Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auto na dluh: plusy a minusy úvěru a leasingu

Rádi byste měli nové auto, ale nemáte na něj. Na výběr máte leasing, spotřebitelský úvěr u banky nebo přímo u prodejce. Čtěte rady a tipy, jak vysněné auto financovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Libuna

moje zkušenost s GE Money auto

Koupila jsem starší vůz na úvěr GEMoney auto :cena vozu byla 108000.RPSN u tohoto zloděje byla 75% ,splátky na 24 měsíců.Dobrý výdělek ,co?!??!!8-o

0/0
7.2.2009 20:07

Petr

Oprava

Není pravda že na úvěr nebo leasing nedostanete starší auto, ani nulová akontace u ojetin do určitého roku stáří není problém, natož pak u nových aut.

0/0
1.2.2009 17:38

VV

POZOR!! na GE Money Auto

Dobrý den,

chtěla bych Vás varovat před produkty GE Money Auto. Jejich obchodní zástupci slíbí cokoli, ale po podpisu smlouvy zjistíte, že realita je zcela jiná.

Uvádím konkrétní případ z mé zkušenosti.

Známá si u GE Money Auto půjčila 199 tis. Kč na koupi ojetého vozu. S obchodním zástupcem si dohodla podmínky úvěru (vysoká RPSN téměř 38%), ale zásadní podmínkou bylo, že splácet bude pouze jeden kalendářní rok! Smlouvu podepsali a dodatečně jí domů přišel splátkový kalendář na 3 a půl roku. Za půjčených 199 tis. Kč zaplatí něco kolem 500 tis. Kč. Jednorázově zaplatila 2x 80 tis. Kč, na splátkách 120 tis. Kč, a přitom zbytkový závazek činí cca. 260 tis. Kč. A není nikde žádné odvolání na nekalé jednání obchodníka, který smlouvu s mou známou podepisoval.8-o

0/0
29.11.2008 8:49

dezzo

Re: POZOR!! na GE Money Auto

to nasere co? ;-D

0/0
2.12.2008 12:11

damon

Re: POZOR!! na GE Money Auto

to je dobrá zlodějina, ale podepsat tak vysoké RPSN může snad jen blázen

0/0
8.1.2009 15:11

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

PO podpisu?

0/0
2.2.2009 14:45

uživatel

nápad

neni lepší si peníze našetřit a auto koupit za hotovost? dotyčný pak neriskuje takové ty dojemné scény před kamerou tv nova "a z čeho budu splácet půjčky?" Rv

0/0
27.11.2008 20:50

kawasaki

Re: nápad

Nebo koupit favorita za 10 000kč. plus 10 000kč ekoterroristům.

Výhoda takového auta je, že když se porouchá tak to stojí jen odvoz na vrakoviště.

Př. Škoda fabia 1.4 r.v. 2001 každý rok trucuje a v servisu to stojí průměrně 8000kč ročně.

0/0
2.12.2008 14:24

pepek

Re: nápad

Druha vyhoda favorita je ta, ze kdy to do tebe nekdo napali, nemusis uz penize resit, protoze jses mrtvej :)

0/0
2.12.2008 21:04

Marcus Antonius

Re: nápad

da se koupit levne velmi dobra a bezpecna auta ,ale to chce zapojit mozek a ne jen psat priblble prispevky.

0/0
6.12.2008 14:45

katchule

katchule@tiscali.cz

skvělý video : http://zpravy.idnes.cz/diky-vam-jsem-ve-vate-vzkazuje-bohac-v-klipu-proti-firme-cez-p4u-/domaci.asp?c=A081126_220704_domaci_dp. R^

0/0
27.11.2008 10:39

SUPERčech

Tohle je mimo

Jak můžete srovnávat data poskytnutá těmi firmami? Zkuste si to v reálu v autobazaru a nechte si vyjet konkrétní nabídku na smlouvu. Pak zjistíte, že u GE vychází RPSN taky až na 53%! Což je docela pecka na roční úrok. U ostatních bohužel nevím přesná čísla, ale jistě budou také jiná  než ta z oficiálních tabulek. Tabulek, které jsou víceméně reklamní záležitostí.

0/0
26.11.2008 22:30

Velvyslanec

Re: Tohle je mimo

Superčechu, RPSN je ovlivňována provizí, kterou si nahodí prodejce. Většina leasigovek májí podobné ceny...

0/0
29.11.2008 11:05

Marcus Antonius

Re: Tohle je mimo

vetsina tech nejhorsich ,ale od tech sluzby nikdo nevyuziva.Kdyz nekdo tvrdi ze rocni urok 53%je normalni  tak je videt ze o financnictvi nema ani potuchy.

0/0
6.12.2008 14:49

jahodove_ticho

to jsou teda rady

kupte si na co máte.... To jsem dělal, ale jaksi 8-10 let stará ojetina je pěkná kasička. Na novější, čili spolehlivější auto bych dosáhnul tak za rok šetření, jenže do tý doby dám neskutečnej balík az opravy na tom mym starym škopku. To radši ty peníze přeplatim u leasingovky. Ale souhlasim s tim, že člověk by neměl ani u leasingu mít velký oči. Takže 150 mám, 100 si chci půjčit a dva roky mi přijde jako rozumná doba v klídku splácet a nemít strach co kdyby...

0/0
25.11.2008 20:55

milan

chcete nové auto a nemáte na něj?

Tak si nekupujte věci, na které nemáte.

0/0
25.11.2008 20:16

Zen

Re: chcete nové auto a nemáte na něj?

Blahopreji, vazeny Cristobale Colone! Jen jste tu Ameriku objevil trochu pozde ... ;-D

0/0
25.11.2008 22:28

Velvyslanec

Re: chcete nové auto a nemáte na něj?

Milane plácáš tu hovadiny...

0/0
29.11.2008 11:07

Marcus Antonius

Re: chcete nové auto a nemáte na něj?

Milan napsal nejmoudrejsi prispevek z cele diskuze. Mne by v zivote nenapadlo koupit auto za vice nez 1 mesicni plat.

0/0
6.12.2008 14:54

H75

Leasing

To je sice pravda, ale s novým autem musíte zas na garančky......fakt ale je také, že u nás jsou ojetiny předražené. V Německu jsou (mým odhadem) stejně stará auta o 20% levnější. Třeba si průměrný našinec také jednou bude moci dovolit každé 4 roky nové auto, aniž by si "trhal od huby" ;-)

0/0
25.11.2008 18:52

Viki

Re: Leasing

Garančky ano, ale za kolik. Já jezdím s Focusem jednou ročně, pokaždé se vejdu do 3,5 tisíc a v tom je výměna oleje, výměna filtrů v klimatizaci a přezutí pneu. Nemyslím si, že to je drahé.

0/0
25.11.2008 18:56

Kamil

Re: Leasing

Dobrý den,

mohu se zeptat kam jezdíte na garanční prohlídku ? Jsem také vlastníkem nového Focusu a první gar. prohlídka byla podstatně dražší, než uvádíte. Rád bych porovnal ceny a příště jel jinam. Děkuji

0/0
25.11.2008 19:31

Viki

Re: Leasing

Auto Dorda, Liberec. Auto kupováno u nich, takže sleva na práci.

0/0
25.11.2008 19:41

Mar__tanka

Re: Leasing

možná tam vyjdou levněji, ale tady zase dáš MINIMÁLNĚ 5 tisíc za českou registraci, nepočítám náklady za dovoz, a při případných potížích složitější dovolávání se "přes hranice"...

my to zvažovali u náklaďáku  v hodnotě kolem 3/4 mega, a ani tam se to moc nevyplatí (a za ty obstrukce to nestojí)

0/0
2.12.2008 11:01

V

V

Osobně raději kupuji nové auto a v hotovosti. Je to výrazně levnější než ojetina na leasing nebo úvěr.

0/0
25.11.2008 18:26

H75

Re: V

No jo, to by tak samozřejmě udělali všichni. Jenže málokdo může vysolit 300 k na ruku ze slamníku. A jezdit potřebují všichni..;-)

0/0
25.11.2008 18:40

V

Re: V

Je to jen v čase. Stačí počkat, až budu mít 300 tisíc a pak už jen koupit auto a šetřit na další. V celku to vyjde výrazně levněji než každý rok koupit ojetinu a do ní rvát neskutečné prachy za opravy.

0/0
25.11.2008 18:49

Jirka

Re: V

Ojetina se musí umět kupovat. A kdo se v tom vyzná, ten se vašemu počínání může jenom smát. Vypláznete 300 za něco v základu .. on za 150 ojeté v plné výbavě... je to každého věc a záleží taky jak jsme kdo schopní  že. :-P za blbost se holt platí. jak u špatné ojetiny tak u úplně nového auta ;)

0/0
28.11.2008 11:39

Viper1

Re: V

Mám spolužáka, který dělá v autech a živí se tím a několikrát jsme mluvili právě na toto téma. Jeho názor je takový, že naučit se umění kupovat ojetiny je full-time job a i tak je to pořád trošku věc náhody. Takže si moc nevěřte a buďte skromný, kupovat ojetiny se naučíte až ve chvíli, kdy jich kupujete 20 do týdne a ne 20 za život.

0/0
1.12.2008 20:59

Klimoš

V hotovosti

Koupil jsem 5ti leté auto za 500tis. hotově, protože nové je příliš drahé, stálo by přes 1 250tis. Slouží mi 9 roků dodnes bez jedinné závady, pouze spotřební výměny. Letos jsem koupil dvouleté auto VW Caddy Life 77kW v SRN (nové 670tisíc) za 285 tisíc plně vybavené, čisté, zachovalé, jako nové. Pochopitelně za hotové a držím je obě současně, protože Multivan Caddynkou nenahradíš :-). Přijde mi to takto mnohem výhodnější, nové auto je příliš drahé. Musíš mít samozřejmě kapku štěstí, ale to platí i u nového vozu.

0/0
26.11.2008 21:56

Klimoš

Re: V hotovosti

Ještě chci doplnit, mohl bych si koupit nové auto třeba za 700 000,-Kč ještě jednou jako třetí vůz i v hotovosti a nebo si vzít jakýkoliv spotřebitelský úvěr, ale je mi líto, dát tolik hotových peněz nebo vzít takový úvěr na nové auto.

Raději dám jen 40% ceny za to vozidlo dvouleté, které lidi neznalí původu nepoznají od nového vozu. Samozřejmě, že ne u nás, ale v levném Německu, s obrovským výběrem aut a jejich lepší kvalitou a údržbou.

0/0
26.11.2008 22:09

falonso

Re: V hotovosti

Bavíme se tu o autech,ne o pikslách od šnicložroutů...RvRvRv

0/0
27.11.2008 18:22

HarryIKeogh

??????

...proč srovnáváte úvěr od leasingovky s úvěrem od banky? co tak udělalal srovnání úvěru  s jinými leasingovkami?!...

0/0
25.11.2008 17:43

Vincent Vega

úvěr, proč ne?

škofin mám rád, před 2 lety jsem kupoval auto jsa zcela bez peněz, auto za 85tis jsem za 2 roky splátek zaplatil cca 115tis, jenže v ceně jsem měl i povinné ručení na 2 roky, vyřízení během odpoledne, žádný stres, doplatil jsem splátky a jezdím dále :-)

0/0
25.11.2008 16:03

Atomas

Re: úvěr, proč ne?

Vinci, co na to říci. Snad - zvládnul jsi to, jsi dobrý ;-D Ale teď vážně. Pokud je úvěr zvolený s rozumem, tak není důvod ho nevyužít. Spoustě lidem tento úvěr naopak vydělává ( za předpokladu, že auto potřebují k obživě )...

0/0
25.11.2008 16:18

vávra

Nema nahodou nekdo zkusenost stim,

ze leasingovka ČSOB od noveho auta nevratila velky TP. ?

me se to stalo a nevim, kde ho dohledat......leasingovka ČSOB  tvrdi, ze ho od dodavatele nedostala a ze se mam obratit primo na nej.

Diky za rady.

0/0
25.11.2008 15:16

Petr

Re: Nema nahodou nekdo zkusenost stim,

Kdysi jsem měl auto na leasing od ČSOB. Po skončení leasingu a zaplacení poslední splátky mi poslal velký techničák doporučeně spolu s dopisem, že leasing je řádně ukončen. Žádný problém jsme s nimi neměl.

0/0
25.11.2008 17:12

Oman

Je to tam u vas pekna zlodejina....

Je jedno, jak auto koupite, pokud ho nezaplatite v hotovosti okradou vas tak jako takR^ ;-D

0/0
25.11.2008 13:42

Pan_Tau

Re: Je to tam u vas pekna zlodejina....

Přesně tak. Když na to nemám, tak to nekupuji a už určitě né na leasing. Ti vás tak okradou, tak vyždímou, že budete rádi až to autíčko konečně zaplatíte a pak už vlastně budete mít ojetinu. ;-) Takže na úvěr, leasing, hypotéku - nikdy. Proč si myslíte, že existují tyto leasingové společnosti a nabízejí nám svoje služby? Asi z toho nic nemají a dělají to proto, protože je jim nás líto, když vidí, že my na to nemáme a oni nám chtějí jenom pomoct, zdarma. :-© Výsměch. :-©

0/0
25.11.2008 13:55

Lojzik

Re: Je to tam u vas pekna zlodejina....

děkujeme za rozbor, právě jste objevil ameriku. leasingové společnosti opravdu nepodnikají proto, že jich je nám líto. opravdu věříte, že si to někdo myslí a bylo nutné to uvést na pravou míru?

0/0
25.11.2008 14:19

individual

Re: Je to tam u vas pekna zlodejina....

Asi ma spocit, ze jsi otevrel oci mnoha lidem... No nic.

Kazdy si muze spocitat, kolik jej bude stat ten 'luxus' poridit si neco, na co momentalne nema celou castku. Spocita si, kolik preplati a muze zvazit, jestli mu ty penize zaplacene navic stoji za to nebo ne.

Nikdo nikoho nenuti porizovat si veci na dluh. Je to kazdeho rozhodnuti. Lesingovky nabizeji sluszbu za urcitych podminek a o tu sluzbu je zajem. Co je na tom spatneho?

0/0
25.11.2008 14:41

Pan_Tau

Re: Je to tam u vas pekna zlodejina....

Ano, mám pocit, že je potřeba otevřít oči mnoha lidem. Když to vidím, kolik lidí si zbytečně bere auto na leasing...... a já si říkám, proč? Proč platit, když nemusím? Jenom proto, abych už to měl? To je u mě slabý argument.

0/0
25.11.2008 17:47

Rebby

Re: Je to tam u vas pekna zlodejina....

Pokud vam to auto na leasing nasledne vydelava penize, tak je logicke, ze je takove porizeni rozumnou investici. Maloktrera firma si muze dovolit nakoupit napr. stavebni stroje za hotove.

0/0
25.11.2008 18:24

Pan_Tau

Re: Je to tam u vas pekna zlodejina....

Ano, máte pravdu. Ale když si kupuji auto do osobního vlastnictví, tak si raději něco půjčím, např. od rodičů, známých a nepřeplácím.

0/0
25.11.2008 18:33

ShibbyX

Re: Je to tam u vas pekna zlodejina....

A v podstatě děláte to co leasingovky - okrádáte své rodiče, známé ap. tím, že jim neplatíte úroky z půjčených peněz. Navíc vás nic nenutí splácet narozdíl od leasingovky, která by si vás řádně podala...

0/0
25.11.2008 21:16

Thyronx

Az budou chtit prodavat auta....

prijdou i v Cesku jednou s tim, ze na pujcky na auta bude nulovy urok jak je tomu v USA u VSECH automobilek vcetne Toyoty a Hondy. Budou se davat na auta zaruky nad 3 roky od predniho po zadni naraznik a bude se prodejna prizpusobovat zakaznikovi v tom, ze mu auto  o ktere ma zajem a neni na sklade, privezou rekneme do tydne na prodejnu. Ze v cene auta budou bezne elektricke zamky,el.zarcatka, CD prehravac s mp3, a u luxusnich verzi aut i GPS. Skodovka a specialne Skofin zjevne prodavat auta nechteji. Zaruka pouhe 2 roky a urokove sazby nad kterymi se taji dech jsou toho dukazem.

0/0
25.11.2008 13:42

Atomas

Re: Az budou chtit prodavat auta....

A když už budou půjčovat s nulovým úrokem na třeba 3 roky, kam to automobilky, nebo jejich dceřiné firmy dotáhnou? Jo a jen tak mimochodem, jak se daří GM? Kolik to nakonec US vládu bude stát?

0/0
25.11.2008 14:04

Petr

Re: Az budou chtit prodavat auta....

Nolový úrok možná mají. Ale o to je zvýšena základní cena.

0/0
25.11.2008 17:19

Roumen

Re: Az budou chtit prodavat auta....

Stacily by ty americky ceny... ;-(

0/0
25.11.2008 14:42

Re: Az budou chtit prodavat auta....

Proč by dávali na auta 3 roky, když se tady dává 4-7 let? Nebyl by to krok zpátky?

0/0
25.11.2008 18:28





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.