Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak jsem ušetřila 30 000 korun: radíme, jak pořídit levně vůz ze zahraničí

Podělíme se s vámi o zkušenost s reálným nákupem automobilu za hranicemi. Vyplatí se smlouvat, je třeba se připravit na maraton po úřadech, ale úspora oproti tuzemským cenám je evidentní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza

asi zkusím Německo

zdravím všechny.....v září si planuju focuse 06, 1.6 16V.....raději zaplatím o 1000euro více,ale chci mít auto od oficiálního prodejce ford,serviska atd.atd....nejlépe ten ukončený leasing na dva roky(neznám přesný název této služby)...mužete mi někdo napsat pár firem(autosalonů)co bych mohl navštívit.žádnou tureckou handlovačku nechci už znovu zažít:-)...díkec moc....Honza

0/0
8.7.2008 19:19

Mira

Pardubice a Ceske Budejovice

Zkuste podle tohoto navodu prihlasit auto v Pardubicich nebo Ceskych Budejovicich, zakon jim dava 30 dni na vydani ceskeho technicaku a ba co vic, kontrola na STK musi byt provedena v miste prihlaseni... Takze nakonec jsem byl rad ze bazarista si vzal 1500 a papiry jsem mel na pockani...

0/0
10.6.2008 19:33

adelka

zajem o auto

0/0
2.6.2008 20:54

Dusan321

Mistni komikove

Libi se mi jak se tu objevuji prispevky evidentne mistnich bazarniku a dovozcu jak je nakup v Nemecku hrozne nevyhodny. ;-D Ono je potreba si uvedomit, ze s ohledem na fakt kolik se tady proda novych aut je naprosta vetsina vozu v ceskych bazarech dotazena z tech samych nemeckych prodejen co jsou tady v diskusi tak vehementne kritizovany. No a protoze nikdo nevozi auta zadarmo, ale chce na kazdem alespon dvacet tricet vyvarit, tak je jasne, ze to je minimalni rozdil v cene mezi Nemeckem a nami.

Krome toho autum se pri dovozu deji ruzne osklive veci, takze tim ze jedete tam mate alespon jistotu, ze auto v Nemecku vypadalo stejne jako to co jste koupil, coz v pripade ceskeho bazaru rozhodne nemate.

0/0
25.5.2008 20:25

Michal

Re: Mistni komikove

Já tyto Focusy vozím přímo z Madridu. Já nehodnotím dovoz z Německa (který se samozřejmě může vyplatit), já hodnotím článek a autorku za to, co napsala, protože v jejím případě 30 000 Kč neušetřila !!!!!!!! Prodávám prostě levněji. Diskutujme k tomuto článku. Jinak s Vámi souhlasím.

0/0
25.5.2008 22:16

Janina7

Re: Re: Mistni komikove

Kontakt? Pe-1@seznam.cz

0/0
25.5.2008 23:37

Honza

Lipsko 21.5.2008 (4)

Pro auto jsme byli ve středu. Auto se nám již nepodaří přihlásit, na Anmeldungsstelle už mají, padla. Musíme přijet ještě jednou. Nejdelší otevírací dobu nají v úterý a ve čtvrtek. Naštěstí to nemáme daleko, s prodejcem se domlouváme na příští čtvrtek. Sepisujeme předběžnou objednávku a skládáme zálohu 1000€.

Toto jsou mé dojmy z 21.5.2008. Možná je někdo šikovnější, byl úspěšnější, nebo měl štěstí na auto v lepším stavu. Nechť si každý zváží, zda to za tu cestu starosti a hlavně peníze stojí

0/0
25.5.2008 11:39

Message

Re: Lipsko 21.5.2008 (4)

Ok, díky za článek - a jak je na tom srovnání s ČR? Také jste ušetřili nebo ne?

0/0
25.5.2008 14:47

Honza

Re: Re: Lipsko 21.5.2008 (4)

Upřímně nevím?? Když to sčotnu  - auto 270tis + benzín 2x na cestu do Lipska 2500 + něco natankovat do koupeného auta na dojetí domů asi 1200, nové př. pneu aby auto prošlo technickou asi 2000, velká technická a přihlášení (nevím přesně) počítejme 5000, jste na 281tis.a ještě nesmím zapomenout sjednání povin. ručení před přihlášením 4500 (to nebudu započítávat do přímých nákladů).

Naštěstí nejsem v pozici kupujícího, nemusím si nad tím lámat hlavu a srovnávat nabídky a stav aut tuzemských bazarů. Kamarád si bazary u nás samozřejmě projel, pár aut viděl. Ve většině se jednalo o různé dotaženiny s ještě méně jasným původem a historií, nebo auta po podnikatelích. Dle jeho slov stav horší než v Lipsku.

0/0
25.5.2008 19:46

aha

Re: Lipsko 21.5.2008 (4)

To je úžasné mít auto ze Španělské půjčovny Hertz. A pojďte se vsadit, že mám pravdu. A máte servisku? To se hodně hodně hodně divím. Originál servisky jsou úplně prázdné bez razítka (nejezdí do servisu Ford). A co sedačky? Sem tam propálené od cigaret a zkuste to auto prohledat. Už jsem párkrát narazil na nový doutník (zabalený a dobrý).  [>-]

0/0
25.5.2008 16:12

Honza

Re: Re: Lipsko 21.5.2008 (4)

Díky za tip, tu servisku tam ještě pořádně skouknem, jestli není nějak vylepšená nebo jinak poladěná. Jinak sedačky v tom autě co kolega reservoval, byly v pořádku, nepropálené ani nebyla zatrhaná vlákna na látce sedaček. (souhlasím s autorem, na spoustě vozů byla vytrhaná vlákna nebo popáleniny). Koberec jevil lehké známky opotřebení na místě řidiče, jinak čisťounko. Za nový ho jistě neměnili.

0/0
25.5.2008 19:44

aha

Re: Lipsko 21.5.2008 (4)

Jinak autorovi děkuji za objektivitu. Paní z MF Dnes byla asi slepá a neumí počítat.

0/0
25.5.2008 16:14

Honza

Lipsko 21.5.2008 (3)

Na to prodejce odvětí: za tu cenu bych musel prokopnout zpátky ty boule, co předtím vyklepaly. Navrhujeme10700 bez pneumatik s převozkama. Prodejce se jde poradit s vedoucím do prosklené kanceláře. Vrací se s nabídkou 10800 s 5ti denními značkami (120€) bez nových pneu. Po chvilce zvažování kamarád kývne a jdeme vyplnit papíry, je něco po 12. hodině. (celá ta komedie o dohadování ceny trvala asi hodinu, v podstatě je prodejce tam kde chtěl, tak zázraky nečekejte) Auto je ze Španělska, má servisku, nemá návod k použití. Na naši žádost dostáváme nový návod v němčině.

0/0
25.5.2008 11:39

Honza

Lipsko 21.5.2008 (2)

Jdeme si prohlédnout vozy uvnitř prodejny. Zde jsou již připravené vozy. Boule vyklepané odřeniny přelakovány, celá karoserie přeleštěná (ve spárách jsou znát zbytky rozlešťovací pasty) čalounění vyprané, plasty naleštěné olejíčkem a ten z toho skoro teče, na zadní nápravě jsou nové pneu na předku zustaly ty sjeté na 3 mm jedna má na boku škubu. V motorovém prostoru je čerstvá závěska o provedené výměně oleje a filtru Cena 10950€ + poznámka 390€ rádio CD

Jdeme jednat o ceně. Prodejce nás hned na začátku upozorňuje, že prostor pro jednání je 200€. Ještě se dotazujeme na poznámku u rádia, vysvětlení: rádio je v ceně již zahrnuto, jedná se pouze o upozornění na katalogovou cenu rádia. Namítáme, že v tomto stavu max. za 10500 a vyjmenováváme zjištěné závady s důrazem na stav pneu např. nápravě. Prodejce přihazuje nové pneu a cenu 10900€. Pokoušíme to dál 10600 a žádáme o převozní značky v ceně.

0/0
25.5.2008 11:38

Honza

Lipsko 21.5.2008 (1)

Lipský autosalon Ford jsem navštívil osobně s kamarádem, který si tam vyhlédl Focuse combi 1,6 najeto do 50 tis km a požádal mně o tlumočení a pomoc s dovozem. Předem upozorňuji, že pracuji u jedné tuzemské automobilky v oblasti kvality a jsem nejspíš profesně deformovaný.

Jak se dozvídáme od prodejce, jedná se o tzv. EU vozy, takže POZOR! žádná pečlivá německá údržba a na autech je to vidět. Auta venku na place před salonem jsou NEpřipravená k prodeji a levnější (9 – 10tis.€). Tak otlučená, poškrábaná, špinavá 2 roky stará auta jsem dlouho neviděl. Auta mají opravdu pořádné a to podtrhuji, boule, škrábance ze všech stran místy až na surový plech, sem tam nějaký ten odtržený nebo utržený plast. Interiér jak kdyby v tom převážely prasata, pneu sjeté skoro až na dráty. pokračování (2)

0/0
25.5.2008 11:36

M

SVK

Koupil jste někdo auto na Slovensku?? koukal jsem a tam taky maji lepší ceny než u násR^

0/0
25.5.2008 9:50

Tonda Klika z Rakovníka

Dovoz a martýrium v ČR (2)

Teprve po mé reakci, že jim tam pošlu kontrolu, aby prověřili jakým plečkám udělují TP se zklidnil a prohlídku dokončil. Další problém byl na příslušném Finančním úřadu, kde jsem byl povinen doplatit DPH z nového vozidla. Úrednice absolutně netušila, jak to provést, naštěstí byla aspoň ochotná. Byla chudák asi z toho tak vyvalená, že za mě doplatila pár Kč o které mi daň špatně vyměřila. Konečně jsem měl všechny papíry a mohl jsem se vydat na evidenci vozidel. Příslušný den berou pouze 10 lidí s dovozy, tak jsem pěkně od 6 hodin čekal před budovou spolu s cizinci, kteří čekali na cizineckou policii. Byl jsem druhý na řadě, ale po vpuštění do budovy začal boj o lístky s pořadím. Nakonec se mi díky ostrým loktům podařilo ukořistit ten správný a odpoledne jsem konečně obdržel SPZ. Toť moje zkušenost. PS: Nebylo to v Rakovníku :-/

0/0
25.5.2008 9:02

FAK

Re: Dovoz a martýrium v ČR (2)

Gratuluju, že jste to přežil:-/Doporučuju si před tímhle všude obstarat známosti R^

0/0
25.5.2008 18:34

Detlef Deggendorf

Re: Re: Dovoz a martýrium v ČR (2)

To je ale nečestné! Nemyslíte?

0/0
22.7.2008 14:04

Tonda Klika z Rakovníka

Dovoz a martýrium v ČR (1)

Podělím se také o mojí zkušenost. Dovezl jsem si již druhé auto z  SRN, tentokrát nové, najeto 0 km. V SRN cca. 20 minut v autosalónu a 40 minut na Zulassungstelle na přihlášení a vyřízení SPZ. U nás mě při první návštěvě evidence vozidel po 4 hodinovém čekání vyhodili, že musím na STK a emise - byť auto je nové a mělo v té době najeto 300 km. OK, objednal jsem se na emise, nejbližší termín za týden. Emise jsem neriskoval, kdo to kdy zažil tůrování motoru, to jsem nechtě dopustit, tak jsem si je obstaral od rozumného člověka, který rozumně pochopil, že u nového auta ai budou v pořádku. Na technické jsem si také myslelel, že to bude formalita (ještě bych měl dodat, že se jednalo o vůz koncernu DaimlerChrysler) . Bohužel auto tam prolezli naprsto důkladně, vrchol byl, když člověk nemohl najít VIN a nespokojil se s mým tvrzením, že na vozidle je jen 1x po předním sklem. Už jsem byl trochu na nervy, tak jsem se ohradil, načež pán začal machrovat, že ta ruční brzda není nic moc atd.

0/0
25.5.2008 9:02

KulaCZEk

2x a bez problemu

Otec si jiz takto poridil 2 auta.Nejprve Chryslera PT Cruiser ktery v CR stal 360k a byl drobek hodne v dezolatnim stavu.V Nemecku ho poridil v prepoctu za 210k v excelentnim stavu s 40k najetymi kilometry.Ktomu jeste 2 sady kol.Letni a zimni.Slouzil dobre a kdyz mel najeto 100k cca po dvou letech, prodal ho v CR asi za 170k.

Nato si koupil druhe auto, tentokrat Rover 75 s 2l dieslem CDI.Opet asi s 60 tis rozdilem oproti ceske cene.Sice ted odesla vzduchova vaha ale tu poridil za 5k.Vzduchova vaha je ale klasicky neduh motoru od bmw .

No jeste 30k kilometru a pojedeme pro dalsi auto do nemecka.Tentokrat asi opet zustaneme u anglickeho auta:)

0/0
25.5.2008 8:02

mikes

Re: 2x a bez problemu

To budete mit dost uzky vyber s temi anlickymi auty...

0/0
25.5.2008 13:05

KulaCZEk

2x a bez problemu.

0/0
25.5.2008 7:56

el_salamo

maratón

1 návštěva úřadu v Německu, 1 v ČR = maraton? Auto jsem dovezl po vlastní ose z Rakouska, tak vím, že to zase takovej maraton není ;-)

0/0
25.5.2008 6:55

soptik

cesta domů

je možné po koupi a všech formalit sednout do auta  a odvézt jej domů po vlastní ose ? Clo se neplatí ?

0/0
22.5.2008 4:25

Honza

Re: cesta domů

Presne tak...

0/0
22.5.2008 21:50

Kovis

Re: cesta domů

Jistěže, proč by se mělo platit clo?

0/0
25.5.2008 13:00

Michal

Reimport

Nazdar všichni. Tak jsem si se zájmem přečetl článek a jedna podstatná věc tam chyběla. Pokud se jedná o mnou myšlený salon v Lipsku, tak nám pisatelka zapoměla sdělit jednu podstatnou věc a to, že zmiňované Focusy jsou převážně reimportovány (převezeny do Německa) ze Španělska. Mají jich tam opravdu hodně (min 40). No a 10 080 € + 150 € za značky = 10 230 € při kurzu 25,3 to máme cca 259 000 Kč + cesta. U nás v ČR se tyto auta dají sehnat lehce taky. Dovozci jsou v Opavě,Ostravě,Plzni za ceny od 245 000 Kč za poškrábané a od 259 za pěkné. Tak jaká úspora?? Už mě přestalo bavit, jak nějaký novinář napíše kachnu a potom všichni šílí, jak je to v Německu výhodné. Jsem jeden z dovozců těchto Focusů a vím o tom dost na to, abych konstatoval, že tento článek je vhodný do "osobního deníčku" a nadpis by mohl znít "Jak jsem si koupila auto". S informací pro čtenáře to nemá nic společného. 

0/0
21.5.2008 18:54

LJ

Re: Reimport

Vzhledem k tomu, že článek je reklama, nebojte se dát reklamu i sám na sebe. Bude to stejně užitečné, sám mám o podobnou ojetinu zájem. Napište www, e-mail nebo telefon - proč nechat vydělávat zahraničí.

0/0
21.5.2008 20:23

Michal

Re: Re: Reimport

Nechci si tady dělat reklamu. Jde mi o skutkovou podstatu, jak všichni kolem mystifikují a dělají rozruch kolem něčeho, co není pravda. Potom jezdí ke slušným prodejcům v ČR zákazníci, kteří jsou krmeni těmito "nesmysly" a to potom ten "prodej" vypadá. Každý si hraje na odborníka, protože odebírá už 20 let Svět motorů a čte recenze a přitom o tom neví vůbec nic. Tak si to prosím všichni v Německu zkuste. A že východní Německo? Hmm. Ještě lepši kolem Hamburku, nebo rovnou do Mnichova. A potom to nemá na našich cestách vypadat tak, jak to vypadá.

0/0
21.5.2008 23:36

David

Re: Reimport

Jo, je to jak z ' červené knihovny' napínavé a poučné.Jdu zvracet. Autorko nepiš!!!!

0/0
25.5.2008 10:03

Vašek

Na něco v diskuzi zapomínáte.

Dle mého soudu u nás ceny ojetin  (a i nových vozů) ignorují zpevňování koruny. Jak je koruna silná je krásně vidět na cenách v okolí (v dáli je výraznější). Takže rozdíly jsou od 30 do 150 tisíc. Přijde na sumu.

Podle mé zkušenosti pokud kupujete u dealera, je riziko malé.

0/0
21.5.2008 9:18

pilot

Takové peníze za ojetou Fordku?

:-/ Rv

0/0
20.5.2008 21:46

jarda41

Podle mého jde o kaskaderský kousek.

Jak budete řešit případné problémy? Setkal už jsem se s falešnými servisními knihami, upravenými tachometry a řadou poměrně vážných závad jejichž řešení "přes hranice" si neumím představit. Myslím, že v DDR to bude stejné jako u nás doma (viz. flaška pro úřednici :-) ) Přeji Vám, abyste žádnou vadu nerozeznala. Hodně štěstí!

0/0
20.5.2008 21:23

sl

Re: Podle mého jde o kaskaderský kousek.

Porad lepsi nez to koupit tady v AA. a pak to zkuste resit, vysmeji se vam ;-D;-D;-D

0/0
20.5.2008 23:56

Jirka

Re: Podle mého jde o kaskaderský kousek.

Jmenovane problemy jsou bezne v cr, v nemecku vyrazne mene, navic staceni km je v nemecku trestny cin a malokdo si to dovoli.

0/0
21.5.2008 0:34

Jerry

Re: Podle mého jde o kaskaderský kousek.

Ano setkal. A nejen ja. V CR v AAA.

0/0
25.5.2008 11:06

tpama

mala uspora

lipsko otocim s platakem za pet hodin a nestoji me to zadny cisla na nic. priste mi damo zavolejte a usetrite dalsi penize. a hlavne cas

0/0
20.5.2008 20:56

obcasnykomentator

Re: mala uspora

To už je na ni asi příliš. Když ji ani nenapadlo, aby si s sebou vzala někoho, kdo autům rozumí a tu ojetinu tam prohlédl. Na klasického Germána-bazaristu někde u holandských nebo dánských hranic bych se možná spolehl, ale na dederony? Její vynalézavost skončila zjevně u známého schopného trochu šprechtit.

Na druhé straně, i takové méně vynalézavé zákazníky obchod potřebuje...

0/0
20.5.2008 21:36

soptik

Re: mala uspora

napiš mi na sopok@centrum.cz

0/0
22.5.2008 4:28

pavel.61

eu

Ja jsem koupil forda mondeo 2.0 16v automat 8 let stary v anglii za 1400 liber,no a co.uJinak vsude okolo CR koupite asi auta levneji.Delal jsem si porovnani stejneho modelu do puntiku Anglie a CR a vyslo mi,ze CR si pocita za libru stale 48 kc!!!!Takze vysledna suma byla o 200 000 kc v CR vyssi!!!! Dobry nee.;-D

0/0
20.5.2008 17:51

Karel

Re: eu

A řídí manželka z pravé sedačky dobře ?

0/0
22.5.2008 22:31

Kovis

Re: Re: eu

Nehledě k tomu, že to auto se u nás nedá přihlásit.

0/0
25.5.2008 12:56

JetHamster

no

když už ojetý auto ze západu, tak z holandska, německo už není co bývalo:-/...sice sou ty ceny v holandsku vyšší, ale ty auta za to stojí....R^

0/0
20.5.2008 16:34

Vtec

Re: no

jj, pravda

0/0
21.5.2008 13:50

asi jo

Re: no

ziju v NL a souhlas, drazsi a v lepsim stavu.

0/0
25.5.2008 16:53

jozo

Souhlasím

Já koupil Ford S-max 1,8 TDCi 12/2007, 5 míst, najeto 11.000 km - Lipsko za 539.000, plná zaruka do 100.000 km, zdarma servis do 50.000 vč. garanček + pojištění právní ochrany DAS.  Do Lipska to mám 100 km, takže se mi tam vyplatí i servis...

0/0
20.5.2008 15:28

loren

Zaplatil jsi DPH v Česku ?

12/2007 - jestli je to opravdu datum prvního uvedení do provozu, tak je auto mladší než 6 měsíců a měl bys v Česku zaplatit DPH ! 

0/0
20.5.2008 15:45

jozo

Re: Zaplatil jsi DPH v Česku ?

Zaplatíš v GER i ČR , Němci vrátěj... nejrychlejší je mít na 2x 19% DPH... ale můžeš žádat i odklad či to přitáhnout na valníku resp. nejdříve to v ČR přihlásit na značky a zaplatit daň v ČR,  v GER pak už nemusíš, stačí zaplatit jen bez DPH....

0/0
20.5.2008 15:54

loren

já to vím

Já to vím, jen jestli to ví ten "jozo" - od DPH se nezmiňuje.

0/0
20.5.2008 17:50





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.