Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Finanční krize podpoří zájem o starší byty

Trh s byty v několika minulých letech v Česku zažíval téměř permanentní růst. Zájem o pořízení vlastního bydlení podporovaný růstem životní úrovně obyvatel a dobrou dostupností hypoték hnal ceny bytů vzhůru. Příchod finanční krize to ale změnil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

katchule

video

skvělý video : http://zpravy.idnes.cz/diky-vam-jsem-ve-vate-vzkazuje-bohac-v-klipu-proti-firme-cez-p4u-/domaci.asp?c=A081126_220704_domaci_dp.

0/0
27.11.2008 11:06

mary

byty

Některé nové byty ladí jen očím. Ale bydlení je někdy horší než v paneláku,Hlučnost některých nových bytů je tak velká, že kam se hrabe panelák. Firmy se snaží ušetřit jak můžou při výstavbě a pak to vypadá všelijak. V panelákach není o nic horší bydlení než v některých nových bytech.Kdo musí koupit byt tak kolikrát rozhoduje cena a lokalita.

0/0
15.11.2008 21:18

lynx

Nejsou důvody k radikálnímu poklesu cen bytů

Pane autore či PR manažere. Důvody k radikálnímu poklesu cen bytů tu jsou. Stačí se podívat do Německa nebo do Vídně. Ceny bytů jsou výrazně (o 20%, ale i o 40%) nižší než v Praze při vyšší kupní síle a při zcela jistě vyšších stavebních nákladech (cena práce). Také je třeba porovnat nájem se splátkou hypotéky. Z toho vyjde, že buď musí nájmy výrazně vzrůst nebo ceny bytů klesnout. Reálně nájemné klesá a je v podstatě na úrovni Vídně, je vyšší než v Berlíně. A krize teprve přijde...

Pokud myslíte, že není 30%-ní pokles ceny bytů reálný, tak si ještě chvilku počkejte. Jen ten developer, který rychle slevní a přinutí dodavatele k lepším cenám a vyšší kvalitě, tak přežije. Za ostatní bude prodávat byty pod cenou konkurzní správce.

Výjimkou může být pouze jedinečná lokalita, vysoká kvalita, která vzbudí zájem nejbohatších. Masovka je odsouzena k radikálnímu poklesu cen. ;-D

0/0
6.11.2008 22:15

Mladá Fronta na banány

Jasně: paneláky zvítězí

Lituju autora článku, šacuju ho tak minimálně na 3 výhodně nakoupené, z toho 2 na hypotéčku.

Chce to velkou představivost, aby člověk byl schopen napsat, že v situaci, která developery donutí zlevňovat nové byty (a že jich v "pipeline" maji), se zvýší zájem o ty starší (a tedy i jejich ceny).

Uvědomělí čtenáři, nakupujte hlava nehlava, radí vám váš svazácký plátek, trojka na českém trhu bulvárních tiskovin.

0/0
25.10.2008 16:44

congolese

"developeri"

Pokud se stane neco co zastavi v Praze "developery", tak diky bohu!

0/0
24.10.2008 12:11

---

Re: "developeri"

Pokud by se tak stalo, tak ani nechtěj vědět, co by to udělalo s cenami starých bytů.

Leda že bys chtěl nějaký starý byt prodat, pak bych tvému přání rozuměl.

0/0
9.11.2008 22:41

David

Nájemní bydlení je výhodnější.

1. Umožňuje stěhovat se za prací. 2. Byt lze snadno měnit podle vzestupu či zhoršení životní úrovně. 3. Je levnější o úroky bankám, které v součtu mohou činit až 200% ceny bytu. 4. Lze se snadno přestěhovat, když se v sousedství přistěhují nepřizpůsobiví občané, nebo když vám vedle postaví smradlavou, hlučnou továrnu. 5. Ušetříte náhlé výdaje za havárie střechy, kotelny atd.

0/0
24.10.2008 10:15

congolese

Re: Nájemní bydlení je výhodnější.

1.Jasne, jak casto se stehujes za praci?

2.Jasne, ta se meni kazdou chvili

3.Jasne, financne to vyjde nastejno, ale je lepsi splachnout prachy nekomu do kapsy nez to platit bance.

4.Jo, ty musis mi clovece to stehovani tak snadny, ty snad bydlis v psi boude.

5.No comment....just LOL.

0/0
24.10.2008 12:16

Petr

Re: Nájemní bydlení je výhodnější.

Argumenty vás obou jsou pravdivé. Jde jen o osobní priority. Ale vysmívat se jinému pro jeho názor, to je dost slabé. Obě formy bydlení (nájemní i vlastické) mají různé výhody a nevýhody. Každý se musí rozhodnout a posoudit, které řešení z jeho subjektivního pohledu bude mít více výhod. Nic víc.

0/0
24.10.2008 15:55

Joj

Re: Nájemní bydlení je výhodnější.

také bydlím v nájmu, protože byt v té lokalitě bych nesehnal a ani bych na něj těch 10 mega neměl. Raděj platim 30 000 nájem a mam luxus a klídek. Nemusim se o nic starat, když se něco vy_sere tak stačí zavolat správci.

0/0
24.10.2008 20:50

bártík

Cena klesá...

Prodávám panelákový byt 3+1 v krajském městě. Loni bych si za něj mohl chtít lehce přes 2mil., teď budu rád, když ho prodám za 1,7mil.

Třeba ale budou mít lidi strach, že pozdějc už nedostanou hypotéku a budou se snažit kupovat rychle (já vím, musím se nějak uklidňovat ;-) )

0/0
23.10.2008 22:13

Ice

Autor jnení realitní "makléř", spíš matlák

Autor jnení realitní "makléř", spíš matlák, který by rád tučné provize! 

Paneláky pomale dosluhují a lidem to za chvíli spadne na hlavu!

To je asi jako, kdyby morálně stárnoucí auto navyšovalo svoji hodnotu! Blbost!

0/0
23.10.2008 14:44

Petr

Re: Autor jnení realitní "makléř", spíš matlák

Srovnávat auto s bytem, to je moc hezké. :-)) Jsou domy, které údržbě stojí stovku let (staré jádro kdejakého města). Pokud vezmeme paneláky, tak nejstarší mají tak 40 až 50 let, většinou však pochází ze 70. let a mají cca 30 let.. Pokud jsou udržované, bez problémů vydrží další dlouhé desítky let.

0/0
23.10.2008 15:22

Dr. Fe1

Re: Autor jnení realitní "makléř", spíš matlák

Taky mě to srovnání pobavilo. Podle této teorie by se domy v centrech měst dávaly zadarmo a ještě by vám bývalý majitel musel něco zaplatit, že jste si od něj tu starou "bezcennou" stavbu koupil :-)

0/0
23.10.2008 15:41

Venda

Re: Autor jnení realitní "makléř", spíš matlák

Jenže ty baráky, které stojí xdesítek let nejsou, pane chytráku, z železobetonu, ale z cihel. A ty lze opravovat. Kdežto ty vaše skvělé paneláky jsou po padesátce na hranici živostnosti a s polorozpadlými panely nic neuděláte. A buďte si jistý, že drtivá většina žádnou rekonstrukcí ani pravidelnou údržbou neprochází.

0/0
26.10.2008 7:09

Viper1

Re: Autor jnení realitní "makléř", spíš matlák

Paneláky sice měly takto nízkou životnost, ale skutečnost je jiná a většina paneláků má před sebou i dalších 50 let. To je jak ty dočasné mosty po válce, které měly životnost pár let a přitom jich spousta ještě stojí a fungují perfektně. Dnešní novostavby jsou často horší, než paneláky, to je info od majitele hodně velké developerské firmy, který mě osobně zradil od koupě jejich novostavby s tím, ať si radši koupím kvalitní starší cihlu nebo panel.

0/0
29.10.2008 16:16

radegast45

ANKETA! Tak o kolik to spadne???

50%?  60%?   70%?VVV

0/0
23.10.2008 1:33

Dr. Fe1

Re: ANKETA! Tak o kolik to spadne???

O 120%  Když si koupíš byt tak ti k tomu ještě prodejce přidá nějáký peníze :-P;-D

0/0
23.10.2008 9:44

xentar

Re: ANKETA! Tak o kolik to spadne???

tady je zase někdo vtipnej. V ČR v podstatě neni problém snesplácenými hypotékami (cca 1%), takže razantní pokles cen nemovitostí nehrozí. Trochu se sníží kupní síla, prootže úvěry nebudou tka dobře dosutpné, zejména 100% hypo, ale to se v praxi projeví tak 10% sníením hodnoty stávajících nemovitostí.

Ono i v USA, kde je teď nadbytek "volných" nemovitostí z nesplácených hypoték klesla za poslední průměrná cena nemovitostí o 10-20 % podle státu. V některých oblastech to číslo může být vyšší, jinde zase ceny klesat nemusí vůbec, prootže opravdu bohaté čtvrti tenhle problém nezasáhl.

Z8kladní premisa, že poroste zájem o starší byty ale dává smysl, zrekonstruovaný 3+1 v paneláku v některém z měst kolem prahy (kladno, mělník, neratovice, kralupy....) přijde na cca 2-2,3 mega, za to v praze člověk nekoupí ani 2+kk ve starší zástavbě, v novostavbě za to není ani 0+dveře

0/0
23.10.2008 10:32

wert

Re: ANKETA! Tak o kolik to spadne???

jo jenze, co neni muze byt a jestli prijde nejaka hospodarska krize, nezamestanost atd. tak to procento nesplacenych hypotek razantne pribude, s touhle moznosti musi banky pocitat, takze je konec dostupnym hypotekam a kupovat byt v hotovosti si mutze dovolit, fakt malokdo, ten pokles bude mnohem vic nez nejakych 10%, takovy pokles je uz ted, jestli sledujes ceny bytu a presto tam jsou porad ty same byty, se to neprodava...

0/0
23.10.2008 15:15

sphagnum

Re: ANKETA! Tak o kolik to spadne???

a pak v praze na výlohách visí inzeráty "přijmeme prodavačku, 15 tisíc měsíčně" týdny a týdny... Kdo by za to mohl v praze pracovat, když se za to dá sotva bydlet?

0/0
24.10.2008 19:51

nájemník

Re: ANKETA! Tak o kolik to spadne???

Prodavačky bydlí za regulovanej nájem, takže to je v poho.

0/0
24.10.2008 20:53

---

Re: ANKETA! Tak o kolik to spadne???

Obávám se, že prodavačky s regulovaným nájmem došly už před několika lety.

0/0
9.11.2008 22:46

---

Re: ANKETA! Tak o kolik to spadne???

Ano, ten pokles je zdánlivě mírný. Navíc ono to není 10-20, ale něco málo přez 20%.  Ale uvědom si, že se na trh ještě nedostala většina domů s "vadnou" hypotékou. Ty smlouvy stále dobíhají a mnoho jich to ještě čeká.

0/0
9.11.2008 22:49

mibi

banky ocekavaji pokles cen nemovitosti

http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/domaci-ekonomika/clanek.phtml?id=619998

0/0
22.10.2008 22:54

sysel

jses vedle

hmm tak hochu to jsi vedle. bydlim v druhe etape a gratuluju i, ze jsem

to v roce 2006/7 koupil. ted jsem o 2mega vejs. provedeni je absolutne

super a obsazenost 2 etapy je 100 pct. lidi co tu bydli jsou fajn zadne

panelakove socky. na florenci v praci jsem za 30 minut door to door

kdykoli vecer nocakem z republiky za 16 min jizda. takze nazdar. 2 kk tu pronajali za 22 tisic borce

0/0
22.10.2008 21:55

sysel

Re: jses vedle

to byla reakce na prispevek predikujici propad projektu navyhlidce

0/0
22.10.2008 21:57

Blbec z Xenemunde

Re: jses vedle

coze, celych pul hodiny do prace ? LOL LOL LOL ;-D ;-D ;-D - to je hustý :-P

0/0
22.10.2008 22:28

Petr

Re: jses vedle

Já dojíždím 20 minut  a i to mi připadá jako ztráta času.

0/0
23.10.2008 13:51

Dr. Fe1

Re: jses vedle

"door to door" :-P Ty si magoor

0/0
22.10.2008 22:28

mibi

uvery jsou svinstvo

propad 30 % do poloviny pristiho roku je zcela realny . mel jsem tu moznost nahlednout na vyrobni ceny za m2 u jednoho developera s projekty v sirsim centru prahy , okolo 20 t / m2  , takze je kam klesat a porad mohou developeri realizovat jakejs takejs zisk ...

a uvery a popripade jejich zajisteni v obdobi padajicich cen jsou v soucasnym kontextu  ten spravnej lektvar , kterej odstartuje vyprodeje

0/0
22.10.2008 21:50

Honza

Re: uvery jsou svinstvo

to byla čistá cena jenom stavby, nebo se započítával i pozemek a stavební úpravy okolo (chodníky, navážka zeminy, stromky) ?

0/0
23.10.2008 22:05

honzajaka

Re: uvery jsou svinstvo

to asi nedá 400% navíc že?

0/0
26.10.2008 9:50

---

Re: uvery jsou svinstvo

To byla čistá cena stavby, ale před několika lety, kdy stavební firmy měli ziskovost 1%. Ano, opravdu 1%. Mezitím se podražilo. I materiály. Navíc bez pozemku, to dělá hodně, dále co jmenuješ, nejen bez chodníků, ale i bez silnic, bez sítí vody, elektriky atd., bez projektu, bez stavebního dozoru, bez nákladů na prodej, inzerci, reklamace, bez DPH.

0/0
9.11.2008 22:57

Edward

JLL: Zahraniční investice do realit se v ČR propadly

O

polovinu se prý propadne také evropský investiční trh. "Je

pravděpodobné, že celkové objemy v Evropě za rok 2008 budou přibližně o

50 procent nižší než byl loňský celkový objem 333 miliard dolarů,

přičemž většina transakcí je a bude financována z vlastního kapitálu," http://magazin.ceskenoviny.cz/bydleni/index_view.php?id=339902&id_seznam=

0/0
22.10.2008 21:12

radegast45

ANKETA! Tak o kolik to spadne???

50%?  60%?   70%?VVV

0/0
22.10.2008 21:08

Tomas

Článek o ničem

Tenhle článek je sbírka pitomostí. Pro slevňování bytů nejsou objektivní důvody? Vždyť jsou stále nehorázně přepálené ceny, zvláště u těch paneláků.

Kdo to psal? Realitní nebo hypoteční makléř?

Ale chápu, že k výraznému poklesu cen na reálnou úroveň nedojde - jsme v česku, kupující / zákazníci jsou tu pasivní, nechají si všechno líbit, takže se nezmění nic. Bohužel.

0/0
22.10.2008 16:32

ha

Re: Článek o ničem

ty sis nedavno poridil vid? prani zustanou pranim:-))

0/0
23.10.2008 11:05

Hangl

byty v Praze nezlevnují

pokud říkáte opak, dejte sem jedinný odkaz jako důkaz. ;-D Vaše přání na snížení ceny je pouze vaše přání, ne realita

0/0
22.10.2008 16:20

ibid

Re: byty v Praze nezlevnují

dej sem jedinej důkaz, že nezlevňují...;-D

Každej, kdo to sleduje ví, že se v každý kategirii ty byty neustále přesouvaj do nižších cenových relací, pokud si zadáš sreality v průběhu měsíců, tak to není problém zjistit a žádnej trouba, co tvrdí opak na tom nic nezmění...:-)

0/0
22.10.2008 16:27

nebydlící

Re: byty v Praze nezlevnují

http://magazin.ceskenoviny.cz/bydleni/index_view.php?id=339128

0/0
22.10.2008 18:07

Lukas

Re: byty v Praze nezlevnují

Napr.: http://www.sreality.cz/byty-3+kk-prodej-praha-9-prosek-1975905947 - pred tydnem byl za 3 400 000

0/0
22.10.2008 20:58

Venda

Re: byty v Praze nezlevnují

Jestli se nepletu, tak to je prodáno. Minimálně už tam ten inzerát není.

0/0
9.11.2008 15:12

Lukas

Re: byty v Praze nezlevnují

Nebo http://www.sreality.cz/byty-3+kk-prodej-praha-9-prosek-1975955291 za 4 739 000 a hned vedle slevneno na 4 590 000 - http://www.sreality.cz/byty-3+kk-prodej-praha-9-prosek-1976068001

0/0
22.10.2008 21:02

Venda

Re: byty v Praze nezlevnují

Jestli se nepletu, tak to je prodáno. Minimálně už tam ten inzerát není. ... Stejně jako ten předchozí link. Zdá se, že dříve prodávající, měl-li vyšší nabídkovou cenu, čekal měsíc až tři. Teď stačilo trošku zlevnit a je to fuč.

0/0
9.11.2008 15:13

x

Re: byty v Praze nezlevnují

Loni na podzim jsem sháněl byt v Praze, vzhledem k nákupnímu šílenství jsem ale rezignoval a nic nekoupil. Ještě že tak, dnes je srovnatelná nabídka o cca 20% levnější a výběr větší.

0/0
24.10.2008 10:29

chemba

bláboly o finanční krizi si nechte pro Kalouska

Situace už vloni byla taková, že výstavba nových bytů razantně převyšovala poptávku.Stavěli všichni všude, protože 2005-2006 byly poptávka vysoká. Staví se neprodejných lokalitách, uprostřed velkých sídlišť. ceny za 1m2 se z poslední 3-4 ztrojnásobily. mluví se o tom, že developeři mají na každém bytu 100%.Už vloni v zimě bylo vidět, že v nových domech je obsazenost bytů tak 10-15%. nic se nemění. V republice jsou dostavěny či rozestavěny desetitisíce bytů, které jsou předražené a na špatném místě.Ty se neprodají ani kdyby nebyla krize v americe.

0/0
22.10.2008 14:53

me2di

Re: bláboly o finanční krizi si nechte pro Kalouska

taky pravda......R^

0/0
22.10.2008 15:45

Lada

Re: bláboly o finanční krizi si nechte pro Kalouska

dej sem odkaz na takový neobsazený projekt v Praze, kecale ;-D;-D

0/0
22.10.2008 16:16

Lukas

Re: bláboly o finanční krizi si nechte pro Kalouska

Napr: http://www.navyhlidce.cz/cz/index.php

0/0
22.10.2008 20:57





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.