Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výhody a nevýhody koupě staršího bytu

Předtím, než se rozhodnete koupit byt ve starší zástavbě, porovnejte plusy i minusy této koupě. Na jednu stranu můžete oproti koupi nového bytu ušetřit. Na druhou stranu však počítejte i s náklady na případnou rekonstrukci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Elanius

Zaruka.......

u noveho bydleni chachacha ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
20.11.2008 12:51

Hubený hroch

starší byt a nový

.......  starší byt v např. na P6  je a bude pořád lepší než novostavba. Souhlasím s tím, že starší byt je zabydlený a chyby vychytané. Kdo nechce, nemusí kupovat. Podobný problém jsme s manželkou řešili. Nový, nebo starší ve staré části Phy. Vyhrál starší. reko jsme udělali, dle toho co jsme chtěli. Ještě, že ten byt před rekonstrukcí. Novostavby, které jsme měli v hledáčku byly velice standardně řešené již od základu a úpravy podle našich představ by stály daleko víc. A navíc skoro všechny X+kk, což jsme nechtěli. Ale je to o tom, kdo chce kde bydlet.

0/0
19.11.2008 20:51

venomacek

výborná je věta z článku,

že člověk dostane od původního majitele reference např. o sousedech  -  to budu ještě chvíli rozcházet.  A lokalita na fotce je jedna z nejlepších v Praze :-) zdravím sousedy

0/0
19.11.2008 17:49

Dr. Fe1

Re: výborná je věta z článku,

Ahoj :-) R^ Možná že se potkáváme a nevíme o tom ... jinak to s těma informacema je opravdu legrační. Všichni původní majitelé se totiž můžou přetrhnout, aby ti dali informace o problémech v domě ;-D

0/0
19.11.2008 23:05

lukinoo

...

nevíte co s 5 000 Kč měsíčně? Nějak mi to přebývá a nevím co s tím.Mám,

životní pojistku, stavební spoření, penzijné připojištění, hypotéku-

ale dobře nastavenou. . Nechce se mi to prát na spořící učet. Co se

týče financí tak jsem analfabet. Poraďte...díky

0/0
19.11.2008 17:33

Blbec z Xenemunde

Re: ...

za to si můžeš nakoupit stádo malejch černoušků v Africe a sponzorovat jejich vzdělání - dostaneš se za to možná i do regionálního plátku ......VALENTÝNE

0/0
19.11.2008 20:30

Hamoun

Re: ...

Každý měsíc jeden zlaťák.

0/0
19.11.2008 21:05

chimenez

pěkný článek!

Velice pěkný článek. Začínám mít podezření, že tyhle nicneříkající články buď vytváří nějaký spambot nebo je píší studenti středních škol na zadané téma ..

0/0
19.11.2008 15:20

tghh

posledni zoufale pokusy o prodej pred padem do hlubin

Nekdo chce prodat byt pres realitku. Zavola nekolika maklerum a ten ktery mu nakeca ze byt proda za nejvetsi penize dostane zakazku. Byt se hodi za naprosto nerealnou cenu na internet. Za dva mesice kdyz se neozve ani noha jde makler za klientem a nastava slevnovani o 10%. Opet se nikdo neozve. TAk jde makler za klientem a jde se s cenou dolu. Nakonec se bytci jina nemovitost proda o 20-30% levneji nez byla prvni cena.

SAmozrejme je jeste varianta kdy klient je natolik pitomec a mysli si ze za neprodani jeho predrazene nemovitosti muze dana realitka. A obrati se na druhou realitku.

Klient muze mit stesti v tom, ze narazi na maklere ktery nema zapotrebi prodavat predrazene reality a zrovna mu rekne realnou cenu - tedy cenu o 20-30% nizsi nez jsou ceny inzerovane. To ale klasicky prodejce nemovitosti nechce slyset a protosi hned mysli ze ho chce realitka okrast....

0/0
19.11.2008 14:35

branik80

Re: posledni zoufale pokusy o prodej pred padem do hlubin

A teraz pohlad z druhej strany... ak by som bol ralitny agent a chcel spravit kseft.. co navrhnem majitelovi ? Jednoznacne aby siel s cenou dolu... pretoze ja ako realitka by som mal proviziu furt rovnaku vysoku. A sanca predat lacnejsi byt je ovela vacsia a pojde to rychlejsie takze sa budem moct venovat zasa ainemu kseftu.. A majitel by mi v tom pripade bol u prdele.. pre realitaka je dolezita jeho provizia. A ta je furt rovnaka aj ked sa cena bytu hybe plus minus 300tis Kc. Takze tie ich odborne kecy o cenach su majitelovi prt platne

0/0
19.11.2008 15:06

Vena.M

Re: posledni zoufale pokusy o prodej pred padem do hlubin

Ale? rovnaká? Pokud se něco nezměnilo, tak před 3mi lety jela realitka na procenta z prodané nemovitosti .. takže rozdíl o 300tis. Kč při 3% činí nějakých 10tis. Kč a to už je důvod to dělat výše uvedeným způsobem .. blbci se přeci najdou vždycky ...

0/0
19.11.2008 15:20

Dr. Fe1

Re: posledni zoufale pokusy o prodej pred padem do hlubin

Je to různé, někde mají procento z ceny, někde fixní sazbu. Ovšem myslím si že jim na prodejní ceně až tak nezáleží, rozdíl v provizi není tak velký,  hlavní je prodat co nejdřív.

0/0
19.11.2008 15:39

branik80

Re: posledni zoufale pokusy o prodej pred padem do hlubin

prave teraz som predaval byt... a ver mi ze im je uplne jedno aku ty davas cenu.. oni si zoberu svojich 80 tis bez ohladu na to ci davas za 2.2 alebo 2.5 mil.... a samozrjeme ze je pre nich prijemnejsie ked maju ba predaj byt za 2.2... na to najdu kupca omnoho rychlejsie...

0/0
19.11.2008 16:15

xf

Re: posledni zoufale pokusy o prodej pred padem do hlubin

Proč jsi to prodával přes realitku? Prodávat to sám, strávíš s tím několik málo dní. Jediné co mě napadá je, že si za několik málo dní vyděláš více než 80 000 čistého. Anebo jsi měl jiný důvod?

0/0
19.11.2008 23:16

tghh

Re: posledni zoufale pokusy o prodej pred padem do hlubin

A ted ještě z další x-té strany. Zamyslete se zda vůbec tahat do prodeje realitky. Není to potřeba, tak nevím proč bychom se na to meli dívat ze strany realitního makléře. Ralitky si přisajou na prodejce a na kupující nez nulového užitku a chtěli by levně přijít k výdělku. V podstatě nejsou třeba, tečka. Smlouvy seženete za pár korun.;-D

0/0
19.11.2008 16:43

3k

Re: posledni zoufale pokusy o prodej pred padem do hlubin

Přesně tak. S kupujícím jsme si připravili návrh smlouvy, který jsme dali k revizi advokátovi a poté přistoupili k obchodu. Vyšlo nás to sotva na desetinu nladů oproti realitním pijavicím a jsme spokojeni. Je pravda, že na prodej jsem nespěchal a byt byl na poměrně "lukrativním" místě, takže to šlo samo...

A když už RK, tak radim vybírat hodně opatrně, je mezi nimi spousta gaunerů....

0/0
19.11.2008 17:10

pája

rozestupy paneláků? :-)))

.. tak až vám ty velké rozestupy paneláků zastaví novostavbami, tak mě zajímá, co dalšího vám zůstane jako plus ve prospěch paneláků versus novostavby. Asi nic...

0/0
19.11.2008 13:58

Dr. Fe1

Re: rozestupy paneláků? :-)))

Dle územního plánu to nelze zastavět.

0/0
19.11.2008 15:36

************

Re: rozestupy paneláků? :-)))

jaja. naturlich.

jenze ono to nejde ani vybetonovat a udealt tam z toho parkoviste jako je u novostaveb, aby byla dostatecna kapacita parkovacich stani.

0/0
19.11.2008 16:05

************

Re: rozestupy paneláků? :-)))

krom toho se pridavaji pudni vestavby, takze znicene byty v hornim patre nutne rekonstruovat. nova nadstavba bez vytahu s mizernym odhlucnenim jak smerem dolu, tak do stran. a opet zahusteni individualni dopravou. ne dekuji. starou zastavbu opravdu nechci ani v praze ani brne ani olomouci, ...

0/0
19.11.2008 16:07

Dr. Fe1

Re: rozestupy paneláků? :-)))

Jinak zůstanou samozřejmě takové věci jako pěší dostupnost metra, všechny služby v místě, školy, školky, park atd. Novostavba v takovéhle lokalitě je pěkně mastná.

0/0
19.11.2008 15:37

jirka

Re: rozestupy paneláků? :-)))

malujes certy, pres velkou snahu se to zatim zadnymu developerovi nepodarilo, a ver ze se snazej, v pocatku jeden takovej projekt vysel na petrinach, ted 15 let klid

0/0
19.11.2008 18:26

icebear

hmmm

neni autor clanku developer??? (Y) 

0/0
19.11.2008 12:47

sasky04

Spousta informací

Zajímavý článek. Zajímavý zejména tím, že v něm jsou informace, které by dokázal z fleku napsat trochu inteligentní šimpanz :-/ Že bude starší byt starší a nový byt, že může mít mouchy je jasné snad i předškolákovi. Ocenil bych, kdyby v článku radši byly informace, na co konkrétně si dát při koupi staršího a nového bytu pozor. Detaily, kterých si člověk, který nekupuje byt denně prostě nevšimne. Zpravodajská úroveň článku = 0.

0/0
19.11.2008 8:45

Dr. Fe1

Re: Spousta informací

Souhlas, jsou to informace "který by němej neřek, kdyby mu hubu rozbil". Já ještě dodám jednu informaci z této kategorie a to sice, že u staršího bytu je nevýhoda, že člověk musí strpět rekonstrukci domu, což je samozřejmě obtěžující.

0/0
19.11.2008 9:21

jirka

Re: Spousta informací

btw to by fakt zajimal clanek vod skolaka, kde popise kde chce bydlet, kdyz tak obcas projizdim pres periierii a vidim je flakat na zastavce modryho busu, nevypadaj zrovna spokojene, ackoliv podle developra to melo bejt pro decko idealni misto pro zivot :/

0/0
19.11.2008 9:31

jardaP.

hnus:-)

Ne aby ste se stěhovali do takových ohyzdných baráků viz foto. Ty jsou totiž nyní ještě v horším stavu než na fotce, mezi nima jsou asi 80m rozestupy, na M Letňany je to děsných 1,5 min, do Ďábličáku nezdolných 400m, školky, školy, lékař, policie, obchody, dětská hřiště atd. v místě cca 200 m... Je to úplně děsný sídliště, kde skoro není kousek zeleně. Přiznávám, že to parkování malinko hapruje u vizualizovaných domů na fotce, pokud nemáte na Ládví garáž (kousek dál je to už o něčem jiném). Jinak si raději kupte super novostavbu, ideálně s distancí 10 min. auto jízdy na nejbližší M bez zácpy, bez infrastruktury atd..

0/0
19.11.2008 7:48

jardaP.

Re: hnus:-)

....., ale s vlastní předzahrádkou cca 100m okolo půlky dvojdomku s výhledem na 6 sousedů do 20m nebo desítek metrů terasy široké do 2m okolo svého obýváku ve svém novém, Ukrajinskými lékaři postaveném, bytě s polu s nájemníky/majiteli Wu-lin, Xao-chu, Vladimir Zvonarevič, Saša Uzunoglu atd.. Budete inR^. Uvidíme, jesli vás to bude ještě bavit, až budou děti školou a koníčky povinné...;-D

0/0
19.11.2008 7:48

jardaP.

Re: hnus:-)

opr. na Metro Ládví ;-D

0/0
19.11.2008 7:49

Jirka

Re: hnus:-)

Řeknu ti,že ty jsi fakt Jarda ;-D

0/0
19.11.2008 8:43

Dr. Fe1

Re: hnus:-)

Bydlíš někde v týhle lokalitě ?

0/0
19.11.2008 9:22

jirka

Re: hnus:-)

dyt ma pravdu jarda, panelaky se stavely s mnohem vetsima rozestupama nez obytny domy driv a potom, i proto se mnohen svetlejsi

0/0
19.11.2008 9:37

Dr. Fe1

Re: hnus:-)

Já neříkám, že nemá pravdu :-) Nehledejte v mojí otázce žádnej podtext.

0/0
19.11.2008 9:38

jirka

Re: hnus:-)

zadnej podtex nehledal, ale veta '

Řeknu ti,že ty jsi fakt Jarda ;-D' proste zni pejorativne, ironicky , si nemuzu pomoc, a to mam maturitu, takze nejsem zadnej blbec !

0/0
19.11.2008 10:36

Dr. Fe1

Re: hnus:-)

Tak když máš tu maturitu, tak si snad taky dokážeš přečíst kdo tu větu napsal ? ! Já jsem to nebyl !!!

0/0
19.11.2008 11:16

jirka

Re: hnus:-)

fuf, to je zamotany :-©

0/0
19.11.2008 12:08

jardaP.

Re: hnus:-)

Ne úplně v týhle, ale ne daleko :-)

0/0
19.11.2008 9:53

freitag

Re: hnus:-)

Doufám , že si děláte legraci. Já v tom ohyzdném baráku a sídlišti bydlím a nestěžuji si. Sídliště patří k nejlepším v Praze. Zeleň je tu naopak úžasná! Vzrostlá a rozhlehlá.  Vybavenost OK. A vůbec...:-)

0/0
19.11.2008 9:32

Dr. Fe1

Re: hnus:-)

V tom bližším nebo v tom vzdálenějším baráku ?

0/0
19.11.2008 9:39

Tobi

Re: hnus:-)

Já se odtamtud právě odstěhovala do novostavby v cihlové čtvrti s terasou  a bla bla bla. :-)

Rozdíl, krom toho, že je náš nový dům zjevně pěknější a má hezčí chodby, v bydlení moc rozdíl nevidím. Do centra je to stejně rychlé, zeleně je u nás dost podobně. Měli jsme obří 1+kk, takže jsem si z toho udělali malé 2+kk, takže malé "panelákové" pokojíčky mám zase.

A až se s přítelem rozmnožíme, vyměním byt s rodiči s klidným srdcem. Novostavba nebo rekonstruovaný panelák, vsjo ravno :-) 

0/0
19.11.2008 10:52

Hamoun

Zásoba slov.

Slovo ozkoušené mě překvapilo.

0/0
19.11.2008 5:34

tomas

vyhody-nevyhody

Nejsou to náhodou fotky sídliště Ďáblice s baráky před rekonstrukcí? Před dvěma roky jsem tam prodával byt a vypadá to tam mnohem luxusněji než dříve. Klidně bych dodal mnohem hezčí fotky než jste zde použili.

0/0
19.11.2008 0:24

analytik05

Re: vyhody-nevyhody

Opět jen jedna ze snah nahrát stále více nervozním developerům. To pochopí každý pravidelný čtenář Idnes. :-/

0/0
19.11.2008 8:37

Dr. Fe1

Re: vyhody-nevyhody

U toho domu na fotce právě probíhá rekonstrukce čelní a odvrácené fasády, rekonstrukce fasády na fotce má přijít v příštím roce.

0/0
19.11.2008 9:17

Tobi

Re: vyhody-nevyhody

Shodou okolností to jsou fotky mého oblíbeného místa :-) ač to tak nevypadá. Jako dítě i dospívající jsem si tam často cestou z knihovny sedala na lavičku pod vrby u jezírka, pozorovala kachny, před plošnou deratizací i zdatné vodní potkány :-) a přemýšlela. Ten parčík je moc hezký.

jo a ty baráky se teď opravdu rekonstruují

0/0
19.11.2008 10:55

Dr. Fe1

Re: vyhody-nevyhody

Jakožto zkušené starousedlice (neuraž se vím že to s tím stářím není tak hrozný ;-) )  bych se tě chtěl zeptat jestli tam ty potkani byli odjakživa nebo je to nějáká novinka. Bohužel jsou v místě stále přítomni, což je asi největší zápor tohoto sídliště. Kdosi mi tvrdil, že se tam takhle rozšířili až v souvislosti se stavbou metra. Já jako novousedlík nevím jak to je. Jinak plošná deratizace v posledních letech bohužel žádná neproběhla (to jediné by možná pomohlo), probíhají pouze dvakrát ročně deratizace ohniskové, které populaci hlodavců zredukují, ale nevymýtí. :-/ 

0/0
19.11.2008 11:22

Schmouddle

Re: vyhody-nevyhody

Hehe já jsem taky starousedlík, v tom bližším baráku na fotce mám byt a je to celkem OK. Kousek vlevo od baráku je škola Burešova, metro je pět minut chůze, szupermarket přes ulici...

Ti potkani tam byli vždycky, ale teď jich je tam víc asi proto že lidi začali mnohem víc krmit kachny. Pamatuju se jako malej kluk (1987) jsem tam musel vlezt kdyz mi nějaká lochneska (čti potkan) utopila moji skvělou loď na vysílačku co mi tatík přivezl ze stáže z  Holandska..;-D

0/0
19.11.2008 11:58

Dr. Fe1

Re: vyhody-nevyhody

Já teďka lochnesky vídám ani ne tak okolo rybníčka ale hlavně na Ládví. Docela dost mě štve, že s tím nedokáže radnice ani hyg. stranice nic udělat. Přitom deratizace stojí pár korun vzhledem k tomu, že to má podstatný vliv na pohodu bydlení. 

0/0
19.11.2008 12:07

Tobi

Re: vyhody-nevyhody

Ano, rybníčku deratizace prospěla, i když název "krysí jezírko" už mu asi nikdo neodpáře, ;-D na ládví se sem tam lochnesky ještě proběhnou, to je fakt (viz moje předchozí reakce o fontánce)

ale třeba ve vysočanech  je to podle mě mnohem horší, akorát nemusí lochnesky překonávat tak dlouhé vzdálenosti mezi dvěma úkryty, tak jsou míň vidět

p.s. raději lochnesky, než lidské lochnesky - ty se rády zdržují kousek od místa, kdy bydlím teď:-©

0/0
19.11.2008 14:44

Tobi

Re: vyhody-nevyhody

;-D;-D;-Dmrchy ocasatý, na loďku si troufnou...

0/0
19.11.2008 14:39





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.