Diskuse k článku
Ukradli mi kartu, co teď? Radíme oloupeným cestovatelům
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
oId fashioned Vince III.....Zavřeli nás do vězení, co teď? Radíme odborníkům na larvy v indické vazbě
0/0
27.6.2008 18:04
|
![]() |
KlokanHSBCTato banka nabizi v zahranici vybery zadarmo. Blokace je zadarmo. Nahradni kartu mi zaridi do druheho dne. Proplati mi podvodne transakce az 3 dny pred nahlasenim. Tak se divim proc se tady o ni nepise. Muzu doporucit vsem. Pravda je ze ne vsichni muzou se stat jejich klientem. |
![]() |
OndraRe: HSBCNo a to bude asi ten důvod proč o ní nepíšou. Ne úplně každý má na BÚ 1,5mega |
![]() |
KlokanRe: Re: HSBCMas pravdu. Je to ale 1 mega a ja ho tam taky jeste nemam jelikoz mi dali na to 6 mesicu :-) |
![]() |
Starej Zázvorka-bijec modrejchRe: Re: Re: HSBCHSBC je v GB banka pro socky. Ale chápu, že ejčesbící, pro takového burana jako ty, zní dost lákavě. Jinak trh privátního bankovnictví je v Praze přesycený. A "výhody", které HSBC má, jsou klientům Privite banking k smíchu. |
![]() |
klokanRe: Re: Re: Re: HSBCnevim jake postaveni ma v GB tak to nebudu komentovat ale kdyz si tak chytry tak mi rekni ktera banka u nas ti umozni otevrit si zdarma ucty po celem svete, mit je propojene na jednom internetovem bankovnictvi a prevadet si mezi nima penize po celem svete z bez poplatku. Ryze privatni bankovnictvi ma samozrejme urcite dalsi vyhody ale take te tam nevezmou s jednym milionem ale tak minimalne desiti. |
![]() |
TrollRe: Re: Re: Re: Re: HSBCA ty mi řekni k čemu je mi jako fyzické osobě, že si můžu propojovat/zakládat účty po celém světě? Jo už vím, je mi to totálně na nic.... a další výhody? |
![]() |
HaHaBanky ručí i za trans. s PINemnapř když zákazník prokáže že někdo jeho kartu na terminálu zkopíroval (velmi dobře jdou el. karty!). Moje banka se těmto podvodům snaží předcházet a když systém vyhodnotí podezřelé transakce automaticky mě jako klientovi volají zda-li je to v pořádku. Stalo se to tak asi 3x a jendou se prokázalo že mě obšlehli kartu na benzince v Srbsku. Karta zablokována a do 2dnů ve schránce nová. A podvodné transakce na mém výpise samozřejmě nebyly |
![]() |
TrollRe: Banky ručí i za trans. s PINemAno tomu se říká skimming a to opravdu banky hradí, autor měl asi na mysli podvodné transakce ze strany klienta - klient udělal transakci a tvrdí, že ji nedělal - jestli se jedná o skimming banky poznají, takže to jen tak na okraj |
![]() |
cejkisBanky v ČRBývaly doby, kdy zablokování karty bylo platné až od půlnoci s odůvodněním, že je to vlastnost systému. Kamarádovi kdysi odcizili doklady i s kartou při pracovním pobytu ve Španělsku, kde měl účet u tamní banky. Naučený z ČR se při blokování karty ptal od kdy bude blokace platit. Operátor se obořil, co je to za dotaz ? Prostě jsem to teď zmáčknul a teď to už nefunguje. Něco takového v ČR bylo tehndy nemožné. Dnes ? Dnes to již funguje. Inu banky v ČR ač nejchtějí jsou postupně donucovány srovnat standardy se svými mateřskými koncerny. |
![]() |
TrollRe: Banky v ČRNo ono to tak fungovalo i v ČR karta byla zablokována okamžitě, ale zodpovědnost za tran. klient nesl do půlnoci dne, kdy zákaz zadal (pro on-line transakce byla tedy karta zablokována). Důvod? existovaly např. off-line bankáče, bylo relativně hodně imprinterů (tak není možné poznat čas trnx. pouze datum) a další a další věci. Je nutné si uvědomit, že jsme museli dohánět zahraniční trhy a veškeré obslužné systémy stojí neuvěřitelné peníze... takže to nešlo udělat ze dne na den. BTW. pamatuju, když stál zákaz na embossku u ČS 3500 CZK, takže jistý vývoj tu je pozorovatelný. |
![]() |
LuBlokovaná kartaJe to asi měsíc co se mi stalo, že jsem zapomněla kartu v obchodě, bylo to odpoledne(16hod) a shodou okolností naproti tomu obchodu byla pobočka České spořitelny, takže asi dvacet minut poté mi volala paní z pobočky, že tam obchodník mou kartu donesl. Hned jsem jela zpátky, omlouvala se (připadala si jak pitomec), ale oproti občance mi kartu vydali. Myslela jsem, že tím to pro mě končí.....ale kdepak, druhý den odpoledne (17hod)jsem jela nakoupit, zaplatila kartou, vše OK, ještě jsem se ale zastavila jinde (19 hod) a na prodejně terminál zahlásil: Zadržte kartu-ztráta....čekalo mě hodinové přesvědčování prodavačky s operátorkou z ČS na drátě...nechtěla mi kartu vydat ani poté co jsem ukázala občanku...no hrůza. Paní, která mi totiž ve spořitelně kartu vydala nezkontrolovala, zda není blokovaná, zablokoval ji obchodník u kterého jsem ji zapomněla...nicméně co mě zaráží je, že druhý den po blokaci šlo ještě bez problému zaplatit, měla jsem za to, že blokace proběhne ihned po zavolání.... |
![]() |
Starej Zázvorka-bijec modrejchRe: Blokovaná karta1. když nemáte kartu, okamžitě blokujte. udělala jste chybu, že jste kartu neblokovala, když Vám ji v ČS paní předávala, protože nevíte co se s kartou předtím několik desítek minut dělo. 2. osobní poradkyni ČS, bych na hodinu vyrazil, že Vám předala nezablokovanou kartu, i když taktéž nevěděla co se s ní několik desítek minut dělo. Holt profíci z ČS. 3. poté co je karta zablokována, veškeré transakce by měly jít na účet ČS. Jediný kdo postupoval zcela správně byl ten obchodník. Tomu bych šel opravdu poděkovat. |
![]() |
LuRe: Re: Blokovaná kartaad 1. máte absolutní pravdu, ale paní na pobočce prověřila transakce za posledních 30 min a nic jiného než moje poslední platba tam nebylo...nenapadlo mě, že by neprověřila, zda karta není blokovaná Na lince ČS mi řekli, že mohu podat na pobočce stížnost, že paní porušila předpisy, ale maj tam otevřeno odpoledne jen dva dny v týdnu a že bych si kvůli tomu brala dovolenou.... :( prostě profíci, možná jsem měla zkusit vymáhat náhradu za platbu, která proběhla po blokaci, i když proběhla se zadáním PINu :)
|
![]() |
TrollRe: Re: Re: Blokovaná kartareklamaci/stížnost můžete podat telefonicky na lince 800 207 207(už jsem to využil a překvapilo mě, že to vyřídili hned následující den). Jinak stalo se mi, že bratr musel blokovat mou kartu u ČS a když volal jako třetí osoba, tak kartu zablokovali jen do druhého dne, kdy jsem musel zákaz potvrdit, jinak by se karta opět aktivovala, takže je to trochu zvláštní, že ten váš případ vypadá přesně opačně.... kdo ví jak to bylo. Každopádně to reklamujte banka případ prošetří a pokud to byla chyba paní na pobočce, tak jí určitě nevyhodí, spíše jí proškolí, aby v budoucnu měla lepší přehled a dokázala lépe pomoci... ( a vy se dovíte co se stalo :o)) |
![]() |
...blokacebanka nepřebírá zodpovědnost za transakce s použítím PINU!!!!!!!!!!!!!!!!!!To je nesmysl!!!!!!!!!!!!!!! |
![]() |
OndraRe: Re: blokaceNo není to tak vždy. Karta se dá zkopírovat ve čtečce a PIN obchodník vidí když ho zadáváš pokud si ho člověk nekryje rukou stejně tak u bankomatu. Navíc banky prý neručí v případě, že někdo nainstaluje čtecí zařízení do jejich bankomatu navíc ani v budově banky, což už hraničí s vrcholnou drzostí (v případě zkopírování karty a následnéném zneužití) |
![]() |
TrollRe: Re: Re: blokaceZa PIN transakce si ručí klienti snad u všech bank.... pokud vynecháme případy skimmingu |
![]() |
Alek?at zijou rady idnesu...... fakt kdyz chce clovek najit nejakou hovadinu, hup sem... btw zkousel sem dnesni idnes test jestli umime smenovat koruny za valuty.... u otazky co je nejvyhodnejsi udelat s valutama po navratu koumaci z idnesu dali jako spravnou odpoved tu nejvetsi hovadinu z tech moznosti co mohli a to valuty si ponechat. To je samozrejme se stale stoupajici korunou dost velka blbost. Achz jo... |
![]() |
JáRe: ?Blbec jsi ty, směnárny často účtujou za výměnu na kč dost peněz i když při výměně na eura nic. Tak leda najít takovou směnárnu a pro jistotu se zeptat. |
![]() |
tx999podobny (a o neco podrobnejsi)clanek je zde: http://www.mesec.cz/clanky/ztrata-platebni-karty-v-zahranici-problem/
0/0
27.6.2008 8:23
|
![]() |
Tom_82CELÉ TO JE BLBOST!BY MĚ ZAJÍMALO, KDO TEN ČLÁNEK PSAL!! JSTE SE ZBLÁZNILI, NE?!! Platební kartu jsem byl bohužel nucen použít ve Španělsku. Za výběr z automatu jsem zaplatil bance 200,-Kč a k tomu "provizi" z vybírané částky. A když jsem kartu použil v obchodě, chtěli po mě občanku a tahali mě od pokladny do kanceláře a zpátky-jsem si připadal jak zloděj! DOKUD BUDEME MÍT NEJDRAŽŠÍ BANKY V EVROPĚ A POKUD SE NEODBOURAJÍ NĚKTERÉ NEPŘÍJEMNÉ BARIÉRY, ČLÁNKY TOHOTO TYPU JSOU SPÍŠE K SMÍCHU A MOHU VÁS UJISTIT, ŽE PŘÍŠTĚ SVOU KARTU NECHÁM DOMA. |
![]() |
...Re: CELÉ TO JE BLBOST!Nahodu, to ze chteji obcanku vidim jako plus. Aspon pak clovek nemusi zadavat PIN a i rychlost placeni je tam o chlup vetsi nez u nas... A do te kancelare jak pises, jsem sel z asi 10placeni jen jednou...protoze na kase nemeli ctecku... |
![]() |
RomanRe: Re: CELÉ TO JE BLBOST!Zda se, ze ve Spanelsku uz prisli na to, ze je lepsi platit hotovosti a kartou tam plati asi jen exoti. Veskere to zdrzovani a buzerace (vytukavani pinu, cekani na tisk, podpisy, kontrola a pripadne znovu) pri placeni kartou u nas oproti placeni hotovosti vytvari otazku, proc vlastne hodne lidi u nas kartou pri nakupu plati? Proc si jednou-dvakrat za mesic nevyberou zdarma z bankomatu nejakou catku a neplati pak hotove, coz je nesrovnatelne rychlejsi?? |
![]() |
dedamrazRe: Re: Re: CELÉ TO JE BLBOST!no tak ty jsi za hranice nikdy asi moc nevyjel, ze? to bys mozna vedel, ze se kartama da platit podstatne vic nez u nas a to vcetne treba novin v trafice. Kdyby jsi tam zacal mluvit o nejakym omezovani, ze lidi prisli na to, ze lepsi je platiti hotove, tak se ti vsichni vysmejou. Ja mam treba bohate zkusenosti s Belgii a tady kdyz pplatis kartou, tak je to vetsinou podstatne rychlejsi, nez hotove...terminaly proste cvrkaj slusne rychle...a navic, jak jsi si mohl precist, tak kartu muzes mit pojistenou, takze pokud te okradou, tak te to bude stat akorat cas a otravovani na uraddech, pokud ti cornou hotovost, tak ti zbydou akorat oci pro plac, protoze to navic bude asi slusna castka, pokud jsi vybral na veskerou utratu na dva tydny |
![]() |
RomanRe: Re: Re: Re: CELÉ TO JE BLBOST!Kazdopadne platit kartou u nas je nesmysl a ty lidi nechapu.Pojistit kartu je mozne, taky, ale proc bych to vubec delal, limit pro platbu kartou u obchodnika jsem omezil na minimum.. Vetsi hotovost po vyberu dam do supliku. Platit kartou nebudu do doby, nez to nebude trvat vecnost jako dnes. Ale kazdemu jak libo, jestli nekomu nevadi zdrzovat sebe a ostatni platbou z karty u pokladen, tak mu to nikdo nevymluvi. |
![]() |
Ludek_IIRe: Re: Re: Re: Re: CELÉ TO JE BLBOST!Co se ti nelíbí na rychlosti ? Já kartu používám běžně /samozřejmě jenom obyč nanuk si koupím za hotevé/ a necítím, že bych byl zdržován zadáváním pinu. Víš co je naopak děsná zdržovačka ? Když slepá důchodkyně nastaví pokladní ruku s drobákama a řekne : vyberrte si to, já na to nevidím. |
![]() |
KovisRe: Re: Re: Re: Re: CELÉ TO JE BLBOST!Mě to nevadí. Pokud to bude výrazně zdržovat, tak to konečně někoho donutí vyměnit ty předpotopní terminály. Zažil jsem na vlastní oči, kdy autorizace karty trvala ani ne sekundu, takže celá platba včetně vyťukání PINu byla hotova za 2-3 sekundy. Tak rychle to v hotovosti nevyřídíte. Dám kartu, zadám PIN, dostanu kartu zpět i s účtenkou. Podepisování netřeba. Když se chce, tak to jde. |
![]() |
sunkaRe: Re: Re: Re: Re: CELÉ TO JE BLBOST!Pokud mas drobne vydaje tak budiz, ale pokud nakupujes zbozi za desitky tisic tak behat s hotovosti moc pohodlne neni. |
![]() |
JereyRe: Re: Re: CELÉ TO JE BLBOST!Platba kartou je daleko rychlejsi nez placeni hotovosti. Alespon tam, kde pouzivaji rychle online terminaly. V Cesku je to kupodivu pomalejsi - to ovsem neni problem tech lidi kteri tou kartou plati, ale problem obchodniku kteri pouzivaji jakesi podivne terminaly. |
![]() |
JentakRe: Re: Re: Re: CELÉ TO JE BLBOST!Ono to není ani tak o samotných terminálech, ale o linkách na kterých ty terminály běží. Kartu používám a někdy je to opravdu trgédie, ale ve cětšině případů (90%) to je v poho - stejně rychlé jako platba hotově ! |
![]() |
BDFChyba v cisle pro blokaci karty u mBankChybne uvedeno 246 17 777 spravne ma byt 246 017 777.
0/0
27.6.2008 8:12
|
![]() |
AAZBanky neručí absolutně za nic!!! Speciálně Reiffeisen Bank!!Účet jsem zaplatila soukromou kartou a plna oprávněného rozhořčení jsem se vydala v po ráno na pobočku. Kde se opravu pracovnice chovala velmi slušně, připustila závažné pochybení Reiffeisen Bank a sepsaly jmse stížnost. Po asi měsíci a půl mi bylo sděleno, že pracovnice na blokaci karet se "údajně spletla" a při hlášení ztráty karty zaměnila čísla a omylem to padlo na kartu moji. Prý pracovníci helpline byli instruování i pro tyto mimořádné případy, kdy se klient dostane do tížiivých situací v zahraničí. Do mimořádně tíživé situace v zahraničí mě dostala moje bývalá banka. Její chybou a nechala mě tam absolutně bez prostředků pomoci. Druhou kartu jsem s sebou mít nemusela a bylo by zaděláno na pěkně nepříjemný problém...
Myslím si o tom všem své, účet jsem převedla od Reifeisen Bank do jiného peněžního ústavu, jeho provoz je mnohem levnější a telefonáty z RB typu: máme pro vás nabídku výhodného úvěru atd. odpovídám, že banku si vybírám já!!! |
![]() |
FlynnRe: Banky neručí absolutně za nic!!! Speciálně Reiffeisen Bank!!A ty penize za blokaci a vydani nove karty, kterou zablokovali neopravnene, vratili? A co Vase naklady s vyrizenim - telefonat (z turecka ctvrt hodiny musela byt docela "palba") + Vas straveny cas. take zaplatili, anebo Vam jako kompenzaci nabidli "velice vyhodnou urokovou sazbu"? Na druhou stranu jste dopadla dobre - pravdepodne potrefeny, ktery blokoval svoji kartu (a banka zablokovala kartu Vasi), byl pravdepodobne zklamany take, neb mel pravdepodobne konto vybilene. V tom pripade by mne zajimalo, jak je to s rucenim spojenym s titmo spatnym blokovanim. banka totiz muze rici, ze tuto kartu nikdo neblokoval a po dotazu po nahravce mu bude sdeleno, ze se jedna o interni zalezitost. |
![]() |
AAZRe: Re: Banky neručí absolutně za nic!!! Speciálně Reiffeisen Bank!!Já jsem byla šíleně vytočená tím, co může banka beztrestně udělat!!!! Takže jsem se do nich pustila!! (Bohužel s výsledkem, že moudřejší ustoupí a mám nový účet u jiného peněžního ústavu!!) Peníze za blokaci karty mi nakonec vrátili, po urgenci i těch 450.- za "novou kartu" a nakonec s velikánksým hogo fogo efektem i peníze za telefonní účet, které stejně ještě budu danit. A jako šílený bonus a omluvu mi po měsící a půl odpustili ještě poplatek 450 za vedení karty. Bylo to náhlášeno jako ztráta karty, takže mi tvrdili, že karta s tímto číslem je definitivně zablokovaná. Nakonec ji odblokovali (mám na ni zatím navázaný PayPal a další aktivity), takže ji zatím používám. Jediné, co mě ještě strašně vytáčí, je, že mám touto kartou od března koupenou letenku od poloviny července do konce srpna, takže slavnostní ukončení účtu u Reiffeisen Bank se odkládá až po tomto návratu... (u letenky koupené přes internet se někdy požaduje na check in-nu platební karta) |
![]() |
AAZRe: Re: Banky neručí absolutně za nic!!! Speciálně Reiffeisen Bank!!pokr... Takže mě hrozně vytáčí, že jim musím platit poplatek za vedení účtu až do konce září nebo října!! Kdy mi skončí jejich ochranná lhůta po zrušení karty... Byla jsem po této zkušenosti tak rozlobená, že jsem chtěla celý případ zveřejnit a oslovila jsem emailem redaktora Ondřeje Tolara z idnesu (30.4.2008), kde jsem mu přeposlala onu kocourkovskou korespondenci mezi mnou a Reiffeisen Bank, dodnes jsem nedostala odpověď... Tak asi tak (možná má u RB účet |
![]() |
FlynnRe: Re: Re: Banky neručí absolutně za nic!!! Speciálně Reiffeisen Bank!!Zkuste Cene ovce, tam by se toho moznachytili jak neco kosile... Jinak vsechna cest Vam. jen by mne zajimalo, jak asi dopadl ten, kteremu se karta "ztratila" a jehoz cislo karty pri blokaci popletli... |
![]() |
Ludek_IIRe: Re: Re: Re: Banky neručí absolutně za nic!!! Speciálně Reiffeisen Bank!!Co by se nedomohla svých práv - je přece ředitelka, ne ? |
![]() |
AAZRe: Re: Re: Re: Re: Banky neručí absolutně za nic!!! Speciálně Reiffeisen Bank!!Přesně tak!! Kdybych neměla tu druhou kartu, tak nevím, jestli bych putovala do tureckého vězení či někam jinam :-) Hrozně mě naštvalo, když jsem komunikovala s tou "slečnou" z helplinu, že mi nenavrhla nějakou formu pomoci, přestože nakonec uznala, že je t"eda někde chyba", za kterou já nemůžu... Třeba, že ty peníze poukáží oni nebo cokoliv jiného, ale NE, oni mě prostě nechali v cizině na holičkách, bez jakéhokoliv zájmu o problém, který by mohl nastat!!! Ředitelka nejsem, ale lidská blbost mě vytáčí |
![]() |
tx999Re: Re: Re: Re: Re: Banky neručí absolutně za nic!!! Speciálně Reiffeisen Bank!!Napada me mozny reseni pomoci Western Union. Ale zatim jsem to nikdy nepotreboval, takze nevim jak rychle ty penize prijdou. Kazdopadne kdyby mi tohle udelala moje banka, tak bych se s ni asi hodne rychle rozloucil. |
![]() |
TrollRe: Re: Re: Banky neručí absolutně za nic!!! Speciálně Reiffeisen Bank!!to co píšete vypadá jako pěkný kecy... ono pokud na někoho budete řvát a to bych typnul, že jste asi řvala tak neočekávejte vstřícnost.... Je to bohužel přirozený model lidského chování, kdy nemáme tendenci pomáhat arogantním a hustým lidem, kteří nám nadávaj za něco, co jsme nezpůsobyli. Mému otci takto zablokovali karty v Thaisku, zavolal do banky, vysvětlili mu, že karty jsou ohroženy skimmingem a že pokud potřebuje hotovost odlokují mu kartu na provedení transakce a vše bylo o.k. pak kartu zase zablokovali, pamatujte kultivovanost a slušnost je mocná magie. Ale pokud byli naopak arogantní jen a pouze v RB, tak je to na rozvázaní spolupráce. |
![]() |
sunkaRe: Banky neručí absolutně za nic!!! Speciálně Reiffeisen Bank!!Muzu jenom potvrdit ze Reiffeisen ma katastrofalni uroven sluzeb. Provedl jsem prikaz k uhrade s definovanym datem kdy maji penize odejit a jednou poslali penize ihned (misto az po tydnu) a podruhe je neposlali vubec, musel jsem urgovat. Navic si u druhe platby neopravnene strhli poplatek 7 tis CZK a s tim ze reklamace bude trvat vice nez mesic. Muzou pocitat s tim ze pokud nebudou penize na ucte do 30 dni budu resit pres pravnika a medializovat, k r e t e n i. |
předchozí | 1 2 | další |
Finance.iDNES.cz radí
Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?
Další rady k nezaplaceníDopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!
V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.
Vstupte do obchoduPoraďte se s odborníkem
Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.
Vstoupit do poradny