Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

S odchodem do důchodu počkejte, můžete na tom vydělat

Kdy máte nárok na penzi, je jasně dané. Někdy se však vyplatí s žádostí počkat. I když je člověk už věkem důchodce, do opravdové penze jít nemusí. Může dál pracovat a k tomu pobírat důchod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Odpracované roky do důchodu

Dobrý den,

kolik let se počítá do důchodu, jeli žena doma s dětmi. Já byla celkem 5 let se dvěma děvčaty.

Díky Eva Sýkorová

0/0
14.9.2009 10:21

Host

důchod

Je to hezké, lidi by rádi pracovali aspon do toho důchodového věku,ale proč je u nás

ta nejhnusnější diskriminace, tj. při snižování stavu vyhodit toho nejstaršího a ještě to považovat za normální.Když stát prodlužuje důch. věk, tak má ty lidi ochránit zákonem.8-oVVV

0/0
11.8.2009 8:33

Host

výpočet důchodu

Jak se dá vypočíst star.důchod u bývalých horníků? Do 31.12.1992 13let v dole  AA1. Od 1.6.2009 nárok na star.důchod.Pracuji dále-renta.

0/0
14.6.2009 16:58

kodl

do důchodu později

je sice pěkné že nám radíte jít do důchodu později ale nedovedu si představit některé profese u kterých je toto možné například strojvedoucí v dnešní době jde do důchodu v 62 letech vy tvrdíte že by mohl pracovat ještě 10 let a já nevim kdo svěří svůj život do rukou člověku který má zpomalené reakce špatně vidí a jeho zdravotní stav je na hraně únosnosti nali za hranou a samozřejmě jsou tady i další profese u kterých je pro výkon potřeba soustředěnost a rychlá reakce

0/0
25.5.2009 15:30

dana

důchod

musím žádat o starobní důchod když mám invalidní8-o

0/0
25.5.2009 15:07

Bob Harwey

názor

Není ani tak moc důležité, jak vysoký důchod budete mít, ale jak dlouho si  vůbec toho důchodu užijete a zda-li se ho vůbec dožijete.

0/0
23.5.2009 23:14

Montaigne

je vidět, že pisálkové už dostali befehl z vyšších míst

začít masírovat lidi ohledné vyššího věku odchodu do důchoduR^:-P

0/0
23.5.2009 15:59

důchodce

matematika versus smysl života.

ještě lepší je jít do důchodu v 80 ti a úplně nejlepší je zhebnout v práci., to máte nejvíc, tedy z matematického hlediska -pitomče aitore.kiksnout

0/0
21.5.2009 17:48

hugo

Re: matematika versus smysl života.

každá kariéra končí před branami věčnosti, proto nepřesluhovat a užívat si života, pokud to ještě jde.

0/0
21.5.2009 20:53

Gen.Kritov

Re: matematika versus smysl života.

je to fakt hovádko....;-D

0/0
22.5.2009 11:47

matematik

prostá matematika

Ve třetím odstavci článku uvažujete, že při navýšení důchodu o 1000 Kč měsíčně lze získat do 80 let téměř milion. Víte, kolik je milion? Tisíc tisícovek. A víte, kolik je 1000 měsíců? Přes 83 let. Dle vašich výpočtů bych musel jít do důchodu 3 roky před svým narozením.

0/0
21.5.2009 16:48

kajka

Nebudu čekat

Šla jsem do předčasného důchodu o 3 roky. Dostala jsem o 12OO kč méně. Ale ty tři roky jsem si užila, jezdila po republice, poznávala to, na co jsem dříve neměla čas, odpočívala kdy jsem chtěla, prostě užívala jsem si důchodu po 4O létech práce ve směnném provozu. Svátky pátky, noční a jiné peripetie směnného provozu. A po 4 létech přišly velké zdravotní potíže, operace, no prostě nemít ten důchod o 3 roky dřív, tak bych začátek důchodu strávila jen po nemocnicích a nic z toho neměla. Tak alespon vím ty tři roky co je to si zasloužit důchod. A stát ať si ty peníze co mi vzal strčí za klobouk. Za chvílí mohu jít pod drn a ani bych nevěděla co je to veget. Blázni ti, co pracují délé. Ať přenechají práci mladým, né aby mladí odpočívali a staří pracovali. Tak si to představují já.?8-o

0/0
19.5.2009 12:02

Hucinak

Re: Nebudu čekat

Moje řeč, pokud jsem zdravý, doženu i sezónní brigádou,... mí rodiče dopadli jak popisujete, otáleli a pak když je zdravotní stav doslova vyhnal z práce, měli pak jen myšlenky na to,aby je po ránu nic nebolelo...

0/0
21.5.2009 13:45

quido

odchod do důchodu

Pracovat déle a nepožádat o důchod není tak ideální jak uvádíte. Sice se zvýší o nějaké procento sazba důchodu v budoucnosti, ale musíte odečíst, že po tu dobu, kdy pracujete déle, nepobíráte důchod - tj.mínusová položka důchod x12, dále platíte odvod na sociální a zdravotní a daň z příjmu - další mínusové položky. x 12. Tyto částky by muselo zvýšení sazby pokrýt. Dále je otázkou, za jak dlouho by se tato ztráta vyrovnala zvýšením sazby důchodu, možná by toho člověk ani nedožil. Vidím jako výhodnější odejít do důchodu, brát důchod a přitom pracovat, pokud síly postačí, třeba v jiném, klidnějším pracovním zařazení nebo na menší úvazek. :-)

0/0
19.5.2009 10:44

jm

To vymyslí jenom debil

už to vidím, jak v 65 letech lezu po střechách, makám na stavbě apod.

0/0
18.5.2009 21:31

ester

Novodobý Kocourkov

Poslední dobou si začínám připadat jako v Kocourkově. Na jedné straně se doporučuje důchodcům pokračovat v práci, v době kdy vzrůstá nezaměstnannost a mladí lidé sedí doma bez práce, na druhé se zase posílají starší lidé do předčasných důchodů aby se uvolnila místa pro mladé. Rozdíl je v tom jaké místo zastáváte. Čím vyšší pozice, tím větší možnost si hranici důchodu posunout. Velký problém je i ve školství, kde se drží staří jako pijavice a mladí, kteří ukončí školu nemají šanci. Řeči, že nemají zájem vzhledem k malému výdělku, jsou zavádějící a dostatečně plní svůj účel, namluvit veřejnosti, že není poptávka a tedy školy si mohou zaměstnat toho koho si vyberou, bez ohledu na stáří a vzdělání.

Druhá skupina, kam patří většina zaměstnanců u nás, nedostává šanci výběru, zůstat nebo končit, neboť je nasměrována do předčasných důchodů, bez možnosti se ohradit  důvodem,  že o podstatnou část z důchodu přijde. Rozhoduje se za vás a ve váš neprospěch.

Jedna země a pro každého jiný metr. 

0/0
18.5.2009 14:13

marionetta

pane jo,

to jsou zase počty;-D jaksi mi tam chybí fakt, že pokud budu makat jako barevná i po dosažení důchodového věku, určitě mě brzo j.bne, pokud ovšem nezatřepu bačkorama ještě předtím;-D. Nevím jestli jsem to v článku nepřehlédla, ale tím, že se od r. 2010 zvýší povinná doba pojištění z 25 na 35 let a nebude se započítávat doba VŠ studia, tak toho času dělat na procenta jednomu moc nezbude. A taky ten průměrný důchod, to jsem se musela zasmát, v naší rodině máme 2 důchodkyně, jedna má cca 8000,- a pracovala od svých čtrnácti let, druhá to asi má, ale jen proto že má i vdovský dochod po dědovi, který už je 15 let po smrti. Druhý děda se napřed rozvedl a pak za dva roky taky umřel, takže babi nemá ani dědu, aní důchod po něm. Pracovala manuálně přes 40 let a teď má velký kulový

0/0
17.5.2009 13:06

kajka

Re: pane jo,

Vy jste to napsala správně, naprosto s Vámi souhlasím. :-)

0/0
19.5.2009 12:05

HT

Pracující důchodci

jsou sice pěkná věc (jsou to většinou lidé, kteří neměli fyzicky nebo psychicky náročnou práci), ale nechápu logiku státu. Absolvent školy je nezaměstnaný a na sociálních dávkách a pracující důchodce deformuje cenu práce, protože on si pouze přivydělává k důchodu. Domnívám se, že prioritou je zaměstnat mladé lidi, kteří na ty důchody státu vydělají.

0/0
16.5.2009 7:57

simsalabim

Re: Pracující důchodci

Důchodci si většinou přivydělávají na vrátnicích za minimální mzdu, což je asi padesát korun hrubého na hodinu. Vy byste za ty peníze vstával do práce?

0/0
16.5.2009 11:11

rentier

Re: Pracující důchodci

R^

0/0
16.5.2009 17:22

marionetta

Re: Pracující důchodci

probuď se, na vrátnicích už důchodci dávno nejsou, teď tam je strážní služba, externí firma, za těžký háky;-D (alespoň pro ty, kdo to platí)

0/0
17.5.2009 13:08

Korda

Re: Pracující důchodci

To zase psal někdo( ten článek) komu je  pod 30 a o životě ví kulový. Věřím, že přesluhovat by chtěli všichni poslanci a eruoposlanci, třeba do 80ti. Lidé pracující manuálně mají už v 55 problém sehnat práci, natož aby je někdo nechal přesluhovat. Prostě to fyzicky nevydrží nebo je nahradí mladí zahraniční dělníci. Také si myslím, že ve školách by měli učit mladí a ne důchodkyně 70let. Další problém je, že na Západě, když po 50tce ztratíte práci, až do důchodu vás podporuje stát, ale tak, že máte na byt i na jídlo. U nás to nikoho nezajímá.  Zjistěte si kolik lidí po 55 je dnes nezaměstnaných a co mají dělat do 65, než dosáhnou na důchod. Proto je důchodců plný senát i europarlament.

0/0
18.5.2009 19:26

míra

a co důchodové pojištění

Na co jste zapomněli. Když budete brát důchod a k tomu ještě pracovat tak ze svého platu budete formou důchodového pojištění státu vracet i půl svého důchodu.

Trochu divná logika. Celý život děláte na důchod a nakonec když ho dostáváte musíte dál platit důchodové pojištění. To je opravdu spravedlnost:-/:-(:-©

0/0
15.5.2009 12:52

Jarmila 1

A co teprve duchodovy vek "67 let"

jak by se vam ten libil. V Australii kazdy dostane stejny duchod jestli pracoval nebo nepracoval. Navic, ten kdo pracoval a ma usetrene penize v bance do urcite vysky, zadny narok na duchod nema, pokud to nevycerpa.

Ted chteji posunout hranici duchodoveho veku z 65 let na 67. Zeny i pokud maji deti, dostanou stene vysoky duchod jako i kdyz deti nemaji.Kdyz zena ma duchodovy vek a muz jeste pracuje, tak duchod nedostava, to zalezi od toho, jaky ma ten manzel prijem a ted muzete "narikat" na vysku duchodu.

Nemyslite si, ze ten duchod je nejak zavratne vysoky, je to o neco malo vic, nez podpora v nezamestnanosti.

Takze kdyz nemate svuj domek a platite najem, nezbyva vam nic jineho nez jit zebrat anebo vybirat popelnice, jo to jsou ty "vyhody zapadu".Ja vim, ze ted se najde hodne lidi, co si reknou, tak proc jsi tam? Jenze ja uz bohuzel nemam jine vychodisko.Rv

0/0
15.5.2009 3:24

činčo

Re: A co teprve duchodovy vek "67 let"

:-P

0/0
16.5.2009 10:06

činčo

Re: A co teprve duchodovy vek "67 let"

Sociální zabezpečení je u vás hl. na soc. dávkách. které mužete získat již po dvou letech pobytu! A o tom se jaksi nezmińujete:-)

0/0
16.5.2009 10:21

Jarmila

Re: A co teprve duchodovy vek "67 let"

Myslite narok na podporu? To ano, ale  vzhledem k tomu, jaka je podpora v porovnani za najem a pod. tak vam reknu, ze by vam nebylo "hej"Rv

0/0
16.5.2009 12:49

Arpád

v důchodu

 Proč ! se nenavyšuje  důchod pracujícímu důchodci,když se mu odvádí fin.částka na sociálku - na důchod  ?

0/0
12.5.2009 21:24

kontrola_nemocnych

rodice

otec zemrel ve 48mi, matka v 59ti. oba si platili pojisteni jak blbci. uzivejte kazdeho dne a halvne, kdyz se dozijete duchodu nenechte se tema hajzlama ojebavat.

0/0
12.5.2009 0:29

medved_cz

Stat krade socialni pojisteni

A ted se jeste zeptejte, co se stane se socialnim pojistenim, ktere si jako pracujici duchodce DAL MUSITE PLATIT. Stat ho CELE ukradne.

Normalni zamestnanec si plati socpojisteni aby se mu z nej (snad, nekdy, mozna) vyplacel v budoucnu duchod. Myslite si, ze se pracujicimu duchodci zvysi duchod podle toho, kolik on sam odvede na socpojisteni po odchodu do duchodu? Kulove - stat cele pojisteni ukradne a rozda kikanum. To je ta prava solidarita - ten, kdo maka, toho stat okrade a rozfrca.

Ale mne to nevadi, nez ja pujdu do "duchodu", tak duchodovy system - statni pyramidova hra - davno zkrachuje.

0/0
11.5.2009 12:08

teta katy

a co zraví

v 65 letech je nesmysl ,každý má nějaké zravotní potíže,a někteří se ani nedožijí,zvláště lidé kteří pracují celý život manuálně.

0/0
10.5.2009 13:21

HenryVIII

Re: a co zraví

Jenže ten nesmysl je zaveden téměř v celé Evropě. Proti tomu se dá těžko protestovat.

0/0
16.5.2009 11:15

x

as

Ferdo, zvedni prdel a odstehuj se z vesnice, nebo neknourej.Kňoure

0/0
9.5.2009 11:28

olda

Re: as

Nevypadlo Ti z toho podpisu jedno s?

I kdyby ne, tak jsi kazdopadne nafoukany  hnup. Zajed se pri chvilce podivat nekam na venkouv at aspon VIDIS, co to je pracovat, kdyz to zrejme nikdy nezazijes.

0/0
13.5.2009 10:09

Ferda

A co ti mimo Prahu?

Na "venkově" se vás mladý manager nebo majitel firmy zbaví nejpozději v 55 letech, máte problém se nějak dožít předčasného nevratného důchodu a pak nastoupí nečas s krácením... Bezvadné, díky  DEMOKRATICKÝ  STÁTE!

0/0
8.5.2009 20:03

brrr

souška autorka

zřejmě dřepí na ÚV odSS a trousí poslední moudra. EU

0/0
8.5.2009 6:58

Vedoucí bez kolotoče

Za 10,000,- Kc mesicne bych umrel!

Nechapu, jak s tim duchodci muzou vyjit. Duchod v EU je v prumeru v prepoctu 29,700,- Kc a naklady na zivot v Cesku jsou s EU srovnatelne, ale platy ani nahodou. Clovek muze sice pracovat pres duchod (pokud ho nekdo zamestna), ale pokud nema skutecne na duchod nasporeno mimo bezny duchodovy system, tak to skutecne je spise o tom, jestli je clovek v tech 65 letech zdravy, protoze pokud ne, tak je vice po doktorech a lecenich nez v praci a potom je spis clovek rad, ze uz ma duchod a nikam se netrmaci. Tohle teoretizovani o duchodech a praci navic je tristni. Pokud clovek musi makat i po 65 letech, tak to znamena, ze behem sveho zivota delal uplne prd a na nic se nevzmohl. Duchodci na zapade tradicne cestuji po svete a cerpaji renty a ze svych duchodovych sporeni a uspor. V Cesku, kde CSSD hlasa solidaritu i s 30,- Kc poplatkama, se teto urovne nikdo nikdy nedocka. Druha liga duchodcu v Evrope!

0/0
7.5.2009 21:11

Hamoun

Re: Za 10,000,- Kc mesicne bych umrel!

To je zhruba průměr a musí vyjít, jsou i menší nároky.  Jinak máš pravdu, ale problém je jak během života jednak jako mladý myslet na důchod;-D a když je familie jak a kolik nahroutit. Určitě po 65 se  nechce makat. Většinou získají lidi prachy z dědictví, i když o tom nikdo taktně nemluví. Sice tam cestují atd. ale průměrné platy jsou u nás stále caa 1:5 jak za komančů, bydlení ,služby a zdr.poj. bychom s našimi platy tam neutáhli. Jsme tady lokální liga.

0/0
8.5.2009 8:52

medved_cz

Re: Za 10,000,- Kc mesicne bych umrel!

S tim dedictvim to nebude tak horke - CSSD planuje zavedeni 32% dedicke dane pro VSECHNY kategorie dedicu.

Tedy za socanu zadna dedicka dan neebude, "jen" se dedictvi ZAPOCITA DO PRIJMU v danem roce a danit dani z prijmu (a ta ma byt podle Jyrky az 32%).

0/0
11.5.2009 12:11

kontrola_nemocnych

Re: Za 10,000,- Kc mesicne bych umrel!

tyvole , bydleni v CR je drazsi nez na zapade. i jidlo, drogerie etc etc etc :)

0/0
12.5.2009 0:30

důchodce

Re: Za 10,000,- Kc mesicne bych umrel!

až slezeš z kolotoče možná pochopíš jakou volovinu jsi napsal, doporučuješ, aby současní důchodci, kteří jsou hlavními plátci těch 30 kč naspořily úspory současným doktorům až půjdou do penze a vyrovnali ligu se západem, tak jsi to myslel, s makovicí zatočenou z kolotoče ,

0/0
21.5.2009 18:00

lazuli

Otázka

Zkusila paní redaktorka někdy pracovat rukama?Např. jako dělnice,zdrav.sestra,ukízečka,řidička a pod. ?Má vůbec ponětí jaké jsou reálné platy?

0/0
7.5.2009 14:33

vymrzovac

autorky článku asi spadly z jiné planety......

.....když nám radí, abychom s odchodem do důchodu počkali:-/   Milé dámy, situace v tomto státě je zcela odlišná! Pokud jste si ještě u toho vašeho kafíčka nevšimly, tak venku za okny je ekonomická krize(alespoň podle idnes), a firmy šetří náklady! Takže snižují stavy zaměstnanců,zatímco nezaměstnanost roste.  otázka lidí před důchodem nezní jestli počkat, ale zní: "jestli mě tady nechají až do té šedesátky?"   Důchodci jsou totiž odejiti jako první v řadě, jsou vyřazeni ze seznamu kmenových zaměstnanců a posláni do důchodu. Ti, co jsou potřební, jsou záhy najati zpět do pracovního poměru na dobu určitou, většinou na zkrácenou prac. dobu,a to maximálně dvakrát po sobě(pokud se nepletu).

0/0
7.5.2009 8:52

vymrzovac

a jak jste přišli na to......

.....že ženská, která dnes bere 20tis. hrubého, bude mít 12000,- důchod ?   :-/ můžete to doložit výpočtem?

0/0
7.5.2009 8:23

elan

Re: a jak jste přišli na to......

z 20 tis. Kč hrubého důchod 12000,00 Kč a průměný důchod v lednu 2009 činil

10311,00 Kč ?  Jsou v průměrném důchodu všechny  důchody t.j. včetně těch,

 přes min. obrany a vnitra?

0/0
16.5.2009 13:25

lolek77

Článek pro státní zaměstnance.

To jsou hraběcí rady. Řekněte to třeba soudruhům v Německu aby u pásu ve Škodofce zaměstnávali 70-tileté. Jinak to má samé výhody. Do truhly Vám dají dekret na astronomický důchod.;-D

0/0
6.5.2009 23:29

Prudič

Fajn, dobrý

Hlavně pro důchodový účet.;-D

0/0
6.5.2009 21:19

pozornej

matematika ?

"Jdete-li do důchodu v šedesáti, může to znamenat skoro milion, pokud se dožijete osmdesátky." dvacet let brát dvanáct tisíc ročně  navc je skoro milion ?

0/0
6.5.2009 18:54

vymrzovac

Re: matematika ?

R^;-D 

0/0
7.5.2009 8:24





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.