Diskuze

Jak z družstevního bytu uděláte byt v osobním vlastnictví

Družstevní byty lze pořídit levněji než byty v osobním vlastnictví a následně je převést do osobního vlastnictví. Co takový převod obnáší a co je potřeba zařídit?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Holáčiková Marie

12. 9. 2008 16:41
Poplatek za úpravu bytu

Jsem vlastníkem družstevního bytu - SBD Dyje Břeclav, které požaduje za veškeré opravy - např. výměna oken, jednotný poplatek Kč 300,-.   Je to správné? Musím takové poplatky platit, abych si mohla cokoliv v bytě opravit?

0 0
možnosti

tommy

26. 7. 2008 22:13
DRUZSTVO X SVJ

V rade pripadu je rozdilna "vaha" hlasu pri hlasovani na schuzi. V SVJ je to  podle vlastnene casti (plochy bytu), v druzstvu ma kazdy hlas stejnou vahu (pokud neni upraveno stanovami - ani si nejsem jisty zda to lze). To znamena, ze duzstevnik/najemnik male garsonky ma stejny hlas jako druzstevnik/najemnik 5+1. Z tohoto hlediska by se pro mensi byty mohlo zdat lepsi zachovat druzstevni vlastnictvi. Prevodem do SVJ muze hlasovaci "vaha" klesnout i o vic jak 50%.

0 0
možnosti

loschacharos

25. 7. 2008 19:25
Co to jsou za bláboly?!

O převodech bytu nerozhoduje žádná členská schůze, ale shromáždění delegátů jako nejvyššího orgánu družstva!8-o

0 0
možnosti

Ukulele2

27. 7. 2008 11:10
Re: Co to jsou za bláboly?!

Shromáždění delegátů je členskou schůzí. Ovšem tou s nejvyššími pravomocemi.

0 0
možnosti

Mara

24. 7. 2008 2:02
Poplaky a dane

Docela mi v clanku chybi idformace o tom, co jsem po pravodu povinen kde priznat, pripadne zaplatit za dane, atd...vite to nekdo?

0 0
možnosti

joj

27. 7. 2008 11:53
Re: Poplaky a dane

Daň z převodu nemovitostí se platí, jenom když ten byt prodáte. Když ho převádíte z DV do OV, nahlásíte se na Finančí úřad jako majitel a platíte, tuším se to jmenuje daň z nemovitostí - každoročně dle plochy bytu několik málo stovek.

0 0
možnosti

Píťa

23. 7. 2008 14:13
SV versus družstvo

Společenství vlastníků je nutné podle zákona založit vždy, pokud je v domě 3 a více vlastníků, takže např. družstvo + 2 majitelé.

0 0
možnosti

baron

23. 7. 2008 20:18
Re: SV versus družstvo

ty seš chytrej jak bedna kytu ;-D - pokud SBD zajišťuje služby majitelům bytů v osobním vlastnictví a v domě o 16bj. je např. 4 či 5 vlastníků bytů kromě družstva, pak není třeba SV zakládat truhlíku :-P - jedině, že by chtěli služby zajistit někým jiným mimo SBD

0 0
možnosti

Píťa

23. 7. 2008 14:12
Družstevní nájemníci

O hodnotě celého článku hovoří již to, že o převodu bytu budou rozhodovat !nájemníci! Autor by si měl alespoň ujasnit pojmy.

U družstevních bytů záleží při rozhodování na stanovách, takže např. může většina vlastníků družstevních podílů na schůzi těchto lidí (obvykle jeden byt jeden podíl bez ohledu na velikost) rozhodnout o čemkoliv, co bylo uvedeno na pozvánce, i když např. přijde na schůzi třeba jen 10 ze 100.

U vlastníků je nutný vždy přepočet podle plochy vlastnictví a pro rozhodování o různých věcech je nutný i různý podíl pro odsouhlasení, ale vždy je to minimálně 50% celkové plochy. Nás se na schůzi družstevníků nesešlo nikdy víc než 20 ze 48. Může to být výhoda i nevýhoda, záleží především na poctivosti představitelů družstva,  vedení samosprávy nebo ev. společenství vlastníků.

0 0
možnosti

Joj

23. 7. 2008 13:31
než družstevní byt je lepší být v nájmu

0 0
možnosti

AgX

24. 7. 2008 13:39
Re: než družstevní byt je lepší být v nájmu

Asi nevis, o cem je rec.

0 0
možnosti

cunik

23. 7. 2008 12:32
Není nad svůj domeček.

Ať je to osobní nebo družstevní, není nad vlastní domeček. ;-D

0 0
možnosti

joj

27. 7. 2008 12:00
Re: Není nad svůj domeček.

Souhlas, třeba se mi to v horizontu několika let taky povede. Můj sen s velkou zahradou.

0 0
možnosti

raat

23. 7. 2008 12:31
co to je na te fotce?

co to je za dum? zajimavy, to asi nebude nekde v cesku, ne?

0 0
možnosti

honzagm

23. 7. 2008 11:49
Drzustvo

Je normalni, aby clenove druztstva prispivali do spolecneho baliku a vedeni rozhodovalo o tom, ktery dum a jak se bude rekonstruovat? Nebo je spis bezna forma takova, ze vybrane penize zustavaji v danem dome. Uprimne receno, desi me predstava, ze nemam skoro zadnou moznost deni v dome ovlivnit. Muze byt, ze druzstvo opravdu efektivneji spravuje majetek. Ale taky muze penize prosustrovat a kontrola je temer nemozna. Druzstevni byty jsou znatelne levnejsi. A rekl bych, ze i zanedbanejsi (i spolecne prostory). Mam pocit, ze vetsina druzstevniku je rada za nizke poplatky a domy dost chatraji. Domy s byty v osobnim vlastnictvi jsou v lepsim stavu. Majitele maji zajem na hezkem bydleni. Nic neni cernobile a urcite se najdou vyjimky, ale takovy je muj pocit.

0 0
možnosti

Petr

23. 7. 2008 13:27
Re: Drzustvo

Jak kde. U nás v družstvu každý dům má vlastní fond oprav. Co si naspoří, to může proinvestovat. Máme opravený a zateplený dům včetně společných prostor. Takže záleží, co je to za družstvo. A proč jsou družstevní byty levnější? Rozhodně to není jejich stavem, ale tím, že ten byt nemůžete zastavit bance při vyřizování hypotéky. Kupující tak mají omezenější finanční zdroje a proto je i cena nižší.

Naopak můj kolega bydlí v paneláku, kde jsou všechny byty v OV. Kvůli několika dementním důchodům nejsou schopni se dohodnout na opravě domu. U nás v družstevním stačil souhlas nadpoloviční většiny a družstvo rozhodlo o opravě (střecha, zateplení, fasáda, vstupní dveře, dlažba na chodbě, výtah). I ti co nesouhlasili musí platit.

0 0
možnosti