Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na daně zbývá poslední měsíc. Kdo si pospíší, dostane přeplatek dřív

Na odevzdání daňového přiznání finančnímu úřadu zbývá poslední měsíc. Nenechávat vše na poslední chvíli se vyplatí nejen proto, že se vyhnete frontám na samotném konci března. Čím dřív požádáte o případný přeplatek, tím dřív vám stát peníze vyplatí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Anonymous

Pozdě...

Bohužel jsem si příspěvek autora "správce správce" daně o tom, že se daňové přiznání nesmí podat dříve než 60 dnů před 31.3.. přečetl pozdě a daňové přiznání jsem iniciativně podal přes web MFČR  již koncem ledna...

A správce daně mně teď sdělil, že dostanu houno... Takže mnohokrát děkuji blbům z ministerstva financí za to, že aplikaci tentokrát spustili již v polovině ledna bez upozornění, že kdo ji použije do konce ledna, nedostane za trest nic.

Od této chvíle jakákoli úřední podání podávám zásadně v poslední den lhůty (Y).

0/0
10.4.2009 9:03

PC

Autor článku...

... je ten typ novináře, o kterém Miloš Zeman v blahé paměti prohlašoval, že je to idiot.  

0/0
1.4.2009 11:44

kvin

Tak pěkně děkuji za informaci

Uveden článkem v omyl jsem setrvával v klidovém rozpoložení ohledně nedoplatků za bydlení 2008. Nyní budu narychlo sjednávat splátkové kalendáře. Moc Vám děkuji, pane Zdražile. Odhaduji, že nejsem jediný, kdo se na Vaši informaci spolehl. Proč, proboha, iDnes článek nedoplní opravou? Jestli máte mnoho jiné práce, jak je tomu v mnoha firmách dnes zvykem, proč se raději nezabýváte jen tím, co umíte? Má důvěra k vám hodně oslabila.

0/0
27.3.2009 17:07

Jitka

Re: Tak pěkně děkuji za informaci

Tady je to od začátku správně:

http://aktualne.centrum.cz/finance/prilohy/clanek.phtml?id=631699

Čekáte, že vám vrátí daně? Do měsíce to nebude

0/0
31.3.2009 15:03

kvin

Re: Tak pěkně děkuji za informaci

Reaguji na vlastní příspěvek - pro doplnění a též proto, abych podal svědectví o postupu FÚ (nejsem zaměstnanem, ale nedivím se, že někteří z nich se tu decentně bouřili): Podal jsem žádost 28.2. a složenku jsem obdržel 17.4. Není tedy nejspíš pitomostí podat přiznání s žádostí o navrácení přeplatku dříve, avšak FÚ běží, jik již bylo v diskuzi vícekrát zmíněno, termín ode dne jeho vzniku, tudíž po posledním možném dni řádného podání přiznání. Jestli si dřívější poštu ukládají navrch hromady, dovolím si pochybovat. Asi jak kde. ČEMU SE ALE DIVÍM A Z ÚDIVU NEVYCHÁZÍM: S PANEM ZDRAŽILEM NIC NEHNE, IDNES NA REAKCE ZVYSOKA KAŠLE. A TO JSEM, VÁŽENÍ ČTENÁŘI, PANU REDAKTOROVI ZASLAL SVOU NÁMITKU I S PODPISEM. ODPOVĚĎ=0. NO, MOŽNÁ ZMĚNÍ PSEUDONYM A BUDE OBLBOVAT DÁL.

0/0
20.4.2009 21:22

Renka

FÚ vrací až po lhůtě pro podání

Nesouhlasím s textem o vracení přeplatku. FÚ může vrátit až po lhůtě pro podání, kdy teprve vznikne přeplatek. Až od této lhůty počne běžet  30 dní pro vrácení přeplatku. Článek vnáší mylnou informaci, která odporuje zákonu o správě daní a poplatků. Daňový subjekt může ještě před lhůtou pro podání podat opravná daňová přiznání a tím změnit výši svých daňových povinností,  k původnímu daňovému přiznání pak již  správce nepřihlédne. Již z tohoto plyne, že nelze vracet před lhůtou pro podání.

0/0
16.3.2009 10:38

JiříK

omyl

Právě koukám na dane.aktualne.cz, tam je to dost jasně. Tak nevím proč to na iDnesu ještě neopravili.

0/0
12.3.2009 12:36

Jana

už jsem šla jinam

Raději už čtu podobné rady na finance.aktualne.cz , tam to píšou odborníci a nedělají takové seky

0/0
6.3.2009 20:29

ladhart

blbost

to je vůl ten autor, článku, ověř si to blbe na finančáku, lhůta běží od 31,3,2009

Doufám, že se poplatníkům omluvíš a článek uvedeš do patřičného stavu.

0/0
5.3.2009 12:09

financak

jen tak dál

Děkuji panu Zdražilovi. Kvůli jeho nepovedenému článku se budou zase stovky lidí v březnu a počátkem dubna dožadovat vrácení přeplatku. ;-(

0/0
5.3.2009 10:32

finančák taky

Re: jen tak dál

Ano, přesně tak. Už se těším na ty houfy, co k nám budou chodit a nadávat "jaktože ještě nedostali zpátky svoje peníze" Co tam na tom úřadě děláte?"

proč píše článek někdo, kdo si dopředu neověří fakta?

:-/Rv

0/0
8.3.2009 17:42

ravl

Re: jen tak dál

To co říkáte je sice pravda, že to se to počítá až od 31.3., ale praxe jo trochu jiná. Opravdu se vyplatí dřívější podání. Např. já jsem přeplatky dostal 16.4.2008, 18.4.2007 atd. Takže dříve než by se muselo. Finančáky dostávají pokyn platit peníze už dříve, pokud někdo podá příznání před termínem. :-)

0/0
8.3.2009 20:27

EEE

Re: jen tak dál

FÚ může peníze vracet až po 31.3., takže peníze už může někdo dostat třeba kolem 10.4.,ale nemůže vracet před lhůtou pro podání!A také nevrací všem najednou hromadně 30.4.Pokud je tedy daňové přiznání v pořádku,vrátí v nejbližším možném termínu.

0/0
16.3.2009 14:23

blekkal

Re: jen tak dál

Pevně věřím, že daňový systém se i přes řev Paroubkových příznivců podaří v čase zjednodušit a finanční úředníci skončí na dlažbě. Máte nějaký "plán B"? :-)

0/0
11.3.2009 1:55

kvin

Re: jen tak dál

Prosím, výrok přehodnoťte. Taky nadávám na daně a systém. Ale za ně nemohou úředníci FÚ. Daně jsou fér, pokud jsou rozumně nastaveny a smysluplně (a průhledně) utráceny. Vztekejte se na ty zákonodárce, kteří schvalují zákony diletantsky. Po hlubším zamyšlení nutno uznat, že počítání lhůty od 31.3. je logické. Spílat mohu jen sobě, že jsem článku původně uvěřil. Následky si zasloužím za lajdácké důvěřování internetu. Věřil jsem tomu, co se mi jevilo jako nejpříznivější. Tož, vždyť jsem jen člověk.

0/0
27.3.2009 20:31

Jirka

Tak to je omyl jako hrom

Tak to se pan autor pěkně seknul. Ano, na vrácení přeplatku je limit 30 dnů. Ale počítá se až ode termínu, do kterého jste měli povinnost podat daňové přiznání - tedy od konce března. I kdybyste ho podali v lednu, startuje se ta 30denní lhůta až na konci března. Viz třeba správný článek na dane.aktualne.cz

0/0
4.3.2009 20:38

(@)

Kdo si pospíší, dostane přeplatek dřív.. ?!?!?!?!?

NĚJAKÁ LEPŠÍ POHÁDKA BY TAM NEBYLA ??? ;-D ;-D ;-D

0/0
4.3.2009 19:26

Vašek

Musím uvést DIČ pokud mi bylo přiděleno až v 2009

Zdravím,

chtěl bych se optat, zda musím uvést DIČ pokud jsem jej dostal přidělené až v roce 2009 kdy jsem se stal OSVČ.

Předem díky za odpovědi

0/0
4.3.2009 14:11

manifestator

datum žádosti o přeplatek

Finanční úřad vrací peníze do 30 dnů od podání žádosti. To říká zákon. Tak to vypadá, že máme dost blbé zákony, když tady všichni tvrdíte opak. A já můžu požádat, kdy chci ve lhůtě mezi prvním lednem a posledním březnem. Oni si to berňáky vykládají po svém vážení. Aloe když jim to chcete žrát, tak jim to žerte.

0/0
3.3.2009 12:16

berňák

Re: datum žádosti o přeplatek

přečtěte si § 64 odst. 4 ZSDP až do konce, ne jen tu část, která se vám hodí... takže si to po svém vykládáte vy... Nebo to i po přečtení opravdu nechápete?Rv

0/0
4.3.2009 13:59

EEE

Re: datum žádosti o přeplatek

Jsi na omylu.Rv

0/0
16.3.2009 14:31

rykenzo

dobré blafy

hahahahahahahaha pánové z ivčera jsou chytří jak rádio, že!!!!! tak aby bylo jasno, je sice 30ti denní lhůta na vrácení přeplatku, ale když není v den podání žádosti na ODÚ vratitelný přeplatek, tak běží lhůta pro jeho vrácení, která je 60 dnů ode dne podání žádosti. to za 1. a za 2., daňové přiznání se vyměřuje až k 31.3. a teprve po této lhůtě je na účtu daňového subjektu přeplatek, který se může na žádost vrátit. takže je vidět, že pisálci z ivčera nebyli nikdy na finančáku a zákon jim také nic neříká:-P

0/0
2.3.2009 16:52

J.J.HOLKA

Další blbina

kterou iDNES beztrestně klame veřejnost Rv:-/ 

0/0
2.3.2009 15:13

LS

Postřeh z praxe

Poslední čtyři roky podávám DP vždy v druhé polovině února (čekám na potvrzení o platně životního a penzijního pojištění) a přeplatek mi vraceli vždy až na konci dubna. A to nikdy nepotřebovali nic doplnit nebo došetřit.

0/0
2.3.2009 15:05

ravl

Re: Postřeh z praxe

Tak to náš finančák posílá dříve: za rok 2007 jsem měl peníze 18.4.2008, za rok 2006 přišli 18.4.2007 a za rok 2006 byly na účtě 20.4.2006 :-):-P

0/0
8.3.2009 20:31

milena

Mylné informace!!!!

Finanční úřad vrací;-O přeplatek do 30 dnů po řádném termínu odezdání přiznání, tj. po 31.3.,, předtím není daň vyměřena. Loni jsem odevzdala 15. ledna, přeplatek mi vrátili kolem 30. 4.!

0/0
2.3.2009 14:36

robert,pardubice

nechapu,co

zde opet resite.u nas v sadech dostavame vracene zalohy na dan uz v lednu a to hotove na ruku.firma si nas vazi,nebot vi,ze jsme pro ne v dobe sklizne nepostradatelni.u firem,ktere zamestnancum vraceji zalohy na dan az v dubnu,je jasne videt,jaky -vztah- ke svym zamestnancum maji.Rv 

0/0
2.3.2009 14:26

Dr. Fee

Re: nechapu,co

Řeč není o firmách, ale o individuálních plátcích daně.

0/0
2.3.2009 15:47

E.

Re: nechapu,co

Opět chytrák, který neví, jaký je rozdíl mezi ročním zúčtováním, které provádí zaměstnavatel, a daňovým přiznáním, které si podává daňový subjekt sám... Nebo si snad myslíte, že Vám zaměstnavatel vyplní daňové přiznání a podá ho finančnímu úřadu??? To by chudáci mzdovky musely na leden až duběn zřejmě nabírat brigády... XProto když nevíte, o čem se diskuze vede, nezapojujte se do ní, jen se ztrapníte...

0/0
3.3.2009 8:17

xx

Re: nechapu,co

Obávám se, že  v lednu Vám nic nevrací. Nejdříve je možné vrátit v lednové výplatě (tj v únoru).

0/0
4.3.2009 16:31

správce daně

Přeplatky daně z příjmů podle zákona

Správce daně vrací přeplatky na dani z příjmů do 30 dnů ode dne vzniku přeplatku. Lhůta k podání a vyměření přiznání je 31.3.2009, den vzniku přeplatku je 1.4.2009.

Z toho vyplývá, že správce daně vrátí přeplatky během měsíce dubna. Záleží na tom, kdy úředník zadá přiznání a platební poukaz na vrácení do počítače. Žádost o vrácení přeplatku nesmí být podána dříve než 60 dnů před vznikem přeplatku, jinak na datu jejího podání nezáleží. Vrací se do 30 dnů od vzniku přeplatku, tj. od 1.4.2009:-)   

  

0/0
2.3.2009 14:13

Booger

A není to vlastně jedno

Tak mi připadá, že se tady hádáte o to zda bylo dřive slepice nebo vejce. Finančák se řídí víc svým metodickým pokynem než zákonem. Prachy vrátí, ale nikdo z vás neví kdy. Budete čekat.

0/0
2.3.2009 13:03

anonym

přeplatky

Přeplatek je možné vrátit až po splatnosti daně, tato je splatná 31.3.2009

je nesmysl psát že bude vrácen po podání DAP do 30 dnů

0/0
2.3.2009 10:24

honzik_janulik

Re: přeplatky

Souhlasím, tady to píšou každý rok špatně... Mě spíš přijde z vlastní zkušenosti, že čím dřív přiznání dodám na FÚ, tím později dostanu přeplatek.... asi jsem vespod hromady ;-D...

0/0
2.3.2009 11:04

Booger

Re: přeplatky

Záleží na FÚ a jak dokážete argumentovat. Finanční úřady si to zjednodušují a poplatník před nima sráží patu. Proč by proboha mělo smysl dávat datum na žádost o vrácení přeplatku. Proč tam ta kolonka asi je? Přemýšlejte? Všichni tady tvrdíte jako ovce, že se stejně vrací nejřív 30.4. Tvrdíte to z důvodu, že to správce tak dělá. Ze zákona ale mají povinnost do 30 dnů od podání žádosti.

0/0
2.3.2009 12:41

E.

Re: přeplatky

tak tady máte argument: kolonka, kde poplatník uvádí datum, je pro FÚ bezvýznamná, obecně závazné je datum uvedené na prezenčním razítku FÚ. Nebo jste tak naivní a myslíte si, že podáte přiznání 31.3., v kolonce "dne" uvedete uvedete 1.3. a FÚ vám peníze 1.4. vrátí? No to snad ne..

0/0
2.3.2009 13:01

Dr. Fe1

Re: přeplatky

Váš příspěvek se dá výborně aplikovat na vás samotného. Vy jako ovce papouškujete to co je napsáno v článku, aniž byste o tom přemýšlel a především si přečetl příslušné paragrafy daňových zákonů. Váš jediný "důkaz" není žádným opravdovým důkazem, protože v jakémkoliv úředním formuláři najdete vždy několik naprosto zbytných kolonek, takže přítomnost kolonky s datem nic neznamená.

0/0
2.3.2009 14:11

Marcel

iDNES má pravdu

To není tak docela pravda. Finanční úřady vrací peníze do měsíce od podání přiznání. Jestliže neučiní úkon ke kontrole, tak musí do třiceti dnů vrátit přeplatek. Že se to tak neděje je taky pravda. Smůlou tohoto státu je špatný výklad zákona a finanční úřady si ho vykládají po svém. Jsem z Berouna a tam mi FÜ peníze vrátil, protože jsem se na to odvolal. Dobře, že se někdo odvážil říznout do svébytného výkladu zákona od finančních úřadů.8-o

0/0
2.3.2009 12:10

lepidlo999

Re: iDNES má pravdu

Lhůty pro vrácení daní se řídí zákonem o správě daní a poplatků. Přeplatek je splatný ve lhůtě 30 dnů, od vzniku přeplatku. Jelikož lhůta pro DPFO je 31.3. přeplatek vám vznikne nejdříve 1.4. 2009.

A o výklad zákona se nemá cenu přít. Už nám existují i judikáty.

0/0
2.3.2009 12:25

E.

Re: iDNES má pravdu

ale určitě vám je nevrátil dřív než přeplatek na vašem osobním daňovém účtě fakticky vznikl, jelikož by neměl z čeho je vrátit. A z vlastní kapsy vám je nikdo nevyplatí. Můžete si myslet, že máte pravdu, že jste "vyzrál" na naše zákony, ale pravda je jinde :-)

0/0
2.3.2009 12:54

Booger

Re: iDNES má pravdu

No a proč mi standaradně ve Vsetíně vrací přeplatek cca do tří týdnů od podání. Vloni jsem podal a požádat 20.2. a love jsem měl 18.3. na účtě. Ve Vsetíně mají asi jinou metodiku, že?

0/0
2.3.2009 13:00

Aja

Re: iDNES má pravdu

Zeptejte se jich, zrejme mate stary preplatek, ktery vám vraci, po 31.3. vam naskoci na Vašem osobním daňovém účtu novy a ten se vrati zase až za rok. Zkuste se začíst do § 40 a pak do § 64 zákona č. 337/1992 o správě daní a poplatků, možná zjistíte, že je vše úplně jinak než si myslíte

0/0
2.3.2009 15:51

joija

proc

by stat vracel penize driv, nez ma stanoveno v zakone? prisel by o hromadu penez z uroku. Autorovi doporucuju nejdriv nastudovat aspon zakladni literaturu, nez neco sepisu.

0/0
2.3.2009 10:14

exStudent

prosím o radu

Mam dotaz. Loni v listopadu jsem si jako student zřídil živnostenský list. Nakonec jsem ale nic nevydělal a od ledna jsem nastoupil do zaměstnání na hlavní pracovní poměr. Musím podat daňové přiznání? Kolik budu platit na odvodech, pokud jsem ani předítm, ani po zaměstnání na ŽL nic neuzavřel / nevydělal? Odrazí se nějakým způsobem na zálohách na sociální a zdravotní pojištění (pro studenta žádné nebyly-platí se myslím až z přiznaného zisku, v tomto případě 0,-) fakt, že jsem od ledna zaměstnán? Měl bych ŽL jít pozastavit, pokud už na něj neplánuju pracovat? Díky za odpověd.

0/0
2.3.2009 10:03

E.

Dobrá rada

Nevím, kde na takovou kravinu autor přišel, dle zákona o správě daní a poplatků lhůta 30 dnů začíná běžet ode dne vzniku přeplatku, tedy den následující po posledním dni pro podání, tedy 1.4. (pokud je podáno v zákonem stanovené lhůtě).  Pokud podáte žádost dříve, běží lhůta 60 dní, ve které přeplatek může vzniknout. Tedy když podáte daňové přiznání např. 1.1., 60 dní končí cca koncem února a přeplatek by vznikl až 1.4., takže vám přijde rozhodnutí o přeplatku, ve kterém vám FÚ oznámí, že žádost o vrácení přeplatku se zamítá, jelikož přeplatek nevznikl ani ve lhůtě 60 dnů od podání žádosti. Autor by si měl nejdřív přečíst, o čem píše. Tady je rada: zákon 337/1992 Sb. o správě daní a poplatků, § 64 odst. 4!!!

A pan Roman také neví, co plácá, protože tento časový test nelze nijak obejít. Je nastaven programově a jednoduše peníze vám nemůže nikdo vrátit, pokud tam nejsou. Takže taky blbost.

0/0
2.3.2009 7:19

rykenzo

Re: Dobrá rada

tak tak prostě jsou sto let za opicema a píšou evidentní nepravdy. to je tak na pokutu od šefredaktora:-P

0/0
2.3.2009 16:57

Ing. Schmidt Ott

Nepište lidem nepravdu

To je nesmysl - je potřeba přečíst příslušný § 64 zákona o správě daní a poplatků až dokonce:

Požádá-li daňový dlužník o vrácení přeplatku, přeplatek se vrátí......................... a to do třiceti dnů od doručení žádosti, pokud zvláštní předpis nestanoví jinak. Nemá-li daňový dlužník ke dni podání žádosti u správce daně vratitelný přeplatek, běží lhůta pro jeho vrácení až ode dne následujícího po jeho vzniku, pokud se tak stane nejdéle do šedesáti dnů ode dne podání žádosti.

Z toho vyplývá, že ve své podstatě přeplatek vznikne po vyměření daně z daňového přiznání t.j. 1. dubna a 30 denní lhůty běží od tohoto data. Další lhůta 60ti denní běží od podání žádosti. Tedy pokud někdo podá žádost 1 ledna, může se dočkat překvapení,  pokud nevznikne přeplatek do 60 dnů - no a v našem případě nevznikne - na tuto žádost nedostane nic a žádost se zamítne. Tak takto lidem raďte !!!!!

0/0
2.3.2009 7:13

pro ÚB

Re: Nepište lidem nepravdu

takže teoreticky (když chci vrátit přeplatek) tak nejbližší možný termín je 1. února.

28 dnů únor + 31 dnů březen + 1duben =60dnů.

Počítám to správně ?

0/0
2.3.2009 10:44

E.

Re: Nepište lidem nepravdu

Ano, přeplatek tak vznikne ve lhůtě 60 dnů a dalších 30 je pro vrácení..

0/0
2.3.2009 11:40

Dr. Fe1

Lhůta na vrácení přeplatku

Vždycky to bylo tak, že třicetidenní lhůta na vrácení přeplatku začala běžet až poslední den, kdy bylo možné podat daňové přiznání (obyvkle posledního března) a to bez ohledu na to, jestli jste přiznání podali dřív. Takže nyní funguje nějáká novinka nebo si to ten novinář vymyslel ?

0/0
2.3.2009 1:11





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.