Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Proti ulhaným hypermarketům se můžete bránit

V současné době probíhají velké výprodeje a slevy. S nimi zesiluje prodejní tlak na zákazníky, který má často charakter nekalé obchodní praktiky. Jak odlišit to, co si k vám může obchodník dovolit od toho, co je v jednoznačném rozporu se zákonem?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M

?

Akce sleva boty velikost 36-42. V prodeji tri pary. To znamena, ze nema ani jeden kus od velikosti?

0/0
17.7.2008 9:46

wopi

jojo

hypermarkety mám moc rád - tuhle jsem chtěl po pokladní, aby mi za výrobek účtovala cenu, která je na egálu (a šlo o stovku!), ona se bránila, že jí čtečka načítá větší cenu, já chtěl v tom případě nákup předmětu stornovat - ve výsledku na mě ječely dvě - a za mnou, až dokud jsem nevyšel z hlavního vchodu :-©

0/0
12.7.2008 19:50

.

.

tak ja mam i opacnou zkusenost. delam v obchode a semtam se objevi zakaznik, ktery zacne jancet o klamani a podobne. jdu s nim na prodejni plochu, aby mi ukazal chybu a ja mu mohl vplatit cenovy rozdil. 9z 10 lidi se vsak spatne podiva, nebo si neprecte k cemu se to vztahuje sleva omluvu ale prida jen nekdo.

0/0
12.7.2008 0:04

Vaku

Re: .

Díííííky, kolego!!! To je svatá pravda.

0/0
13.7.2008 19:35

babacek

Proti ulhaným hypermarketům se můžete bránit jen papírově.

´´Ten takovou reklamu nejčastěji zakáže, popřípadě s příslušným podnikatelem zahájí správní řízení s pokutou.´´

Praxe je však jiná. Kontrolní orgán většinou žádné pochybení nezjistí a ze stěžujícího ještě udělají hlupáka který si vymýšlí.:-)

Jo takhle když jde o čokoládu ze které lezou červy a dokumentuje to TV NOVA to je pak jiná aktivita příslušných kontrolorů.

0/0
11.7.2008 6:26

zeto

A co akce PLUSu?

Tam ty jejich akce jsou na hlavu postavený. Vždy udělají na týden slevu na určité zboží, téměř pravidelně na takové, od kterého mají jeden druh. Typickým příkladem je mléko - kupuji tzv. polutučné, standardně je za 14.90. Najednou ho zlevní na 12.90, ale protože já se tam dostanu až kolem 18té hodiny, tak už pravidelně není (možná jednou do týdne ano). Tudíž musím koupit plnotučné (neb tu nízkotučnou vodu nikdo nechce) za 17.90. Takže já na PLUSáckých slevách pravidelně prodělávám. Ovšem klasika je, že u spousty věcí mají jen ten jeden typ, který zlevní, takže ve výsledku večer už nekoupíte nic.Rv

0/0
10.7.2008 21:21

Mr. Dance

jak se bránit

musím uznat, že dost často se mně stává, že cena na regále je jiná (nižší) než cena na kase. Hlavně v Tescu. A obrana je jednoduchá, jít si na informace vyplatit rozdíl. Ještě nikdy mě neodmítli, vždy bez řečí platí, protože ví, o co jde. I když se samozřejmě omlouvají, že to je jen nedopatření...

To je, myslím, nejjednodušší řešení. Jít si krz to stěžovat na živnostenský úřad je hodně blbá rada...

0/0
10.7.2008 20:47

Karel

Re: jak se bránit

Jenže o to právě jde. Vy si rozdíl necháte vyplatit na informacích (což dělám taky), ale kolik takových lidí v hypermarketu udělá totéž? Zkrátka se to obchodíkům vyplatí. Ze stovky lidí se najdou stěží tři, co si zkontrolují účtenku a případný rozdíl řeší. Tím, že upozorníte příslušná místa, čeká obchodníka "horší trest" než jen dorovnání ceny.

0/0
10.7.2008 21:01

babacek

Re: jak se bránit

Toto se mne stávalo v supermarketu Interspar, zdůvodnění bylo vždy, že jsem si vzal jiný druh než ten který je momentálně ve slevě. Tak jsem si pokud jsem něco takového kupoval vyfotografoval mobilem tak aby bylo vidět zboží a cedulka kde je cena a nápis AKCE. Od té doby je klid a navíc tam instalovali čtečku kde si každý zákazník může cenu sám ověřit než-li jde ke kase. Myslím, že by to mělo být všude.

0/0
11.7.2008 6:32

*MILAN*

GLOBUS / TESCO

Globus co má v letáku tak většinou na krámu najdu...ale když má tesco něco v letáku druhý den nic není...(resp.ani ten první den nic...)TESCO naláká jen na pěknou cenu a pak skutek utek(Y)

0/0
10.7.2008 17:24

DAve

prostě nenakupovat :-)

Prostě chodím nakupovat do Billy, kde tyhle megaakce nejsou. ;-D Kdo chce obkládat, sám je vždy nejvíc obložen. Znám pár lidí, kteří rok šetří, a pak se rozšoupnou na akci "zájezd zdarma".

0/0
10.7.2008 16:41

Děda Lebeda

Re: prostě nenakupovat :-)

Do Billy? No tak tam sice nejsou megaakce, ale zato jsou tam výrobky Clever, které také stojí :-©

0/0
10.7.2008 17:09

Himbajs

Re: Re: prostě nenakupovat :-)

jj, a všechno ostatní je o polinu dražší než jinde

0/0
10.7.2008 20:00

Flynn

Re: Re: Re: prostě nenakupovat :-)

A za polovicni kvalitu... Stara zlata dobra (i kdyz draha) DELVITA...Rv

0/0
16.7.2008 11:59

Karl

Re: prostě nenakupovat :-)

A taky pěkně neochotný prodavačky. Posledně jsem u kasy chtěl igelitku (samozřejmě placenou), ta prodavačka hodila takovej xicht, že to jsem v životě neviděl a pak se uráčila pro ni zajít k vedlejší kase. Kdybych nespěchal tak jim tam ten nezaplacený nákup nechám. Už mě tam v životě neuvidí.

0/0
10.7.2008 23:55

fantomas III

Proti ulhaným hypermarketům se můžete bránit

Jak se bránit proti nynější ulhané vládě.

0/0
10.7.2008 15:56

YoungFreedom

Re: Proti ulhaným hypermarketům se můžete bránit

Zkusit je příště nevolit?

0/0
10.7.2008 16:30

Re: Re: Proti ulhaným hypermarketům se můžete bránit

A vyhraje ulhaná opozice ;-D

0/0
10.7.2008 17:06

Děda Lebeda

Re: Re: Re: Proti ulhaným hypermarketům se můžete bránit

R^

Zkusit volit někoho jiného, někoho nového? Ale koho?

0/0
10.7.2008 17:08

X-Hawk

Re: Re: Re: Re: Proti ulhaným hypermarketům se můžete bránit

Volte Roajalisty. Nebo podobnou malinkou stranu. Když se někam dostanou pravděpodobně jim to bude trvat nějakou dobu než se stanou stejnou stranou jako současné velké. A takhle prostě střídat a střídat...

0/0
5.9.2008 17:26

*MILAN*

Re: Re: Proti ulhaným hypermarketům se můžete bránit

ano nevolit třeba v soutěži OBCHODNÍK ROKU...[>-]

0/0
10.7.2008 17:30

YoungFreedom

Do vyprodání zásob

Jestliže bude na reklamním letáku napsáno „Do vyprodání zásob“, což bude představovat třeba jen jediný kus výrobku, který si odnese první šťastlivec, který přijde s otevíračkou, tak je to sice asi neetické, ale určitě ne nezákonné. Maximálně si tak můžu o dotyčném obchodu něco pomyslet a příště se na akce tam vůbec nespoléhat, čímž sobě ušetřím nervy, a obchodu nenechám utržit. Víc na tom není.

0/0
10.7.2008 15:28

Ludek_II

Re: Do vyprodání zásob

"Do vyprodání zásob" - myslíš "do té doby než si to prodavači rozeberou" ?? ;-D

0/0
10.7.2008 19:48

zeto

Re: Do vyprodání zásob

No ono to tak docela není. Myslím, že je někde dáno, že zboží ve slevě/akci, má mít obchodník v množství minimálně na jeden den.

0/0
10.7.2008 21:11

Ludek_II

Re: Re: Do vyprodání zásob

Bohužel. KAUFLAND napíše v letáku, že má jen 5 kusů a je z toho venku :-/

0/0
11.7.2008 5:08

Michal

Jak neplatit dane?

Vcelku jednoduse zalozite offshore spolecnost, kterou zaradite do retezce nakup od vyrobce nebo dodavatele --- off spolecnost --- ceska spolecnost (ktera jakoby nakoupi zbozi jen s nejnutnejsim ziskem). Sqely tunylek predvadelo jistou dobu Makro.

0/0
10.7.2008 13:53

Lojza

M-baňka

Mám M-banku a zatím naprostá spokojenost.

0/0
10.7.2008 13:27

YoungFreedom

Re: M-baňka

A jak to souvisí s klamavou makrelou?

0/0
10.7.2008 15:29

Ludek_II

Re: Re: M-baňka

Nijak - jen tady kvičí jeden závistivec z ČSOB ;-D

0/0
10.7.2008 19:49

cvancara

re:

U Tesca jsem se uz taky pekne vydrbal.

Vyrobek, ktery normalne stoji na trhu > 2000Kc, nabizeny v letaku za 900. Jdu tam, prodavacka mi rekne, ze mozna bude zitra. Jdu tam druhy den, tak mi zase rekne, ze to ani nemeli. Super..!

Elektro OKEY - klasika:

Priklad - na LCD TV je cely tyden cenovka 20000Kc.

V den slevy se nad cenovkou objevi dalsi - preskrtnuta Puvodni cena 29000Kc, a opet ta puvodni cedulka - nyni za 20000Kc. :-))) A tak je to skoro u vsech vyrobku. A pritom jsou jeste porad drazsi, nez mensi elektro o 2 zastavky dal.

0/0
10.7.2008 13:07

Re: re:

Nejlevnější jsou internetový obchody.

0/0
10.7.2008 15:13

Kamil

Tesco

Nejhorší je asi Tesco. Jejich úprava ceny mezi regálem a pokladnou je tam na denním pořádku. Perličkou pak je, že u těch informací stojí vždycky sekuriťák, jehož pracovní náplní jsou kecy typu "Já bych sem teda kvůli 40 korunám nelez!"

0/0
10.7.2008 12:38

Re: Tesco

Kde to je ? Já tam securiťáka snad nikdy nepotkal. A tesco je levný, ale maj šunty.

0/0
10.7.2008 15:14

Re: Re: Tesco

Jo u informací že stojí, to je možný, tam nechodím.

0/0
10.7.2008 15:15

*MILAN*

Re: Re: Re: Tesco

Tam chodím poměrně často aby mi vrátili rozdíl v ceně....a pak ta kráva co tam stojí mi říká že z toho bude mít oddělení průser když musí vyplatit rozdíl...A CO MI JE PO TOM???(Y)

0/0
10.7.2008 17:27

Re: Re: Re: Re: Tesco

Pokud si chodíš za krávama pro peníze, tak to jsi fakt borec. Nám ve škole říkali, že kráva dává mlíko.

0/0
11.7.2008 0:23

Milan

Re: Tesco

Hlavně že tam ten sekuriťák nějakých 40 korun na hodinu bere :)

0/0
10.7.2008 16:32

Děda Lebeda

Re: Re: Tesco

R^

Co byste chtěli od kulhavýho invalidního důchodce, kterýho jinde nevzali.

0/0
10.7.2008 17:10

Tomas

Kazda reklama je klamava

Kazda reklama je uz z podstaty klamava, protoze chce donutit zakaznika, aby si koupil zbozi... musi byt co nejefektivnejsi, takze klady vychvali a zapory zamlci. Clovek nesmi byt debil a verit reklame jako vedecke studii, ktera neni zaujata (placena vyrobcem)...

0/0
10.7.2008 11:07

JFK

Re: Kazda reklama je klamava

Nemyslím. REklama bývá jednostranná, zveličuje (nafukuje) výhody či údajné výhody, nevýhody nezmíní. Což je běžné při každém prodeji, např. nemovitosti. Ukáže se např. hezká vyhlídka na přírodu, zatají se potenciálnímu kupci, že např. v létě tam je plno much, komárů, smrad z kravína atd.

Lidi by asi po úplné info - tj. včetně nevýhod, asi nic nekoupili.

Problém je reklama mimo zákon - např. při akci jsou povinni zboží mít do konce akce, např. týden či do daného data. Ovšem věta Do vyprodání zásob - zbavuje této povinnosti. Stačí koupit 10 kusů, jsou hned pryč. A když přijdou lidi - tak koupí aspon něco jiného - ovšem za ne výhodnou cenu. Kaufland např. typicky má akce, od soboty ráno. Jenže odpoledne už většina skutečně výhodného zboží tam není. Je tam - zboží, kde sleva není výrazná. Zákon porušuje - trvale. Takže u jejich akcí se supervýhodným zbožím moc nepočítám...

0/0
10.7.2008 13:03

erben3

.

nemusím se nic učit. Klamavá je každá reklama.

0/0
10.7.2008 10:08

lempl007

český obchodník = nekalý obchodník

=[>-]někdy též podvodník Člověk by musel být miliardář, aby se mohl vypořádat se všema nekalýma obchodníka co za život potká.

0/0
10.7.2008 9:15

h@luzak

Re: český obchodník = nekalý obchodník

Když píšete "český obchodník = nekalý obchodník", tak píšete o sobě?

0/0
10.7.2008 10:56

Víťa

Re: český obchodník = nekalý obchodník

To je ovšem značně nepřesné tvrzení, vzhledem k tomu že toto je doslova všední chléb hyper super takymarketů a obchodních řetězců, jež české majitele nemají.

Tudíž bych řekl že trefovat se takto do českých obchodníků (když se defakto jedná o obchodníky v České republice) je značně nepřesné. Podívejte se na banky jak se po příchodu na náš trh dokázaly "adaptovat" a najednou každej prd co je v zahraničí v základní nejnižší nabídce (bez které by to tam banka ani nezkusila) je u nás najednou nadstandardní služba jež je nadstandardní především výší poplatku...

0/0
10.7.2008 11:28

JFK

Re: Re: český obchodník = nekalý obchodník

Češi jsou nepoctiví. Ovšem nepoctivé akce hypermarketů - tak ty řetězce vlastní zahraniční majitelé. Leckdy mají i zahraniční manažery, české mají jen nižší manažery. A ti se řídí, co jim stanoví shora.

Druhá věc je, že zahr. supermarkety převálcovaly ty české. Obsluha nic moc, ale měly předražené zboží. Cizí řetězce - jsou nepoctiví, ovšem čeští podnikatelé byli nepoctiví více.

Taky je fakt, že cizí hypermarkety si v česku dovolí, co by si nedovolili u sebe doma či západní Evropě. Český národ je tolerantní - např. k nepoctivcům. Stačí malý bakšiš a úřední přivře oči.

0/0
10.7.2008 13:07

Luba

sci-fi

Pan prezident řekl:Je nepřípustné,aby zahraniční firmy měly lepší podmínky k podnikání,než občané této země,aby neplatily daně,aby veškerý jejich zisk mizel za hranicemi tohoto státu.Nesmíme dopustit,aby mladí lidé vystudovali za peníze daňových poplatníků a po ukončení studia opustili tuto zemi.Musíme si vážit především českých obchodníků a pomáhat jim takovým způsobem,aby mohli hravě konkurovat zahraničním firmám v naší zemi.Inspektory z Bruselu při vystupování z letadla v Praze ihned upozorníme,že pokud se chystají buzerovat naše občany,musí si udělat pořádek nejprve ve vlastní zemi.......................................Akorát nevím,který prezident to vlastně řekl....ten náš...to asi nebyl,co??[>-]

0/0
10.7.2008 8:55

Pat

Re: sci-fi

Nevim kdo to řekl nebo neřekl, ale minimálně s tím "mizejícím" ziskem je to pěkný nesmysl.

0/0
10.7.2008 10:12

Michal

Re: Re: sci-fi

0/0
10.7.2008 13:49

benjamin

Mám pocit,že znás zákazníků,

zase někdo dělá voly. Není to autor článku?:-©

0/0
10.7.2008 8:44

Svent

Většina obchodníků překračuje hranice zákona a používá při s

Většina obchodníků překračuje hranice zákona a používá při své propagaci klamavé obchodní praktiky.!!Pane Zdražile, za tento výrok byste zasloužil přes ústa od té "menšiny" obchodníků, když to nejde žalovat, protože to není pravda. Tyto metody používají řetězce, nikoliv statisíce drobných obchodníků v Čechách. Stejný póvl jako vy šíří podobné nepravdy ve všech médiích včetně veřejnoprávní televize.

0/0
10.7.2008 7:15





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.