Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nepodléhejte trikům farmaceutických firem

Volně prodejné léky a různé potravinové doplňky jsou velkým tahákem na peníze. Lidé jsou ochotni za své zdraví utratit nehorázné částky. Přesto se najde způsob, jak se nenechat napálit a zbytečně nenaletět reklamám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

usnicka

slepé polykání PD i léků

MÁM CHRONICKÝ ÚNAVOVÝ SYNDROM  /z angl. CFS/. Jediné potravin. doplňky a jóga mě po 5 letech zvedly z postele, po 10 letech dostaly k cyklistice atp. ALE TO SE MUSÍ VĚDĚT, CO A KDY SE MÁ UŽÍVAT A NE JEN SLEPĚ POLYKAT PD.

Ale stejné je to i s léky od lékaře - když není opravdu odborník, předepíše špatný lék a člověk je na tom stejně špatně jako při užívání nepotřebných PD. K tomu, abych věděla, jaký PD na jaký problém mám užívat mně slouží ORIENTÁLNÍ DIAGNOSTIKA.

Lidé by se měli sami vzdělávat, pokud mají zdrav. problémy a nestěžovat si, že jim PD nezabírají, že je klamou v lékárnách apod. JE TO JEN NA LIDECH SAMÝCH A NE NA MAGISTRECH ZA PULTEM!R^

0/0
5.2.2009 14:05

Ilona K.

názor z druhé strany

   Jsem lékárnice a když pacientovi doporučím na chřipku Paralen a vypotit se, tváří se, že jsem ho odbyla...Většina lékárníků ráda doporučí to čemu věří,  vy zase věřte, že potravní doplňky to nebývají...Ty si naopak, mnohdy neústupně, žadají pod vlivem opravdu agresívních reklam sami pacienti! Doporučila bych (pokud se chcete poradit) lékárny buď nemocniční nebo soukromé zavedené. V řetězcích (např. supermarketové lékárny) je často na prvním místě opravdu tržba, na zaměstnance je vyvíjen tlak, musí se prodávat určité (pro firmu výhodně naobjednávané věci).

  

0/0
3.2.2009 21:27

Dospělá

Re: názor z druhé strany

Máte pravdu. Lékař mého manžela mu na chřipku předepsal/doporučil Modafen. Zacáloval v lékárně 100 Kč (tenkrát ještě bez poplatku). Já doma podrobněji prozkoumala složení a zjistila jsem, že je to vlastně předražený Ibalgin.Rv

0/0
4.2.2009 9:07

um

Re: názor z druhé strany

ano, je to dražší, ale jen ibalgin to rozhodně není...ještě ten pseudoefeedrin, ale to nevíme co je zač a na co to je, že?

0/0
4.2.2009 11:58

Hery Potrovka

Re: názor z druhé strany

Pseudoefedrin snižuje otok sliznice horních cest dýchacích. Ale to si radši koupím kapky do nosu. :-/

0/0
6.2.2009 7:15

babacek

Nepodléhejte trikům

To, že jde pouze o komerci snad ví každý a i když to ví stejně většina podlehne reklamě.:-/

0/0
3.2.2009 6:00

Rosomak

Největší sranda jsou tzv. klinické studie

velkými písmeny je psáno, že přípravek byl klinicky testován. U toho je hvězdička a pak někde čtyřkou písmem se dočtete, že to byl vzorek 20 lidí a pouze jejich subjektivní pocit. Typicky u krémů proti vráskám, proti celulitidě, koktejlů na hubnutí, přípravků na růst vlasů...

0/0
2.2.2009 20:56

Ppetig

Re: Největší sranda jsou tzv. klinické studie

Například u krémů máte pravdu, ale nepleťte různé druhy klinických studií. pokud je přípravek schválen jako léčivý přípravek, pak prošel klinickým testováním, což jsou desetitisíce osob, u nichž se sledují nežádoucí účinky a interakce a přípravek je velmi přísně sledován.

0/0
2.2.2009 21:42

Rosomak

Největší sranda jsou t

0/0
2.2.2009 20:53

Vladik

Co byliky?

V lékárnách prodávají i bylynky, které mají kolikrát lepší účinnost, než rádobyléky a cena je o dost nižší, dá se koupit téměř na jakýkoli problém

0/0
2.2.2009 19:55

babacek

Re: Co byliky?

Bylinky jsou dobré, ale ne všemocné a léčba bylinkami trvá vždy déle.

0/0
3.2.2009 6:02

Joooudas

Antibiotika

Kdysi jsem měl pozitivní výtěr z krku, bakterie citlivé na penicilin. Milá paní doktorka chtěla napsat širokospektrá antibiotika. Já na to, že by snad stačil klasický V-Penicilin. Doktorka na to: To se ještě dělá? Nakonec to našla, cena (pro pojišťovnu) byla asi 80 korun, kontrolní výtěr OK. Širokospektrá antibiotika jsem si ušetřil pro recidivu nebo horší infenci. Holt nejlepší jsou odborníci... Rv;-(

0/0
2.2.2009 19:18

iSnoopy

Re: Antibiotika

předepisují léky od zpřátelených farmaceutických firem.... klasika....

0/0
6.2.2009 11:55

Pavel

Doplňky stravy nikdo nekontroluje?

Pracuji v jedné z dotčených firem, takže velmi dobře vím, jak to branži chodí. Reklama na tyto výrobky je z velké části nafouknutá bublina. V článku je však uvedena zjevná nepravda. Doplňky stravy sice nepodléhají přísnému registračnímu schvalování jako léčiva, ale není pravda, že jejich složení nikdo nekontroluje. Oprávnění k tomu má Státní zemědělská a potravinářská inspekce a také takové kontroly dělá. Sice jen namátkově, takže v jejích sítech uvízne asi jen máloco. Ale státní dohled tu je. SÚKL také nekontroluje každou šarži léků. V obou případech je zodpovědnost věcí výrobce. Seriózní výrobce doplňků stravy si rozhodně nemůže dovolit šidit zákazníka tím, že tam nedá to, co píše na obalu. To by bylo dost krátkozraké.

0/0
2.2.2009 17:24

Martin

Re: Doplňky stravy nikdo nekontroluje?

Je mu líto ale mílíte se. Výrobce léčiv je povinen uschovat kontravzorek od každé šarže a ten může sukl kdykoli zkontrolovat při své návštěvě (obsahové látky atd) ale zejména pokud nastane jakýkoli problém je určena šarže ta je stažena z prodeje a sukl podle kontravzorku určí původ problému - výrobce - distributor. Doplněk stravy se s léčivem rozhodně srovnávat nemůže.

0/0
2.2.2009 20:31

David

Re: Doplňky stravy nikdo nekontroluje?

Mílit se je lidské. Třeba při použítí písmenek

0/0
2.2.2009 20:44

Martin

Re: Doplňky stravy nikdo nekontroluje?

:-)je mi líto ale udělal jsem také chybu

0/0
2.2.2009 20:58

Pavel

Re: Doplňky stravy nikdo nekontroluje?

V žádném případě nesrovnávám DS s léčivy. U léčiv je kontrola přísnější, to je pravda. Ale kontroluje snad SÚKL všechny uchovávané šarže? To snad ne. Jistě si si namátkou vybere jen některé. Kdyby měl zkontrolovat všechno, asi by mu nestačil rozpočet.

0/0
2.2.2009 21:23

babacek

Re: Doplňky stravy nikdo nekontroluje?

Jen aby si DS někdo nespletl z politickou stranou DS, ta takovým zatím málo účinným lékem je. ;-D

0/0
3.2.2009 6:07

Pavel

Re: Doplňky stravy nikdo nekontroluje?

No vidíte, já ani ještě nevím, že taková strana existuje. ;-D

0/0
3.2.2009 16:16

babacek

Re: Doplňky stravy nikdo nekontroluje?

To nevadí, oni zase nevědí, že se tou zkratkou označuje i něco jiného.;-D

0/0
4.2.2009 5:17

dedko

Všechny potravinové doplňky jsou

svým způsobem podvod.  Je lepší používat přírodní zdroje minerálů, vitamíniů a dalších látek. Pestrá strava  se zeleninou a ovocem v přirozeném stavu je nejlepší. 

0/0
2.2.2009 16:49

Frantisek Plasek

2 redakce

Dobrý článek, ale pozor..!!!!..léky s vypršenou patentovou ochranou, tzv. generika jsou opravdu dobrou alternativou jak ušetřit oproti originálním přípravkům. Ale všechno má své....ale a na to článek neupozornil !!!!

Vždy je třeba, aby se pacient poradil s lékařem, který zná dobře jeho anamnézu a aktuální stav. Ne všechny generika mají stejné účinky, byť obsahují stejnou účinnou látku. Ve hře jsou ještě různé, tzv. pomocné látky, které mohou mít vedlejší nežádoucí účinky, technologický postup při výrobě, ale také třeba i velikost tablety.....Ne vždy levnější lék přinese pacientovi stejnou pomoc jako originální, byť dražší výrobek.

Prohlašuji zaroveň zodpovědně, že nejsem farmaceutická firma, ani nevlastním lékárnu. Jen mě tahle problematika trochu zajímá.

0/0
2.2.2009 15:42

xf

Re: 2 redakce

Ze stejných důvodů může být generikum mírně lepší.

Dokonce k tomu má předpoklady, že bude lepší. Pokud by bylo při testech horší, tak výrobce generika zachová složení, pomocné látky, velikost tablet atd. originálu. A generikum je přinejhorším stejné.

0/0
2.2.2009 17:31

um

Re: 2 redakce

často bývá zcela stejné. Ale nemůžete říct, že je "přinejhorším" stejné. Prostě může být horší, stejné, ve výjimečných případech i lepší než originál.

0/0
4.2.2009 12:01

Emily

Zeleninové a ovocné šťávy

Pijte čerstvé zeleninové nebo ovocné šťávy a žádné pilule nepotřebujete.

0/0
2.2.2009 15:01

Fefi

Re: Zeleninové a ovocné šťávy

neni lepsi jist ovoce a zeleninu?

0/0
2.2.2009 15:37

vepř

Re: Zeleninové a ovocné šťávy

ne, že štáv se vstřebá více živin.

0/0
2.2.2009 15:43

Fefi

Re: Zeleninové a ovocné šťávy

a nenici elektrolyticka reakce z kyselych stav na kovovem odstavnovaci strukturu nekterych ucinnych latek (tj. rozklada je)? (vymackavani na skle chapu, nechapu ale pristrojove odstavovani)

0/0
2.2.2009 15:46

daliv

Re: Zeleninové a ovocné šťávy

Kup si odstavnovac champion na lisovem principu za 10+ litru a mas po tvem problemu..:-P

0/0
2.2.2009 15:50

Fefi

Re: Zeleninové a ovocné šťávy

ja prave nemam problem, ja neodstavnuji a jim pekne ovoce a zeleninu ne jen nejake stavicky :)

0/0
2.2.2009 15:51

vepř

Re: Zeleninové a ovocné šťávy

k nějakým ztrátám dochází. lidé, co se tímto zabývají, doporučují odšťavňovač champion.

0/0
2.2.2009 15:52

johny55555

Re: Zeleninové a ovocné šťávy

Myslíte tu hnusnou nezralou zeleninu a ovoce co prodávaj v obchodech?

0/0
2.2.2009 15:45

Fefi

Re: Zeleninové a ovocné šťávy

a kdyz si udelate stavy z te hnusne nezrale zeleniny bude to lepsi? Myslim samozrejme zeleninu, ktera neodpovida Vasemu popisu (u meho zelinare ji sezenu)

0/0
2.2.2009 15:47

vepř

Re: Zeleninové a ovocné šťávy

v dnešní technologicko-vědecky vyspělé civilizaci je komplikované obstarat kvalitní ovoce a zeleninu, základ stravy. např. v countrylife prodávají jablka 35 kč/kg. jablka ze supermarketu ani z tržnice nebrat, chutnají jako chemikálie.

0/0
2.2.2009 15:55

iSnoopy

Re: Zeleninové a ovocné šťávy

jablka jsem si nakoupil  přímo v sadu (12 a 15 Kč/kg). Uskladnil a ještě pár kilo mám :)

ale čerstvě utržený je čerstvě utržený, to se nedá nic dělat...

0/0
6.2.2009 12:03

aaa

neni v zajmu lekarnika mi pomoct

tyto firmy na potravinove doplnky davaji do lekaren velke penize a plati velke marze aby nam toto lekarnici naopak nutili...  neni v zajmu lekarnika nas odrazovat od koupe techto vyrobku

0/0
2.2.2009 14:25

um

Re: neni v zajmu lekarnika mi pomoct

to jste vedle...že by firmy vyrábějící doplňnky stravy finančně motivovaly lékárníky, s tím jsem se opravdu nesetkal... a to jsem zažil ledacos...

0/0
4.2.2009 12:02

Micha

Coldrex

Nechcete někdo vysvětlit mé matce, že když si nebude kupovat coldrex, ale koupí paralen, sanorin a vitamin C, ušetří plno peněz? Nojo, komu není rady...

0/0
2.2.2009 13:16

salinka

Re: Coldrex

No v první řadě se musí odpočívat a nejlépe ležet. Pokud si mamina myslí, že si vezme pilulku a bude u toho vařit, uklízet a cajdat po krámech, tak to akorát přechodí. Jenže starýho psa novým kouskům nenaučíš. Já naopak řeším, naučit manžela vůbec něco brát, když mu je blbě, ani ten malej vitamín si nevezme.:-/

0/0
2.2.2009 13:31

vepř

Re: Coldrex

R^při nemoci se tělo pročišťuje a potřebuje jen vodu a odpočinek. nachlazení je obrovskou příležitost, kdy se tělo pokusí v krátké době zbavit mnoha toxinů. po správně vyléčeném nachlazení, se člověk cítí daleko lépe, než před onemocněním. paracetamol, kofein, ... používaný k "léčbě" nachlazení skutečný přirozený léčebný proces pouze blokuje, a ustálí nemoc do chronického stavu.

toto vědění je ovšem v rozporu se zájmy lékařsko-farmaceutické lobby. je to jeden z rysů dnešní prolhané pokrytecké společnosti.

0/0
2.2.2009 15:06

palmic

Re: Coldrex

R^R^R^R^R^

0/0
3.2.2009 13:38

hugo.tom

Re: Coldrex

No ale ten pán v reklamě ho bere a pomáhá mu...:-)

0/0
2.2.2009 13:35

johny55555

Re: Coldrex

Když si sečtete cenu za Paralen, Sanorin a Celaskon tak to vyjde jako Coldrex. Takže v tom zásadní rozdíl není

0/0
2.2.2009 15:47

909

Re: Coldrex

ale mas toho 3x vic

0/0
2.2.2009 18:04

mikesi

222

zapojte mozek, pořiďte si do začátku knihu od Marie Treben, vysejte si základní léčivky na zahrádce jako šalvěj, meduňka, řepík. Dojděte si na podzim na šípek, natrhejte si kopřivu, lipovej květ, heřmánek, diviznu a zjistíte, že nepotřebujete během roku zajít jedinkrát do lékárny pro léky. Pokud ovšem netrpíte závažnou chorobou. Pak teprve má nastoupit lékař a léčit - ne prodávat léky. Já jsem neměl virózu ani chřipku za posledních 5 let, prevence je základ. Je neuvěřitelné, jak některé kombinace léčivek dokážou okamžitě působit během několika minut. Třeba takovej houser je tinkturou z kostivalu vyléčenej během 15 min.  

0/0
2.2.2009 13:02

salinka

Re: 222

bylinky jsou dobrou alternativou, ale to by se tomu člověk opravdu musel věnovat a študovat.  Není to práce na týden. Proto raději zajdu do lékárny a zeptám se tam jaké bylinky by mi doporučili a pak se zařídím. Čaje, tinktury a jiné se dají koupit také.

0/0
2.2.2009 13:35

mikesi

Re: 222

jenže to už mušim vytasit prachy. Došel mi teď řepík, tak jsem ho koupil od Lerosu a hle dávka, kterou jsem používal ze svých zdrojů byla mnohem účinější - větší množství tříslovin. Já jsem se k tomu dostal tak, že jsem na jaře byl furt ospalej, i když jsem spal deset a víc hodin. Našel jsem si v knížce, že tento stav souvisí s obsahem toxických látech v krvi a jedna z nejléčivějších bylin je kopřiva, pročišťuje taky krev.  Tak jsem vypil dva litry macerátu a hle stav se zlepšil ze dne na den  o 100%. Sběr bylin je skvělá alternativa k sběru hub, ty letos nerostly vůbec.  Musim vědět co kde roste i kdy to sbírat, což znamená chodit do přírody s votevřenejma vočima. Je nutný něco o to vědět, proto je dobrý začít po krůčkách.

0/0
2.2.2009 18:23

Martin

Re: 222

jenomže řepík od lerosu je jen doplněk stravy. Jako léčivo ho má jenom jedna firma v takových oranžových a zelených krabičkách

0/0
2.2.2009 20:37

opportunity

Re: 222

Co máš na opar na rtu a co na migrénu?

0/0
2.2.2009 15:32





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.