametry, prohlédnu např. zboží u výrobce, srovnám ceny v zahraničí. V obchodě vidím jen něco, kupuju podle vzhledu a dle nezaručených info špatně informované prodavače. Co prodavač jedině umí, je vnucovat zboží, nejlépe to, kde budou mít vyšší obrat.

0/0
19.5.2008 21:19

maggie

jen tak dál

Takové články se mi líbí. jednoduše, jasně, srozumitelněR^

0/0
19.5.2008 16:57

jari

Reklamace

Můžete poradit? Koupil jsem u inet obchodu (obchod.cz) před asi rokem a půl grafickou kartu. Je vadná, tak jsem jim napsal, jakým způsobem reklamaci provést. Oznámili mi, že s tím nemají nic společného, že jsou noví majitelé, koupili doménu, takže se mám obrátit na původního majitele. Ten mi odepsal:

Pokud je možno Vaši reklamaci vyřídit prostřednictvím autorizované opravny

nebo servisu , obraťte se se záručním listem přímo na tuto opravnu. Jinak je

třeba nároky z reklamací uplatňovat v rámci insolvenčního řízení. http://www.obchod.cz/je-to-tu-jine/ Můžete poradit, co dál? Děkuji....

0/0
19.5.2008 14:15

XXL

Re: Reklamace

Tady nevím. Dobré je ale nakupovat u firmy, která je větší a nejlépe má i kamenný obchod. Ne u firmy, která představuje jednoho soukromníka, který si otevřel firmu a třeba za půl roku skončí. Pak záruka bude asi těžko...

0/0
19.5.2008 21:20

Yorgee

Dobré je nakupovat v USA

Když budete nakupovat v USA můžete ušetřit tisíce. www.dovoz-z-usa.cz

0/0
19.5.2008 13:26

khonsun

prevzeti zbozi

Jak prokazovat datum prevzeti zbozi doruceneho postou? Vi to nekdo?

Posta nedava zadny doklad o prevzeti ani na pozadani.

0/0
19.5.2008 12:19

salinka

Re: prevzeti zbozi

Jednoduché. Pokud to je doporučeně nebo balíkem, tak to vždy musíš podepsat, nebo je tam uvedeno jméno toho, kdo to převzal. Nevím však na koho padá důkazní břemeno. Pokud to musí dokázat prodejce, je na něm jak to prokáže, může podat reklamaci na dodání zásilky a oni mu řeknou, kdy a komu byla dodána (za 50 kč). Pokud to musí dokázat nakupující, má údaje, kdy přesně byl balíček odeslán, podací číslo, tak tu reklamaci může podat i on, ale jinak nevím.

0/0
19.5.2008 13:21

x

Pododníci

Nákup přes internet nedoporučuji po dvou negativních zkušenostech.

Deklarují "ihned skladem" a zboží mnohdy fyzicky nemají.

Tyto firmy jsou :

www.eva.cz - bílá technika (koupil jsem kávovar a přišel za tři týdny, měl jiné parametry než byly deklarovány.

www.inline-shop.cz (na brusle jsem čekal tři týdny, poté mi napsali že je vlastně již prodali, ale že si můžu koupit jiné).

0/0
19.5.2008 11:41

iuos

hmm

já si objednal disky a pneu u esopneu.cz - přišel mi email, že se omlouvají, protože nemají zboží na skladě, jakmile bude, ozvou se - nějako na to zapomněli, tak jsem se ozval - omluvili se, protože vybraný pneu nebyly, tak jsme vybrali jiný - se slevou, a jako omluvu jsem dostal zadarmo sadu bezpečnostních šroubů...R^R^

jinak nemám s objednáváním zboží na netu žádný problémy (a ani toto nepovažuju za zásadní problém)

0/0
19.5.2008 11:57

svarak z krabicoveho vina

Re: Pododníci

Já už na netu nakoupil doslova desítky věcí a žádné zásadní negativní zkušenosti nemám. Zrovna z eva.cz jsem pár věcí bral a problémy jsem s nima neměl.

Dělat ze 2 zkušenosti se 2 obchody (na netu jsou jich desítky) paušální závěr mi přijde poněkud předčasné. Holt jsi měl smůlu, to se může stát- Co se týče těch bruslí - zcela jistě bych nečekal 3 týdny, nejpozději do 3 dnů bych je kontaktoval, co se s objednávkou děje.

0/0
19.5.2008 16:13

Barlaban

Re: Pododníci

Nákupy na netu nejsou pro každého, někdo tomu nevěří a někdo očekává, že mu budou lítat pečený holuby do huby. Nakupovat na netu chce trochu odvahy i umu.

Já nakupuji na netu cca 10 let zboží od spotřební elektroniky, počítačů, přes knihy až po dudlíky a plínky pro dceru a nezaznamenal jsem žádné větší problémy s nákupem či reklamací. Ale přiznávám, že mám asi štěstí, protože nákupy můžu počítat na desítky až stovky za staticíce korun.

Na objednané zboží v českém e-shopu bych v žádném případě nečekal 3 týdny. Pokud to jde, objednávám zboží skladem a očekávám expedici do 24h (pokud není přímo uvedeno jinak, např. když mají externí sklady apod.). Pokud tomu tak není, začnu se zajímat o dostupnost a pokud obchodník nepotvrdí dodávku, s klidným svědomím stornuji a jdu jinam a možnost jít jinam je vždy.

Nakupuji většinou na dobírku, větší položky platím převodem, doručení většinou PPL či DPD.

0/0
20.5.2008 7:53

A

Tvařte se, že nemáte zájem si zboží ponechat.

V takovém případě na výzvu nereagujte, nic neplaťte. Tvařte se, že

nemáte zájem si zboží ponechat. Rozhodně jim výrobek nevracejte, neboť

to není vaše povinnost. V případě nějakých urgencí prodávajícímu

sdělte, že jste si zboží neobjednali a ani ho nevyužíváte.

...říká paní Kačanová.

0/0
19.5.2008 11:10

svarak z krabicoveho vina

Re: Tvařte se, že nemáte zájem si zboží ponechat.

O co ti jde? Neobjednané zboží zaslané balíkem skutečně nemáš povinnost ani zaplatit, ani vracet na své náklady. Prostě jen prodejci oznámíš, že si u tebe zboží můžou odebrat zpět tam a tam, tehdy a tehdy. Hotovo.

0/0
19.5.2008 16:18

svarak z krabicoveho vina

Re: Re: Tvařte se, že nemáte zájem si zboží ponechat.

Viz Občanský zákoní, § 53 odst. 9, ty Kačane...

0/0
19.5.2008 16:22

Blekota

Prosím o radu.

Kde nejlépe koupit značkové tenisky Nike přes internet? Doporučte prosím ověřený obchod. Děkuji.

0/0
19.5.2008 10:16

iuos

hmm

boty přes net? To jakože si je jdeš vyzkoušet do krámu a pak si objednáš správnou velikost přes net? ;-D;-D;-D to už snad ani není normální

0/0
19.5.2008 11:57

Petr

Re: hmm

Proč? Objednáš troje: svoji velikost + o jednu větší + o jednu menší. A ty dvoje, co ti nebudou do 14 dnů vrátíš.

0/0
19.5.2008 12:36

David

Re: Re: hmm

...toto je typicky priklad proc obecne vznikaji problemy mezi prodejci a kupujicimi.Zakaznik je totalne doblbly ruznymi clanky a prestava uvazovat jako normalni clovek...pravo na vraceni zbozi do 14 dnu vychazi z toho,ze kupujici muze udelat chybu anebo byt napr.nespokojen se zbozimTento priklad jenom ukazuje ze,dospeli lide jsou dnes vedeni jako ovce.Muzu vratit tak si hned objednam paru kolik chci a co se mi nebude libit tak vratim nebot zakon mi to umoznuje.A co tak slusnost...

0/0
19.5.2008 14:01

svarak z krabicoveho vina

Re: Re: Re: hmm

Klid. Já myslím, že je to jen provokace.

0/0
19.5.2008 16:19

Blekota

Re: hmm

U nás v Horní Lomné obchod není. Já jsem invalida a na vozíku se do velkého města nedostanu. A Najky mám velikostně vyzkoušené. Na vozík nepotřebuji nejnovější model. 

0/0
19.5.2008 12:40

Petr

Re: Re: hmm

Na vozíku potřebuješ jezdut v Najkách?

0/0
19.5.2008 12:46

salinka

Re: Re: Re: hmm

Třaba to má boty na kola, co ty víš, čemu říká boty.

0/0
19.5.2008 13:23

fkc

Re: Re: Re: Re: hmm

To má bejt jako sranda jo? bych nad Váma blil, hovada(Y)

0/0
19.5.2008 15:16

David

Re: Re: Re: Re: Re: hmm

lide se obcas chovaji jak zvirata;-€

0/0
19.5.2008 15:27

boss

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm

No a co. nač litovat.. Já si myslím, že je to s nima jako s jinejma lidma, prostě se z někoho dělá sranda a tento člověk to vzal s humorem jako já.... :) Že pane Blekota. Proč se nezasmát. Jaký pak co pak :)) A kdo se neumí zasmát sám sobě, tak je chudák.... To že je na vozejku, naznamená že nad ním budou všichni brečet a budou na něj laskaví. Ale samozřejmě všeho s mírou.... a slušností

0/0
19.5.2008 19:07

iuos

hmm

no právě vozíčkáři maj tak černej humor, že to "normální" kolikrát až nechápou ;-D;-D

0/0
20.5.2008 8:36

David

Re: Re: Re: Re: hmm

Ty jsi ale sprostá.

0/0
19.5.2008 15:20

Blekota

Re: Re: Re: hmm

Nepotřebuji. Můžou být i adidasky.

0/0
19.5.2008 15:25

Martin

a nebo taky nic...

Jojo u Magapixelu mi např. řekli, že i když jsem si objednal přes internet, ale vyzvedl na prodejně tak nárok na vrácení nemám, že to už není uzavření na dálku a doplnili to dalšími výmluvami, to že uvedli neúplné informace o zboží a proto jsem je chtěl vrátit je vůbec netankovalo takže ho prostě nevzali....

0/0
19.5.2008 9:35

Zivan

Re: a nebo taky nic...

S osobnim vyzvednutim je to tezke. Ja to odlisuji tak, ze pokud je objednavka zavazna (viz obchodni rad obchodu), tak je uzavrena smlouva na dalku a da se to vratit do 14 dnu.

Pokud se da ta objednavka kdykoliv zrusit, tak to se uzavre smlouva az pri vyzvednuti a na lhutu 14 dni na vraceni neni narok :-(

0/0
19.5.2008 13:05

svarak z krabicoveho vina

Re: a nebo taky nic...

Pokud jsi zboží objednal pře net a oni ti přes net potvrdili, že tvou objednávku PŘIJALI a zboží je pro tebe k dipozici, máš nárok na vrácení zboží do 14 dnů bez ohledu na to, zda ti zboží přijde poštou, nebo zda si ho vyzvedneš na prodejně.

Viz Občanský zákoní, § 53, odst 7:"Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má

spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez

jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění."

Jak vidíš, ani slovo o způsobu převzetí zboží. ROZHODUJÍCÍ JE ZPŮSOB UZAVŘENÍ SMLOUVY.Některé firmy se to snaží obejít tím, že si do reklam. podmínek dají ustanovení, že pokud si zboží vyzvedneš na prodejně, nemůžeš zboží vrátit ve 14denní ochrané lhůtě. Takovéto ustanovení je neplatné, protože odporuje OZ. Případný soudní spor bys jednoznačně musel vyhrát. Není tvojí povinností číst reklamační řád. Je ovšem povinností firmy dodržovat OZ.

0/0
19.5.2008 16:28

Roumen

Re: a nebo taky nic...

Z Megapixelu mi poslali vadny fotak. A jak se cukali pri reklamaci...darmo mluvit. Tyhle smejdy nebrat. :-©

0/0
19.5.2008 21:18

Imatrikulat

Re: Re: a nebo taky nic...

Mám stejné zkušenosti s megapixel.cz, nyní nakupuji asi 2 roky fototechniku u www.oehling.cz a i přes to, že jsem několikrát reklamoval, vždy perfektní jednání. Možnost vyzkoušení z x kusů optiky, paráda. To je prostě o výběru, referencích a zkušenostech a taky o lidech, kdyby jsem kápl možná v megapixelu dříve (bohužel několikrát) na někoho jiného, možná bych tam nakupoval do dnes.

0/0
19.5.2008 22:38

Libb

Re: a nebo taky nic...

Dle spotrebitel.cz je podstatné, jestli objednávka po netu byla závazná nebo ne. Pokud sis zboží jen rezervoval, ale k uzavření smlouvy došlo až na prodejně, máš smůlu. Pokud byla objednávka závazná a tys na prodejně jen zaplatil, musí jít zboží vrátit.

0/0
19.5.2008 23:31

rabistor

Re: Re: a nebo taky nic...

no závazná. pro kupujícího vlastně není závazná ani když se jmenuje 2x závazná. nevím o tom, že by kupujícímu někdy plynuly nějaké náklady na odstoupení od závazné objednávky. a i kdyby, tak pořád ještě může vrátit zboží. dle mého je to pitomost. závazné je něco až po předání peněz proti zboží. když se slevi zbozi mezi tim nez se zakaznikovi vykryje, tak muze byt objednavka 100x zavazna a zakaznik řve, že chce prostě novou cenu, stejně jako když prodejce zboží doprodá nebo mu jej výrobce již nedodá.   

0/0
20.5.2008 13:16

Libor

vrátit ano dostat peníze zpět ne

vrátit zboží je velmi jednoduché jak jsem se přesvědčil u MIRONETU, velký obchod  čekal jsem pružnost ale peníze zpět jsem z nich doslova doloval půl roku.

0/0
19.5.2008 6:22





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.