Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nevyhazujte zbytečně peníze za účty a poplatky

Řekněte nám, jak se hýbou peníze na vašich kontech, vyzvali jsme rodiny ze seriálu MF DNES. Pak jsme hledali rezervy, jak ušetřit stovky korun měsíčně. Mladé rodině by pomohlo změnit splatnost hypotéky z 30 let na 20 let. Starší pár by si měl pořídit stavební spoření.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ela

Ten clanek je naprosty klenot

Boze muj, co to jsou za kraviny, clovek ktery to psal snad nikdy nebyl nezamestnany samozivitel. Po peti mesicich konci podpora a jde se na socialni davky, a ty nejsou de facto "vymahatelne". Mne na socialce rekli, ze mam vymahat vyzivne po byvalem manzelovi, synovi a dceri, ze mam vyzivovaci vuci nim ja. Jako momentalne zamestnana samozivitelka mam problem usetrit na pripadny pobyt v nemocnici, kvakani, ze doma platime taky je volovina, doma platim z vyplaty dosle na ucet a kdyz onemocnim, vyplata se limitne blizi existencnimu minimu atd. atd. Toho odbornika, ktery ventiluje mezi lid takove voloviny bych opravdu rada poznala osobne.

0/0
30.1.2009 9:59

Marika

odborníci

Díky odborníkům z Cyrrusu jsem přišla o víc než půl milionu. Není nad to vědět, kam investovat...

0/0
29.1.2009 11:14

Jarin

vysluha

mam takovy pocit, ze kdyby pan referent odesel od celni spravy a pobiral rentu, tak na uradu prace dostane velky kulovy

0/0
21.1.2009 8:52

SocPredator

Re: vysluha

prvních 5 měsíců dostane podporu v nezaměstnanosti - potom už nic

0/0
21.1.2009 8:56

Tonda

Re: vysluha

nedostane nic, to bylo dřív, nyní se to hlídá.

0/0
12.2.2009 13:14

Helena Jordánová

Re: vysluha

Naprosto souhlasím, pokud bývalý státní zaměstnanec pobírá výsluhový příspěvek nebo chcete-li doživotní rentu, nemá nárok na podporu v nezaměstnanosti a navíc se přihlíží i k odchodnému. Takže opravdu nedostane od úřadu práce ani korunu. Před 10 lety tomu tak nebylo, nikdo se na tyto příjmy neptal.

0/0
12.2.2009 13:06

lynx

Pro Boba

Vyděláváš strašně málo, proto nic neušetříš. Správnej manažer (nikoliv majitel) vydělává aspoň 250k měsíčně netto z práce a aspoň 100k měsíčně ze svých investic (pronájmů, dividend, úroků). Nic neplatí, večeří a chlastá za firemní, na dovolenou na služební cestu v business class 5stars hotely, auto (Audi Q7), telefon (měsíčně v pohodě 20k), internet má od firmy. Další auto (a telefony) od firmy má manželka, případně děti a milenka. Bordely se účtují do repre.

V podstatě utrácí jen za blbosti, tak do 30k měsíčně + občasná nějaká radost - je skromný a nemá na utrácení čas. Zbytek investuje. Každý rok takto investuje kolem 4 mil. Kč. Už musí mít majetek aspoň za 60 mil. Kč. A nekrade, vše oficiálně od majitele.

Tak to je můj šéfík. Má se fajn. Akorát už je trošku klustej z těch večeří, časem si ho podá zdraví, protože furt někoho drbe v práci.

0/0
20.1.2009 20:57

Míšánek

Re: Pro Boba

R^;-D ještě se musím hodně učit

0/0
20.1.2009 22:03

SocPredator

Re: Pro Boba

Krásně popsané příčiny krize R^

0/0
21.1.2009 8:57

xxx

pro Viper1

člověk se špičkovou prací (definuj špičkovou práci) a luxusním platem (definuj luxusní plat) určitě nezavítá na "pochybnou" diskuzi iDnes, neboť na to nemá čas...

Mně osobně na příspěvku Boba přišlo provokativní, že při 60k netto, měsíční splátce 1.500Kč (auto+mobil služební), tvrdí že moc neutrácí a přesto nic moc neušetří8-o Leda že by zapomněl podotknout že běžně jedí ústřice, langusty, krevety a jiné pochutiny a na žízeň pijí pravé šampaňské a to vše podtrženo 3x do roka dovolená v Tichomoří;-D

0/0
20.1.2009 19:52

cufir-mufir

Re: pro Viper1

( Definuj pochybnou ) :-P;-D

0/0
21.1.2009 7:21

Viper1

Re: pro Viper1

Špičková práce je ta, co mám já. Ve firmě, která vyhrává hodnocení firem, je prestižní, každý spolužák ze střední školy a z VŠ mi jí závidí, ptá se jak to jde a říká, jak jsem dobrej, že ve firmě stále jsem. Navíc mne práce baví a je mi koníčkem. Luxusní plat je pro mne alespoň čtyřnásobek průměrné mzdy a výš.

0/0
22.1.2009 23:45

El Presidente

Mr. Bob

Mr. Bob je blb. Toť vše :-P

0/0
20.1.2009 18:39

jck

... prodat byt s hypotekou a jít do podnájmu ???

hmm... tak nevím, jaké úspory by tím kdo získal.

Netvrdím, že se vyznám v situaci po celé ČR. Ale tam kde žiju, je zatím hypoteka na 3+1 na 20-30 let vlastně stejná, ne-li levnější než pronájem 3+1 ať formou přímého pronájmu anebo podnájmu. Proč cpát za 3+1 někomu 7000-9000 Kč měsíčně a nic z toho nakonec nemít ? Mě vychází líp jít do hypoteky anebo jiného vhodného úvěru za cca. 6000-8000 Kč měsíčně (+ energie) a mít toho bytu každý měsíc a jednu třistašedesátinu resp. dvěstěčtyřicetinu víc vlastní. Pravda, ne všude jsou takové ceny jako u nás, ne každý dosáhne na hypoteku a ne každy je "majetnicky" typ jako já. :-)  ... no a navíc, vlastnictví bytu znamená jistou zodpovědnost ...

Proč vynakládat stejné finanční prostředky a nakonec v jednom případě nemít nic a v druhém případě mít sice až za 30 let ale komplet vlastní byt ? ...

0/0
20.1.2009 18:37

Viper1

Re: ... prodat byt s hypotekou a jít do podnájmu ???

To jim ale nevysvětlíš.

0/0
20.1.2009 19:08

xxx

pro všechny, co reagovali na "Boba"

copak jste nepochopili, že tím svým příspěvkem chtěl jenom rozvířit "stojaté vody" této diskuze?

No a jak tak koukám na počet reagujících, tak se mu to povedlo;-D

0/0
20.1.2009 15:01

Viper1

Re: pro všechny, co reagovali na "Boba"

Jen bych Vás rád upozornil, že nejsou všichni, kdo přispívají do různých diskusí na netu chudí. Opravdu i člověk se špičkovou prací a luxusním platem občas zavítá na idnes a přispěje do diskuse.

0/0
20.1.2009 15:06

cufir-mufir

Re: pro všechny, co reagovali na "Boba"

:-)R^

0/0
20.1.2009 15:19

Lenda

Proč CNB mlčí ?

http://tools.euroland.com/investortools/B-KBC/chart.asp?lang=English

pokles akcie banky na její desetinu znamená jedno :-/:-/

0/0
20.1.2009 13:06

cufir-mufir

Re: Proč CNB mlčí ?

znamená jedno a to pokles akcii na desetinu :-P;-D

0/0
20.1.2009 13:13

Bob

Nechápu

lidi, že nechcípáte hlady? Ja beru 70 brutto a maželka je na rodičovském za 7,6 netto.Dohromady máme tedy asi 60 netto.Auto a mobil mám služební a jediný úvěr kterej platím je novomanželská půjčka 2% asi 1500 kč/měsíčně.Myslím, že moc nerozhazujeme a přitom nmoc neušetřím. Nechápu 2 lidi co se vejdou i nákladama na barák a žrádlo do 15 měsíčně8-o

0/0
20.1.2009 12:53

ondoň

Re: Nechápu

Platí, že kdo víc vydělá, víc utratí. Až budete mít k dispozici jen polovinu toho co teď, taky vyjdete, protože budete muset. Prostě zjistíte, že bez některých věcí nebo požitků se klidně obejdete.

0/0
20.1.2009 13:10

a

Re: Nechápu

Kdybys mel doopravdy 70 brutto, tak bys netvrdil, ze mas 52,4 netto, chudacku :-©

0/0
20.1.2009 13:11

Honza

Re: Nechápu

A proc ne? Ze 70brutto s odpocetem na manzelku a jedno dite, mohou mit dve cini cista mzda 52 105Kc. V pripade nezohledneni odpoctu na manzelku ktery se da delat az pri Danovem Priznani je to lehce nad 50 netto.

0/0
20.1.2009 13:15

xvl

Re: Nechápu

No ještě by se mělo počítat se zdaněním auta, pokud to není fábka za 200t:-)

0/0
20.1.2009 13:18

Honza

Re: Nechápu

To ano, stejne tak muze mit jeste nejake premie a tech 70 bere jako zaklad. Tez psal priblizne 60 netto. ;-D

0/0
20.1.2009 13:38

xvl

Re: Nechápu

Jasné, při takovém platu jestli je to netto 50 nebo 55, tak to jsou drobné:-)

0/0
20.1.2009 13:39

Honza

Re: Nechápu

Nerek bych ze se jedna o drobne, alespon i pro me je 1000Kc docela dost. Jsem na tom podobne jen s tim rozdilem, ze nemam sluzebni auto a setrit se dari. ;-)

0/0
20.1.2009 14:10

xvl

Re: Nechápu

No myslím si, že ušetřit se dá rozumně i s polovičním platem, vše je jen o prioritách.

0/0
20.1.2009 14:13

Honza

Re: Nechápu

Souhlasim, stejne tak jako s tim co napsal nekdo jiny, cim vyssi plat, tim vice clovek utrati. Zazil jsem i polovicni plat a neni to tak davno a take jsme usetrili, ale to jsme nemeli hypo. Vse je o prioritach.R^

0/0
20.1.2009 14:17

Tommi

Re: Nechápu

Ják může odečítat manželku, která vydělává 7600*12=91 200 netto ročně? Prosím o vysvětlení.

0/0
21.1.2009 7:07

Freddie33

Re: Nechápu

Ona nevydelava, dostava prispevek v materstvi. Coz z danoveho pohledu je socialni davka, nikoliv vydelek.

0/0
22.1.2009 13:00

Seven

Re: Nechápu

Gratuluji, tak si přej at bereš ještě víc, protože cesta dolů bude nepříjemna :)

0/0
20.1.2009 13:21

Michelle.O.

Re: Nechápu

Takovými lidmi jako Vy pohrám právě tak, jako oni pohrdají mnou - která si vystačí s částkou pod deset tisíc měsíčně.

0/0
20.1.2009 13:24

Seven

Re: Nechápu

A kdo říkal že beru 10 000 :D:D:D

0/0
20.1.2009 13:28

Michelle.O.

Re: Nechápu

Nereagovala jsem na Vás, ale úplně na ten horní příspěvek tohoto vlákna. Vadí mi takoví lidi, jako ten pán, co tu napsal, že bere 70tisíc měsíčně a diví se , že ostatní kdo berou kolem 15ti "nechcípají hlady". Těch zmínených deset, o kterých jsem psala beru já, a pohrdám lidmi, kteří berou tak ca. od padesáti tisíc nahoru a nechápou , jak mi ostatní si vystačíme s málem.

0/0
20.1.2009 13:42

Hamoun

Re: Nechápu

Tady se toho nakecá.Borec co má příjem nemá čas.Taky nemá upocenou půjčku.

0/0
20.1.2009 13:46

Seven

Re: Nechápu

Aha, tak v tom případě se omlouvam. To že berete tam málo je smutné. Ja beru více ale pamatuji si jaké to bylo když měl člověk oněch 10 000.  Případ toho pána Vás trápit nemusí, ty penize možná má, ale kdo vi za co, dle mě vysokým IQ nedisponuje.

0/0
20.1.2009 13:47

Michelle.O.

Re: Nechápu

Není to smutné, 10 000 mi na měsíc bohatě vystačí - zaplatím nájem, internet, elektřinu, vdodu - všechny tyto nutnosti, jídlo,a  ještě mi něco zbude. Mám poměrně dostatek volného času, a možná že jsem i šťastnější než autor úvodního příspěvku. Jediné co mne na tom rozčiluje jsou právě ti bohatí lidi, kteří se tím chlubí,a  strašně se diví, jak my s malými příjmy, můžeme vůbec přežít.

0/0
20.1.2009 14:17

Seven

Re: Nechápu

On bohatý není :-)

0/0
20.1.2009 14:52

Re: Nechápu

No nevím. Nájem platíme tak 8 tisíc, internet 5 stovek, ele a voda tak 6 stovek, jídlo tak 3 tisíce (když nerozhazujeme, jinak umíme i 10 tisíc s jídlem v restauracích atd). Volnočasové aktivity taky něco stojí (Squash 3 stovky hodina, kino několik stovek). Opravdu nechápu, jak z 10 tisíc můžete žít. To nedává smysl. 8-o

0/0
20.1.2009 14:55

Michelle.O.

Re: Nechápu

Bydlím v podnájmu, z dalšími lidmi, tzn. mám svůj pokoj, ostatní prostory bytu jako koupelna, kuchyň jsou společné, za sebe platím 5000 - nájem (poplatky za vodu a elektřinu v ceně), internet 200,  jídlo kolem 3000, oblečení, kosmetika kolem 1000, takže to dá dohromady 9200 - takže ještě pár stovek zbude. 

0/0
20.1.2009 15:53

in4mator

Re: Nechápu

Přesně tak, vyjít se dá i s málem. A když je peněz ještě míň, tak člověk stejně najde nějaké další způsoby jak ušetřit. Ze začátku to sice může bolet, ale člověk si zvykne (skoro) na všechno. Já mám cca průměrnou mzdu a výdaje 3400 podnájem se vším včetně internetu, 800 cestování, jídlo včetně pití v hospodě max. 4500, ostatní věci nebo výdaje těžko rozpočítat, ale tipuju tak 500 až 1000 - takže ušetřím kolem osmi tisíc... S platem 10000 bych tím pádem vyžil taky.

0/0
20.1.2009 17:42

jck

Re: Nechápu

Sám sice už do této příjmové skupiny nějaký pátek nepatřím, ale osobně znám několik lidí / rodin, kde na jednotlivce připadá zhruba oněch 10 000 Kč měsíčního příjmu. Omlouvám se předem všem co neodolají a budou na můj příspěvek reagovat. Ano, skutečně ČR není jen Praha a několik "velkoměst", ale i několik stovek městeček a možná tisíců vesnic, kde lidi dělaj i za 10 000 Kč. U nás na jihu Čech, jsou mnozí v té naší 5000-pr*eli rádi i za těch 10 000 Kč měsíčně... jo, a to si ještě dovolí mít děti...

0/0
20.1.2009 18:01

Viper1

Re: Nechápu

No tak sdílet koupelnu a kuchyň, to už chce silný žaludek. To jsem naposledy zvládal na kolejích, ale teď už fakt ne. Prostě, když člověk začne pracovat, je správně, že může mít svůj byt, auto a cokoliv, co chce.

0/0
20.1.2009 19:10

lojza

Re: Nechápu

Aha, takže jste single, nemáte vlastní bydlení, nepotřebujete auto a nejezdíte na dovolené (a to ani tuzemské - cestování něco stojí). Nechodíte za kulturou (divadlo, opera ani kino), nekupujete knihy (kam je taky v jedné místnosti dát) a veškeré úspory padnou na obnovu domácího zařízení, které v průměru odchází jeden spotřebič za rok.

upřímně - na to, že nemáte děti, zas tak úžasně sťastně ten váš život nevypadá.

0/0
22.1.2009 12:24

Michelle.O.

Re: Nechápu

S vlastním bydlením by bylo více výdajů, než mám teď s nájmem, auto skutečně nepotřebuji, protože MHD v Praze je dostupná a s legitkou se fakt dostanu všude kam potřebuji, na dovolené nejezdím, protože to nemám zapotřebí. Divil byste se však, za kulturou jako je kino či divadlo čas od času zajdu, lístek stojí 150 - 200 korun, na což i z malého měsíčního příjmu našetřil lze, knihy občas také kupuji - ale jen ty , o kterých vím, že je využiji více než jen na jedno přečtení - takové si půjčuji raději v knihovně. Nevím jak Vám, ale mně domácí zařízení takhle často neodcházejí, a upřímně vedu šťastný život.

0/0
22.1.2009 12:48

Viper1

Re: Nechápu

A co budete dělat ve stáří? Žádný důchod od státu, žádné úspory, ani střechu nad hlavou nebudete mít atd.

0/0
22.1.2009 23:46

Michelle.O.

Re: Nechápu

Jsem normální zaměstnankyně, tak nevím kde jste vzal tu informaci, že ve stáří nebudu mít ani důchod?

0/0
23.1.2009 8:55

jck

Re: Nechápu

Spoléhat se na důchod od státu by se mohlo značně nevyplatit. Sice si všichni ať  jako zaměstnanci anebo jako podnikatelé platíme sociální resp. důchodovou "daň" (pojištění chápu mírně jinak než náš stát. určitě ne jako "za čtyři dny prachy fuč") ...a demografická prognóza je taky na kočku.

Nikde není jistota, že ta almužna, co za nějakých 25-30 let mají být důchody od státu za cca. 30-40 let práce, bude vůbec moct něco uhradit. Prosakují odhady, že, vztaženo na dnešní poměry, půjde maximálně o cca. 20% dnešní průměrné mzdy... pro představu cca. 5 litrů... super důchod za hafo let roboty... :-) ó ano, jistota na stáří...

Lidí v důchodovém věku bude přibývat. Produktivních naopak ubývat. Stát hospodaří tak jak hospodaří. Peníze zatím na stromech ještě nerostou a tak bude víc a víc hladovců na stále se zmenšující koláč. Já osobně už na cosi jako důchod dávno nevěřím.

doporučuji následující odkaz, velmi srozumitelné http://www.virtually.cz/index.php?vypis=auth&id=247

0/0
23.1.2009 19:40





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.