Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PaySec versus mPeníze. Srovnání dvou platebních systémů

Na trhu se objevily hned dva platební systémy, které nabízejí bázlivým tuzemským klientům větší bezpečí při nákupech po internetu. PaySec slouží jako elektronická peněženka, mPeníze zase nabízejí bezpečné nákupy přímo z běžného účtu. Který je výhodnější?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Karton

Používám převod z účtu a u větších položek

je dobírka včetně poštovného a balného zdarma. V obchodech zbytečně nezdržiji kartou. Skoro na každém rohu je bankomat a u mBanky je jedno, z kterého vybírám, u všech je výběr zdarma; i v zahraničí.

0/0
1.9.2008 11:15

Monstrum Anonymič Anonymov

Obě jsou pro kočku...

Obě služby jsou při placení na internetu k ničemu.

Ve světě se používá Paypal a Moneybookers.

0/0
25.8.2008 9:07

Uni

Chladná úvaha

1. Dobírka je přežitek, za který u obchodníka většinou zaplatíme víc než za platbu z účtu nebo z debetní karty. Dobírka nás nutí mít u sebe hotovost, což je nepříjemné, ne vždy realizovatelné a ve třetím tisíciletí to považuji za přežitek.

2. Platba kartou není bezpečná, protože na jakýkoli nákup přes internet uvádíme všechny důležité informace o kartě, které stačí k provedení dalších obchodů.

3. Platba převodem z účtu je rychlá, bezpečná, nenutí nás mít u sebe hotovost, lze ji provést zdrama a odkudkoli přes mobilní telefon nebo počítač.

Z těchto důvodů jsou pro mě favoritem mPeníze, popř. převod z B.Ú. tam, kde mPeníze zatím nefungují. (A mimochodem založení mKonta mi zabralo cca 25 minut, ne 5 dní.)

0/0
25.8.2008 7:29

Jan

Re: Chladná úvaha

Platba kartou a platba kartou :) Pokud platíš přes platební bránu, tak obchodník nedostane žádné údaje o platební kartě a ty se vystavuješ stejnému nebezpečí jako při platbě z internetového bankovnictví - keylogery apod. Pokud údaje o platební kartě chce přímo obchodník, tam už bych opravdu váhal a rozhodoval se podle kvality prodávajícího.

0/0
26.8.2008 15:57

traveller

platím kartou

Nechápu, k čemu je takový nástroj dobrý.... Tedy chápal bych, kdyby se dal použít skoro u všech obchodníků.. ale takhle?  Obchodník, který nebere kreditky, pro mě není obchodník a u takového prostě nenakupuji. Jasně, banky je odírají o poplatky, ale to je život. Zase osloví více zákazníků. Já platím v cizině i doma v internetových obchodech debetní kartou (služebně dokonce virtuální kreditkou) a nikdy jsem neměl problém...

0/0
24.8.2008 18:06

sdsa

3%

3% poplatek , to opravdu muze vyuzivat jenom zoufalec.

Proc nasi obchodnici neobjevili treba Paypal ?

0/0
22.8.2008 0:58

obchodnik

Re: 3%

A myslis si ze je PayPal zdarma? To vis ze neni. Provizi plati obchodnik, stejne jako u platebnich karet, a dalsich systemu. Vzdy nekdo plati provizi za pouziti systemu. A kdyz je to obchodnik tak chte nechte zvysene naklady promitne do ceny zbozi, tedy na zakaznika. To jen tak z praxe pro ty z vas co na to koukaji znacne jednostranne z pohledu zakose.

0/0
22.8.2008 9:54

michal

Re: Re: 3%

PayPal není zadarmo, ale je rozhodně výhodnější než tady ty jeho tuzemské nepovedené paskvily. Např. pro obchody, které prodávají i do zahraničí je bezkonkurenčně nejlevnější. A to, že PayPal nepoužívají místní firmy má jediné vysvětlení a to, že není v lokalizované verzi (v češtině).

0/0
22.8.2008 20:37

obchodnik

Re: 3%

A myslis si ze je PayPal zdarma? To vis ze neni. Provizi plati obchodnik, stejne jako u platebnich karet, a dalsich systemu. Vzdy nekdo plati provizi za pouziti systemu. A kdyz je to obchodnik tak chte nechte zvysene naklady promitne do ceny zbozi, tedy na zakaznika. To jen tak z praxe pro ty z vas co na to koukaji znacne jednostranne z pohledu zakose.

0/0
25.8.2008 0:50

Igor

pejsek? a empeníze?

Pokud kupuju něco v ČR, preferuji dobírku. Pokud kupuju něco ze světa, platím buď přímo kartou, nebo PayPalem.

Nevím, na co by mi ony dva uvedené systémy byly dobré.

0/0
21.8.2008 16:37

Krak

Re: pejsek? a empeníze?

Já také nevím, ale asi nepředpokládáš, že jsou všichni jako ty, že?

0/0
21.8.2008 16:43

aldik7

Re: pejsek? a empeníze?

protože když platíš dobírkou tak to zboží vyjde dráž než když se k němu připočte jenom poštovné :-) .. a navíc mnoho lidí si dobírky nepřevezme a obchodník má ztrátu

0/0
21.8.2008 18:59

sdsa

Re: Re: pejsek? a empeníze?

takze kdyz budu platit neco treba za 2000 Kc dobirku.

- 2000 Kc zbozi + 150 Kc dobirka

u Paypay

- 2000Kc zbozi + 100Kc postovne + 3% z 2000 Kc (60 Kc) a to je vyplati !!!

R^

0/0
22.8.2008 0:59

Krak

Re: Re: Re: pejsek? a empeníze?

Ta procenta, stejně jako u karty, jdou na vrub příjemce platby...

0/0
22.8.2008 1:18

volic_plukovnik

Re: Re: Re: Re: pejsek? a empeníze?

Tak jenom aby nebyla při platbě paysecem podobná přirážka jako za dobírkovné...

0/0
22.8.2008 9:40

Krak

Re: Re: Re: Re: Re: pejsek? a empeníze?

No já tim platil bez problémů a ještě jsem měl díky tomu dopravu zdarma, to záleží na prodejci...

0/0
22.8.2008 11:33

####

a kdy konecne zacnou eshopy brat kreditky

kdyz vidim obchod, kde berou platbu slozenkou, prevodem na ucet a takovou obskurni sluzbou, tak bych majitele liskal a liskal a liskal tim kouskem plastu, az by se mu rozsvitilo a zacal brat kreditky.

0/0
21.8.2008 15:53

kanec

Re: a kdy konecne zacnou eshopy brat kreditky

Me by stacilo kdyby brali debetni...

0/0
21.8.2008 16:10

poemcz

Re: a kdy konecne zacnou eshopy brat kreditky

oni je zacnou brat az bude u nas poradna banka ktera bude rucit za podvodne nakupy a podobne a to zadarmo ne aby si clovek platil za to aby pri zneuziti karty dostal penize zpet i kdyz chyba neni na jeho strane

0/0
21.8.2008 16:25

####

Re: Re: a kdy konecne zacnou eshopy brat kreditky

podle pravidla clovece nedejse to vymuzes i dnes a bez pojisteni podle platnych zakonu.

jenom aplikovat clovece nedej se a bran sva prava.

0/0
21.8.2008 19:38

michal

Re: Re: Re: a kdy konecne zacnou eshopy brat kreditky

Za nějakých 8 let používání karty při platbách po internetu mě ještě nikdo neokradl. Ona spousta lidi křičí, že je někdo okradl a přitom nedodržují ani ty nejzákladnější pravidla bezpečnosti, dávají číslo každému, platí v těch nejobskurnějších eshopech, zadávají čísla karet na nezabezpečených stránkách, vyplňují čísla karet na jakémkoli PC v počítačové kavárně atd.

0/0
22.8.2008 20:41

MiroTR

Re: a kdy konecne zacnou eshopy brat kreditky

A jakou má u nás výhodu platit kreditkou proti převodu ?

0/0
21.8.2008 16:41

Omka

Re: Re: a kdy konecne zacnou eshopy brat kreditky

No, skoro zadnou ;-D Snad jen kdyz platite kartou, tak obchodnik vidi hned, zda je platba ok a kdyz prevodem, tak to u nasich uzasnych bank trva i nekolik dni. Ale co, kam pospichat, coz? Zrejme student? ;-)

0/0
21.8.2008 16:59

Zivan

Re: Re: Re: a kdy konecne zacnou eshopy brat kreditky

Bohuzel uz jsem narazil i na specialitu - zaplaceno kartou a obchodnik cekal, dokud nebude mit penize na ucte :-(

0/0
21.8.2008 17:44

####

10 duvodu proc kartou a ne prevodem

pri platbe prevodem musim mit kontaktovat banku a je to pro me ztrata casu. kreditku mam u sebe porad, kdezto klice do online bankovnictvi ne.

pokud chapete rozdil mezi kilem mouky na peceni a tunou psenice v silu, tak pochopite rozdil mezi platvou prevodem a platbou kreditkou.

0/0
21.8.2008 19:41

obchodnik

Re: 10 duvodu proc kartou a ne prevodem

A to ze si u me koupis notebook za 15.000,- zaplatis kartou a ja z toho odvedu bance 400,- to ti nevadi? Tahle provize pro banku neprimo zveda ceny vseho zbozi v obchode ktery akceptuje platebni karty. Takze jestli si rikas, ze platba kartou te nic nestoji, tak se seredne pletes.

0/0
21.8.2008 22:38

Pavel

Re: Re: 10 duvodu proc kartou a ne prevodem

To je také důvod proč si vyberu v bankomatu peníze zdarma (mBanka) a obchodníkovi platím penězi. Jednat nezdržuju u kasy, nemusím se bát o krádež své karty (nosím u sebe jen při výběru) a tím ohrožení celého konta a jsem solidární s obchodníky, které škube Master nebp VISA. Jen nechápu proč obchodníci nezavedou dvoje ceny podle způsobu platby. Lidem by se rozsvítilo.

0/0
22.8.2008 17:17

kakral

Re: Re: Re: 10 duvodu proc kartou a ne prevodem

To se pleteš, ty dvojí ceny některé obchody mají, např. Galerie Art v Praze si počítá 4% navrch. A spousta obchodníků přijíma karty jen od nějaké výše částky, protože má spočítáno, od jaké částky se jim to vyplatí. Ale celá tahle diskuze ohledně karet ukazuje, kde žijeme. Když jsem nedávno chtěl platit v GB v hotovosti asi 2000 liber, tak se na mě koukali jako na exota. A o kreditkách a USA už ani nemluvím, tam snad v hotovosti větší částky nosí jen drogoví dealeři. Poslední roky platím na netu jen kreditkama a Paypalem a ještě mě nikdy nikdo neokradl.

Ale je fakt, že Visa i Mastercard obchodníky oškubávají.

0/0
22.8.2008 20:27

Anonym

Re: Re: Re: 10 duvodu proc kartou a ne prevodem

chytry, takze u sebe mam 60tisic co mi muzou ukrast kdykoliv.

nebo mam u sebe kartu, se kterou zaplatim tech 60tisic a kdyz mi tu kartu ukradnou, tak mi staci brnknout behem nekolika nasleujicjch dni do banky a zadny penize mi nezmizely.

vratte se uz vsichni do praveku tam v CR

0/0
23.8.2008 10:05

michal

Re: Re: 10 duvodu proc kartou a ne prevodem

Ale jako zákazník při platbě kartou žádné poplatky neplatím, to že je platí obchodník je jeho věc. Do ceny zboží ti obchodník nepromítne ani svoje bankovní poplatky, ani poplatky bankovních společností. To si prostě nemůže dovolit kvůli konkurenci.

0/0
22.8.2008 20:19

gaga

Re: Re: 10 duvodu proc kartou a ne prevodem

Tak platby kartou nepřijímej, když ti to tak vadí. Ale to si asi nedovolíš, protože by zákazníci šli jinam, že? Ještě by mě zajímalo jakou máš na ten notebook za 15 táců marži, že tě těch pár stovek tak ubíjí. Když byla silná koruna, tak čeští obchodníci s cenama dolů nešli, vesele nakupovali za levné dolary a tady prodávali za drahé koruny. Takže tenhle obchodnickej pláč nikoho nedojme!

0/0
22.8.2008 20:31

Anonym

Re: Re: 10 duvodu proc kartou a ne prevodem

za zaplatim 400kc navic bance me vazne nevytrhne, protoze kdyz kupuju notebook, tak vim, ze preplacim v CR o nejakych 28% proto jsem si dovezl notebook ze sluzebky a jeste jsem ho kupoval pri no-sales tax day.

0/0
23.8.2008 10:01

Lus

o boj o zákazníka v tomto případě opravdu nejde

;-D;-D

0/0
21.8.2008 13:54

college student

nesmysly

Ano jedno ani druhé. Na placení jsou určené peníze, možné ještě platební karta. Ale tyhle další nesmysly určitě ne. :-©

0/0
21.8.2008 12:53

Indepriest

Re: nesmysly

Asi tak, od čeho jako existujou platební karty? :-))

0/0
21.8.2008 14:06

Kakeš

Re: Re: nesmysly

Na co je karta? Ty seš fakt exot! Karta je na platbu u obchodníka nebo na výběr. Proč platit kartou na internetu? Vždyť je to blbost.

0/0
21.8.2008 23:13

kakrel

Re: Re: Re: nesmysly

A čím chceš na netu platit? Ne všichni obchodníci používají PayPal, v USA je nejčastějším platebním prostředkem karta. Nebo už jsi na Amazonu zkoušel platit PayPalem?Rv

0/0
22.8.2008 20:43

Kamila Kavánková

výpisy na koresponďáku ČS Rimming konta ?

snad se to od ledna zlepší a budou to posílat v zalepené obálce

0/0
21.8.2008 10:04

art

Re: výpisy na koresponďáku ČS Rimming konta ?

Nech toho retardo, už je to fakt hodně starý:-©

0/0
21.8.2008 10:05

Pavel

Re: výpisy na koresponďáku ČS Rimming konta ?

tebe v dětství otec znásilňoval nebo máš nějaký jiný těžký komplex?

0/0
21.8.2008 10:26

superpata

njn

oni mi rekli zaplatis nam 2% z castky a ja jim rekl NE!

0/0
21.8.2008 9:46

Vlada

Paypal

eBay,BestBuy atd. do čeho se ty naše banky serou?...jakej přednabitej paušál? ;-D 5vteřin a zaplaceno, jak říkají kolegové,přece nebudu čekat na super převod přes pejska ;-D

0/0
21.8.2008 9:10

hexx

Re: Paypal

:-)R^ neni co dodat

0/0
21.8.2008 9:16

art

Re: Paypal

Taky nechápu proč zavádět kopie jako Paysec kterým skoro nikde nezaplatíte, když už dávno existuje Paypal, ketrým zaplatíte všude na světě. Proč vlastně české obchody neakceptují Paypal ?

0/0
21.8.2008 10:04

oneill

Re: Re: Paypal

Osobně neznám žádného českého majitele účtu PayPal.

0/0
21.8.2008 12:38

vaclav

Re: Re: Re: Paypal

hmm, to ale spis vypovida o Vas nez o paypalu :-), ke sve spokojenosti pouzivam paypal nekolik let a nehodlat prechazet na neco podobneho co je neustale na idnes marketingovymi clanky pdosouvano.

0/0
21.8.2008 12:41

dzandra

Re: Re: Re: Re: Paypal

SOuhlas, není nad paypal a nákupy na ebay :-)

0/0
21.8.2008 13:43

sdsa

Re: Re: Re: Re: Re: Paypal

presne tak !

0/0
22.8.2008 1:04

Vlada

Re: Re: Re: Paypal

Založení trvá 5 min + autorizace kreditní karty,toť vše :) Už pár let nakupuju různé zboží z asie a tento platební styk jsem si zamiloval. Bezpečná a navíc zřejmě i světově nejuznávanější možnost placení přes web.

0/0
21.8.2008 14:07

####

Re: Re: Re: Paypal

Tesi me. ja sem z jizni moravy. Muzem s potkat nekde na vinarske cyklostezce, ve sklipku nebo na tenise, fotbale nebo koupaku nebo denne ruzne po meste nebo v obchode. Mozna jsme se uz videli, akorat nevis, ze mam paypal.

0/0
21.8.2008 15:57





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.