Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Daně vás neminou, i když si jen přivyděláváte

Daň musíte zaplatit nejen ze svého podnikání, ale i ze svého případného přivýdělku. Třeba pronajímáte sousedovi garáž, udali jste na internetu notebook nebo prodáváte kosmetiku kolegyním v práci. Daňovému přiznání se v takovém případě vyhnete, jen když se vejdete do limitu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marička Magdonova

"Zapálená kuchařka sklízí"

Zapálená kuchařka

Stačí zadat název nadpisu příspěvku do kteréhokoliv vyhledávače a podívat se na diskuzi.

V časovém intervalu od 24.2.2009, 14:19 hodin až do 25.2.2009, 7:35 hodin si tam "autoři" nechali vyrobit velmi "hodnotnou" diskuzičku o 1793 příspěvcích, tj. přibližně 104 duchaplných diskuzních příspěvků za každou minutu.

Po 18 hodinách byla diskuze ukončena, asi by se z toho vydalo více

než 15 svazků "sebraných spisů". Těm se muselo kouřit od rukou ;-D Nechápu, jak si někdo udělá takovou reklamu. Už stačí jen stáhnout trenky pod kotníky. Rv

0/0
2.3.2009 22:53

Jarda

Pronájém

Spoluvlastním s bratrem byt. Z pronájmu bytu, příjem za rok´=96 000Kč pro oba dohromady. Investice do bytu,dveře 15000Kč, podlaha 7000Kč,oprava el.ohřívače1200Kč. Pobírám plnný inval. důchod,mám životní pojištění na odpočet

10 027Kč za rok 2008. Bratr je zaměstnán, ještě sjednává pojištění,bydlí v jiném

okrese. O zisk a investice se dělíme napolovic.

                                                                                                     Díky Jarda.8-o

                                                                                                                         

0/0
23.2.2009 10:02

Rubik1

Jak to je?

Takže když někdo má jen příjem z pronájmu garáže 500 Kč měsíčně, tak z toho nemusí platit daň, ale když ji pronajímá za 550, tak má povinnost daň zaplatit. Tudíž ve druhém případě, kdo je schopen si vydělat více, bude na tom hůře, protože mu zbyde méně než 500 měsíčně? Snad je to tak, že platí daň jen z toho, co je nad limit, jinak by to bylo nesmyslné pravidlo a každý by se tomu stejně nějak vyhnul.

0/0
20.2.2009 23:39

Petr

stuium a přivýdělek spoluprací

Syn bydlící  s rodiči, řádně studující do 26 let má přijmy cca 40000 jako spolupracující osoba 1rodiče. Je na něj možno uplatnit slevu na dani 2 rodičem?

Pokud bydlící s rodiči dosp.dítě do 26 let studuje a je zaměstnáno i 6 hod denně (s výdělkem 200 000), tak lze - při spolupráci to prý nejde bez ohledu na výši výdělku??

0/0
20.2.2009 20:53

zdena

prodej dřeva

jsem zaměstnanec,nepodnikam a mam přijem z prodeje dřeva-mužu si odečist 80% nakladu a zařadit tento vyďelek do ostatnich přijmu?

0/0
20.2.2009 19:03

Radek

Doklady a výše daňe

Občas mi přijdou peníze ze zahraničí a je to víc než 100000 ročně. Ale nemůžu nikde prokázat odkud ty peníze jsou... Jsou to v podstatě dary. Musím to pak nějak dokladovat?

Dají se pak odečíst náklady na provoz WWW stránky, přes které tyto peníze pravděpodobně přijdou, tady taky není žádný oiciální doklad (faktura,...)?

Výše daně je pak 15%...?

V těchto případech se v podstatě nedá prokázat původ peněz ale pouze jen to, že se náhodně objeví na účtě.

Neptejte se mě jak je to možné... spíš chci vědět jestli platit daně a jak nebo občas přispět raději na charitu.

0/0
20.2.2009 14:26

viki

dane jak na ne

No a co kdyz jsem prodal akcie drive nez za 6mesicu a prodelal jsem na nich,zaplati mi stat rozdil ceny nebo co8-o

0/0
19.2.2009 0:32

Rubik1

Re: dane jak na ne

Nezaplati, na tom by se jinak dalo podvodne vytahovat penize od statu.

0/0
20.2.2009 23:22

Jarda Brzdil

Daně

My češi jsme národ závistivců, a většinou když tyhle daně neplatíe tak vás bonzne soused známy a nedej bože příbuzný a wo tom to je!

0/0
18.2.2009 18:53

Kristina Sklářová

Přivýdělek

|Dobrý den,dnes jsem si přečetla Váše články z přílohy DNES \PENÍZE ze dne 17.2.2009.

Jelikož jsem dlouholetá účetní a narazila jsem na straně D3 na odkaz :  Co vás zajímá o placení daní z příjmu",konkrétně na dotaz hudebníka,který je zaměstnán a kromě toho má příležitostný příjem 25000,- Kč, musím reagovat. Vy mu odpovídáte následovně, musíte danit, protože Vaše příjmy jsou vyšší jak 20000,- Kč.

Tahle odpoveď však není správná, neboť je zaměstnám a jeho příjmy nesmí být vyšší než 6000,- Kč ročně, aby mohly být osvobozeny.

Prosím přečtěte si § 38g,odst. 2 Zákona o daní z příjmů na rok 2008,kde jasně píší, že osvobození dle § 7 až 10 je tehdy, pokud příjmy nejsou  vyšší jak 6000,- Kč.

Mám doma  taky  hudebníka  s příležitostným příjmem a daníme již několik let částku vyšší jak 6000,-  (rest. do roku snad 2006 to byly 4000,- Kč). Prosím,prověřte si tuto skutečnost a můj poznatek, jsem přesvědčena, že došlo z Vaší strany k chybě. Děkuji a těším se na další Vaše příspěvky. Sklářová

0/0
18.2.2009 15:16

Rodney2007

Re: Přivýdělek

Pokud je zaměstnán, musí podat přiznání v případě, že jeho příjmy, které nejsou od daně osvobozené ! nebo zdaněné srážkovou daní !, přesáhnou 6000 Kč.

Pokud má hudebník-zaměstnanec příležitostné příjmy pod 20000 Kč, jsou od daně osvobozené, a přiznání nepodává (nemá ty dani podléhající příjmy nad 6000 Kč). Pokud má příjmy nad 20000, osvobozené nejsou a přiznání podává.

Limit 6000 Kč není limitem pro osvobození, ale pro povinnost podat přiznání.

Takže: Mají to dobře.

0/0
19.2.2009 14:16

Deepy

KDO MUZE ZA KRIZI...

nazor - OBAMA je jen LOUTKA, jako mnozi pred nim... bohuzel - jeho ukolem je mimojine pomoci dosahnout jeste vetsiho vlivu FEDu - americka centralni banka od ktere si Amerika pujcuje" na úrok !!! a ktera je SVETE DIV SE vlastnena zcela soukromymi bankami ! coz jeste velka cast americanu dodnes ani NEVI !!! Ano je to tak, je to nejvetsi podvod naseho i minuleho tisicileti. HLEDEJTE - KDO VLASTNI FED ? ! KDO DOSTANE UROK z techto novych "umele" a de facto Z NICEHO vytvorenych penez ? QUI BONO - Komu to prospeje, komu prospeje krize ? Co delal mimochodem nas ministr zahranicnich veci SCHWARZENBERG minuly rok na tajnem setkani elity sveta skupiny BILDENBERG - hledejte, patrejte, premyslejte, budete plakat vzteky...

0/0
17.2.2009 23:19

Valkoholic

Re: KDO MUZE ZA KRIZI...

Pockej jeste par roku a za chytrost se bude strilet. Prumerny amik vi tak maximalne jak zapnout televizi a mas je videt, jak jsou mimo, kdyz vrsek na flasce od piva neni srubovaci!

0/0
22.2.2009 0:12

strýček skrblík

To je ta politika ODS

ať se dou vycpat(Y)

0/0
17.2.2009 19:45

Adolf Rath

Re: To je ta politika ODS

ne, to je politika sociální demokracie, která se řídí heslem: pracujícím je třeba brát a nemakačenkům dávat

0/0
17.2.2009 22:17

pepa

Vy to někdo přiznáváte???

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
17.2.2009 19:21

Milionář

Re: Vy to někdo přiznáváte???

Ne.(Y).Byl bych chudák.;-D

0/0
17.2.2009 19:52

Adolf Rath

Re: Vy to někdo přiznáváte???

ne, počkám tři roky a jsem klidný:-)

0/0
17.2.2009 22:17

Aja

Re: Vy to někdo přiznáváte???

Příjem z prodej auta, který vlastníte déle než jeden rok, je od daně z příjmu osvobozen

0/0
18.2.2009 7:16

Rubik1

Re: Vy to někdo přiznáváte???

Takže ty další 3 roky nebudete mít žádné vedlejší příjmy?

0/0
20.2.2009 23:26

pepek

jak to je s prodejem

Jak je to s prodejem auta ? spousta aut má větší cen než 20 000 Kč Jak je to tedy s touto daní? Jak píše přizpěvovatel  "SL" kterou nikdo nepodívá a neplatí. Ono na druhé straně to taky nemá skoro kdo kontrolovat. Navíc by takto mohli pozavírat celý stát protože nevěřím že nikdo tuto hranici v životě nepřekročil. Navíc ti co dělají zákony by se nad hranicí 20 000 Kč měli trochu zamyslet, protože ta byla podle mě určeny někdy v 90 letech což byly peníze dnes je to skoro jedna výplata. A jak je psáno v článku za to že půjčuji garáž třeba za  2000 měsíčně tedy za 24000 ročně pak z této částky odvést daň mě připadá dost uhozený

0/0
17.2.2009 18:07

JirkaZ

Re: jak to je s prodejem

Základem daně (dílčím základem daně) je příjem snížený o výdaje prokazatelně vynaložené na jeho dosažení.

Jinými slovy : od prodejní ceny auta si odečtěte jeho nákupní cenu. Málokdy bude tato hodnota kladná.

0/0
17.2.2009 19:39

indza

Autorko,

pěstuje se mrkev né včely. Nevím jak je to přesně, ale pokud vím tak u včelařů  platí pro daně jiné podmínky. Myslím, že je tam limit 40 000 (bez záruky)

0/0
17.2.2009 16:53

anonym

N.S.AT!

0/0
17.2.2009 15:27

K

ale minou

;-D

0/0
17.2.2009 14:29

Blanka z Bejrůtu

Když nebudu mít na účtu miliardy

tak je po tom finančnímu úřadu houby...

0/0
17.2.2009 12:31

sl

Re: Když nebudu mít na účtu miliardy

V tom Bejrutu asi jo :)

0/0
17.2.2009 12:44

lulu

Re: Když nebudu mít na účtu miliardy

;-D

0/0
17.2.2009 14:03

sl

zdravotni a socialni pojisteni ?

Musi se zaplatit socialni a zdravotni ?

Mimochodem, pred cca 10 rokama jsem mel takovyto jeden prijem a podal jsem danove priznani. Divali se na me divne, pry to nikdo nepodava :)))

0/0
17.2.2009 11:14

xy

prd

(Y)[>-][>-]

0/0
17.2.2009 10:34

xy

státní zlodějna

[>-](Y)(Y)(Y)

0/0
17.2.2009 10:33

erben3

.

Kdybych pronajímal sousedovi garáž, tak by to bylo mezi námi a stát by neviděl ani halíř. Prachy na letenky a finanční dary Mongoloidům ať bere někde jinde :-©

0/0
17.2.2009 9:49

Hamoun

Na prostý lid

musí být přísnost.Chtěl bych vidět tu poctivost v reálu.;-D

0/0
17.2.2009 9:47

Petr PATRYK

vtipalci

haha, vydelal jsem na akciich... to je trosku cerny humor...

0/0
17.2.2009 9:05

lulu

Re: vtipalci

Náhodou ne, je to podnět k zamyšlení. Když na akciích vyděláš během roku penízky, odvedeš daň státu. Ovšem když na akciích v krizi proděláš, neměl by stát platit naopak tobě? Takový princip solidarity...

0/0
17.2.2009 14:07

.

Re: vtipalci

já jsem vydělal, krize není prušvih ale příležitost ;o)

0/0
18.2.2009 8:04

Rubik1

Re: vtipalci

Příležitost možná, ale nemůžeš vydělat na akciích, když cena klesá. Vydělat můžeš jedině až když stoupne. Dokud nemáš hotový zisk, tak jde jen o iluzi.

0/0
20.2.2009 23:31

Petr PATRYK

Re: vtipalci

Doporucuju Wiki: Medvedi

0/0
22.4.2009 23:30





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.